"Přemýšlíme o povolení hybridních technologií a automobilky jsou v tomto směru za jedno," prohlásil včera Max Mosley a dodal, že podle něj by měly mít takové agregáty zelenou už v roce 2008.
Se stále se tenčícími zdroji ropy musí výrobci hledat alternativní zdroje pohonu a koncerny by raději investovali své peníze do vývoje hybridního motoru, než do superšpičkového benzínového agregátu, jenž sice točí 25 000 otáček za minutu, ale pro osobní vozy je jeho použití pro nákladnost provozu nemyslitelné.
"Nebylo by lepší zastavit otáčky třeba na 18 000 a dále se snažit využít co nejlépe nabízených možností," ptá se dále Mosley.
Výrobci si slibují od hybridních motorů další prostor pro vývoj. Jako nejreálnější první krok je využití tepla z brždění, které by se akumulovalo a při předjíždění by mohlo motoru dodat až 60 koňských sil navíc.
Foto: Minardi F1 Team