"Ferrari dokázalo, že jeho letošní motor byl zcela legální," tvrdí šéf nejčastěji kontrolovaného týmu

Petr Hlawiczka, 16. prosince 2019, 06:30 Google+

Ferrari potvrzuje, že jeho pohonná jednotka v sezóně 2019 splňovala všechna pravidla. Jakýkoliv náznak podvodu by podle technického ředitele Mattii Binotta byl odhalen hned při první kontrole.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 19.12. 16:02) Napište svůj názor
Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Brazílii

Charles Leclerc s Ferrari SF90 v Brazílii | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italský tým byl kvůli výkonům svého motoru pod drobnohledem, obzvlášť po letní přestávce, kdy vyhrál šest kvalifikací po sobě a soupeři se nedokázali přiblížit k jeho maximálním rychlostem na rovinkách.

Scuderia uznávala, že má výkonnostní náskok - ovšem nikoliv 50 koní, jak někteří tvrdili. Podle Binotta dosahoval maximálně 15 - 20 koní. A když se k tomu přidal jejich aerodynamický koncept kladoucí důraz na nízký odpor, rázem se z toho zrodila silná stránka.

FIA během sezóny na podnět rivalů vydala několik technických směrnic týkající se spalování oleje či měření průtoku paliva, montovala dodatečné senzory a monitorovala využívání elektrické energie a baterií, nikdy však na nic ilegálního nepřišla.

img-responsive

Příprava monopostu SF90 na závod | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Když se ohlédnu za celou sezónou, tak jsme před či po vydání technických směrnic byli tím nejčastěji kontrolovaným týmem. Když máte výkonnostní výhodu, kterou jsem po celou sezónu rozhodně měli, tak se stanete nejčastěji kontrolovaným týmem," uvádí Binotto.

"Když jste kontrolovaní, tak je to normální. Je to v určitém směru dobré, protože ty kontroly dokazují, že jste legální. Po vydání technických směrnic se počet kontrol na našich vozech znásobil. Hodnocení bylo předáváno FIA a hovořilo se o detailech," pokračuje technický ředitel Ferrari.

"Cokoliv tedy mohlo být uděláno díky spolupráci s FIA, to bylo uděláno. Nikdy jsme v poslední části sezóny neměnili způsob, jakým provozujeme motor, což ukazuje, že naše pohonná jednotka byla zcela legální. Pokud by tomu tak nebylo, pokud by něco pravidlům neodpovídalo, tak by to vyšlo najevo hned pří první kontrole," upozorňuje Binotto kritiky.

img-responsive

Ferrari bylo v roce 2019 pod drobnohledem, všemi kontrolami ale vždy prošlo | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na závěr se vyjádřil k pokutě ve výši 50 000 Euro (1,28 mil. Kč) z poslední velké ceny sezóny kvůli tomu, že ve voze Charlese Leclerca komisaři nalezli o 5 kg paliva více, než Ferrari uvedlo v dokumentu pro FIA. Ferrari podle něj vše udělalo správně.

"Byla provedena spousta měření, která byla vždy koherentní. Nesedělo pouze to jediné, o němž jsme nevěděli, neviděli jsme ho a dozvěděli jsme se o něm při procházení vydaných dokumentů na konci závodu," vrací se Binotto k událostem z Abú Zabí.

"V tu chvíli nedokážete už nic prověřit, protože palivo bylo spotřebováno. V tu neděli všechna data seděla, kromě jednoho okamžiku, ale už nebyl žádný způsob, jak se vrátit k tomu, co se přihodilo. Nikdo nedokáže vysvětlit, co se při tom měření stalo," dodává.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Ferrari dokázalo, že jeho letošní motor byl zcela legální," tvrdí šéf nejčastěji kontrolovaného týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 19.12.2019 16:02 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná:Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton před Charlesem Leclercem v Brazílii - stanou se v budoucnu týmovími kolegy?

Hamilton přestoupí k Ferrari i s Wolffem, je si jistý Jordan

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  5. Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

  6. Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud