DISKUZE K ČLÁNKU Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO
Podle zástupců Mezinárodní automobilové federace (FIA) je nový systém dvojosého řízení Mercedesu (tzv. DAS) legální. Menší týmy na jeho vývoj v průběhu sezóny mít nicméně nebudou.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
12:35 21.02.2020 85.162.8.XXXVíš co to je taková dedukce... Řekněme, že bych takové uvažování čekal spíše od opačného pohlaví... Kdy např. v situaci, kdy nemáš hlad, tak je ti vyčítáno, že ti nechutná...
Takže to zkusím polopatě... Nic takového jsem neřekl. Pointa je v tom, že malý tým by se tím nezabýval, protože na to nemá zdroje a přináší to jen malou výhodu... Naopak velký tým si může dovolit vyčlenit týmy i na takové maličkosti a to by měla FIA regulovat...
Já jsem v pohodě s tím, že Mercedes si může dovolit platit LH 40 mil dolarů ročně... To kolik pilot bere neodráží jeho rychlost, vždy se může objevit mladý talent, který bude v dané době rychlejší... Jsem v pohodě s tím, že RB si může dovolit Neweyho, protože vždy se může objevit mladý talent... A jsem i v pohodě s tím, že Mercedes profituje z lepších strojů, technologií, které vedou např. k tomu, že si může dovolit mít užší nos než tým středu pole, který by s takovým nosem nedokázal projít nárazovými testy...
Mám ale problém, ale problém s tím, že Mercedes si může dovolit zaměstnávat 700+ lidí, zatímco tým středu pole 200-300 lidí a v důsledku toho si Mercedes může dovolit prozkoumávat různé slepé cesty... Viz. tohle řešení... Když to FIA zakáže, tak co ? Tak pojedou dál... Pro tým středu pole by to bylo vyhozených x mil. dolarů...
Přirovnal bych to k fotbalu... Máš týmy za miliony a týmy za miliardy... Ale pořád má každý tým na hřišti 11 hráčů... To že je jeden bohatší nevede k tomu, že by měl na hřišti např. 15 hráčů v bráně 2 brankáře apod...
Ať vyhrává šikovnost a dobré nápady, ale tady vyhrává hrubá síla...-
tom11
14:02 21.02.2020 77.48.94.XXXtenhle nápad opravdu nepovažuji za hrubou sílu, ale za šikovnost a dobrý nápad. ano - možná je napadl díky tomu šestistému zaměstnanci, ale zrovna tak mohl napadnout toho, který je v "základu" mezi těmi třemi sty, které jsou i jinde.
FIA to přece reguluje - od příštího roku budeme mít stropy. sice si nemyslím, že to něco vyřeší, ale snaha tu je. zase na druhou stranu to nesmí dělat z F1 socialisticky srovnaný šik, který schopným bere a neschopným dává ve jménu vyrovnanosti.-
Fanda.LH
14:20 21.02.2020 85.162.8.XXXTa hrubá síla spočívá v tom, že mají více lidí... Samozřejmě je mohl napadnout i v menším týmu, ale bylo by to na úkor důležitějších věcí... Navíc nejde jen o nápad, ale i o realizaci...
Viz. vyjádření Steinera: Myslím si ale, že bychom na to nemrhali časem či penězi, protože máme níže visící ovoce než volant, kterým se hýbe dopředu a dozadu, aby něco udělali s předním zavěšením, jak se domnívám. Snad brzy přijdeme na to, co přesně to dělá, někdo přijde s vysvětlením. Týmy středu pole však do něčeho takového rozhodně nebudou investovat zdroje, protože problémy, které nám z pohledu návratnosti investice dají více,"
Zdroj: https://f1news.autoroad.cz/novinky/98674-proc-je-podle-fia-system-rizeni-mercedesu-das-legalni-a-proc-do-nej-mensi-tymy-nepujdou
Tohle je přesně to o čem mluvím... -
-
-
-
-
-
Fanda.LH
15:06 21.02.2020 85.162.8.XXXArgument s komunismem je ohranej a mimo... Když chceš vidět boje, tak musíš zajistit rovný podmínky... Alespoň jakž takž rovný... Jak argumentuji fotbalem... Každý tým pouze 11 lidí... Můžeš si nakoupit lepší hráče, ale pořád jich je 11 a omezuje je fakt, že to jsou jen lidi...
V F1 máš lidi a techniku... Za více peněz si nakoupíš lepší techniku lepší lidi a více lidí... Rázem nemůže být o boji řeč...-
tom11
15:56 21.02.2020 77.48.94.XXXano. ve fotbale máš na hřišti 11 lidí. a zázemí jim tvoří realizační tým od dvou amatérů v okresním přeboru po desítky a někde stovky lidí ve špičkových profi týmech.
v F1 máš na trati jednoho pilota v jednom autě. a v zázemí 200 až 700 lidí s velmi různými možnostmi.
já tam velký rozdíl nevidím.-
Fanda.LH
16:04 21.02.2020 85.162.8.XXXRozdíl je přeci v tom, že v F1 to zázemí dělá zásadní rozdíl, zatímco v tom fotbale jen minimální... Všechny prvoligový týmy ve velkých soutěžích jsou na tom zkrátka dobře a proto tam každý může prohrát s každým...
Tohle je trochu ignorance...-
jon
11:41 23.02.2020 90.176.154.XXXSice na tom ty týmy nejsou špatně, ale když vezmu třeba La Ligu, tak kdy ji naposledy vyhrál někdo jiný než Barcelona nebo Real Madrid?
Všechny ty týmy tam mají 11 hráčů a během sezóny i tým ze středu pole porazí Barcu nebo Real, případně s nimi remizuje. Ale v konečném součtu stejně nemají šanci.
V F1 se přece také stává, že RB občas v nějakém závodě dojede za McLarenem, STR nebo Renaultem. Na vítězství to nestačí, protože porazit Mercedes, RB a Ferrari zároveň je statisticky utopie.
Jinak jen bych ještě rád doplnil k tomu zázemí ve fotbale. Dělá to obrovský rozdíl. Už jen to, že si např. již zmíněná Barcelona může dovolit vydržovat B a C tým, kdy jen náklady na mzdy hráčů C týmu převyšují rozpočty předních Českých klubů. A jen pro představu, mzda Lionela Messiho je cca jako rozpočet Slavie, převyšuje rozpočet Sparty a násobně převyšuje rozpočet Plzně. Ano, pořád je to jen člověk a má pouze dvě nohy, ale ruku na srdce, mít na něj, chce ho každý tým.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Fanda.LH
10:47 21.02.2020 83.240.60.XXXTady nejde o brečení.. Já fandím LH a přeji aby překonával rekordy... Ani si nemyslím, že Mercedes má protekci... Nicméně jsem taky fanoušek závodění a atraktivitě závodů to nic nepřidá, že dominantní tým z loňských let bude mít o táhlo navíc tzn. další výhodu...-
-
Fanda.LH
11:14 21.02.2020 83.240.60.XXXTo si nemyslím a nejsem žádná Vaverka... Je nějaký duch pravidel, který se musí dodržovat... Teoreticky se dá okecat všechno, ale od toho je tu soudce, aby to posoudil a vyhodnotil... Znásilnění můžeš okecávat, že se chtěla milovat drsně... Vraždu, že jsi střílel do vzduchu a zrovna ti tam strčil hlavu... Daly by se vymyslet větší krávoviny... Jelikož se toto řešení nachází v tzv. šedé zóně, tak z toho logicky vyplývá, že obchází konkrétní pravidla... Tady by měla FIA zafungovat a říct za nás to spadá pod tohle a tohle... Děkujeme za upozornění na nejsnost, nevyrábějte to, nenasazujte...
Jinak to tvé "nemůžeš" se v praxi děje ve všech oblastech života... Tady nejde o rovnou soutěž, proto přichází logicky regulace... Mercedes má dost peněz na to, aby si koupil ty nejlepší lidi i ty lidi, které fakticky nepotřebuje, jen proto, aby nedělali u konkurence... Může se pak ve vývoji vydat více směry a rozhodnout se pro ten nejlepší... Jak říkám tohle není rovná soutěž a výsledkem je obrovská výkonnostní převaha... Proto by měla FIA fungovat jako regulátor a alespoň brzdit výhody plynoucí z jejich obrovské převahy zdrojů (Peníze, lidi atd.)... A nemyslím to jen na Mercedes, ale na všechny top týmy...
Ostatně od příštího roku jsou pravidla nastavena tak, že budeme mít téměř unifikované auto... -
-
-
-
-
-
Fanda.LH
09:16 21.02.2020 83.240.60.XXXJak jsem psal včera, já jsem proti... Tady měla zafungovat FIA a ve chvíli, kdy ji Mercedes přišel požádat o schválení, tak mu měli pogratulovat a řešení zakázat / šedou zónu vysvětlit... Takovéhle vychytávky by existovat neměly. Dělá to z Mercedesu auto trochu jiné kategorie...
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek