DISKUZE K ČLÁNKU Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Dvě velké osobnosti Formule 1. Dvě různé doby a jedno jméno, které je spojuje. Tak by se dal popsat vztah Michaela, Schumachera, Lewise Hamiltona, potažmo Rosse Brawna. Právě Brawn se nyní snaží oba své bývalé svěřence porovnat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Brawn porovnává Schumachera s Hamiltonem. V čem se lišila jejich doba?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 88, poslední 24.02.2020 17:06 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovali 5 lidé) 13.02.2020 14:24
Krásná pohádka. A proč Schumi prohrál s… »
» odin (Hlasovali 4 lidé) 15.02.2020 08:41
Podívej Manselle_fan, já podíl Schumiho na práci… »
» jumpman (Hlasovali 4 lidé) 13.02.2020 09:08
jinde jsem četl, že schumacher nastavil za svého… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Hmmm. A můžeš mi ukázat ten pohyb, jak jede Schumi bokem na HIlla? Když už jsme u té chybé argumentace, tohle bylo víc než chabé. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
O úmyslu mám naprosto jasno. A nabouraný bok v tom nehraje vůbec žádnou roli. Když před tebou vezmu za ručku a postavím ti auto napříč do cesty, také mě nabouráš do boku a přesto to bude moje úmyslná vina. Tato tvoje chabá argumentace z řad "tonoucí se stébla chytá" neobstojí.Za Jerez jsem nikdy nepožadoval diskvalifikaci z celé uplynulé sezóny. Naopak. Ale požadoval jsem trest, který by Schumiho nějak postihl. Čili trest v nadcházející sezóně.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Kdo prosím dostal za úmysl titul? Jestli máš na mysli rok 1994, tak Hill mistrem světa nebyl. 13
On byl ten, kdo najel do soupeře, Schumiho bok mluvil jasně. Bokem do nikoho nenajedeš. 12
Koukám, že máš poměrně jasno, co kdo schválně udělal. Schumi jistě, ale když Alonso procestuje napříč celou trať, aby si získal pozici na úkor Kimiho, asi měl sluníčko v očích.
Ale s jedním souhlasím. To co udělal Schumi v Maďarsku bylo mnohem, opravdu mnohem horší, než kolize v Jerezu. Zvláštní, že za to jsi diskvalifikaci z celé sezony a ze závodů v další sezoně nepožadoval. To bylo opravdu srovnatelné s tím, co si dělali alonso s Vettelem v Monze. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Typický Mike17. Když chybí argumenty, vymýšlí kdyby a nesmysly. Nejprotěžovanější pilot dostal za úmysl titul mistra světa. 13 Alonso asi těžko mohl v 2012 úmyslně najíždět do jiných soupeřů, když bojoval o titul s Vettelem. Jak by mu to pomohlo? Schumi nenechal bourat kolegu do zdi jen proto, že to Barichello bravurně v Maďarsku zvládl. To byl od Schumachera mnohem horší manévr, než manévry Alonsa s Vettelem dohromady, které tu vytahuješ ty. 13

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
A můžeš mne citovat (diskutuješ se mnou), kde tvrdím že dokázal zajet excelentní výsledky ve všem?
A sorry, zdůvodňoval jsi příšnější trest tím, že mohl někoho zabít. Nestalo se nic. A u Alonsa argumentuješ tím, že se nestalo nikomu nic, takže není proč trestat. Prostě nulová konzistence.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Ale uprostřed taky ztratíš 25 za vítězství, jako v posledním závodě. A může to znamenat konec. Kdyby se Vettel díky Alonsovi zabil, asi by to ve zbývajících závodech nedohnal. Ale jasně, nezabil se, tak je úmysl v pořádku.
A ten nejprotěžovnější pilot dostal za úmysl diskvalifikaci ze sezony, Alonso nai průjez boxy. Stejně jako ve svém posledním roce úmyslně anjel do Grosjeana, nebo v roce 2012 do Kimiho. Schumi za stání v Monaku dostal diskvalifkaci z kvaldy, Alonso za to samé 5 míst. Řekl bych, že je jasné, kdo je nejprotěžovanějším pilotem, když máš ty Schumiho. Ten aspoň nikdy nenechal bourat kolegu do zdi, aby vyhrál. 13

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

178.255.168.XXX
Já nevím co tady řešíte? Když Schumi končil poprvé, tak to byly závody v rychlosti. A v čem Schumi vynikal, bylo ježdění na limitu od startu do cíle. Když se pak vrátil do F1 tak už to bylo skoro jen o šetření gum. Krom "jiných" gum, to byl zákaz tankování, který vytvořil nové úsporné závodění. A také samozřejmě pauza, zákaz testování i staří hrály vliv.
A co se týče zvýhodňování Schumachera, tak jen dvakrát jeho týmový kolega skončil celkově hned za ním, pokud vyhrál titul a neměl zlomenou nohu půl sezony. To jako zakazovali dvojkám předjíždět i soupeře? Nic proti Hamiltonovi, ale Schumi neměl tolik sezón tak dominantní auto jako Lewis. Stačí se podívat jak končili celkově dvojky v Mercedesu. A že by byl třeba Botaska nějaký dravec? Podle mne taky jen poslušná dvojka, která na víc nemá, stejně jako Barryk. Ten taky po odchodu z Ferrari tvrdil, jak byl omezován a pak když mohl získat titul v dominantním Brawnu, tak dostal na (i) od Buttona 18 18 18

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.186.XXX
Pro Duncana zřejmě věci jako talent, píle a dřina neexistují. Jsou jen lepší podmínky. Federer vyhrává jen díky lepší raketě než ostatní. Kdyby mu jí sebrali, je to hned jen šedivý průměr 13

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Počkej, počkej. Ferrari testování ve Fioranu nikdy za dob Schumachera neopustilo, dokonce ho po příchodu Schumiho upravovali. To, že později testovali souběžně také v Mugellu je druhá věc.
S druhým odstavcem bych souhlasil, pokud bys také v tomto případě napsal, že konkurenceschopné byly max dva týmy(motory) ostatní to bylo F2. Já totiž žádné rozdíly nevidím oproti nynější době. Maximálně, že tehdá jezdilo více týmů... 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jelda92

Jelda92

194.228.13.XXX
Úplné prozření. 12 12

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jelda92

Jelda92

194.228.13.XXX
My z něho boha neděláme. My jenom tvrdíme, že to byl jeden z nejlepších pilotů z celé historie F1. To ohledně těch pneumatik. Že byly vyrobené čistě pro Schumiho. Naprostý nesmysl. To je jen váš výplod.

Spolupráce mezi Ferrari a Bridgestone určitě byla vyšší a dalo se to dohledat. Ale i tak až do roku 2005 na Michelinu to konkurenti stejně nedokázali porazit Ferrari. Podařilo se to až poté, co je v podstatě vyřadili z boje díky zavedení vytrvalostních pneumatik s kterými Michelin uměl velmi dobře pracovat v jiných sériích. Dodnes to mám za to, že to bylo zavedeno tehdy úmyslně, aby zastavili Ferrari. Což se jim také podařilo.

Schumacher si svých 7 titulů zasloužil, protože s jeho výkonností jich mohl mít i víc. Hypoteticky jich mohl mít i 10, ale okolnosti se ne vždy stanou tak jak potřebuješ. Je to zkrátka sport a vítěz může být jenom jeden. Teď mluvím hlavně o letech 97,98 a 06.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.167.XXX
Myslíš okruh ve Fioranu? Ten má přece Ferrari od počátku 70. let. A na výsledcích se to do příchodu Schumiho tedy moc neprojevovalo. Navíc od nového milénia Ferrari jako hlavní testovací trať používalo Mugello, které je mnohem vhodnější délkou i profilem a jde o veřejný okruh stejně jako Silverstone nebo Magny Cours.
Jinak tovární zapojení automobilek (ať už v podobě vlastního týmu nebo dodavatele motorů) v éře dominance Ferrari mi přijde neporovnatelné s ničím v historii F1. BMW, Mercedes, Renault, Toyota, Peugeot, Honda a Ford (Jaguar).



+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Vliv auta u Schumiho nezohledňuji schválně, protože tu kdosi tvrdil, že Schumi dokáže zajet vynikající výsledky ve všem. Na rozdíl od Hamiltona, Vettela, Senny, kteří potřebují dominantní auto. A najednou jsou Schumiho slabší výsledky vinou auta??? Tak si to nejprve srovnejte v hlavách, co chcete tvrdit a pak začněte diskutovat rozumně. Uvidíte, že i já s vámi budu diskutovat rozumně a nebudu vám omlacovat o hubu vaše nesmysly.
Alonso není můj oblíbenec. On je mi nějak jedno. Občas se ho zastanu, když se na něj kydá špína za jiné a lže se o událostech. Konec tvého příspěvku jsou zase jen nesmysly a hloupé plácání o kterém jsem už psal.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Šťouchanec od Schumiho v 80 km/h je prasárna, protože šlo o úmyslné zničení auta svému soupeři, aby nemohl získat titul mistra světa. Schumimu totiž nic jiného nezbývalo, protože měl své auto poškozené nárazem do zdi po své vlastní chybě. Měl být diskavlifikován ze stávající sezóny, stejně jako byl diskvalifikován v roce 1997. Rozdíl byl jediný. Hill si pro titul dojet nemohl, protože mu Nejčestnější ze všech pilotů historie F1 poškodil natolik auto, že nebylo schopné pokračovat v závodě. Villeneuve si ale s pouze poškozenou aerodynamikou dojel z prvního místa nakonec pro třetí místo a čtyry body, které mu stačily k zisku championátu.
Tam se trest uděloval, ale jen formálně, protože Schumacherovi všechny body i umístění do statistik stejně započítávají. Byl to nejprotěžovanější pilot v F1 celé historie, jak ze strany týmů, kde působil, tak ze strany komisařů a FIA. Stejně tak ty nechceš chápat rozdíl mezi sejmutím svého soupeře o titul v posledním závodě a sejmutím svého soupeře během sezóny. Tam se totiž neví, zda tento soupeř bude i v posledním závodě ten, s kterým bude bojovat o titul. Což ty neuznáváš, protože vše hodnotíš bez ohledu na dění v sezóně až po z tabulek a tvých dojmů. 02

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Pánové, připadáte mi jako kdyby jste tehdá F1 vůbec nesledovali a četli jen články převzaté z bulváru.
Pro připomenutí, Ferrari mělo jako jediný tým svůj testovací okruh. Ostatní si museli k testům pronajímat okruhy (nejčastěji) Silverstone, nebo Magny Cours. Vtip byl v tom, že na pronajaté testy se dostavili též pozorovatelé z jiných stájí včetně Ferrari. Zatím co na testy Ferrari se nedostavil nikdo. Tudíž Ferrari mělo přehled o soupeřích, ale soupeři neměli přehled o Ferrari. Ferrari mohlo testovat prakticky jakoukoliv součástku i během závodních víkendů svými testovacími piloty, což ostatní nemohli. Navíc v případě, že chtělo testovat v jeden termín více týmů, museli se domluvit, nebo kdo dřív zarezervoval, ten testoval. atd. atd.
I ten argument s F1 plnou špičkových továrních týmů docela kulhá. BMW vstoupilo v r.2000 jako dodavatel motorů a až v 2006 se stali týmem. Toyota vstoupila v 2002. Jinak tam byli titéž, co dnes plus Sauber, Jordan, BAR, Benetton, Arrows, Prost, Minardi, Stewart a Jaguar. Nějak nevidím ty továrny (krom Jaguaru). A motory byly krom dnešních Mercedes, Renault, Honda a Ferrari, ještě Peugeot, Ford Cosworth,Yamaha a Hart, plus konfigurace těchto přejmenované na Supertec, Playlife,Petronas, Mecachrome atd.
Když uvážíme, jak dlouho trvalo Hondě nyní, než udělala konkurenceschopný motor, tak podobné to bylo i s BMW, Toyotou. A to už Schumi nedominoval. Jaguár byl bídný pořád. 03

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mansell_fan

Mansell_fan

37.188.167.XXX
Tak děkujeme za odborné vysvětlení. Čili Schumacher si během své kariéry nechal vždy nejprve v továrně nadesignovat auťák podle svých představ, potom si zaletěl do fabriky na gumy kde udělal to samé. Pak do toho sedl a testoval miliony a miliony kilometrů (což nikdo jiný kromě něj v době neomezeného testování dělat nesměl, to dá rozum, takže jasná nefér výhoda). A když, po mnoha a mnoha letech, najednou zničehonic přišly rovné podmínky, tak okamžitě dostal na zadek. Že nás všechny kdo jsme sledovali jeho kariéru tahle nad slunce jasná fakta neuhodila do očí. Děkujeme žes nám je otevřel 01 18

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Dobře v roce 2005 získal výrazně nižší počet bodů. Na to, proč najednou a pro tebe netypicky netvrdíš, že 95% výkonnosti dělá auto, ale předpokládáš, že to byl Schumiho slabý výkon, nikoliv auta, jsi nějak neodpověděl. Proč asi? 03
Proč argumentuji druhou sezonou? Kvůli tvé citaci: "Taktně jsem přehlédl začátek kariéry..." Ptal jsem se, proč jsi taktně přehlédl začátek kariéry? protože bys musel uznat, že na první celou sezonu to byl excelentní výsledek? 13
A ano, jako správný FANBOY uznávám, že mí oblíbenci udělali prasárny. Jen ti předhazuji, že ty nejsi schopný stejného metru u svých oblíbeců. Viz druhá diskuse, kde Schumi měl být potrestán mnohem více než diskvalifikací ze sezony, ikdyž se soupeři nic nestalo, jen mu "hrozilo" zranění, ale úplné nepotrestání Alonsa je v naprostém pořádku a žádný trest si nezasloužil, protože se soupeři nic nestalo, pouze mu hrozila reálná smrt. 01

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

185.149.130.XXX
Odine, ale já ti přece doslova napsal, že k rozbití nedošlo a proč. Před chvílí jsi mne poučoval, že mám číst pořádně.
Jestli to bylo tak riskantní, nemusel to Hill dělat. Schumiho auto měl přímo před nosem.
A pokud jde o jablka a hrušky, ukázal jsi krásný příklad. Hillovi by se v roce 2014 nic nestalo, ikdyby monopost byl z "papíru". Sotva v době nárazu jel. Srovnávat to s Imolou, kde vletěl Senna do zdi ve 300km rychlosti do zdi se ti zdá podobné? Nebo jsi myslel Ratzenbergera, který jel možná i 320? Fakt stejné riziko? 12
Větší důkaz zaujatosti jsi předvést nemohl. A jestli jde o rozbité monoposty, v Barceloně nebo Spa si na nějaké trosky vzpomínám. Ale hádám, že ty se také počítat nebudou. 03
Ale ten krásný "stejný metr" si fakt užívám. Šťouchanec od Schumiho v nějakých 80km/h, kdy se soupeři vůbec nic nestalo je brutální prasárna, za kterou měla být diskvalifikace i v následující sezoně, ale vyhnat někoho ve 300km/h na trávu, je v pořádku, protože se soupeři úplně stejně nic nestalo. 11
Tohle se ti fakt nepovedlo. 03

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Zase separuješ a vybíráš si z argumentace jen to, co se ti hodí. Nakopíruji ti sem větu, jak jsem ji napsal: " Srovnávám jeho sezóny s vítězy a pokud získal výrazně málo bodů, či se umístil od čtvrtého místa níže, nepovažuji tyto sezóny za silné. " Myslíš, že 2005 Schumi na třetím místě získal srovnatelný počet bodů s vítězem, nebo ten počet bodů byl VÝRAZNĚ nižší???
Proč argumentuješ druhou sezónou Schumiho, když o ní jsem netvrdil, že je jeho slabší?
A ještě ke "lhaní" : u tebe je těžké předjímat s čím a kým se ztotožňuješ. Ty se tu totiž biješ a obhajuješ prasárny svých oblíbenců a pak s klidným svědomím napíšeš, že to, co jsi obhajoval vlasně provedli a dáváš jim to za vinu. Jen jsi chtěl upozornit, že jiní to udělali taky. 02

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

  • Pátek

    • Trénink ()
    • Kvalifikace ()
  • Sobota

    • Trénink ()
    • Závod ()
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama