DISKUZE K ČLÁNKU FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Komisaři Mezinárodní automobilové federace po Velké ceně Štýrska zabavili brzdové kanálky monopostů Racing Pointu. Důvodem je protest Renaultu, který si stěžuje na porušení pravidel a obyčejné kopírování Mercedesu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FIA po protestu Renaultu zabavuje díly Racing Pointu, hrozí diskvalifikace za kopírování Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 142, poslední 14.07.2020 22:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» -Tony- (Hlasovalo 7 lidí) 13.07.2020 08:14
A Mercedes dodá FIA narychlo "mírně… »
» Limbi (Hlasovali 5 lidé) 13.07.2020 08:52
Když si vzpomenu na rok 2007 a diskvalifikaci… »
» GRAHAM (Hlasovali 4 lidé) 13.07.2020 09:22
Tak FIA se prý dohodla s Mercedesem a RP, že… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    88.102.38.XXX
    Marc Priestley k tomu natočil velmi zajímavé video. Jde o to že výsledek tohoto posouzení kopírování duševního vlastnictví bude mít obrovský dopad na budoucnost F1, ať tak či onak. Jde o to že pokud se uzná že kopírování celého nejlepšího auta je legitimní cesta a tým tak dosáhne za mnohem menší rozpočet ihned takovou konkurenceschopnost, pak všichni postupem času těžko obhájí svoje peníze vynaložené na konstrukční vývoj.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      To je jedna věc.
      Ale tady je ten problém daleko hlubší. Ta výkonnost včera byla pro většinu pole strašidelná. Vezmi v úvahu, kde Péro startoval a kde skončil. A při vší úctě, není to zdaleka Lewis nebo Bottas. Nemluvím jen o jezdeckých kvalitách, ale tito pánové se přímo podíleli na vývoji toho konceptu a mají s tím hodně natestováno a nasimulováno. Uměli by s tím asi ještě o chlup více. I tak se v podstatě téměř probojoval na druhé místo (když pominu aktuální Mercedesy) s loňským konceptem.
      Kdyby šlo jen o ten exteriér, tak si to každý šikula překreslí a vyrobí. Jenže aby to celé fungovalo, je potřeba znát detaily k zavěšení, chlazení, vnitřní průduchy v šasí, vyvážení a stovky drobných detailů, kvůli kterým se ve vývoji špičkových šasí topí stamilióny. V tom bude ten hlavní problém, protože bez znalosti těchto detailů by to bylo jako kdysi Haas, kterému asi Ferrari dalo komponenty, ale tím to končilo. Papá Troll si asi letos udělal radost a koupil toho daleko víc, než je na první pohled vidět. Můžeme o tom sice polemizovat, ale Péro byl včera regulérně 4. nejrychlejší na trati. A máš naprostou pravdu v tom, že se tímto může udělat hodně nebezpečný precedens.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • daaviid23

        daaviid23

        90.182.169.XXX
        Dobrá poznámka s tím Haasem. Oni dostali díly ale k tomu maximálně základní instruktáž, takže občas si to sedlo fakt dobře ale dost často se Haas plácal kdesi v poli, což je vlastně fér.
        FI s Mercedesem zbytečně tlačí na pilu, protože tam ta spolupráce musí být na vyšší úrovni.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          109.81.213.XXX
          Haas hlavně nedostal instrukce k motoru. 18 18 12 11

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          V prvním závodě to nebylo tak vidět, ale včera tam jel prostě loňský Mercedes v růžové barvě. Jen ta výkonnost pilotů byla víc kontrastní než mezi Lewisem a Bottasem.
          Správně píšeš, že tak jak to měl Haas, tak to bylo fér. Tohle už je trochu moc. Jenže on to byl vývoj. První byl RB, který se to hlavně snažil maskovat a sdílel spíš technické vychytávky, které nejsou vidět. Haas potom koupil to, co bylo vidět, ale nevěděl si s tím moc rady. Tak jsme konečně došli na další úroveň, což je sice loňská technika, ale v plné palbě a s letošním motorem.
          Osobně proti tomuto úplně nejsem, ale je to potřeba povolit pravidly a dát tu možnost i ostatním. Ne jen těm, kteří přispěchají s nabitou prkenicí ke svému motoráři s prosíkem, že by si rádi koupili loňský mistrovský monopost se vším všudy ...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            109.81.213.XXX
            Zda to bylo fér ???.... za mne určitě nebylo. A za mne ani Haas do F1 nepatří....oni ty díly( rok staré) od Ferrari na lepší výkonost neměli, takže proto to bylo relativně v klidu. Mercedes měl ale viditelně loni dobrý šásko ......a když se přidal opět super motor, je to prostě tam. A kdo ví, zda úpak RP nemá díky motoru i něco letošního....

            Je ale pravda, že ostatní by měly svoji praci dělat lépe,aby rok starej monopost nebyl takhle dobrej.... Já odhaduji, že hodně dělá opět letošní motor. Je opět zase jinde než ostatní.....po roce půstu, vypustili koně.
            11

            Mclaren udělal dobře....na druhou stranu, Renault by si jednoho zákazníka zasloužil.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              Férovost je relativní pojem, určitě ale Haas jel podle pravidel. U RP už to začíná být diskutabilní.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • GRAHAM

                GRAHAM

                109.81.213.XXX
                I Ron Dennis říkal že to není dle pravidel.....F1 chtěla tým z této destinace, tak se povolilo "cokoli".....a Ferrari chtělo na tom profitovat a o tu destinaci má taky zájem. ( nic proti) Prošlo to jen díky tomu že nebyla výkonost.... RP výkonost má, tak se po něm logicky jde. Tohle není cesta.....

                1) Každý by měl být konstruktér
                2) Kdo nechce být kontruktér, nemá v F1 co dělat ( může být přestupné období)
                3) Bude možnost nabízet určité "specifikované" díly, ale všem....bez vyjimky.

                Myslím že současné stropy jsou v pohodě a že do budoucna zabezpečí vyrovnanější soutěž.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • daaviid23

                  daaviid23

                  94.113.241.XXX
                  Pravidla definují co znamená být konstruktér a to Haas splňuje, takže to pravidla splňuje.
                  A když to prošlo jen kvůli americkému trhu, co pak Alfa a TR? Ty nejsou úplně z Ameriky podle mě 13

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Máš pravdu, slovo fér nebyl správný příměr. Nechal jsem se trochu unést, protože situace kolem RP mi přijde za hranou. Bylo by to v pohodě, kdyby si jeli někde kolem desátého místa. Ale tady se bavíme o pozici, kdy jsou připraveni jít na bednu, pokud bude mít Albon svůj klasický den a jeden z trojice Lewis, Max, Bottas zaváhá nebo odpadne. To opravdu bije do očí.
              Co se týká Renaultu, docela mě to trápí. Buďme rádi za každého motoráře a konstruktéra. Tak třeba k ním přileze Haas, když má teď Ferrari Alfu. 12

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        109.81.213.XXX
        Tak je asi jasné, že klasickým kopirovaním to auto nevzniklo. 11

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Ono nejde o klasické kopírování, ale o to, že Péro a Troll mají k dispozici loňský monopost se setupem a letošním motorem. Mercedes byl loni docela strašák a jak je vidět, tak by to v rukou Lewise možná jelo minimálně na bedny i letos.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • -Tony-

        -Tony-

        193.165.236.XXX
        Už jsem to psal níže. Pod tou okopírovanou aero slupkou je toho mnohém více a je zcela evidentní, že kromě těch ofiko dílů k nim starý Stroll dostal ještě druhý balík v podobě Know How ... Mercedes tak dotáhl B-tým k dokonalosti!

        Je to sviňárna a zároveň plivanec do ksichtu ostatním konstruktérům!

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama