DISKUZE K ČLÁNKU Kolik platí Ecclestone týmům?
Už dávno pryč jsou ty časy, kdy byly částky, které Bernie Ecclestone vyplácel týmům, tajemstvím. Kolik tedy dostanou týmy peněz v roce 2014? Jisté je, že se bude vycházet z letošního postavení v šampionátu konstruktérů. Celkově se dá při pohledu na sumy říci, že velké týmy dostávají o dost více než malé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kolik platí Ecclestone týmům?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
anonym
11:57 19.11.2013 178.255.168.XXXMyslím, že normálnímu fandovi nevadí, pokud několikrát po sobě vyhraje titul tentýž tým/jezdec, za předpokladu, že se o něj bojuje do posledních kol posledního závodu. Ale dominance, která přinese titul několik závodů před koncem sezóny, která znamená, že vítěz závodu je s pravděpodobností hraničící s jistotou ve většině závodů předem dán, už je problém. Pokud to trvá moc dlouho, dochází k masivnímu poklesu sledovanosti, jak ukázal rok 2004.
Ad nůžky - nejde o vteřiny v cíli, ale o to, že i poměrně velké, úspěšné, tradiční týmy mají existenciální potíže. Kolik týmů se potýkalo s akutním nedostatkem financí v 80. nebo 90. letech a kolik teď? Když mají problémy s financováním týmy jako Williams, Lotus nebo dokonce McLaren, tak je rozhodně něco špatně.-
Mike17
10:59 20.11.2013 93.99.87.XXXSouhlasím s tím, že by nebyla optimální situace, kdyby současný stav trval několik sezon. Ale loni bylo drama do konce posledního závodu, stejně jako v roce 2010. V roce 2011 i letos se rozhodlo předčasně, nikoliv však rekordně. Bylo by pěkné mít napětí do posledních kol každého ročníku. V historii ale není zrovna vyjímkou, že by se rozhodlo už dřív. Prostě roky 2008, 2010 a 2012 byly super a jiné zase ne. Myslím, že se to těch pěněz zas tak moc netýká. Ferrari dostalo bonus větší, nic jim tak nebrání to udělat dramatičtější.
Celý svět postihla krize, tak je celkem logické, že problémových stájí je trochu víc než obvykle. Ale žádné velké drama se nekoná. Zatím to nevypadá, že by mělo několik týmů odejít kvůli financím.
A tebou jmenované týmy:
Lotus má finanční problémy, ale sami tvrdí že je brzy vyřeší (ať už PSVA, nebo Quantum)
Mclaren byl sice ve ztrátě, ale nijak velké a roky předtím byl v zisku. O žádné krizi nemluví.
Williams je na tom asi nejhůř, nejspíš proto, že poslední dobou mají tragické výsledky, což sponzory určitě netěší.
Nevidím zatím žádnou hrozbu pro F1.
-
-
-
-
-
-
-
Chasnik
12:37 17.11.2013 217.117.213.XXXKacířská myšlenka Vypadá to tak, že Ferko a RB jsou fakt silně protežovaní..
Čistě teoreticky - v praxi je to nerealizovatelné - jak by vypadal seriál F1, kdyby v něm startovali jenom rudí a limošky, a ostatní si vytvořili vlastní závodní sérii, pouze bez těch dvou týmů? Chyběli by tam dva jezdci, co "ždímají ze své popelnice maximum" a konečně by se závodilo i o první místo :D
Které závody by asi byly zajímavější? ;)
Je to jako v běžném životě - pokud se silní dodatečnou pomocí stávají silnějšími a slabší jsou zatloukáni do země bez reálné možnosti zlepšení, je to špatně pro celou společnost... Nevolám po tom, aby silnější týmy nějakým způsobem dotovaly ty slabší, ale po rovných podmínkách. Odměny "za věrnost", ještě takto podivně rozvrstvené, celou tu volnou soutěž hodně pokřivují.-
rock
08:34 18.11.2013 37.188.229.XXXad ten první odstavec:
To už tady bylo, ve Spojených státech v sérii Indy. Vyhrála ta série, která -ač sportovně méně hodnostná a s chudším startovním polem) mohla nabídnou modlu diváků. V USA je tou modlou Indy500. Všichni sponzoři chtěli vidět svoje jméno především v tomhle závodě a masu diváků zajímal především tenhle závod.
V Evropě tou modlou není závod, ale Ferrari. Alespoň pro průměrného diváka. Vyhrála by série, která by tohle jméno mohla nabídnout. Konkurenční série by živořily a skončily podobně, jako svého času A1GP.
-
-
-
-
-
Duncan66
15:16 17.11.2013 89.29.32.XXXhanba jsou jakekoli penize za vernost. Hlavne kdyz za vernost tym ziska vice penez, nez kolik dostane tym za vitezstvi v PK, to je naprosto silene a bohuzel to ukazuje, ze F1 neni sport, ale primarne show neco jako wrestling, kde je v podstate predem dane, kdo jak dopadne. Bohuzel
-
-
-
Chasnik
09:40 18.11.2013 78.24.10.XXXZávody Marussie, Caterhamu se Sauberem, Force Indií, McLarenem, Mercedesem, Williamsem a Lotusem by opravdu v porovnání se sérií Ferrari, RB a TR byly neskutečně nezajímavé :D
Jak už jsem psal výše, je to nereálné, ale pravdou zůstává, že všechny tyto týmy jsou bity, i když některé mají jiné zdroje na to, aby i bez prémie "za věrnost" mohly udržovat konkurenceschopné rozpočty (McL a MER).
Pokud onu prémii za věrnost chápu jako bonus za to, že tým díky své tradici a historii přináší více fanoušků, divácké pozornosti a sponzorských peněz, pak je plivnutím do tváře fakt, že McLaren, Mercedes, Williams a Lotus dostávají v součtu ani ne polovinu toho, co tým, který vznikl před několika málo lety a z pohledu historie F1 je zatím pouhou, byť momentálně úspěšnou, epizodou. Formule 1 bez Red Bullu by pro mě byla méně oslabenou než třeba bez Williamsu (byť momentálně bez úspěchů) nebo McLarenu. Samozřejmě, že co člověk, to názor. Každopádně, systém vyplácení oněch prémií není nic jiného, než úplatek za rektální alpinismus:(
Ad Lotus - nějak nechápu, proč tento tým také nemá svůj podíl na věrnostním balíčku. Pro mě a pro spoustu jiných fandů je ta černozlatá formule pokračovatelem legendárního týmů a odkazem na geniálního kostruktéra Colina Chapmana.-
Jens
09:59 18.11.2013 109.81.245.XXXNikoho asi nepřekvapí, že se mnou souhlasíš v hodnocení zajímavosti závodů Marussie s Caterhamy vs. Ferrari s Red Bully, McLareny a Mercedesy. Opak by mohl tvrdit jen idiot.
A k tomu Lotusu: Asi toho nechápeš nějak více, ala Baharova fraška není pokračovatelem Colina Chapmana, ale chápu, pokud si F1 začal sledovat až letos, a ne už např. v roce 2010.-
Chasnik
10:54 18.11.2013 78.24.10.XXXJensi, trošku jsi to netrefil :)
F1 sleduju cca od let 1986 - 87. Tenkrát se formule ale sledovala jinak, na ČST nebyly live přenosy, internet samozřejmě taky nebyl, takže ani záznamy zajímavých akcí na youtube ;). Zdrojem obrazových informací byly tehdy pouze Televizní noviny a Branky, body vteřiny. Byly to ovšem velmi stručné zprávy.
Obsáhlejší textové reportáže přinášel Svět motorů a Stadion (nebo možná jiný sportovní magazín, omlouvám se, už si přesně nepamatuju) a pár tématických článků o formulích třeba v ABC, když k tomu byla přiložena pěkně zpracovaná vystřihovánka.
Až v r. 1994 koupil táta satelit, takže jsem konečně mohl vidět formuli 1 naživo. Bohužel, jeden z mých prvních live zážitků s F1 byla tragická nehoda A. Senny. I takový je sport...
A ohledně Lotusu:chápu toho "nějak více", protože F1 je tak trošku moje hobby, ale běžného diváka, konzumenta TV reklamy, to nějak extra netrápí. Představ si nějakého čtyřicátníka, který F1 moc nesleduje a Red Bull mu říká akorát to, že svou dceru varuje, aby na diskošce nepřepálila nebezpečnou kombinaci RB-vodka :). Ve zprávách náhodou zaslechne, že se do F1 vrací Lotus, tým, kterému jako puberťák fandil a vzpomene si na jména Fittipaldi, Andretti, Petterson, Senna - samozřejmě podle toho, jak pokročilej čtyřicátník to je ;). A třeba si k té telce sedne a třeba ho to přestane bavit. Majetková pozadí jsou detaily pro fajnšmekry, on se chce dívat a bavit. A takový divák je pro inzerenty zajímavý, protože má určitou kupní sílu, na rozdíl od pubescentů, kteří slintají při reklamě na Audinu, ale to je tak jediný, na co se zmůžou...
Ta poslední věta je samozřejmě myšlena obecně, neber si to osobně. Nevím, kolik je ti let a v podstatě mě je mi to jedno. Ale s poznámkou, že F1 jsem začal sledovat letos jsi mě při pondělku pěkně pobavil :)-
Jens
11:15 18.11.2013 109.81.245.XXXTřeba tvá historie bude nějakého puberťáka zajímat, já, který jsem F1 začal sledovat před Laudovou nehodou, to považuji za zbytečný výblitek. Nevím, cos svým příspěvkem zamýšlel, ale chápu, že ta prvotní tvrzení a smajlíka racionálně nějakými argumenty vysvětlit nelze. Ale třeba ještě někoho kromě sebe pobavil, stejně jako tím nesmyslem, že dnešní Lotus je pokračovatelem legendárního Chapmana.-
-
Jens
08:25 19.11.2013 109.81.245.XXXNikdo tvými slovy nemanipuluje ani neuráží, jak si všichni můžou přečíst. Pokud ovšem budou ochotni strpět tvé srdceryvné historky z dospívání, které jakožto off-topic zcela postrádají smysl. Začal jsi sarkasmem, doplácíš na něj, ale konkrétními argumenty se s ním nedokážeš vyrovnat.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Zix.
10:25 17.11.2013 78.102.248.XXXVyplácení odměn Dokud se to nezmění,tak to bude pořád blbý,protože ty top týmy dostávaj zbytečně hodně - ty peníze za věrnost sou pěkný,ale jakou má Bernie jistotu,že opravdu do toho roku 2020 ty týmy nezmizí? Pokud by odešli,tak by ty peníze museli vrátit?
Navíc mi ty odměny za věrnost přídou divný a hodně vysoký,když už odešlo tolik významných týmů a jde to bez nich v pohodě.
Když si vemu,že rozpočet Marussie se odhaduje max. na 60 milionů liber,tak vážně nemají šanci ostatní týmy dohnat - když mají velký týmy jen za odměny víc než má Marussia a asi Caterham rozpočet. A to nepočítám sponzory,od kterých mají malý týmy výrazně méně než větší týmy.
PS. Caterham má nárok na odměny? Když mají jiný název,tak se přece berou jako nový tým a tedy sou tam jako Caterham teprv 2.rok a z toho 1x byli v top10(letos asi ne,tak beru jen rok 2012).-
uzivatel000635
14:06 17.11.2013 178.209.152.XXXCaterham - nejedná se o tým nový resp. 2 roky starý, ale o tým, který se pouze nově jmenuje, ale jeho historie ve F1 je delší. Stejně tak RB, ten je na scéně nepoměrně kratší dobu, než např McL, ale nevznikl jako tým nový. RB koupil práva pro F1 od jiného týmu, a to včetně všech jeho výhod a závazků, které ten předešlý tým měl s BE dohodnuty.
Tím netvrdím, že toto schvaluji, ale spíše se divím, že toto slabé týmy podstupují. -
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek