DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    178.255.168.XXX
    Já nevím co tady řešíte? Když Schumi končil poprvé, tak to byly závody v rychlosti. A v čem Schumi vynikal, bylo ježdění na limitu od startu do cíle. Když se pak vrátil do F1 tak už to bylo skoro jen o šetření gum. Krom "jiných" gum, to byl zákaz tankování, který vytvořil nové úsporné závodění. A také samozřejmě pauza, zákaz testování i staří hrály vliv.
    A co se týče zvýhodňování Schumachera, tak jen dvakrát jeho týmový kolega skončil celkově hned za ním, pokud vyhrál titul a neměl zlomenou nohu půl sezony. To jako zakazovali dvojkám předjíždět i soupeře? Nic proti Hamiltonovi, ale Schumi neměl tolik sezón tak dominantní auto jako Lewis. Stačí se podívat jak končili celkově dvojky v Mercedesu. A že by byl třeba Botaska nějaký dravec? Podle mne taky jen poslušná dvojka, která na víc nemá, stejně jako Barryk. Ten taky po odchodu z Ferrari tvrdil, jak byl omezován a pak když mohl získat titul v dominantním Brawnu, tak dostal na (i) od Buttona 18 18 18

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jelda92

    Jelda92

    37.188.173.XXX
    Velká škoda, že se nemohlo testovat mezi roky 2010-2012. Jak výkony Mercedesu, tak i samotného Schumiho by byly lepší. To jak tady někdo tvrdí, že Schumiho dvojky museli jezdit pomaleji je naprostá kravina. Nezpochybňuju týmovou režii, která byla občas v závodě. Ale nevěřím tomu, že by při každé kvalifikaci někdo sundal úmyslně nohu z plynu kvůli TR. Tohle žádný závodník nikdy neudělá. Důkazem toho je Barrichello za dob u Ferrari. Tvrdil, že jediný způsob jak porazit v závodě Schumiho bylo ho porazit v kvalifikaci a hledal proto pořád všechny možné způsoby v nastavení vozu atd.. Pak měl šanci v závodě.

    Schumacher měl velmi dobrou rychlost i v letech u Mercedesu. Dá se ale říct, že se vrátil do ,,pro něho,, špatné doby F1. Kdyby ještě do roku 2012 platila pravidla z roku 2008, tak by to byla úplná jiná písnička. Vrátil by se do F1, z které odcházel a mohlo se testovat. Nevím, jestli by vyhrál ještě další titul, ale rozhodně by vyhrál ještě nějaké závody. Ty pravidla jaká tehdy byla, to je ten největší důvod proč ty výsledky nebyly takové jaké všichni čekali.

    Nicméně Brawnova zpětná analýza přes telemetrii z roku 2012 jasně tvrdila, že Schumacher i tak dokázal jezdit SKORO stejně dobře jako za dob u Ferrari. A výsledkově vycházel velmi dobře i v té sezóně s Rosbergem. Samozřejmě hateři budou nesmyslně předhazovat jenom bodové skóre, ale to že Schumacher nedokončil mnohem víc závodů než Rosberg už nevidí a nebo to schválně přehlíží. Takoví babišovci. Opakuji, že mluvím o roce 2012. V předchozích dvou sezónách byl ten rychlejší Rosberg.

    Moc bych si přál aby v dalších letech vyhrávali tituly jiní jezdci než Hamilton. Aby těch 7 titulů bylo pořád nejvíc a jen u Michaela. 01

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mansell_fan

      Mansell_fan

      37.188.138.XXX
      Přál bych si to samé, ale vidím to bledě. Hamiltonovi se nedá nic vytknout, dělá svoji práci fantasticky. Tím kdo by měl pomoc "bránit" rekordy svého nejúspěšnějšího jezdce je tým Ferrari, ale ti to spíš Hamiltonovi ještě ulehčují 05

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jelda92

        Jelda92

        194.228.13.XXX
        Uvidíme. Pokud Ferrari bude mít letos auto stejně dobré na většině tratích jako Mercedes, tak Leclerc může Hamiltona porazit. Rychlostně mu urcitě stačí. Vettelovi už moc nevěřím. Už dvakrát to měl u Ferrari dobře rozjeté a v konci sezóny začal dělat zbytečné chyby. Samozřejmě i u Ferrari to poslední dekádu v klíčových rozhodnutích nezvládají.

        Více bych v tomhle věřil RedBullu. Když by se Honda dotáhla na Mercedes, pak Verstappen může Hamiltona porazit. Zkrátka schopní vyzyvatelé by tady byli.

        No a poslední kapitola je Bottas. Ten ale dostal náklad od Hamiltona 3x za sebou, takže mu moc nevěřím. Mohl by mu ale v pár závodech aspoň sebrat body, které by mu pak v závěru chyběly.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Duncan66

      Duncan66

      212.96.178.XXX
      Dvojky u Rudych to v dobach Schumiho mely tezsi v tom, ze cele auto vcetne pneu byly delany pro jezdecke potreby Schumiho a ostatni jezdci a tymy pouzivajici stejne pneumatiky se musely adaptovat. Navic nikdo nenajezdil pri testovani tolik kilometru, jako Schumi, takze dalsi nefer vyhoda. Schumi byl urcite vyjimecny piliot, ale nedelejte z nej Boha. Jakmile mel stejne podminky, jako ostatni, tak dostal na prdel i od tymoveho kolegy.
      A kdo vi kolik by mel Schumi titulu, kdyby jeho nejvetsi konkurenti meli stejne vyhody jako on.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.167.XXX
        Tak děkujeme za odborné vysvětlení. Čili Schumacher si během své kariéry nechal vždy nejprve v továrně nadesignovat auťák podle svých představ, potom si zaletěl do fabriky na gumy kde udělal to samé. Pak do toho sedl a testoval miliony a miliony kilometrů (což nikdo jiný kromě něj v době neomezeného testování dělat nesměl, to dá rozum, takže jasná nefér výhoda). A když, po mnoha a mnoha letech, najednou zničehonic přišly rovné podmínky, tak okamžitě dostal na zadek. Že nás všechny kdo jsme sledovali jeho kariéru tahle nad slunce jasná fakta neuhodila do očí. Děkujeme žes nám je otevřel 01 18

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Jelda92

        Jelda92

        194.228.13.XXX
        My z něho boha neděláme. My jenom tvrdíme, že to byl jeden z nejlepších pilotů z celé historie F1. To ohledně těch pneumatik. Že byly vyrobené čistě pro Schumiho. Naprostý nesmysl. To je jen váš výplod.

        Spolupráce mezi Ferrari a Bridgestone určitě byla vyšší a dalo se to dohledat. Ale i tak až do roku 2005 na Michelinu to konkurenti stejně nedokázali porazit Ferrari. Podařilo se to až poté, co je v podstatě vyřadili z boje díky zavedení vytrvalostních pneumatik s kterými Michelin uměl velmi dobře pracovat v jiných sériích. Dodnes to mám za to, že to bylo zavedeno tehdy úmyslně, aby zastavili Ferrari. Což se jim také podařilo.

        Schumacher si svých 7 titulů zasloužil, protože s jeho výkonností jich mohl mít i víc. Hypoteticky jich mohl mít i 10, ale okolnosti se ne vždy stanou tak jak potřebuješ. Je to zkrátka sport a vítěz může být jenom jeden. Teď mluvím hlavně o letech 97,98 a 06.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mansell_fan

          Mansell_fan

          37.188.186.XXX
          Pro Duncana zřejmě věci jako talent, píle a dřina neexistují. Jsou jen lepší podmínky. Federer vyhrává jen díky lepší raketě než ostatní. Kdyby mu jí sebrali, je to hned jen šedivý průměr 13

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    46.135.3.XXX
    Když už připomínáte na co zapomněl, tak zapomněl taky na to, že Schumachera DISKVALIFIKOVALI z několika závodů a celé sezóny. Tady má Hamilton HODNĚ co dohánět.

    A Schumacher měl cit pro auto a vynikající zpětnou vazbu??? Vážně? Ale to by mu měl zákaz testování naopak vyhovovat. Nebo jen pracovitě a houževnatě kroužil a zkoušel všechno možné až to náhodou vyšlo?

    + 4 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      -Tak je otázka, jestli má víc co dohánět Hamilton, nebo ten, kdo ty tresty uděluje.
      -Když jeho zpětnou vazbu nahradil počítač (jak píše Brawn), tak mu to asi moc nepomohlo. Díky počítačům ji měl každý. Tedy to trochu zapadá do toho, proč už nebyla tak úspěšný. 03

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Schumi si s technikou opravdu dost rozuměl. Nejvíce mu sedělo tohle
      https://www.youtube.com/watch?v=7AME4v3qZkc
      v Benettonu.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Je zábava číst hodnocení jezdce po létech.
    Letos tvrdí, že Schumi měl při nastavení vozu cit pro detajl, ale ........
    Třeba před desíti léty řekl Ross o Schumim tohle.

    Michael měl schopnosti, které někdy téměř bránili správnému nastavení auta. Dokázal se vyrovnat s jeho určitými horšími stránkami, které se potom ukázaly v závodě, protože kvůli nim nevydržely pneumatiky nebo přišel jiný problém. Rád auto prostě pohazoval do zatáček a jeho schopnosti někdy zakrývaly to, co se snažíte na autě odhalit.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • odin

    odin

    77.240.103.XXX
    Toho srovnání obou pilotů Brawn příliš neposkytl. Jen mě zarazila jedna maličkost. Nezapomněl autor náhodou při výčtu týmů, kde Schumi spolupracoval s Rossem, ještě také na Mercedes??? Řekl bych, že v jeho druhé kariéře se v Merglu spolu potkali opět.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama