DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Ferrari se vkládá do sporu kolem Racing Pointu, jenž okopíroval loňský vítězný monopost Mercedesu. Žádá Formuli 1 a FIA o vyjasnění klíčových hledisek současných pravidel.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ferrari podporuje protest Renaultu proti Racing Pointu, o vyjasnění pravidel žádá i McLaren

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 141, poslední 06.08.2020 09:48 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Tak už máme výsledky šetření proč pneumatiky závěr závodů nevydržely.

    Ukázalo se tedy, že tvrzení o poškození úlomky z předního křídla Kimiho Räikkönena byla lichá. Příčinou defektů bylo jednoznačně extrémní namáhání pneumatik.

    Nemyslíte, že nejrychlejší motoristická série by si už konečně zasloužila závodní gumy?

    + 0 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • NickickiN

      NickickiN

      109.105.39.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr Hloušek

      Petr Hloušek

      194.79.55.XXX
      a dodržely týmy doporučení od Pirelli kolik kol gumy vydrží?

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      94.113.241.XXX
      Že praskla guma Mercedesu s nejlepším šasi z důvodu velké zátěže chápu, ale proč teda praskla guma i Mclarenu to teda nechápu 13

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      109.81.213.XXX
      To vis jak je to made in Italy. ...na druhou stranu se to po nich chce.
      Maj to vymyslet tak ze pneumatika brutálně zpomalí. .
      A ne že praskne. .

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        94.113.241.XXX
        Kombinace náhody a protože nesedlo Vettelovi 14

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        FIA dělá velkou chybu. Veškeré požadavky po italských výrobcích stále dávají v anglištině a pak se nesmí divit, že dochází k omylům v překladu. 12

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        A kdy má pneumatika brutálně zpomalit? Po třetině závodu, nebo po polovině, či na konci kolo před cílem??? To je takový plácání nesmyslů. Oni vyrobí pneu otestují je a vydají doporučení, kolik kol ta která pneumatika vydrží. A když týmy jedou na jedné sadě větší zátěž a více kol, najednou se "odborníci" diví, když to pneumatiky nevydrží. Už jednou pochopte, že Pirelli vyrábí dle zadání pneumatiky s různou životností, dokonce udají jak dlouho vydrží při správném zacházení. Tak co chcete víc?

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Kolem padesáti utržených řezných ran je taky podle zadání?
          Pirelli samo přiznalo, že Kimiho křídlem jak si původně mysleli to nebylo.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Třeba sto prasklin. Když mají být gumy "po smrti", pak je jedno jakým způsobem (praskliny, puchýře, sjeté na plátno...)
            Co chceš řešit???

            + 5 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Petr

        Petr

        78.157.160.XXX
        Nedodržely. Pneumatiky jsou v pořádku, Pirelli plní zadání, jenže týmy se budou snažit vždycky posouvat limity. Vzhledem k počasí na vyšší degradaci v neděli doplatily. Takže hurá do měkčích směsí (trochu se to spraví předepsanými vyššími tlaky a menším odklonem), jen ať to zkoušejí dál a ať se defekty vytrestají. 03

        + 5 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Má zpomalit dle toho na jak dlouho je vyrobená a i to ve svém prizpevku píšeš že to tak je.. Tak si neprotiřeč. 13Lze to tak udělat...vyrobit. Pak by nikdo v jízdě ne pokračoval...a pneu nepřetěžoval

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Poky

            Poky

            46.254.64.XXX
            Jenže to budou mít šasi prvním rokem, to moc nepředvedou. Budou ho muset teprve vyladit.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Pro začátek by si mohli koupit šasi od Merglu a pak už dál pokračovat vlastním vývojem. Tohle by už FIA opravdu neustála. A klidně by se mohl přidat i Williams aby si formulový svět uvědomil, že tudy cesta opravdu nevede.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            GRAHAME, pneumatika není tou součástkou, která ovlivňuje rozhodujícím způsobem rychlost. Pokud vím, tak piloti problémy s pneumatikami zjistili a také na nich nikdo žádné extra časy nezajížděl. Nebo snad ano???
            Fakt, že většina riskovala a k pitstopům nezajela je druhá věc, se kterou Pirelli nemůže nic udělat. (Tady byl podle mne problém v tom, že většina pole zajela k pitstopu v jeden moment a většina to na těch pneumatikách chtěla dojet do cíle, i když jim to zpomalilo). Jen Max si šel pro bod navíc, když usoudili, že na lepší umístění nemá šanci (Horner přiznal, že měl problémy s pneu také). Fakt, že Mergl měl v samém závěru fatální potíže, nečekal nikdo. Ani RedBull.
            Opravdu zdejší diskutéry nechápu. Na jedné straně chcete napětí, ukončení dominance Mercedesu. A když Merglům najednou popraskají pneumatiky, protože se cítili bohorovněji, zase hledáte viníka, který podle mne ani viníkem nemůže být...(smajlík krucení hlavou-až k ukroucení 03)

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Vážně si myslíš, že v F1 se pohybují sami neschopní hlupáci od jezdců až po inženýry obklopené technikou a za podpory inženýrů dodaných každému týmu přímo z Pirelli, aby hlídali stav pneumatik?
              Ne né, tuhle situaci nepochytili ani v samotném Pirelli.
              „Byl jsem si jistý, že v pneumatikách mám ještě dost života,“ řekl Hamilton.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Copak Hamilton, ten už toho nakecal. Já si např. pamatuji, jak tvrdil, že má pneu po smrti a pak na nich odjel ještě deset kol do cíle, bez jakéhokoliv zpomalení.
                A to prohlášení jsi trošku vytrhl z kontextu. Ne? Neříkal náhodou také něco o tom, že jel šetrněji než Bottas, který na to musel tlačit a tak si myslel, že má v gumách ještě dost života? 03

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Máš naprostou pravdu. Díky defektům se z do té doby nudného závodu (když nebudu počítat torpédo Albona a jedno výjimečně pouze sebezničující v podobě Kuvajta) to dodalo správné napětí. Když už ne předtím, tak alespoň v posledních dvou kolech.
                  Pirelli dalo jasnou informaci. Argument typu "myslel jsem" je totálně lichý. Silverstone má většinu náročných zatáček doprava, takže i laik dokáže usoudit, že levá přední pneumatika dostává pěkně zabrat. Je to tak, že Lewis to řekl v kontextu. Nicméně i tak z něj vypadl nutný žvást, protože byla naprostá hloupost si na poslední kolo také nezajet pro nové obutí, když už tam nechal Max dostatečný časový interval. Pokud vím, tak tu zastávku sám odmítl s tím, že to dojede. A po zásluze mu ta guma bouchla hned vedle boxové zídky. Ale super, na třech kolech už to tak dominantě nejelo a hned z toho byla zápletka. Místo double jeden zachráněn zvonem a druhý těsně za body. Kdo by si na toto tři kola před cílem vsadil, že? 04
                  Za mě jen tak dál a super, že Pirelli přiveze ještě měkčí směsi. A jen ať bouchají, pokud je někdo bude provozovat za hranou pomyslné životnosti. Přesně toto potřebujeme. Technické selhání je dnes průměrně tak jedno za závod a to jen díky pár dětským nemocem v prvních závodech, případnému nedostatku náhradních dílů pro stáje odcházejících k jinému motoráři. 12 Urvaná křídla a monoposty rozmlácené po nárazech ve vysokých rychlostech také vidět nechceme, takže toto je ideální faktor. Jen potřebujeme srovnat pole, aby si top stáje tu zastávku navíc nevyjeli. Což Mercedes dozajista tento víkend udělá. Místo údržby to více poženou a závod ojedou na střední - tvrdá - střední. Ale třeba do toho opět zasáhne SC a bude se to muset přehodnotit a může jim to hodit do strategie vidle. 04

                  + 2 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.208.XXX
              Ale no tak....ty řešíš zcela něco jiného. Pneumatika lze vyrobit tak, že skokově zpomalí a jde na ní ještě dlouho jet.( ale logicky pomaleji) Prostě tak to vyrobit lze a je to bezpečné. To bylo jednoduché zdělení mého přízpěvku, ke kterému jsi ty přidal balast, který s tím nesouvisí. Pirelli má dělat pneumatiky "časové" co "nevydrží" , což dělá, jen to dělá za mne špatně. Jde to dělat lépe...... a to v módu co jsem psal.
              To že týmy to přehnaly, nerozporuji....

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                77.236.208.XXX
                Jo Jone, nakup v železářství hřebíky a vyraž na F1..... 18

                Ne tudy cesta nevede...

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Poky

                Poky

                37.48.56.XXX
                To se snad nestame. To bych asi formuli a MCl poslal k sipku. Mcl je konstrukter a doufam ze navzdy bude. B tymu fandit nechci.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Souhlasím...u Bottase bylo už jen z televizních záběrů víc než zřejmé že defekt hrozí...dokonce to Bottas řešit s boxem rádiem...přesto Mercedes riskoval...a myslím že musel...protože na extra pit-stop neměli náskok.

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Jirka_1

        Jirka_1

        217.30.64.XXX
        Protože s tím autem jel jako prase... 12 12 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          11 11 11 Cítím to úplně stejně. Degradující pneu jsou jediný (i když umělý) rizikový a nepředvídatelný faktor. Navíc, když týmům, nebo pilotům bouchnou za svou mezí živitnosti, nechápu lidi, kteří ještě tohle kritizují a neodpustí si plivnout na Pirelli.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.103.XXX
          Nemyslím si, že řeším zcela něco jiného. Pirelli vyrábí uměle degradující pneu "na zakázku" od 2011. Každou sezónu min. 3 suché směsi a 2 mokré. A každou sezónu musí být jiné gumy, protože týmy během první poloviny sezóny zjistí, jak pneu provozovat, aby jim vydržely skoro celý závod. Což představuje docela velké množství možností, které už byly použity. Ono je to dosti obtížné vyrábět a hledat alternativy pneumatik tak, aby zároveň byly bezpečné v provozu sportu, který většinou jde za hranice doporučení i technických možností. Ale také, aby byla zachována ona umělá degradace. Podle mne je to balanc na hodně tenké niti.
          Za mne by se měl Pirelli vyjadřovat respekt a ne po nich plivat.
          Nějak nerozumím jak myslíš ono rčení "Pirelli má dělat časové pneumatiky co nevydrží, což dělá, jen to dělá za tebe špatně. Jde to dělat lépe".Přál bych ti, aby jsi měl ve tvém zaměstnání podobného "kritika", který ti bude na vše co uděláš říkat, že jsi sice udělal co se po tobě chtělo, ale že bys to měl udělat lépe. A tak pořád dokola. Protože, co jsi udělal lépe, lze udělat ještě lépe atd. (V některých tvých názorech se fakt ztrácím).
          Dle mne pneu byly po smrti, zpomalily a pak praskly. Co je na tom špatně? Jak napsal Jon výše, Lewis mohl klidně zajet pro nové a ještě sebrat Maxovi nejrychlejší kolo. Tady je jasně vidět, jakých extrémů se piloti i týmy v F1 dopouští a jak bohorovně uvažují.A když jim to občas nevyjde, tak se snese kritika nikoliv na ně samotné, ale na jakéhosi viníka jehož materiál měl vydržet více než měl deklarováno. Všem kritikům: jděte reklamovat zboží po záruční době. Jak myslíte, že dopadnete? Být Pirelli, pošlu vás tam také.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Jaké zmetky? Pirelli svým způsobem odvedlo vynikající práci, když vyrobilo pneu u kterého deklarovali životnost a po této životnosti tyto pneu začaly "hromadně" umírat.Nezapomínej, že přesně tak to mají v zadání. Oni umí vyrobit pneu, která vydrží dvojnásobek závodu. To se nemusíš obávat. A možná by to bylo pro ně to nejjednodužší zadání.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Pneumatikám by měla životnost končit ojetím a né praskáním. V tomhle bodě Pirelli totálně vyhořelo a nebylo to poprvé.
              Z mého pohledu zcela nedůvěryhodná značka. A když se koukneš na hodnocení civilních pneumatik, tak patří mezi gumy s poměrně dobrou přilnavostí, ale moc nevydrží a ještě jsou předražené.

              + 0 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Tím bych nikomu moc nepomohl. Minimálně dokud tam bude Lewis, tomu je tam nikdy nehodím. 12 12 A ostatní už teď nestíhají, tak co s nimi. Jako můžu krouhnout Bottase, jestli to pomůže. 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Nemáš pravdu, Ferdo. Před pár lety šéf Pirelli mluvil přesně o tom, že kdyby F1 potřebovala pneumatiku s cca výkonností měkké sady a co by vydržela celý víkend, tak nemají problém to udělat. Jenže FIA a promotér chtěli změnu od Bridgestone, kteří dělali nesmrtelné gumy. Ty gumy jsou opravdu přesně podle zadání. Jen týmy chtějí jezdit co nejméně do boxů. 04

              + 2 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Já to jen a jen vítám. Jako nebyl jsem to poslední kolo úplně v klidu, ale i jako fanda Lewise po tomto volám. Vždyť Mercedes jel celý závod trapnou údržbu. Utlumený motory, šetřili gumy. I jako fanda Lewise bych se klidně podíval až na stupně vítězů.
            Měli jsme tady návštěvu a cca 5 kol před cílem jsme si říkali, že jsme v klidu mohli jít na zahradu a kecat. Sotva to dořekneme, bum Bottas a hned to bylo drama. Super! 12 Víc defektů, víc nabubřelých továren, co si budou myslet, že mohou vše. A s rukou na srdci povím ještě jednu věc. Po pravdě jsem litoval, že za Lewisem nejel Lando. Maxovi jsem vítězství nepřál, ale Lando je sympaťák. 12 Nebo i ten Vettel. Ale to spíš proto, že by tady na diskuzích popraskalo pár žilek, tak spíš kvůli zábavě. 12 12

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Petr

            Petr

            78.157.160.XXX
            Buď jsou fakt hloupí nebo trollí záměrně. Škoda takové krmit ;)

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama