DISKUZE K ČLÁNKU Kolik platí Ecclestone týmům?
Už dávno pryč jsou ty časy, kdy byly částky, které Bernie Ecclestone vyplácel týmům, tajemstvím. Kolik tedy dostanou týmy peněz v roce 2014? Jisté je, že se bude vycházet z letošního postavení v šampionátu konstruktérů. Celkově se dá při pohledu na sumy říci, že velké týmy dostávají o dost více než malé.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Kolik platí Ecclestone týmům?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
14:44 18.11.2013 165.72.200.XXXPokud by se polovina peněz rozdělila mezi týmy stejně a druhá podle bodů, tak by to vypadalo následovně: Red Bull $113 999 127
Mercedes $81 462 988
Ferrari $79 082 295
Lotus $76 225 464
McLaren $42 419 622
Force India $38 451 800
Sauber $34 642 691
Toro Rosso $31 309 721
Williams $27 024 473
Caterham $26 230 909
Marussia $26 230 909
-
mi88ki
14:39 18.11.2013 165.72.200.XXXBonusy za umístění podle bodů v PK Takhle by vypadalo pokud by se prémie rozdělovaly podle bodů v PK. (po závodě v USA)
Red Bull $175 536 436
Mercedes $110 464 158
Ferrari $105 702 772
Lotus $99 989 109
McLaren $32 377 426
Force India $24 441 782
Sauber $16 823 564
Toro Rosso $10 157 624
Williams $1 587 129
Caterham $0
Marussia $0
-
mi88ki
14:18 18.11.2013 165.72.200.XXXNěco jsem zkusil. Pokud by bylo vyhrazeno 100 mega pro všechny aktuální týmy a ty se měly rozdělit za věrnost a úspěšnost (pouze vítězství v PK) podle klíče, kdy je za vítězství v aktuálním ročníku 100%, za loňský 50%, za předloňský 33,33 % resp. děleno třemi atd, tedy před deseti lety jen desetina částky, tak mi vyšlo následující. Bral jsem v potaz nástupnictví u Lotus-Renault a Brawn-Mercedes. To by byly prémie na příští rok, je tam tedy už započteno letošní vítězství RedBullu.
Ferrari $22 938 593
Williams $8 866 906
McLaren $7 252 424
Renault-Lotus $9 018 182
Red Bull $47 375 817
Brawn-Mercedes $4 548 078
-
rock
14:42 18.11.2013 37.188.229.XXXMáš to nějaký polovičatý. Jestli bereš v úvahu nástupnictví Brawn-Mercedes a Renault-Lotus, tak proč ne
Stewart-Jaguar-Red Bull (od r. 1997)
Minardi-Toro Rosso (od r. 1985)
Jordan-Midland-Spyker-Force India (od r.1991)
Ještě jiná situace je u Lotusu a Mercedesu. Obojí může být chápáno jako nositel historického jména
Lotus 1958-1994 + od r. 2011, případně i Fernandesova epizoda 2010-2011
Mercedes 1954-1955 + od r. 2010
nebo jako kontinuelně se vyvíjející tým, tedy
Toleman-Benetton-Renault-Lotus (od r. 1981)
BAR-Honda-Brawn-Mercedes (od r. 1999)-
-
rock
17:00 18.11.2013 37.188.228.XXXJo, neuvědomil jsem si, že počítáš jen bonusy za tituly.
cca 1/44 + 1/42 bonusu pro Mercedes za tituly Matry a Tyrrellu na přelomu 60. a 70. let :-)
Ne, takhle to nejde. Když už bonusy za historický přínos, tak jenom za jméno. Když si někdo změní jméno, odstřihl se od historie. Mercedesu bych přiznal bonus za 50. léta (a to i přesto, že tehdy ještě PK nebyl vypsaný), ale titul Brawnu bych jim rozhodně nezapočítal.-
mi88ki
17:51 18.11.2013 165.72.200.XXXVždyť Mercedes koupil auto od Brawn i se šéfem a domnívám se, že i mnoho zaměstnanců tam přestoupilo. Tady je podle mne, větší kontinuita než třeba u Lotusu, kde původní tým nemá vyjma práv a názvu z legendárním Lotusem nic společného. Ale to je jen můj pohled, uznávám.-
rock
19:05 18.11.2013 46.33.96.XXXKontinuita Brawn-Mercedes je nezpochybnitelná, proti tomu nic nemám. Ale ten přínos k tomu, aby obchodní značka "F1" měla větší cenu, ten tam prostě není. Brawn byl jednoletka a Mercedes tým sice přebral, ale sám se hlásí k odkazu z 50.let. Z toho pohledu bych aktuální tým Lotus považoval za cennější, byť s původním Lotusem nemá společného nic.
-
-
-
-
FF
13:06 18.11.2013 37.221.245.XXXJe naprosto šílené, že "odměny za věrnost" jsou vyšší než odměny za umístění v PK.
Spravedlivější systém by, podle mě, byl kdyby každý tým měl jistou nějakou fixní částku, řekněme 30 milionů, to by dohromady dávalo asi 40 % ze současných 800 milionů.
Za umístění bylo odměněno prvních 10 týmu, kdy by body peníze byly rozděleny ve 4-násobku současného bodového systému, tedy 100-72-60-48-40-32-24-16-8-4, což by dohromady tvořilo asi polovinu současných 800 milionů.
Zbylých asi 10 % by byly ty odměny za věrnost, kdyby těch 5 Bernieho vybraných týmů dostalo řekněme 25, 18, 15, 12 a 10 milionů. -
uzivatel001374
11:53 18.11.2013 78.98.132.XXX. Ja to vidím podobne ako mnohí z vás - Peniaze za vernosť fajn, aj 99 mil. Ferrari za "vernosť" a iba 90 mil. pre víťaza PK? Pri týchto počtoch sa môže Ferrari celý rok škrabkať na guľkách a aj tak dostanú väčší prísun peňazí než taký Lotus či Sauber keby hneď aj vyhrali šampionát... Tak nejako dúfam že tieto čísla nie sú celkom správne alebo nebudú platiť naozaj až do roka 2020. Väčšina tých peňazí "za vernosť" by sa mala hodiť do PK a kľudne nech sú rozdiely medzi prvým - druhým - tretím a ďalšími miestami väčšie. O tom predsa ten PK býval a mal by imho byť, že dobrá sezóna je zdrojom financií a môže nakopnúť tím do budúcnosti, dôvod aby tímy hýbali zadkami a nie sa len zúčastnili.
Ak naozaj funguje tento systém, pre prečo by malo Ferrari skutočne trápiť či bude tretie alebo štvrté? Šak to je rozdiel len 7 melónov, oni tak či tak dostanú 99 plus aj ďalších 65 za PK, tak o co go?
Tak isto v strede poľa by mali byť väčšie odstupy. Čo na tom že Williams s paydriverom a nováčikom skončí 9-ty a na šieste FI stratí 12 mil.€ z PK, ak mu ten paydriver donesie 30mil.€?
Keby bol medzi 6-tym a 9-tym miestom rozdiel tých 30mil.€, hneď by sa tímy stredu poľa inak hľadeli na paydriverov a v tíme ako Lotus by nemali šancu.
Okrem toho, ako tu bolo vickrát napísané, napriek úspechom RB je ich 72 melónov oproti 12 McLarenu výsmech pomenovaniu "za vernosť" a je jasné že to nie je za historický prínos ani za privádzanie fanúšikov a divákov ale skutočne to môže byť jedine za riťolezectvo a rýchle odstúpenie od FOTA. Keď Bernie podpísal tieto dva tímy, zvyšok už musel prísť k Berniemu tiež a aspoň 3 tímy zvučných mien dostali poobhrýzať kostičky.
Toto by snáď znieslo podanie na civilný súd do Bruselu.-
anonym
22:12 27.11.2013 178.40.175.XXXdo bruselu to chcelo dat uz viacero ludi ale bernie je stary vydierac a vzdy nejak dokazal tym ludom zapchat hubu, najcastejsie tym ze bud budu drzat hubu alebo s nimi nepodpise zmluvu a kym sa sudy rozhybu tak tim davno skrachuje a to nikto neriskoval
aj mercedes hrozil tym ze to da na sud ale potom do mercedesu prisiel bernieho kamos lauda a ten to zahladil
nieco proti berniemu vraj zacal podnikat adam parr z williamsu ale ked bernie odmietal s williamsom podpisat CA tak sa parr musel porucat z williamsu inak by williams bez CA a penazi od bernieho skrachoval skor ako by sa tym v bruseli niekto zacal zaoberat
ale tiez sa mi zdaju tie odmeny za vernost a celkovo rozdelovanie penazi dost cudne a podla mna taketo prespekulovane vyplacanie pre par privilegovanych timov neexistuje v ziadnejm inej vrcholovej sportovej sutazi
-
-
Mike17
17:35 17.11.2013 93.99.87.XXXBernie Asi tu půjdu proti proudu, ale mám na to trochu jiný názor.
Bernie je obchodník a ať už jsou sympatie k němu jakékoliv, je obchodník velmi dobrý. Moc dobře si uvědomuje, co všechno dělá atraktivitu F1 a tím i příjmy z ní. Ať se to někomu líbí nebo ne, bez těch 5-ti týmů by byla F1 jen druhořadým závodním šampionátem a jeho sledovanost (a tím i příjmy) by výrazně poklesly. Prémie "za věrnost" týmů celkem odpovídá ztrátě atraktivity, kdyby tyto týmy odešly a proto mi přijdou naprosto oprávněné. A moc nechápu, proč by se měly odměny Marusie vyrovnávat se špičkou. V F1 byly vždy bohaté a chudé týmy a ono to funguje celkem dobře už spoustu desetiletí. Počet diváků neustále roste, tak to asi nedělá Bernie zas tak špatně ne?
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek