DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • jumpman

      jumpman

      178.255.168.XXX
      jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého působení v mercedesu všechny procesy, které nakonec dostali k titulům hamiltona.
      Pokud je chce srovnávat, tak by měl hlavně zmínit fakt, že schumachera za jeho "první" kariéry nedokázal porazit žádný týmový kolega, dokonce v kvalifikacích byl za celou dobu poražen svým kolegou pouze 8x což nedokázal ani senna. Hamiltona si dal jak rosberg tak button a ani v kvalifikacích nad kolegou takhle nedominuje. Další věcí ale je to, že schumacher závodil v době, kdy si mohl natestovat co chtěl, auto posunout směrem co vyhovovalo jemu, pneumatiky si nechal ušít na míru svým potřebám. To dnes nejde a bylo to vidět i po jeho návratu, kdy zkrátka pirellky při jeho stylu jízdy byly po 2 kolech v háji a on nemohl využít svůj styl. Nemohl testovat a tím se sžít s vozem jak byl zvyklý a bylo to znát na výsledcích.
      Někde jsem četl i srovnání schumachera se sennou a hovořili o tom, že senna byl mnohem talentovanější, ale schumacher dokázal svojí houževnatostí a pracovním nasazením tuhle sennovu přednost vykompenzovat. Schumacher dokázal získat titul s průměrným bennetonem, dokázal vytáhnout na vrchol průměrné ferrari a podle slov brawna nastartoval i mercedes na cestu kde je nyní. Senna i hamilton pouze dokáží sednout do mistrovského auta, ale v průměrném týmu by titul nikdy nedali.

      + 4 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        01

        + 1 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Ferda

        Ferda

        46.47.176.XXX
        Krásná pohádka.
        A proč Schumi prohrál s Rosbergem všechny tři sezóny, když byl tak dokonalý nastavovač a ladič? Že by byl pouze jenom mizerným šoférem?

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Protože už byl starý, místo na pneumatikách jezdil na hadrech, co se musely šetřit a protože zpětnou vazbu nahradily počítače. 03

          + 1 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Ferda

            Ferda

            46.47.176.XXX
            Změnilo se toho hodně. Gumy, šetření paliva, ale hlavně volanty se spoustou čudlíků ze kterých šla Schumimu hlava kolem a když se jal něco štelovat, tak nedával pozor kolem sebe a skákal soupeřům na záda.

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Tak když zaostáváš a snažíš se to "dohnat", nutně začneš skákat soupeřům na záda. Stejně jako teď Vettel či předtím Hamilton.
              Prostě byl starý na to, aby se naučil jezdit jinak. Starýho psa.... 03

              + 0 / − 6

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Ferda

                Ferda

                46.47.176.XXX
                Návratem si hodně ublížil.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Jak se to vezme. Statistiky a reputaci si poškodil. Na druhou stranu,jestli se přitom dobře bavil, tak proč ne. Kdyby zůstal dýl, třeba by se nenudil někde v Alpách na lyžích. Kdyby člověk vždycky věděl, co ho čeká....

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
          • Duncan66

            Duncan66

            212.96.178.XXX
            Spickovy pilot se pozna podle toho, ze dokaze z auta vymackonout maximum, ikdyz mu uplne nesedi. Schumi si bez miliony testovacich kilometru a pneumatikami delanymi obecne a nikoli na jeho jezdecky styl nedokazal poradit ani s Rosbergem. To je holy fakt.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              Nesouhlasím. To by jsme mohli aplikovat klidně tak, že špičkový pilot by měl sednout do WRC a vyhrát klidně každou rally.
              Každý umí něco jiného a Schumimu prostě sedělo jezdit nadoraz. Kdyby byla soutěž o nejúspornější jízdu, možná by byl nejlepší na světě Lojza z Dolní Prdýlky. F1 byla za jeho éry o rychlosti. Po jeho návratu především o šetření. Vyžadovalo to úplně jiný styl jízdy.
              Schumi měl miliony natestovaných kilometrů, ale to samé mohl mít téměř kdokoliv. A gumy měl také stejné, jako všechny stáje používající stejnou značku. Třeba v letech 2005-2006 měl lepší gumy někdo jiný.
              Samozřejmě že mu bylo 40 let hrálo svou roli. Ale jo, nedokázal si poradit s Rosbergem. To je holý fakt. 03

              + 0 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                212.96.178.XXX
                Pneumatiky se setrily i v dobe, kdy Schumi ziskaval jeden titul za druhym. Jezdit na doraz vyhovuje mnoha pilotum, vcetne Hamiltona, ale ten se dokazal narozdil od Schumiho adaptovat i na podminky, ktere jizde na doraz po cely zavod nepreji.
                Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty.
                Miliony natestovanych kilometru mit kazdy nemohl, jinak by tomu tak bylo.
                Ano, gumy mely vsichni stejne, ale ony byly udelany presne pro Schumiho a ostatni si jaksi nemohli diktovat jake by chtely gumy a museli se adaptovat na ty, ktere si porucil Schumacher. Pokud nechapes ten rozdil, tak potes koste....
                Ano bylo mu 40, ale kdyby byl jen z desetiny takovy buh, jak o nem kde kdo basni, tak by musel i tak Rosberga rozsekat....

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • odin

                  odin

                  77.240.103.XXX
                  "...Je od tebe ubohe, ze davas na stejnou rovinu vuz F1 2006 vs F1 2010 a vuz F1 vs vuz Rally vcetne typu okruhu atp. Spise to jen dokazuje, ze vlastne nemas zadne skutecne argumenty..."
                  BINGO!!!
                  Mikovi17 ve většině diskuzí opravdu chybí argumenty a tak se vždycky snaží odvést diskuzi jinam. 03 18

                  + 3 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    No to je tak, když nadsazené vysvětlení (nadsazené proto, aby oponent pochopil princip), proč něco obecně neplatí, zaměníš s tím, že ty 2 situace jsou stejné.
                    Bingo? 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                • Mansell_fan

                  Mansell_fan

                  37.188.160.XXX
                  Každý mohl testovat tak jako Ferrari. To že tak někteří nečinili, a to mluvíme o světových automobilkách s miliardovými rozpočty, byl čistě jejich problém. A to je další věc na kterou se zapomíná. Ferrari a Schumi dominovali v éře kdy F1 byla plná špičkových továrních týmů světových automobilových značek. Dnešní konkurence Mercedesu jsou horkotěžko dva týmy, zbytek je spíše F2.

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    185.149.130.XXX
                    No zdá se, že kluci mají ten pocit, že BMW, Renault nebo Mclaren neměli na benzín pro 1 auto. 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • odin

                      odin

                      77.240.103.XXX
                      Pánové, připadáte mi jako kdyby jste tehdá F1 vůbec nesledovali a četli jen články převzaté z bulváru.
                      Pro připomenutí, Ferrari mělo jako jediný tým svůj testovací okruh. Ostatní si museli k testům pronajímat okruhy (nejčastěji) Silverstone, nebo Magny Cours. Vtip byl v tom, že na pronajaté testy se dostavili též pozorovatelé z jiných stájí včetně Ferrari. Zatím co na testy Ferrari se nedostavil nikdo. Tudíž Ferrari mělo přehled o soupeřích, ale soupeři neměli přehled o Ferrari. Ferrari mohlo testovat prakticky jakoukoliv součástku i během závodních víkendů svými testovacími piloty, což ostatní nemohli. Navíc v případě, že chtělo testovat v jeden termín více týmů, museli se domluvit, nebo kdo dřív zarezervoval, ten testoval. atd. atd.
                      I ten argument s F1 plnou špičkových továrních týmů docela kulhá. BMW vstoupilo v r.2000 jako dodavatel motorů a až v 2006 se stali týmem. Toyota vstoupila v 2002. Jinak tam byli titéž, co dnes plus Sauber, Jordan, BAR, Benetton, Arrows, Prost, Minardi, Stewart a Jaguar. Nějak nevidím ty továrny (krom Jaguaru). A motory byly krom dnešních Mercedes, Renault, Honda a Ferrari, ještě Peugeot, Ford Cosworth,Yamaha a Hart, plus konfigurace těchto přejmenované na Supertec, Playlife,Petronas, Mecachrome atd.
                      Když uvážíme, jak dlouho trvalo Hondě nyní, než udělala konkurenceschopný motor, tak podobné to bylo i s BMW, Toyotou. A to už Schumi nedominoval. Jaguár byl bídný pořád. 03

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mansell_fan

                        Mansell_fan

                        37.188.167.XXX
                        Myslíš okruh ve Fioranu? Ten má přece Ferrari od počátku 70. let. A na výsledcích se to do příchodu Schumiho tedy moc neprojevovalo. Navíc od nového milénia Ferrari jako hlavní testovací trať používalo Mugello, které je mnohem vhodnější délkou i profilem a jde o veřejný okruh stejně jako Silverstone nebo Magny Cours.
                        Jinak tovární zapojení automobilek (ať už v podobě vlastního týmu nebo dodavatele motorů) v éře dominance Ferrari mi přijde neporovnatelné s ničím v historii F1. BMW, Mercedes, Renault, Toyota, Peugeot, Honda a Ford (Jaguar).



                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • odin

                          odin

                          77.240.103.XXX
                          Počkej, počkej. Ferrari testování ve Fioranu nikdy za dob Schumachera neopustilo, dokonce ho po příchodu Schumiho upravovali. To, že později testovali souběžně také v Mugellu je druhá věc.
                          S druhým odstavcem bych souhlasil, pokud bys také v tomto případě napsal, že konkurenceschopné byly max dva týmy(motory) ostatní to bylo F2. Já totiž žádné rozdíly nevidím oproti nynější době. Maximálně, že tehdá jezdilo více týmů... 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama