DISKUZE K ČLÁNKU Kolik platí Ecclestone týmům?

Už dávno pryč jsou ty časy, kdy byly částky, které Bernie Ecclestone vyplácel týmům, tajemstvím. Kolik tedy dostanou týmy peněz v roce 2014? Jisté je, že se bude vycházet z letošního postavení v šampionátu konstruktérů. Celkově se dá při pohledu na sumy říci, že velké týmy dostávají o dost více než malé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik platí Ecclestone týmům?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 27.11.2013 22:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 17.11.2013 11:08
Za věrnost. Red Bull 72 milionů USD Ferrari 99… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 17.11.2013 17:35
Bernie Asi tu půjdu proti proudu, ale mám na to… »
» Zix. (Hlasovali 4 lidé) 17.11.2013 10:25
Vyplácení odměn Dokud se to nezmění,tak to bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Pokud by se polovina peněz rozdělila mezi týmy stejně a druhá podle bodů, tak by to vypadalo následovně: Red Bull $113 999 127
    Mercedes $81 462 988
    Ferrari $79 082 295
    Lotus $76 225 464
    McLaren $42 419 622
    Force India $38 451 800
    Sauber $34 642 691
    Toro Rosso $31 309 721
    Williams $27 024 473
    Caterham $26 230 909
    Marussia $26 230 909

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      doplnění Pokud bys se polovina peněz rozdělila rovnoměrně a zbytek poměrně podle bodů.
      Mě by to takhle přišlo nejspravedlivější.

      + 4 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Bonusy za umístění podle bodů v PK Takhle by vypadalo pokud by se prémie rozdělovaly podle bodů v PK. (po závodě v USA)

    Red Bull $175 536 436
    Mercedes $110 464 158
    Ferrari $105 702 772
    Lotus $99 989 109
    McLaren $32 377 426
    Force India $24 441 782
    Sauber $16 823 564
    Toro Rosso $10 157 624
    Williams $1 587 129
    Caterham $0
    Marussia $0

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Bonusy za umístění Ty bonusy za umístění jsou ale jinak rozděleny docela socialisticky.
    Kdyby to bylo podle bodů v PK tak by na ostatní zbylo podstatně méně :D

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Něco jsem zkusil. Pokud by bylo vyhrazeno 100 mega pro všechny aktuální týmy a ty se měly rozdělit za věrnost a úspěšnost (pouze vítězství v PK) podle klíče, kdy je za vítězství v aktuálním ročníku 100%, za loňský 50%, za předloňský 33,33 % resp. děleno třemi atd, tedy před deseti lety jen desetina částky, tak mi vyšlo následující. Bral jsem v potaz nástupnictví u Lotus-Renault a Brawn-Mercedes. To by byly prémie na příští rok, je tam tedy už započteno letošní vítězství RedBullu.

    Ferrari $22 938 593
    Williams $8 866 906
    McLaren $7 252 424
    Renault-Lotus $9 018 182
    Red Bull $47 375 817
    Brawn-Mercedes $4 548 078

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.229.XXX
      Máš to nějaký polovičatý. Jestli bereš v úvahu nástupnictví Brawn-Mercedes a Renault-Lotus, tak proč ne

      Stewart-Jaguar-Red Bull (od r. 1997)
      Minardi-Toro Rosso (od r. 1985)
      Jordan-Midland-Spyker-Force India (od r.1991)

      Ještě jiná situace je u Lotusu a Mercedesu. Obojí může být chápáno jako nositel historického jména

      Lotus 1958-1994 + od r. 2011, případně i Fernandesova epizoda 2010-2011
      Mercedes 1954-1955 + od r. 2010

      nebo jako kontinuelně se vyvíjející tým, tedy

      Toleman-Benetton-Renault-Lotus (od r. 1981)
      BAR-Honda-Brawn-Mercedes (od r. 1999)

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.229.XXX
        Když o tom tak přemýšlím, tak i BAR by mohl být braný za nástupce Tyrrellu a ten za nástupce Matry, takže někdy od r. 1968 13

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • mi88ki

        mi88ki

        165.72.200.XXX
        Ale tady se stejně počítá bonus pouze zase vítězství PK, což se Minardi , Stewardu apod. moc netýká :D Takže nástupnictví bylo sledováno jen tam kde to mělo smysl. Jinak historická vítězství Lotusu jim i přes ty léta přinesla 3 mega :D

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.228.XXX
          Jo, neuvědomil jsem si, že počítáš jen bonusy za tituly.
          cca 1/44 + 1/42 bonusu pro Mercedes za tituly Matry a Tyrrellu na přelomu 60. a 70. let :-)

          Ne, takhle to nejde. Když už bonusy za historický přínos, tak jenom za jméno. Když si někdo změní jméno, odstřihl se od historie. Mercedesu bych přiznal bonus za 50. léta (a to i přesto, že tehdy ještě PK nebyl vypsaný), ale titul Brawnu bych jim rozhodně nezapočítal.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Vždyť Mercedes koupil auto od Brawn i se šéfem a domnívám se, že i mnoho zaměstnanců tam přestoupilo. Tady je podle mne, větší kontinuita než třeba u Lotusu, kde původní tým nemá vyjma práv a názvu z legendárním Lotusem nic společného. Ale to je jen můj pohled, uznávám.

            + 3 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • mi88ki

              mi88ki

              165.72.200.XXX
              oprava: s legendárním :D

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • rock

              46.33.96.XXX
              Kontinuita Brawn-Mercedes je nezpochybnitelná, proti tomu nic nemám. Ale ten přínos k tomu, aby obchodní značka "F1" měla větší cenu, ten tam prostě není. Brawn byl jednoletka a Mercedes tým sice přebral, ale sám se hlásí k odkazu z 50.let. Z toho pohledu bych aktuální tým Lotus považoval za cennější, byť s původním Lotusem nemá společného nic.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • mi88ki

            mi88ki

            165.72.200.XXX
            Jo a tituly jsem počítal až od vypsaní PK, tedy od 58´

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • FF

    37.221.245.XXX
    Je naprosto šílené, že "odměny za věrnost" jsou vyšší než odměny za umístění v PK.

    Spravedlivější systém by, podle mě, byl kdyby každý tým měl jistou nějakou fixní částku, řekněme 30 milionů, to by dohromady dávalo asi 40 % ze současných 800 milionů.
    Za umístění bylo odměněno prvních 10 týmu, kdy by body peníze byly rozděleny ve 4-násobku současného bodového systému, tedy 100-72-60-48-40-32-24-16-8-4, což by dohromady tvořilo asi polovinu současných 800 milionů.
    Zbylých asi 10 % by byly ty odměny za věrnost, kdyby těch 5 Bernieho vybraných týmů dostalo řekněme 25, 18, 15, 12 a 10 milionů.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • FF

      37.221.245.XXX
      Případně fixní částka 20 milionů (celkově 30 %) a za PK 5-násobek bodového systému (60 %)

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001374

    uzivatel001374

    78.98.132.XXX
    . Ja to vidím podobne ako mnohí z vás - Peniaze za vernosť fajn, aj 99 mil. Ferrari za "vernosť" a iba 90 mil. pre víťaza PK? Pri týchto počtoch sa môže Ferrari celý rok škrabkať na guľkách a aj tak dostanú väčší prísun peňazí než taký Lotus či Sauber keby hneď aj vyhrali šampionát... Tak nejako dúfam že tieto čísla nie sú celkom správne alebo nebudú platiť naozaj až do roka 2020. Väčšina tých peňazí "za vernosť" by sa mala hodiť do PK a kľudne nech sú rozdiely medzi prvým - druhým - tretím a ďalšími miestami väčšie. O tom predsa ten PK býval a mal by imho byť, že dobrá sezóna je zdrojom financií a môže nakopnúť tím do budúcnosti, dôvod aby tímy hýbali zadkami a nie sa len zúčastnili.

    Ak naozaj funguje tento systém, pre prečo by malo Ferrari skutočne trápiť či bude tretie alebo štvrté? Šak to je rozdiel len 7 melónov, oni tak či tak dostanú 99 plus aj ďalších 65 za PK, tak o co go?

    Tak isto v strede poľa by mali byť väčšie odstupy. Čo na tom že Williams s paydriverom a nováčikom skončí 9-ty a na šieste FI stratí 12 mil.€ z PK, ak mu ten paydriver donesie 30mil.€?
    Keby bol medzi 6-tym a 9-tym miestom rozdiel tých 30mil.€, hneď by sa tímy stredu poľa inak hľadeli na paydriverov a v tíme ako Lotus by nemali šancu.

    Okrem toho, ako tu bolo vickrát napísané, napriek úspechom RB je ich 72 melónov oproti 12 McLarenu výsmech pomenovaniu "za vernosť" a je jasné že to nie je za historický prínos ani za privádzanie fanúšikov a divákov ale skutočne to môže byť jedine za riťolezectvo a rýchle odstúpenie od FOTA. Keď Bernie podpísal tieto dva tímy, zvyšok už musel prísť k Berniemu tiež a aspoň 3 tímy zvučných mien dostali poobhrýzať kostičky.

    Toto by snáď znieslo podanie na civilný súd do Bruselu.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.40.175.XXX
      do bruselu to chcelo dat uz viacero ludi ale bernie je stary vydierac a vzdy nejak dokazal tym ludom zapchat hubu, najcastejsie tym ze bud budu drzat hubu alebo s nimi nepodpise zmluvu a kym sa sudy rozhybu tak tim davno skrachuje a to nikto neriskoval

      aj mercedes hrozil tym ze to da na sud ale potom do mercedesu prisiel bernieho kamos lauda a ten to zahladil

      nieco proti berniemu vraj zacal podnikat adam parr z williamsu ale ked bernie odmietal s williamsom podpisat CA tak sa parr musel porucat z williamsu inak by williams bez CA a penazi od bernieho skrachoval skor ako by sa tym v bruseli niekto zacal zaoberat

      ale tiez sa mi zdaju tie odmeny za vernost a celkovo rozdelovanie penazi dost cudne a podla mna taketo prespekulovane vyplacanie pre par privilegovanych timov neexistuje v ziadnejm inej vrcholovej sportovej sutazi

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    To rozdeľovanie nie je dobré,.. ...uprednostňuje špičkové tímy a robí ich tým nedostihnuteľnými, inými, ktoré majú dobré výsledky, ktorým je Lotus, Sauber, Force India, atď. 02 Ja nesúhlasím s takým delením ! 02 02 02

    + 6 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Aby to bylo aspoň trochu sportovní , tak by stačilo, aby týmy dostávali věrnostní příplatek, za úspěchy v historii F1. Třeba milión $ za každé vítězství v PK.

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    Bernie Asi tu půjdu proti proudu, ale mám na to trochu jiný názor.
    Bernie je obchodník a ať už jsou sympatie k němu jakékoliv, je obchodník velmi dobrý. Moc dobře si uvědomuje, co všechno dělá atraktivitu F1 a tím i příjmy z ní. Ať se to někomu líbí nebo ne, bez těch 5-ti týmů by byla F1 jen druhořadým závodním šampionátem a jeho sledovanost (a tím i příjmy) by výrazně poklesly. Prémie "za věrnost" týmů celkem odpovídá ztrátě atraktivity, kdyby tyto týmy odešly a proto mi přijdou naprosto oprávněné. A moc nechápu, proč by se měly odměny Marusie vyrovnávat se špičkou. V F1 byly vždy bohaté a chudé týmy a ono to funguje celkem dobře už spoustu desetiletí. Počet diváků neustále roste, tak to asi nedělá Bernie zas tak špatně ne? 03

    + 8 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama