DISKUZE K ČLÁNKU Kolik platí Ecclestone týmům?

Už dávno pryč jsou ty časy, kdy byly částky, které Bernie Ecclestone vyplácel týmům, tajemstvím. Kolik tedy dostanou týmy peněz v roce 2014? Jisté je, že se bude vycházet z letošního postavení v šampionátu konstruktérů. Celkově se dá při pohledu na sumy říci, že velké týmy dostávají o dost více než malé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik platí Ecclestone týmům?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 27.11.2013 22:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 17.11.2013 11:08
Za věrnost. Red Bull 72 milionů USD Ferrari 99… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 17.11.2013 17:35
Bernie Asi tu půjdu proti proudu, ale mám na to… »
» Zix. (Hlasovali 4 lidé) 17.11.2013 10:25
Vyplácení odměn Dokud se to nezmění,tak to bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      Chces rict, ze kdyby F1 opustili Mcl, Mercedes a Williams = 33mil., tak by sledovanost poklesla 3x mene, nez kdyby F1 opustilo Ferrarri 99 mil resp. 2x mene, nez kdyby F1 opustil samotny RB? Ja bych se teda na F1 asi prestal divat, kdyby tam krouzilo 14 vozu a vypadalo by to neco jako LeMans24, neboli by tam bylo prakticky nekolik vykonnostnich skupin a tudiz by cely rok o bednu bojovaly 4 vozy a dojet by casto znamenalo body 17

      Premie "za vernost" mi prijde ve sportu, kde vykony s financema koreluji jako malokde, naprosto silena, zvlast pokud Ferrarri dostava jen tak pro nic za nic vice penez, nez je rozpocet Marusie. Pokud by ty penize dal Bernie do bonusu za umisteni v PK, potom je vse v poradku.

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Neříkám, že bych částky volil stejně. Ale nemám data co má Bernie. Určitě chápu, proč si nejvíc cení Ferrari a pak RB. A pokud by Marusia odešla, sotva by to někdo zaregistroval. Je to prostě obchod jako každý jiný.

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          Ale proc pouzivas jenom ten druhy extrem? Vem si, ze by v serialu zustalo Ferrarri, RB, TR, Cat a Mar. To by asi byla podivana co? 17

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          Pokud ty castky odpovidaji, tak mi to prijde hodne divne. At uz ty extremy za "vernost" tak i ty rozdily v PK, kdy jsou rozdily relativne male a potom skok a 40 milionu nebo nic a to jeste musi ten tym splnit nejake podminky. A nemas pravdu, ze je to obchod jako kazdy jiny. Porad u spickovych tymu tvori vetsi cast penez od sponzoru a je dost spekulativni, jestli se naklady do reklamy v F1 tymum vraci v dnesni dobe. Nikde jsem necetl napr. ze by Renaultu za posledni roky nejak rapidne stoupl prodej vozu, kdyz to jejich motor tak drti apod.Stejne tak spousta poradatelu svoje zavody dotuje atd. takze je to cele zdeformovane a pokrivene a ty castky podle nejakych pochybnych meritek "za vernost" tomu neprospivaji uplne stejne jako zbytek.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Nečekám, že by v F1 zůstalo tak málo týmů, jak jsi uvedl. A kdyby něco takového hrozilo, určitě by se pravidla změnila. Možná bych i já volil částky trochu jinak. Ale Bernie není hloupý (to by asi nebyl tak bohatý) a dokáže si spočítat co je pro něj a F1 výhodné.
            Co se týká prodělávání okruhů, moc polřivené to zase není. To, že je jeden závod v nějaké zemi prodělečný ještě neznamená, že se to tomu regionu nevyplatí. A pokud už je ztráta taková, že ne, pak se holt bude jezdit jinde. Je vidět, že pokud jde o nějaký významný okruh, dokáže Bernie slevit. Monako, Spa, Silverstone nebo Monza je pro něj stejné jako Ferrari. Když jde do tuhého, mají jistou výhodu.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.40.175.XXX
              "Je vidět, že pokud jde o nějaký významný okruh, dokáže Bernie slevit. Monako, Spa, Silverstone nebo Monza je pro něj stejné jako Ferrari. Když jde do tuhého, mají jistou výhodu. "

              to neni take jednoduche ako to podavas, snad s vynimkou monaka to je pre bernieho naozaj nieco ako ferrari ale ostanych okruhov by sa bez mihnutia oka zbavil(ved silverstone chcel poslat do ...) ale nemoze lebo mu to zakazuje(resp. riadne komplikuje) nejaka zmluva s fia, ze par(6?) legendarnych trati v f1 musi byt aj za cenu ze budu berniemu platit minimalne prachy

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              Jde mi o to, ze nektere nove okruhy jako Abu Dhabi apod. dotujou sejkove, kteri maji petrodolary jenom za to, ze se narodili ve srpavnou dobu na spravnem miste apod. Stejne tak ten sponzoring urcite casto neprinasi sponzorum zisk z jejich investice atd. Takze se nejedna o klasicky "byznys".
              Ze je Bernie kapacita o tom se vubec nepru. A jelikoz mu to ostatni tymy trpi tak to ma asi zmakle, ikdyz si umim predstavit, ze spousta tymu potichu kleje a citi krivdu, ale aby je Bernie nezadrel, tak radsi bohuzel drzi hubu a jak bylo videt na pripadu FOTA, tak tymy nejsou schopne tahnout za jeden provaz a bohuzel hraji primarne sve sobecke zajmy, ze kterych tezi jen nekteri.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Taky nemám AD jako okruh rád a stejně jsem se díval. Takže to splnilo účel. Je spousta míst, kde by se jim líbilo pořádat závody a i mě by se líbily víc staré okruhy v Evropě. Ale peníze jsou velkým argumentem a nejen v F1. Můžeme si stěžovat, že arabové přišli k penězům bez práce, ale k ničemu to není. Prostě to tak bývá. Třeba se najde něco takového i u nás, jen jak nás znám, tak maximálně naleziště "krabic od vína".
                A s týmy máš pravdu. Neshodnou se na ničem a trpí tím nejvíc sami. Určitě by společně dokázali víc tlačit a vyjednávat si lepší podmínky. Jestli někdy v něčem mezi sebou ustoupí a domluví se na společných zájmech si netroufám předpovídat.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • jc

          89.190.50.XXX
          "Je to prostě obchod jako každý jiný."

          Myslim ze to je ta chyba. Tohle nema byt obchod, alespon ne prioritne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Vem si fotbal. Bohatý týmy si můžou dovolit lepší fotbalisty, trenéry a rozhodčí. Vyhrají ligu mistrů a stanou se ještě bohatšími. FIFA taky nerozděluje peníze všem stejně, ale suverénně největší balík získá vítěz. Nějaké věrnostní prémie by tu nedávaly moc smysl, protože sledovanost výpadek Barcelony nebo Bayernu příliš neovlivní. U F1 by byl rozdíl mnohem větší.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Duncan66

              89.29.32.XXX
              U tech nejbohatsich tymu tvori prijmy od FIFA resp. UEFA mensi cast. Vice ziskaji za televizni prava, ktere si sami vyjednaji, prodeje listku, dresu atd. Ale hlavne vice ziska ten, co se dostane dal. Zadne bonusy za to, ze jsi Barcelona. Kdyz vypadne Barca v zakladni skupine, dostane od UEFA stejny balik jako kdyz v zakladni skupine vypadne Plzen. Neboli balik je zavisly od sportovniho uspechu. V F1 Ferrarri dostava vetsi balik penez za ucast, nez vitez PK a to je docela zvracene, to mi vadi. Pokud by Ferrarri dostalo za vernost treba 20 mega, potom ok, ale 99 mega a vitez PK dostane 90, tady neco nehraje, pokud se chceme bavit o "sportu"

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Uznávám, že je v tomto fotbal o něco spravedlivější. Ale můžeš si vzít jiné sporty. Není neobvyklé, že hvězdě zaplatí startovné v mega výši a někdo slabší si zaplatí cestu i ubytování. Jo asi bych taky řekl, že by ty věrnostní prémie nemusely být vyšší než odměny za PK. Nicméně je vlastník Bernie, tak to řídí podle svého.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Duncan66

                  89.29.32.XXX
                  abych pravdu rekl, tak me napada snad jen atletika, kde nekdo jako Bolt ma startovne vyssi nez dalsich 10 mistru a mistyn sveta dohromady. Ale tam to funguje opravdu jako byznys, tj. Bolt si to sam vyjedna, resp. jeho agent. v F1 to nejak nastavi Bernie a hosani, at se vam to libi nebo ne, nic s tim nenadelate.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Jo máš pravdu, ale i F1 je byznys a je na týmech, aby si vyjednaly lepší podmínky.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Duncan66

                      89.29.32.XXX
                      vlastne ano, mas recht. Bohuzel to asi pujde tezko, kdyz se Ferrarri bude chovat jako Bolt, tak ostatni pravdepodobne nic nezmuzou a jelikoz Ferrarri neni charita, tak se chovat ani jinak nebudou, takze je otazka, zda casem dojde ostatnim trpelivost a nejak se zadrou, nebo bude z F1 cim dal vetsi fraska. 17

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Bernie je nepochybně obchodník par excellence, ve sportu ale musí mít obchod své hranice, aby ještě zůstal sportem. Z F1 se nám už dávno vytratila podstatná část sportovní etiky a přerozdělování zdrojů podle Bernieho je jen další nůž do zad fair play, konkrétně rovnosti šancí.

      Osobně vzhledem k historii a fanouškovské základně ještě dovedu pochopit existenci bonusu pro Ferrari, nikoliv však jeho výši; věrnostní bonus Red Bullu je pak výsměchem na druhou, když tým, který působí v F1 9 let a jeho kořeny sahají pouze do roku 1997 dostává 6x (!) víc než McLaren, druhý nejstarší tým F1 a jeden z nejúspěšnějších.

      Naprosto souhlasím s autorem, že z hlediska fair play a udržitelnosti by měli dostávat účastníci shodně větší podíl z celkového balíku s jen mírným odstupňováním za umístění a případným stejně malým bonusem za historický přínos. Věrnostní bonus á la Bernie, který bychom bez uzardění mohli nazývat bonusem vřiťolezeckým, nemá podle mě ve sportu místo!

      + 7 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Ona je otázka, jestli někdo touží po vyrovnanosti a jestli tu někdy byla. Proti fotbalu, tenisu či atletice jsou prémie rozdělovány hodně mírně odstupňované (snad kromě posledního). A i tam dostává startovné (obdoba věrnostních bonusů) jen někdo a jiný ne.To nejsou sporty?
        Nevím jaký by byl rozdíl ve sledovanosti, kdyby odešlo Ferrari nebo RB. Ale dokážu si představit, že odchod dominantní stáje by poškodil prestiž F1 podobně, jako odchod té nejstarší. Možná můžeme spekulovat, jestli by neměl dostat víc Mclaren nebo Lotus, ale je to Bernieho firma, tak je na něm rozdělit prémie. Pokud se to týmům nelíbí, můžou si najít jinou sérii a udělat z F1 druhou ligu. Tedy ne že bych si to přál.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Samozřejmě, když budeme srovnávat se sporty, kde o sport už téměř nejde, nebo s netechnickými soutěžemi jednotlivců, nebude F1 vypadat až tak strašně. Co ale zkusit porovnání s týmovým sportem, kde jde také o velký obchod, ale stejnou měrou zároveň o sport a vyrovnanost?

          Co třeba americký fotbal, kde mají všichni stejný budget na nákup hráčů a ti méně úspěšní mají pro příští rok přednost při nákupu hráčů? Na první pohled se to může zdát jako opačný extrém, ale nijak extrémní není (není to tak, že by vítěz dostával míň než poražený) a navíc to velice dobře funguje.

          Jak funguje financování F1? Silní jsou silnější, slabí jsou slabší a nůžky se rozevírají stále víc. Kombinace důrazu na aerodynamiku a výrazné podpory silných týmů je z dlouhodobého hlediska cesta do pekel. Je až s podivem, že se přes všechnu nudu a kontroverze pořád F1 těší značné popularitě - především v tom vidím genialitu Bernieho. Netroufám si ale odhadovat, jak dlouho to takhle může pokračovat, než domeček z karet spadne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ony ty americké sporty fungují úplně jinak. Ať už jde o hokej, jejich fotbal i ostatní. Možná to nějak funguje, ale jejich neustálé stávky hráčů a hádky s majiteli týmů svědčí o tom, že to tak růžové není. Vem si i jejich formulové série, které se pokaždé jmenují jinak a střídají se v tom která je nej.
            Mají tam díky tomu systému vyrovnanost. Ale je to potřeba? Bylo by lepší, kdyby jeden rok vyhrálo titul Ferrari, druhý Marusia, třetí Mercedes, čtvrtý Williams? Mě vůbec nevadí, když několik let vyhraje jeden, pak zase někdo jiný a jsou týmy, které jsou na špici dlouhodobě. Co je na tom špatného? Vždyť i ve fotbale jsou týmy trvale na špici a nikomu to nevadí.
            A co se týká nůžek, nějak to rozevírání nevidím. Pamatuju doby, kdy slabší dostávali 5-6 kol za závod. Teď většinou nikdo nedostane víc jak jedno. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Oscar Piastri se podle Ecclestonea stane brzy šampionem

Ecclestone chválí Piastriho: "Do 2 let bude mistrem světa." Sedí přirovnání k Prostovi?

Fernando Alosno

Alonso proti většině: Max by se měl v nadávkách krotit

Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Ferrari vyřešilo anomálii a je zpět. V Austinu nasadí poslední letošní vylepšení

U Red Bullu bijí na poplach

Překvapení Verstappen s Markem vedli po Singapuru rozsáhlý hovor kvůli výkonu Norrise

Max Verstappen po úspěšném začátku sezóny odvrací útoky Landa Norrise (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Před poslední přestávkou hledají týmy i piloti optimismus

Charles Leclerc pod singapurskými světly poněkud napravil pošramocenou reputaci Ferrari (ilustrační foto)

Chybující Norris opět převýšil „zbytek světa“, Ferrari se rehabilitovalo

Guanyu Zhou už má poslední místo na startu téměř předplaceno

Prohlášení po kvalifikaci - většina pilotů se vkládá naděje do zítřejšího závodu

Carlos Sainz jr. zakončil kvalifikaci nejhorším možným způsobem (ilustrační foto)

Zoufalá kvalifikace pro Ferrari, Norris zúročil tréninkovou převahu

Max Verstappen v třetím tréninku poněkud ožil (ilustrační foto)

Ještěr se postaral o červenou vlajku, soupeře smetl Norris

Juki Cunoda si po několika slabších závodech vedl velmi nadějně (ilustrační foto)

Druhý trénink patřil Norrisovi s oběma Ferrari v závěsu, Russell boural

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama