Výkonný ředitel Renaultu se do výběru pilotů míchat nehodlá

Robert RoBertino Pavelka, 9. února 2016, 09:55 Google+

Carlos Ghosn trvá na tom, že v budoucnu nebude zasahovat do rozhodování o výběru pilotů pro francouzskou stáj F1, ačkoliv si je vědom, že snahou týmu bude se posunout startovním roštem směrem vzhůru.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Carlos Ghosn s týmovými piloty Oconem, Palmerem a Magnussenem

Carlos Ghosn s týmovými piloty Oconem, Palmerem a Magnussenem | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Byl to právě Ghosn, kdo měl rozhodující slovo ohledně návratu Renaultu do F1 jako samostatného závodního týmu. On odsouhlasil převzetí týmu Lotus a posvětil dlouhodobou finanční podporu. Přestože uznává, že pro úspěch je klíčovou otázkou zajistit co nejlepší piloty, dal jasně najevo, že se v tomto aspektu nebude angažovat.

"Nebudu nikoho vybírat. Chci tím říci, že po šéfovi týmu F1 žádám, aby nesl odpovědnost za výsledky. A pokud to po něm chci, tak musí zvolit správnou technologii, rozhodnout se pro piloty a tak dále. Nechci nakonec od něj slyšet »Nejde to, protože jste vybral piloty«. Šéf si musí vybrat všechno, co potřebuje, aby tým byl konkurenceschopný. To po něm požaduji," říká Ghosn.

Dlouhodobá vize

Tříletý výhled, v jehož období by se piloti Renaultu měli začít objevovat na stupních vítězů, je známkou Ghosnovy trpělivosti, nicméně výkonný ředitel Renaultu se domnívá, že k tomu může dojít ještě později. Spíš než nahodilá umístění bude požadovat konzistentní výsledky.

"Jedním z hledisek, na němž si chceme vybudovat renomé, je stálost výsledků a vývoje. To znamená, že na jeden krok vpřed musí navazovat další, nikoli dva kroky vzad. To je jedním z důvodů, proč chci týmu poskytnout čas k vybudování silné pozice, s kvalitní technologií, výkonným motorem, konkurenceschopným vozem a dobrými piloty. Chceme být trvale úspěšní," potvrzuje týmové plány Ghosn.

"Hovoříme o silném marketingovém tlaku, podle nějž náš útok na špici bude trvat mnoho let. Takže nehodláme jeden rok připravit dobré auto a potom se propadnout zpět. Musíme být dlouhodobě konkurenceschopní," dodává Ghosn.

Éra Mercedesu skončí

Ghosn si rovněž nedělá velkou hlavu s dosavadní dominancí Mercedesu. Dle jeho názoru nakonec Renault bude schopen sesadit německou automobilku z trůnu F1. 

"Red Bull byl na vrcholu čtyři roky a lidé bědovali »Ach můj bože, co se bude dít?« Vidíte, změna nakonec přišla. A těch se dočkáme i v budoucnu. Nakonec je to vždy otázkou technologie, lidí, pilotů, manažerů, techniků - takže nic nemůže trvat věčně. Jako vždy něco začíná a něco končí, my budeme velmi rádi, když se této »nejistoty« ohledně vítězů v F1 budeme úspěšně účastnit," uzavírá Ghosn.

Vytisknout

Diskuze: Výkonný ředitel Renaultu se do výběru pilotů míchat nehodlá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Pohonná jednotka Mercedes PU106B

Honda stále věří konceptu "nulové velikosti." Mercedes ne, turbo dále zvětšuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

  2. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  3. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  4. GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

  5. SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

  6. GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud