DISKUZE K ČLÁNKU Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO
Podle zástupců Mezinárodní automobilové federace (FIA) je nový systém dvojosého řízení Mercedesu (tzv. DAS) legální. Menší týmy na jeho vývoj v průběhu sezóny mít nicméně nebudou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kaša
08:52 21.02.2020 82.142.123.XXXTak to dopadlo jak jsem čekal. Ti hejtři co tu včera brečeli samozřejmě neuznají chybu, ale bylo jasné že Mercedes nebude vyvíjet něco, co by bylo nelegální. Určitě to FIA měla na stole dluho před testy. prostě geniální řešení, ale spoustu lidí bude brblat jak je to podvádění a nečestné, ikdyž o těchto věcech vlastně F1 dnes je.
A to že malé týmy mají smůlu že nemají prachy to zkopírovat? Ale tak svět funguje, chudší tým bude většinou horší než ten bohatší, ale nemusí se to hnát do extrémů, a proto jsem rád za finanční stropy, ale stejně to neudělá žádný zázrak.-
-
Kaša
09:05 21.02.2020 82.142.123.XXXTam to nebylo tak jasné jak teď .... jak už byly zmíněny ty nelegální výřezy v podlaze v Monaku, a FIA jen řekla že ikdyž RB jel vlastně s nelegálním vozem, tak ať to jen do další GP spraví - to byla podle mne špína. No a na hraně to bylo i s flexi křídly RB. Tam sice všichni věděli že se jim ty křídla ohýbají, ale zase prošli všemi testy, takže nebyly jim zakázány. Takže teoreticky vpohodě.
Nevím co všichni s tím mají .... mnoho týmů (společně s FIA) udělaly v minulosti takové hnusoty, že toto je oproti tomu čisté jak lilie a úplně průhledné. Vždyť tím že proti tomu bojujete tak popíráte smysl F1 v těch krásných technických vychytávek a taky balancování na hraně pravidel a kličkování v šedých zónách.-
-
jon
09:29 21.02.2020 90.176.154.XXXJá s tím systémem Mercedesu nesouhlasím z jediného důvodu - diskvalifikace Renaultu loni. Respektive obě ty vychytávky se mi líbí, jenže pokud má být F1 konzervativní, což FIA loni jasně stanovila, tak je tento systém hodně mimo.
Jinak k tomu RB. Bylo to jinak. FIA měla tehdy hodně nešťastnou metodiku měření. Ale RB to nekonzultoval s FIA. Neučinil tak ani u foukaného difuzoru, takže to srovnání je mimo. Jestli bych měl hledat dobré srovnání, tak je to F-duct McLarenu. Tam to bylo v šedé zóně, konzultováno s FIA a když největší rivalové zjistili, že to bude problém okopírovat, tak si u FIA vybrečeli zákaz.
Ohebná křídla a foukaný difuzor bych v případě Mercedesu přirovnal k FRIC. Ale v tomto případě se to srovnat nedá.-
-
juras
10:07 21.02.2020 176.97.15.XXXTy jsi přesný případ jak to funguje...záleží co uznáš za vhodný a z kterého úhlu pohledu se podíváš. Když chceš tak je to "chytré" využití skulinky v pravidlech, když budeš na druhé straně vidíš to jako jasně porušení pravidel. Záleží na tom komu přeješ...
Já bych počkal a uvidíme...rozhodně se to bude muset vyřešit.-
jon
12:05 23.02.2020 90.176.154.XXXKaša má pravdu v tom, že je to naprosto legální. V tom je nemají na čem chytnout a úprava pravidel za běhu kvůli fňukání ostatních by asi totálně položilo sportovního ducha F1.
Já tyhle vychytávky mám rád, ale přijde mi mimo, když je to asi jediná věc, která je v oblasti úpravy geometrie povolená. Ať to povolí všechno a je tam více prostoru na invenci. Ruku na srdce, tohle je blbina, jejíž implementace stojí drobné, pokud se s tím počítá již od prvotního návrhu vozu. Takže by to mohl mít klidně Williams, když by je to napadlo. Ale chápu, že menší stáje se bojí něčím podobným vybočovat, protože je pak továrny sežerou za živa a utopí v tom zbytečně část rozpočtu s nulovým efektem do budoucna.
-
-
jon
11:55 23.02.2020 90.176.154.XXXVšak já jsem nikde nenapsal, že by to mělo být nelegální. Přijde mi to mimo pouze kvůli tomu, jak se FIA k podobným vychytávkám staví. A to říkám jako fanda Lewise a Mercedesu.
Dovolím si říct, že bez ohledu na to, jak Mercedes vylepšil motor (a u toho údajně udělali velký skok dopředu), tak tahle vychytávka Mercedesu přinese 7. titul v PK v řadě a Lewisovi jeho 7. individuální titul.
-
-
-
Kaša
09:55 21.02.2020 82.142.123.XXXNení to tak, u RB a jejich křídel to bylo tak, že ohebná křídla byla zakázána, ale FIA nebyla schopná jejich ohýbání u RB prokázat, tudíž RB vlastně pravidla porušoval, ale nedalo se jim to dokázat .... kdežto Mercedes tím systémem pravidla neporušuje.-
-
Kaša
10:05 21.02.2020 82.142.123.XXXAno, dle zkoušek FIA při určeném zatížení se křídla RB ohýbala pod hranicí, kdy by to bylo nelegální, ale v reálu všichni věděli že se křídla RB při jízdě "signifikantně" ohýbají a dává jim to výhodu. prostě neprokazatelné podvádění, ale s tím já nemám taky zas tak problém, byly prostě tak chytří že se jim to nedalo zatrhnout (ikdyž vlastně jednou už to přehnali a nové křídlo jim nepovolili). To co teď udělal Mercedes je prostě legální. Tečka. -
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek