DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Promiň, ale sám jsi napsal, že se dobrý pilot má adaptovat na vše. Zmínka o rally (klidně jen na asfaltu) je jen extrémním příkladem toho, co jsi napsal. V žádném případě jsem neřekl, že ten rozdíl je stejný. Jen, že tvá úvaha obecně neplatí. Je známo, že každý pilot preferuje jiné vlastnosti vozu. Pokud má vůz vlastnosti jiné, ztrácí na úkor konkurentů, kterým zrovna takové sedí. Ikdyž uznávám, že někteří piloti můžou být flexibilnější. Nevím, proč je tento názor ubohý. Flexibilita nutně nemusí ukazovat na kvalitu.
                  Milion natestovaných kilometrů mohl mít minimálně každý konkurent špičkového týmu. Jestli měl Schumi víc, je otázka, jestli konkurenti neměli tu možnost, nebo to prostě měli za zbytečné. Neříkaj, že v té době Mclaren nebo Williams neměli peníze na benzín. 03
                  Gumy měli jeho největší konkurenti povětšinou jiné firmy (Michelin), takže těžko využívali ty jeho. Jen by mne zajímalo, co specifického si Schumi na Bridgestonech poručil. Výrobce se samozřejmě zajímal o jeho názor, ale nikde jsem neslyšel, že by on byl jedjiný, koho se Bridgestone ptal a nějak spolupracoval s chemiky, jakou látku mají dát do směsi, aby seděla Ferrari a ne ostatním. Sorry, ale jestli těmto nesmyslům věříš...
                  Já Schumiho za Boha nemám. Ani nevím, jestli byl nebo nebyl lepší než Hamilton. Ale mám za jisté, že byl vyjímečným pilotem, jedním z mála těch nejlepších. Nejen tím, jak jezdil, ale tím co dělal mezi tím. A evidentně to není jen názor můj, ale všech, kdo se kolem Ferrari tehdy točili. Možná, že jsme hlouí všichni. Uvidíme, koho Hamilton rozseká ve 40-ti letech. Ale pokud si vzpomínám, tak jednu sezonu Rosberga nerozsekal ani on. A to mu nebylo zdaleka 40. 03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Před pár lety jsi Schumiho obhajoval srovnáváním s jinými piloty. A doslova jsi napsal, " jsem zvědavý jak budou jezdit Alonso, Kimi, nebo Hamolton ve 40 letech, pokud ještě vůbec jezdit budou..." Tak Alonso v F1 nejezdí, ale také mu ještě není 40 let. Kimi ve 40 letech porazil svého kolegu, na rozdíl od Schumiho. A na Hamíka si ještě musíme chvíli počkat. Ale věřím, že během toho čekání, budete mít vy uctívači Schumiho, zadek jako na jehlách, aby Schumimu alespoň nějaké rekordy zůstaly. 03

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  -Ano, na Lewise si musíme ještě 6 let počkat
                  -Alonso je už druhý rok mimo a žádný slušný tým o něj nemá zájem. A 40 mu ještě není.
                  -Kimi? Stejného věku, ve kterém Schumi ZAČÍNAL tu "druhou kariéru" bude až po skončení letošní sezony. Ale když vynechám ten drobné detail, tak bych připomněl, že porazil Giovannaziho v Sauberu (průměrném týmu, protože z Ferrari dostal padáka). Ne mistra světa. A že v předchozích 5-ti letech v ŘADĚ dostal od kolegů nakládačku a to poměrně velkou. A to měl do 40-ti fakt daleko. Takže Kimiho bych fakt, ale fakt nevytahoval, jako srovnání. ;)
                  Nemám žádný problém s tím, že Hamilton jeho rekordy prolomí. Kromě titulů ani nevím, jak daleko od nich je. Asi tak moc jsem na jehlách. 03

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Ty jsi předpokládal, že nikdo z pilotů, kteří jezdili v druhé kariéře se Schumim, jezdit nebude a když, tak budou dostávat čočku od mladých, jako ji dostával Schumacher. A pokud vím, tak jsi jmenoval konkrétně tyto tři. Žádná jiná upřesnění jsi tehdá nepřipojil. Mohl jsi napsat, že se to nebude týkat mladého Giovannaziho, nebo že to nebude platit, pokud Kimi prohraje předešlé sezóny s kolegou a já bych o Kimim pomlčel. 13

                    Jednou si zahraješ na proroka a hned ze sebe uděláš hlupáka, co?
                    P.S. když vám nedpřipadá trapné vyzdvihovat Schumiho vítězství nad mnohem slabšími týmovými dvojkami, které navíc nesměli Schumiho porážet, proč bych já nemohl stejnou měrou argumentovat v případě Kimiho??? 18 18 18 A to Giovannazi Kimiho porážet mohl a může. Dokonce by to pro něho měla být povinnost, pokud chce jít do lepších týmů. 13

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Ale klidně si použij Giovanazziho. Jen jsem poukázal na to, že porazit Giovannaziho nemusí být to samé, jako porazit mistra světa. O čemž by Kimi mohl vyprávět celé story, protože od 2 kolegů mistrů světa dostal 5x (vždy!!!) slušný výprask, ale na poražení Grosjeana s Giovanazzim měl.
                      Ale když už chceš slovíčkařit, tak jsem psal po čtyřícítce!!! Když už zanedbáš, že Schumimu bylo 41-43 let (ne 40), tak Kimi ještě po 40-cítce nikoho v sezoně neporazil (jel pouze 4 závody). Jestli se mu to podaří letos, ozvi se. 03
                      Tolik asi k tomu, kdo tu ze sebe dělá hlupáka. 03
                      A k té hlouposti, že nikdo nesměl Schumiho porazit ( asi záhada proč Rosberg mohl se stejným šéfem, jako měl ve Ferrari) dodám jen tolik, že to samé jsi tvrdil o Vettelovi jak u Kimiho, tak u Marka. A vůbec ti přitom nevadilo, že oba Vettela poráželi a Webber měl dokonce titul naprosto ve svých rukou a nikdo tomu evidentně nebránil. 13

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          vrátil se do úplně jiné serie než byl zvyklý. Kdyby si můj příspěvek přečetl, tak to tam píšu - nemohl testovat, pneumatiky absolutně nevyhovovaly jeho jízdnímu stylu, auto bylo velice svázané pravidly, nemohl si nechat svůj oblíbený přetáčivý nestabilní vůz... stačí? A věk je samozřejmě také důvod

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Věděl do čeho jde a nikdo ho nenutil. Prostě se sám rozhodl jít do tohoto rizika a prohrál.

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            212.96.178.XXX
            Podminky ale byly stejne pro vsechny piloty. Schumi nemel zadne extra podminky. Ty mel za dob u Ferrarri a proto taky mohl tak dominovat. Ale to ty zcela ignorujes a naopak se ho snazis omlouvat jeho totalni selhani pri jeho navratu, kdy vsechny sezony prohral s tymovym kolegou.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.103.XXX
        jumpmane, to jsou zase pohádky ovčí babičky. Co Schumacher nastavoval v Mercedesu??? A co dostalo Hamiltona k titulům? Vždyť Hamilton vítězí s naprosto jiným autem, které je postaveno okolo naprosto odlišné pohonné jednotky (hybrid a turbo). S naprosto odlišnou filozofií vozu, než ve kterém jezdil Schumacher. Tohle jsou ty nesmysly, proti kterým se neustále ohražuji. Ale budiž připusťme, že bych tomu chtěl uvěřit. Pak ale nechápu, proč to Ross nezmínil, nechápu jak mohl nastavovat něco pro Hamiltona o kterém ani nevěděl, že tam bude jezdit. Já takové věci považuji za bláboly a nesmysly. Podle mne tajný test pneumatik dal pro pokrok k boji o titul Mercedesu více, než tříleté působení Schumachera v tomto týmu.
        Co se týče Schmiho týmových kolegů a jejich vzájemných soubojů. Trošku tuším, proč tohle Brawn nezmínil. Moc dobře si je vědom, že ho týmoví kolegové porážet nesměli. Tak tvrdá týmová režie u Ferrari nebyla nikdy před Schumacherem a nikdy po. Už jsem to tu kdysi zmínil, že díky Schumimu, Ferrari a jejich TR byla v F1 týmová režie zakázána. A jakmile mu týmová dvojka začala šlapat na paty, nebo měla vyšší ambice, okamžitě byla nahrazena a Schumi měl v těchto čachrech též prsty. Tak že tento aspekt bych raději nezmiňoval.

        A pro upřesnění. Schumacher závodil v době, kdy díky Ferrariho soukromému testovacímu okruhu, mohl tajně natestovat prakticky neomezené množství času. Zatímco ostatní si museli pronajímat okruhy ve Francii, nebo Anglii a soupeři mohli špehovat. Dnes se také může testovat, ale všichni společně a každý hned ví, jak na tom soupeři jsou, co mají jiného na svých autech, co vyvíjí atd. Tak že to mohou okopírovat ještě dříve, než se to soupeřům povede vyladit. Pneumatiky měl šité na míru, zatímco soupeři dostávali standard. Což byl také důvod, proč Williams a McLaren odešli od Bridgestone k Michelinu.
        Nenalhávej si, že Schumi získával tituly v průměrných autech. To není pravda. Benetton patřil v době Schumiho titulů k top týmům a to i díky (ne)legálnosti jejich auta. A u Ferrari své tituly také získal až když měl top materiál. Jak vypadaly jeho sezóny s průměrným autem, bylo vidět, když byl u Mercedesu. Souhlasím s jeho pracovitostí a houževnatostí jimiž převyšoval své soupeře. Do jisté míry souhlasím s jeho podílem na vytažení Ferrari z průměru na top auto, ale to je tak vše z jeho glorioly, která se okolo něho traduje.

        + 4 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jumpman

          jumpman

          178.255.168.XXX
          jestli někdo vykládá pohádky, jsi to ty.
          Že netušíš o čem mluvím, tě neomlouvá v tom, že tady hejtíš. O nastavených procesech mluvil přímo brawn, nebavím se o jednom autě, ale o způsobu práce celé garáže. Schumacher to požadoval a fungujou tak do teď.
          S tou týmovou režijí si lžeš poměrně hodně do kapsy. Jasně, za schumachera byla týmová režije, ale nikdy nikdo nenutil žádného z jezdců nechat se porážet v kvalifikaci a právě tam nad nimi schumacher dominoval dosud nevídaným a rozhodně nikým nepřekonaným způsobem. Ani senna nedokázal své kolegy drtit stejným způsobem a to byl sakra kvalifikační specialista. To co se potom dělo v závodech je věc jiná, ale ruku na srdce, kolikrát reálně ferrari sáhlo k TR? Jestli to bylo za celou dobu 5-6x tak je to moc, protože těch závodů, kdy byl schumacherův týmový kolega reálně rychlejší moc nebylo a to, že dostával přednostně novou techniku a auto se stavělo dle jeho preferencí, no i prost by mohl vykládat, jak to bylo v mcl když tam byl se sennou a že to byl jeden z hlavních důvodů proč mcl opustil. Takže TR v F1 byla, je a bude a mi s tím nic nenaděláme, jen je to dnes víc vidět, když si během VC můžeš poslechnout (dle uvážení režiséra) rádio mezi týmem a jezdcem.
          A k těm týmům, benneton byl bývalý toleman, v něm seděl senna, sice zajel několik super závodů, ale nějak si nepamatuju, že by v tomhle týmu slavil titul. Schumacher to dokázal. Jasně že si auto nestaví pilot, ale podle brawna to byl jeho styl práce a to jak dokázal motivovat svoji stranu garáže co je dokázalo dostat na vrchol. Uvědom si, že první schumacherův titul je poslední titul motoru cosworth DFV, poslední titul V8 oproti V10 renaultu, za kterým zaostával o pořádný stádečko koní. A když se schumacher přestěhoval k ferrari? Já pamatuju ty sezony před i po. V té době bylo ferrari na špici středu pole, ale vítězství slavilo sotva 1x za sezonu. Schumacher to dokázal zvrátit i tím, že si vydupal příchod techniků se kterými pracoval u bennetonu. Myslíš, že by to dokázal jiný pilot? Proč např. nešel Newey za vettelem? Proč senna tak stál o williams? Protože to jsou holt piloti, kteří dokáží sednout do top auta a zajet super výsledek, ale když se nedaří (lo) tak to s jejich motivací není moc slavné.
          A ta jeho epizoda u mercedesu, uvědom si kolik mu v té době bylo, vše se změnilo. Navíc co on začal dělat a měl v tom výhodu (práce s týmem, jeho příprava apod.) v té době bylo standartem a to potom už těžko chytal mladého vlčáka rosberga...

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.103.XXX
            Nevím, kdo z nás hejtí? Já tedy v článku četl, že Brawn mluvil o Schumacherovu citu pro detail a chování vozu. Žádné tvé výmysly o nastavování procesů uvnitř týmu tam nic není!!! To si fakt myslíš, že Schumacher byl tím, kdo dal dohromady závodní tým Mercedes a jeho inženýry. Ten, kdo inženýrům zadával práci. Ten, kdo určoval zodpovědnost za splnění jednotlivých úkolů atd, atd??? To snad ne?! Protože to je stejná pitomost, jako kdybych tu já tvrdil, že Mercedes k titulům vytáhl Hamilton. A rozhodně bych měl pro toto tvrzení více hmatatelných důkazů. Podle mne byl Schumacher s Rosbergem v Mercedesu do jisté míry z reklamních důvodů. (Nemyslím to zle, že by na to už neměl, protože kdyby si myslel, že na to nemá, určitě by tam nešel. Spíše to myslím tak, že to byl nový tým německá automobilka, s německými piloty a sedminásobným mistrem světa navíc).
            Ono záleží, kam chodíš na ty bludy a zda jim chceš uvěřit. Já například četl jiné tvrzení od Laudy. Že po Schumacherovi zůstala v Mercedesu akorát veliká díra, kterou budou muset všichni společnými silami zacelit. A myslím, že se jim to povedlo zacelit hodně dobře.
            Týmovou režii můžeš zpochybňovat jak chceš, ale fakt, že Ferrari se Schumacherem ji zneužívali tak nestoudným způsobem, že donutili FIA týmovou režii zakázat, nemáš jak vyvrátit. A klidně piš, že lžu, protože relevantní argumenty nemáš a lidé, kteří tu dobu pamatují a nejsou zaujatí, jako ty a pár zdejších nalhávačů vědí, jak to bylo a jak dalece já lžu.
            Jak postupně Hamilton přepisuje další a další Schumiho rekordy, musíte se vy, jeho uctívači, uchylovat k čím dál trapnějším argumentacím, když chcete zachovávat jeho glorifikaci. A tak berete za vděk i srovnávání kvalifikací s jeho týmovými kolegy. Už nějak zapomínáte dodávat, jaké že to měl kolegy. A vrchol je odkazovat se na Sennu u McLarenu, když soupeřil s Prostem. (To jsi fakt myslel vážně??? No cosi to o tobě vypovídá.)

            Senna seděl v Tolemanu v roce 1984. Schumacher získal titul s Benettonem v roce 1994. To jako fakt chceš srovnávat stáje s desetiletým odstupem? Když jsem tu kdysi psal o mistrovské stáji Brawn a v následujícím roce nástupnickém Mercedesu se Schumacherem a jejich "pádu" z prvního na čtvrté místo, byl jsi jedním z těch, kteří toto srovnávání zpochybňovali. A teď ti desetiletí nevadí a klidně mě nařkneš z hejtování? Opět to cosi o tobě vypovídá.
            Před příchodem Schumiho k Ferrari bylo Ferko (94,95)třetí. Po jeho příchodu bylo druhé. (Dost možná, že jen kvůli tomu, že z Benettonu přešli klíčoví lidé k Ferrari a tak Benetton klesl a Ferko se o příčku posunulo na jeho úkor.) Já v tom rozhodující podíl Schumiho fakt nevidím. (Přiznávám Schumimu pracovitost a spoluzásluhu na pozdějších titulech, ale ty přišly až za pět sezón).
            První Schumacherův titul byl sice posledním Cosworthu, ale také velice, velice pofidérní. Já jsem přesvědčen o nelegálnosti auta se kterým získal do půlky sezóny rozhodující náskok a navíc nepotrestaná prasárna, které se dopustil v posledním závodě, celou pofidérnost titulu jen umocnila.
            S posledními šesti řádky souhlasím, přičemž bych výčet rozdílů v neprospěch Schumiho u Merglu ještě doplnil o spoustu dalších věcí, které by se ti ale nelíbily.03

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mansell_fan

              Mansell_fan

              37.188.138.XXX
              Brawn, Byrne a ostatní z Benettonu přešli do Ferrari až v roce 1997. Druhé místo za Williamsem v roce 1996 je čistě Schumiho zásluha, když s tou příšernou plečkou F310 bez přítlaku a bez spolehlivosti získal tři vítězství. Ze 70 bodů Ferrari jich získal 59. V německých médiích tehdy otiskovali vtip jak Schumi přijde domů po Velké ceně Francie (proč zrovna po ní si zkus dohledat) a říká manželce že má dvě zprávy, dobrou a špatnou. Ta dobrá je že dostane nové auto a ta špatná že je to zase ferrari.
              A pro doplnění, lidi z Benettonu se nepodíleli ani na stavbě F310B z následujícího roku a Schumi se stal málem mistrem světa.

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.103.XXX
                Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci pro Ferrari nijak nerozporuji. Kdybys četl, co jsem napsal výše a trošku přemýšlel, mohl ses dovtípit. Na druhou stranu Ferrari o rok dříve získalo s Bergerem a Alesim 73 bodů a rok na to se Schumacherem 70 bodů. Já tam tedy Bůh ví jaký pokrok nevidím. Ani bych si netoufl tvrdit, že se Farrari náhle příchodem Schumachera přeměnilo z průměrného vozu na nadprůměrný, potažmo špičkový, o čemž tu psal jumpman. Ty bodové zisky jsou snad dostatečně vypovídající, jenom ty body pokaždé získávala jiná sestava a jiná kvalita pilotů.
                Kdyby jumpman nepsal nesmysly o Schumiho zásluhách na Hamiltonových titulech, tak bych ani nereagoval. Bohužel sekta uctívačů Schumacherových hrdinských skutků si většinou nevidí do úst a píší výmysly a nesmysly. Todt po návštěvě Schumiho prohlásil (víceméně ze slušnosti, kamarádství a aby se vyhnul odpovědi, jak na tom Schumi opravdu je), že "jeho působení u Mercedesu v té stáji zanechalo stopu" a oni z toho hned udělají slova Brawna a podíl na Hamiltonových (Rosberga, ale ten je tolik neštve) titulech.
                To, že se ohrazuji proti nehoráznostem, není hejtění. To že připomínám také druhou stránku hrdinských činů Michaela, též není hejtění, i když se to lidem, se zaujatým a jednostraným názorem, tak může zdát.

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  37.188.240.XXX
                  No napsal jsi že Ferrari bylo druhé dost možná jen kvůli tomu že tam přešli klíčoví lidé z Benettonu. Což pro rok 96 neplatí. Ani pro stavbu vozu F310B. Vývoj během roku 1997 a strategie, ano na tom už se Brawn a jeho tým podíleli a bylo to sakra znát, to nepopírám.
                  Takže jen takové malé upřesnění
                  03

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.103.XXX
                    Uznávám, že jsem to napsal nešikovně. V reakci na jumpmana jsem měl spíš na mysli období vývoje a posouvání Ferrari až na TOP auto. Čili delší období, než jeden rok. Druhak mi přišlo dost laciné prohlásit Ferrari za vedoucí tým středu pole. Je to stejné jako dnes prohlásit RedBull za vedoucí tým středu pole. Podle mne potenciál i ambice jsou dnes u RBR stejně jako byly tehdá u Ferrari. Berger s Alesim byli zkušení dobří piloti, kteří s Ferrari získali rok před 73 bodů. Ale když tam přišel Schumi, museli se oba pakovat a Ferko vzalo průměrného Irvina. Já nepochybuji o tom, že Schumi byl lepším pilotem, než Alesi, či Berger, ale jsem přesvědčen, že by ani jednoho tak drtivě neporazil. Jinými slovy, příjde mi opět laciné až trapné a především účelové, vyzdvihovat jeho bodové zisky v poměru k jeho týmovým dvojkám. Zvláště, když je veřejným tajemstvím, že jeho týmové dvojky byly vybírány tak, aby neohrožovali jedničku a pro jistotu to měli i ve smouvách zakotveno.
                    Jinak, vše co jsi psal je pravda a já s tím nemám zásadní problém. 03

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mansell_fan

                      Mansell_fan

                      37.188.254.XXX
                      Tak Berger a Alesi jezdili v roce 1996 dost pravděpodobně v lepším autě než Schumacher a stejně jim nedal čuchnout 03
                      Jako fakt F310 byla neskutečná popelnice, Eddie Irvine kdysi v rozhovoru s Jamesem Allenem řekl že to bylo druhé nejhorší auto jaké kdy řídil hned po Jaguaru R2. Slabý a nespolehlivý desetiválec, vysoký aerodynamický odpor a hlavně neuvěřitelná citlivost na distribuci váhy při akceleraci, brzdění a zatáčení. To auto se prý nedalo rozumně vyvážit. No a Schumacher s ním vyjel 4 PP a tři vítězství. Mimochodem Eddie v F310 získal jen o bod víc než v roce 1995 v Jordanu Peugeot a to bylo jednoznačně auto středu pole.
                      Ale je mi jasné že se neshodneme. Já jsem přesvědčen že Schumi byl v dekádě 1995-2005 génius závodní jízdy a i ty si to holt nemyslíš. Takovej je život 03

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.103.XXX
                        Já nemám rád extrémní hodnocení, proto se jim snažím vyhýbat. Proto také Schumachera za génia závodní jízdy nepovažuji.
                        Myslím, že je ta situace dost podobná uplynulému desetiletí, ci spíše jedenáctiletí. Jsi ochoten prohlásit také Hamiltona za génia závodní jízdy v uplynulém období??? Od 2008 do 2019 získal šest titulů a maže ze statistik jeden Schumiho rekord za druhým. Chtělo by se tvrdit: "Kdo jiný, když ne on."
                        A vidíš, já ani v tomto případě nejsem zastáncem přehnané glorifikace Lewise. Jednoduše proto, že si uvědomuji spousty okolností, díky kterým se dostal tam, kde je.Šampión může být vždy pouze jeden a zdaleka to nemusí být ten nejlepší jezdec.
                        Ano neshodneme se. Já Schumiho považuji za jednoho z mnoha TOP pilotů, ale zároveň za jednoho ze dvou podvraťáků, kteří byli ochotni pro zisk svého titulu úmyslně sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život. Z tohoto důvodu se nemohu obdivovat člověku-sportovci, kterého si nevážím. Protože podle mne patří k velikosti šampiónů umění vítězit, stejně jako umění čestně prohrát. Mám to asi trochu jinak, než někteří zdejší diskutéři. Ano takový je život. 03

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mansell_fan

                          Mansell_fan

                          37.188.254.XXX
                          Máš pravdu, Hamiltona za tak dobrého nepovažuju, přestože Schumiho rekordy asi překoná. A Michaelovy temné stránky a prasárny kterých se dopustil samozřejmě znám a je mi líto že k nim došlo. Ano, proto to není ten absolutní "pure racing driver", protože k takovým přesně jak říkáš patří i umění prohrávat a smysl pro fair play. A proto taky je mým nejoblíbenějším jezdcem Nigel Mansell 01

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jumpman

                            jumpman

                            178.255.168.XXX
                            ono je zajímavé, že odinovou modlou je senna a ten těch prasáren předvedl mnohem víc a mnohem zákeřnějších než slavný schumacher, ale tam je to v pořádku....

                            + 0 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • odin

                              odin

                              77.240.103.XXX
                              jumpmane, nežvaň nesmysly. Sennu ředím do stejné společnosti podvraťáků, viz má citace výše. "ale zároveň za jednoho ze dvou podvraťáků, kteří byli ochotni pro zisk svého titulu úmyslně sejmout soupeře a riskovat tak jeho zdraví a i život." 02

                              + 3 / − 1

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama