DISKUZE K ČLÁNKU Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Podle zástupců Mezinárodní automobilové federace (FIA) je nový systém dvojosého řízení Mercedesu (tzv. DAS) legální. Menší týmy na jeho vývoj v průběhu sezóny mít nicméně nebudou.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 90, poslední 24.02.2020 09:14 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Kaša (Hlasovali 3 lidé) 21.02.2020 08:52
Tak to dopadlo jak jsem čekal. Ti hejtři co tu… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 21.02.2020 09:55
Není to tak, u RB a jejich křídel to bylo tak,… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 21.02.2020 10:40
Tak jak jsem předpokládal tak se k tomu FIA… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Tak to dopadlo jak jsem čekal. Ti hejtři co tu včera brečeli samozřejmě neuznají chybu, ale bylo jasné že Mercedes nebude vyvíjet něco, co by bylo nelegální. Určitě to FIA měla na stole dluho před testy. prostě geniální řešení, ale spoustu lidí bude brblat jak je to podvádění a nečestné, ikdyž o těchto věcech vlastně F1 dnes je.
    A to že malé týmy mají smůlu že nemají prachy to zkopírovat? Ale tak svět funguje, chudší tým bude většinou horší než ten bohatší, ale nemusí se to hnát do extrémů, a proto jsem rád za finanční stropy, ale stejně to neudělá žádný zázrak.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Doufám že jsi byl pan objektivní i u vychytávek RB za minulé éry 13

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Tam to nebylo tak jasné jak teď .... jak už byly zmíněny ty nelegální výřezy v podlaze v Monaku, a FIA jen řekla že ikdyž RB jel vlastně s nelegálním vozem, tak ať to jen do další GP spraví - to byla podle mne špína. No a na hraně to bylo i s flexi křídly RB. Tam sice všichni věděli že se jim ty křídla ohýbají, ale zase prošli všemi testy, takže nebyly jim zakázány. Takže teoreticky vpohodě.

        Nevím co všichni s tím mají .... mnoho týmů (společně s FIA) udělaly v minulosti takové hnusoty, že toto je oproti tomu čisté jak lilie a úplně průhledné. Vždyť tím že proti tomu bojujete tak popíráte smysl F1 v těch krásných technických vychytávek a taky balancování na hraně pravidel a kličkování v šedých zónách. 01

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • daaviid23

          daaviid23

          90.182.169.XXX
          Ne ne, ty ohebná křídla byl přesně stejný případ jako teď Mercedes. Smysl pravidel byl nějaký ale bylo to napsané nedokonale, takže se to mohlo obejít i když na první pohled to nebylo košér 03

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            90.176.154.XXX
            Já s tím systémem Mercedesu nesouhlasím z jediného důvodu - diskvalifikace Renaultu loni. Respektive obě ty vychytávky se mi líbí, jenže pokud má být F1 konzervativní, což FIA loni jasně stanovila, tak je tento systém hodně mimo.
            Jinak k tomu RB. Bylo to jinak. FIA měla tehdy hodně nešťastnou metodiku měření. Ale RB to nekonzultoval s FIA. Neučinil tak ani u foukaného difuzoru, takže to srovnání je mimo. Jestli bych měl hledat dobré srovnání, tak je to F-duct McLarenu. Tam to bylo v šedé zóně, konzultováno s FIA a když největší rivalové zjistili, že to bude problém okopírovat, tak si u FIA vybrečeli zákaz.
            Ohebná křídla a foukaný difuzor bych v případě Mercedesu přirovnal k FRIC. Ale v tomto případě se to srovnat nedá.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kaša

              Kaša

              82.142.123.XXX
              Nemáš pravdu, podvod Renaultu odporoval pravidlu aby pilot řídil káru sám, kdežto tato vychytávka Mercedesu využívá "obecně" napsaných pravidel. Není to skoro ani šedá zóna. Možná to odporuje "duchu" pravidel, ale na to se v F1 nikdy nehrálo.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • juras

                juras

                176.97.15.XXX
                Ty jsi přesný případ jak to funguje...záleží co uznáš za vhodný a z kterého úhlu pohledu se podíváš. Když chceš tak je to "chytré" využití skulinky v pravidlech, když budeš na druhé straně vidíš to jako jasně porušení pravidel. Záleží na tom komu přeješ...
                Já bych počkal a uvidíme...rozhodně se to bude muset vyřešit.

                + 0 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • jon

                  jon

                  90.176.154.XXX
                  Kaša má pravdu v tom, že je to naprosto legální. V tom je nemají na čem chytnout a úprava pravidel za běhu kvůli fňukání ostatních by asi totálně položilo sportovního ducha F1.
                  Já tyhle vychytávky mám rád, ale přijde mi mimo, když je to asi jediná věc, která je v oblasti úpravy geometrie povolená. Ať to povolí všechno a je tam více prostoru na invenci. Ruku na srdce, tohle je blbina, jejíž implementace stojí drobné, pokud se s tím počítá již od prvotního návrhu vozu. Takže by to mohl mít klidně Williams, když by je to napadlo. Ale chápu, že menší stáje se bojí něčím podobným vybočovat, protože je pak továrny sežerou za živa a utopí v tom zbytečně část rozpočtu s nulovým efektem do budoucna.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • jon

                jon

                90.176.154.XXX
                Však já jsem nikde nenapsal, že by to mělo být nelegální. Přijde mi to mimo pouze kvůli tomu, jak se FIA k podobným vychytávkám staví. A to říkám jako fanda Lewise a Mercedesu.
                Dovolím si říct, že bez ohledu na to, jak Mercedes vylepšil motor (a u toho údajně udělali velký skok dopředu), tak tahle vychytávka Mercedesu přinese 7. titul v PK v řadě a Lewisovi jeho 7. individuální titul.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Není to tak, u RB a jejich křídel to bylo tak, že ohebná křídla byla zakázána, ale FIA nebyla schopná jejich ohýbání u RB prokázat, tudíž RB vlastně pravidla porušoval, ale nedalo se jim to dokázat .... kdežto Mercedes tím systémem pravidla neporušuje. 03

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • daaviid23

              daaviid23

              90.182.169.XXX
              Jenže definice ohebných křídel byla nějaká a tu RB splňoval, takže RB podle pravidel neměl ohebná křídla.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Kaša

                Kaša

                82.142.123.XXX
                Ano, dle zkoušek FIA při určeném zatížení se křídla RB ohýbala pod hranicí, kdy by to bylo nelegální, ale v reálu všichni věděli že se křídla RB při jízdě "signifikantně" ohýbají a dává jim to výhodu. prostě neprokazatelné podvádění, ale s tím já nemám taky zas tak problém, byly prostě tak chytří že se jim to nedalo zatrhnout (ikdyž vlastně jednou už to přehnali a nové křídlo jim nepovolili). To co teď udělal Mercedes je prostě legální. Tečka.

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          176.97.15.XXX
          No nevím, podle mě to odporuje v tom že pilot mění nastavení zavěšení za jízdy. Jde jen o to jak se to uchopí...Mercedes to FIA vysvětlil...jde o to zda to jde zpochybnit.

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kaša

            Kaša

            82.142.123.XXX
            Nastavuje zavěšení? myslím že ne, jenom upravu volantem polohu kol, což je u aut docela běžné, ne? 18 Ty ve svém autě nepoužíváš volant abys měnil polohu kol? 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama