Force India VJM03 - Úprava vertikálního spoileru a přední křídlo

Michalis K., 17. března 2010, 14:32 Google+

Force India oplývala loni vysokou aerodynamickou efektivitou, monopost však byl horší na pomalejších okruzích, kde nedokázal generovat takový maximální přítlak, jako ostatní. Dle designérů nového vozu VMJ03 silné stránky zůstaly zachovány a slabiny byly zčásti odstraněny. V krátkém pohledu na jejich auto se podíváme na přepracování vertikálního křidélka před bočnicemi a přední křídlo

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 30.10. 22:10) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Vertikální spoiler

Týmy při testech v Barceloně většinou přestavily významná vylepšení aerodynamiky na svých vozech. Indický tým tam přepracoval svá vertikální křidélka - a tuto verzi přivezl také do Bahrajnu.

Křidélko má větší vykrojení v horní části na svém zadní okraji, díky tomu protéká více vzduchu mezi ním a bočnicí. Sekundárním výsledkem tohoto řešení je snížení aerodynamického odporu.

V jeho spodní třetině se navíc objevuje podélné křidélko, které lépe směřuje vzduch směrem k zadní části vozu.

vjm03

Z obrázku si můžete rovněž všimnout, že deflektory u VJM03 jsou menší než u ostatních týmů a mají trojúhelníkový tvar. Směrem k zádi klesají a jsou zakončeny na úrovni vertikálního křídla.

 

Přední přítlačné křídlo

Přední spoiler obsahovalo dva prvky a přídavná křidélka. Zde je detailní popis:

wing

1. Centrální zóna je dána pravidly: musí být 500 mm široká a musí být tvořena jediným prvkem.
2. Vertikální pilíře
3. Hlavní profil směrem ke kraji stoupá - což zvyšuje množství proudícího vzduchu pod vozem a poblíž
    bočnic.
4. Vertikální rozdělovač vzduchu pod hlavním profilem směřuje vzduch ven.
5. Horizontální rozšíření bočnic snižuje citlivost na předního křídla na náklon vozu.
6. Přídavné dvouprvkové křidélko zvyšuje přítlak
7. Bočnice se skládá ze dvou vertikálních prvků, které vytvářejí vnitřní kanál pro vzduch, jenž zde navíc
    může proudit rychleji. Zadní prvek jej odklání mimo kola.
8. Na nejzazším konci horní klapky je drobný výřez, který vede ke snížení aerodynamického odporu na
    dlouhých rovinkách.

fi_wing1

Vytisknout

Diskuze: Force India VJM03 - Úprava vertikálního spoileru a přední křídlo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 30.10.2011 22:10 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Williams FW32: Bočnice a deflektory v Bahrajnu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  3. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  4. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  5. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  6. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud