DISKUZE K ČLÁNKU Kolik platí Ecclestone týmům?

Už dávno pryč jsou ty časy, kdy byly částky, které Bernie Ecclestone vyplácel týmům, tajemstvím. Kolik tedy dostanou týmy peněz v roce 2014? Jisté je, že se bude vycházet z letošního postavení v šampionátu konstruktérů. Celkově se dá při pohledu na sumy říci, že velké týmy dostávají o dost více než malé.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Kolik platí Ecclestone týmům?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 60, poslední 27.11.2013 22:22 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 15 lidí) 17.11.2013 11:08
Za věrnost. Red Bull 72 milionů USD Ferrari 99… »
» Mike17 (Hlasovalo 8 lidí) 17.11.2013 17:35
Bernie Asi tu půjdu proti proudu, ale mám na to… »
» Zix. (Hlasovali 4 lidé) 17.11.2013 10:25
Vyplácení odměn Dokud se to nezmění,tak to bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • anonym

              178.255.168.XXX
              Myslím, že normálnímu fandovi nevadí, pokud několikrát po sobě vyhraje titul tentýž tým/jezdec, za předpokladu, že se o něj bojuje do posledních kol posledního závodu. Ale dominance, která přinese titul několik závodů před koncem sezóny, která znamená, že vítěz závodu je s pravděpodobností hraničící s jistotou ve většině závodů předem dán, už je problém. Pokud to trvá moc dlouho, dochází k masivnímu poklesu sledovanosti, jak ukázal rok 2004.

              Ad nůžky - nejde o vteřiny v cíli, ale o to, že i poměrně velké, úspěšné, tradiční týmy mají existenciální potíže. Kolik týmů se potýkalo s akutním nedostatkem financí v 80. nebo 90. letech a kolik teď? Když mají problémy s financováním týmy jako Williams, Lotus nebo dokonce McLaren, tak je rozhodně něco špatně.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Souhlasím s tím, že by nebyla optimální situace, kdyby současný stav trval několik sezon. Ale loni bylo drama do konce posledního závodu, stejně jako v roce 2010. V roce 2011 i letos se rozhodlo předčasně, nikoliv však rekordně. Bylo by pěkné mít napětí do posledních kol každého ročníku. V historii ale není zrovna vyjímkou, že by se rozhodlo už dřív. Prostě roky 2008, 2010 a 2012 byly super a jiné zase ne. Myslím, že se to těch pěněz zas tak moc netýká. Ferrari dostalo bonus větší, nic jim tak nebrání to udělat dramatičtější.

                Celý svět postihla krize, tak je celkem logické, že problémových stájí je trochu víc než obvykle. Ale žádné velké drama se nekoná. Zatím to nevypadá, že by mělo několik týmů odejít kvůli financím.
                A tebou jmenované týmy:
                Lotus má finanční problémy, ale sami tvrdí že je brzy vyřeší (ať už PSVA, nebo Quantum)
                Mclaren byl sice ve ztrátě, ale nijak velké a roky předtím byl v zisku. O žádné krizi nemluví.
                Williams je na tom asi nejhůř, nejspíš proto, že poslední dobou mají tragické výsledky, což sponzory určitě netěší.

                Nevidím zatím žádnou hrozbu pro F1. 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • Chasnik

    217.117.213.XXX
    Kacířská myšlenka Vypadá to tak, že Ferko a RB jsou fakt silně protežovaní..
    Čistě teoreticky - v praxi je to nerealizovatelné - jak by vypadal seriál F1, kdyby v něm startovali jenom rudí a limošky, a ostatní si vytvořili vlastní závodní sérii, pouze bez těch dvou týmů? Chyběli by tam dva jezdci, co "ždímají ze své popelnice maximum" a konečně by se závodilo i o první místo :D

    Které závody by asi byly zajímavější? ;)

    Je to jako v běžném životě - pokud se silní dodatečnou pomocí stávají silnějšími a slabší jsou zatloukáni do země bez reálné možnosti zlepšení, je to špatně pro celou společnost... Nevolám po tom, aby silnější týmy nějakým způsobem dotovaly ty slabší, ale po rovných podmínkách. Odměny "za věrnost", ještě takto podivně rozvrstvené, celou tu volnou soutěž hodně pokřivují.

    + 10 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.229.XXX
      ad ten první odstavec:

      To už tady bylo, ve Spojených státech v sérii Indy. Vyhrála ta série, která -ač sportovně méně hodnostná a s chudším startovním polem) mohla nabídnou modlu diváků. V USA je tou modlou Indy500. Všichni sponzoři chtěli vidět svoje jméno především v tomhle závodě a masu diváků zajímal především tenhle závod.
      V Evropě tou modlou není závod, ale Ferrari. Alespoň pro průměrného diváka. Vyhrála by série, která by tohle jméno mohla nabídnout. Konkurenční série by živořily a skončily podobně, jako svého času A1GP.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Za věrnost. Red Bull 72 milionů USD
    Ferrari 99 milionů USD
    McLaren 12 milionů USD
    Williams 9 milionů USD.

    Podle čísel je Red Bull druhým nejstarším týmem ve startovním poli.02

    + 15 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      89.29.32.XXX
      ne, jenom RB vystoupil z FOTA spolecne s Ferrarri a tak dostavaji protekcni penize. Je to k bliti a osobne jsem prekvapeny z toho, ze ostatnim tymum stoji za to se v tak konkurencne pokrivenem prostredi ucastnit zavodeni.

      + 11 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        91.148.39.XXX
        Nech si pretekajú tí dvaja "najvernejší" spolu.... RB 72 mil za vernosť je k hanbe !

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          hanba jsou jakekoli penize za vernost. Hlavne kdyz za vernost tym ziska vice penez, nez kolik dostane tym za vitezstvi v PK, to je naprosto silene a bohuzel to ukazuje, ze F1 neni sport, ale primarne show neco jako wrestling, kde je v podstate predem dane, kdo jak dopadne. Bohuzel 17

          + 6 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jens

        109.81.245.XXX
        A co jako mají dělat? Jít se klouzat na rybník? Závody Marussie, Caterhamu se Sauberem a Force Indií by nikoho nezajímaly.

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Chasnik

          78.24.10.XXX
          Závody Marussie, Caterhamu se Sauberem, Force Indií, McLarenem, Mercedesem, Williamsem a Lotusem by opravdu v porovnání se sérií Ferrari, RB a TR byly neskutečně nezajímavé :D

          Jak už jsem psal výše, je to nereálné, ale pravdou zůstává, že všechny tyto týmy jsou bity, i když některé mají jiné zdroje na to, aby i bez prémie "za věrnost" mohly udržovat konkurenceschopné rozpočty (McL a MER).

          Pokud onu prémii za věrnost chápu jako bonus za to, že tým díky své tradici a historii přináší více fanoušků, divácké pozornosti a sponzorských peněz, pak je plivnutím do tváře fakt, že McLaren, Mercedes, Williams a Lotus dostávají v součtu ani ne polovinu toho, co tým, který vznikl před několika málo lety a z pohledu historie F1 je zatím pouhou, byť momentálně úspěšnou, epizodou. Formule 1 bez Red Bullu by pro mě byla méně oslabenou než třeba bez Williamsu (byť momentálně bez úspěchů) nebo McLarenu. Samozřejmě, že co člověk, to názor. Každopádně, systém vyplácení oněch prémií není nic jiného, než úplatek za rektální alpinismus:(

          Ad Lotus - nějak nechápu, proč tento tým také nemá svůj podíl na věrnostním balíčku. Pro mě a pro spoustu jiných fandů je ta černozlatá formule pokračovatelem legendárního týmů a odkazem na geniálního kostruktéra Colina Chapmana.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Nikoho asi nepřekvapí, že se mnou souhlasíš v hodnocení zajímavosti závodů Marussie s Caterhamy vs. Ferrari s Red Bully, McLareny a Mercedesy. Opak by mohl tvrdit jen idiot.

            A k tomu Lotusu: Asi toho nechápeš nějak více, ala Baharova fraška není pokračovatelem Colina Chapmana, ale chápu, pokud si F1 začal sledovat až letos, a ne už např. v roce 2010. 02

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Chasnik

              78.24.10.XXX
              Jensi, trošku jsi to netrefil :)
              F1 sleduju cca od let 1986 - 87. Tenkrát se formule ale sledovala jinak, na ČST nebyly live přenosy, internet samozřejmě taky nebyl, takže ani záznamy zajímavých akcí na youtube ;). Zdrojem obrazových informací byly tehdy pouze Televizní noviny a Branky, body vteřiny. Byly to ovšem velmi stručné zprávy.
              Obsáhlejší textové reportáže přinášel Svět motorů a Stadion (nebo možná jiný sportovní magazín, omlouvám se, už si přesně nepamatuju) a pár tématických článků o formulích třeba v ABC, když k tomu byla přiložena pěkně zpracovaná vystřihovánka.
              Až v r. 1994 koupil táta satelit, takže jsem konečně mohl vidět formuli 1 naživo. Bohužel, jeden z mých prvních live zážitků s F1 byla tragická nehoda A. Senny. I takový je sport...

              A ohledně Lotusu:chápu toho "nějak více", protože F1 je tak trošku moje hobby, ale běžného diváka, konzumenta TV reklamy, to nějak extra netrápí. Představ si nějakého čtyřicátníka, který F1 moc nesleduje a Red Bull mu říká akorát to, že svou dceru varuje, aby na diskošce nepřepálila nebezpečnou kombinaci RB-vodka :). Ve zprávách náhodou zaslechne, že se do F1 vrací Lotus, tým, kterému jako puberťák fandil a vzpomene si na jména Fittipaldi, Andretti, Petterson, Senna - samozřejmě podle toho, jak pokročilej čtyřicátník to je ;). A třeba si k té telce sedne a třeba ho to přestane bavit. Majetková pozadí jsou detaily pro fajnšmekry, on se chce dívat a bavit. A takový divák je pro inzerenty zajímavý, protože má určitou kupní sílu, na rozdíl od pubescentů, kteří slintají při reklamě na Audinu, ale to je tak jediný, na co se zmůžou...

              Ta poslední věta je samozřejmě myšlena obecně, neber si to osobně. Nevím, kolik je ti let a v podstatě mě je mi to jedno. Ale s poznámkou, že F1 jsem začal sledovat letos jsi mě při pondělku pěkně pobavil :)

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Třeba tvá historie bude nějakého puberťáka zajímat, já, který jsem F1 začal sledovat před Laudovou nehodou, to považuji za zbytečný výblitek. Nevím, cos svým příspěvkem zamýšlel, ale chápu, že ta prvotní tvrzení a smajlíka racionálně nějakými argumenty vysvětlit nelze. Ale třeba ještě někoho kromě sebe pobavil, stejně jako tím nesmyslem, že dnešní Lotus je pokračovatelem legendárního Chapmana. 03

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Chasnik

                  217.117.213.XXX
                  Manipuluješ mými slovy, jak se ti to hodí, aby jsi mě mohl urážet? No prosím, posluž si...

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    Nikdo tvými slovy nemanipuluje ani neuráží, jak si všichni můžou přečíst. Pokud ovšem budou ochotni strpět tvé srdceryvné historky z dospívání, které jakožto off-topic zcela postrádají smysl. Začal jsi sarkasmem, doplácíš na něj, ale konkrétními argumenty se s ním nedokážeš vyrovnat. 12

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Zix.

    Zix.

    78.102.248.XXX
    Vyplácení odměn Dokud se to nezmění,tak to bude pořád blbý,protože ty top týmy dostávaj zbytečně hodně - ty peníze za věrnost sou pěkný,ale jakou má Bernie jistotu,že opravdu do toho roku 2020 ty týmy nezmizí? Pokud by odešli,tak by ty peníze museli vrátit?
    Navíc mi ty odměny za věrnost přídou divný a hodně vysoký,když už odešlo tolik významných týmů a jde to bez nich v pohodě.

    Když si vemu,že rozpočet Marussie se odhaduje max. na 60 milionů liber,tak vážně nemají šanci ostatní týmy dohnat - když mají velký týmy jen za odměny víc než má Marussia a asi Caterham rozpočet. A to nepočítám sponzory,od kterých mají malý týmy výrazně méně než větší týmy.

    PS. Caterham má nárok na odměny? Když mají jiný název,tak se přece berou jako nový tým a tedy sou tam jako Caterham teprv 2.rok a z toho 1x byli v top10(letos asi ne,tak beru jen rok 2012).

    + 4 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      178.209.152.XXX
      Caterham - nejedná se o tým nový resp. 2 roky starý, ale o tým, který se pouze nově jmenuje, ale jeho historie ve F1 je delší. Stejně tak RB, ten je na scéně nepoměrně kratší dobu, než např McL, ale nevznikl jako tým nový. RB koupil práva pro F1 od jiného týmu, a to včetně všech jeho výhod a závazků, které ten předešlý tým měl s BE dohodnuty.

      Tím netvrdím, že toto schvaluji, ale spíše se divím, že toto slabé týmy podstupují.

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Změnou názvu se veškerá historie ruší. Alespoň pro Bernieho.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • rock

          37.188.229.XXX
          Ne nutně a ne ve všech aspektech (myslím, že teď se bavíme o tom finančně ekonomickém), řeší to případ od případu. Neříkám, že s tím souhlasím a že chápu jeho kritéria, ale konstatuji to jako fakt.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Zix.

        Zix.

        78.102.248.XXX
        Chápu tě,ale beru to jako Ferda - když je nový název týmu,tak ho beru jako nový tým a ty před ním sou jeho předchůdci.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama