Kombinace německého pilota v italské stáji dává vzpomenout časům z přelomu tisíciletí, kdy F1 pevně kralovalo Ferrari v čele s Michaelem Schumacherem. V sezóně 2015 se po odchodu Fernanda Alonsa k italské stáji tehdy po bok Kimiho Räikkönena připojil Sebastian Vettel, držitel čtyř mistrovských titulů z působení u Red Bullu z let 2010 až 2013.
První rok u Ferrari vzbuzoval naděje, že by v ambicích italského týmu mohlo dojít konečně k obratu a věrní tifosi vzhlíželi k světlejším zítřkům. Vždyť to byl právě německý jezdec, jenž třikrát během tohoto ročníku (v Malajsii, Maďarsku a Singapuru) narušil hegemonii jinak dominantního Mercedesu, kdy si vítězství mezi sebou rozdělovali pouze Lewis Hamilton a Nico Rosberg.
V následujícím ročníku si Ferrari na triumf v závodech vůbec nesáhlo, zatímco v roce 2017 se začalo italskému týmu opět dařit, než přišla tragické "asijské" dějství počínaje grand prix v ulicích Singapuru a domeček z karet se tak opět rozsypal. V loňské sezóně to již vypadalo, že by se konečně Ferrari mohlo dostat do role hlavního vyzyvatele německé stáje s třícípou hvězdou ve znaku. Avšak řada chyb jak na straně týmu, tak i samotného jezdce opět vedla ke konečnému vítězství Mercedesu a prodloužení jejich série úspěchů.
Od letošní sezóny došlo k obměně v jezdecké sestavě Ferrari a zcela neobvykle vsadila tradiční stáj na mladého dravce v podobě Charlese Leclerca. Monacký pilot od prvních závodů předvádí slušné výkony a o to silnější kritika míří stále častěji právě na hlavu Sebastiana Vettela. Ve Ferrari se už před sezónou nijak netajili tím, že tahounem týmu bude zkušenější jezdec a mladík se tak bude zejména učit. S tímto přístupem se však italské stáji letos ještě zvítězit nepodařilo.
Sebastian Vettel má platnou smlouvu s Ferrari do konce roku 2020, avšak šíří se zvěsti, že by mohl skončit předčasně, klidně i na konci tohoto roku. V minulosti se německý jezdec také vyjádřil způsobem, že F1 je "teď spíše show a byznys než sport" anebo že by nezůstal "jenom proto, aby byl ve Formuli 1". Mnozí se tak ptají, zda již nenastal čas na to, aby pověsil přilbu na hřebík...
"Nemám vůbec v plánu skončit," říká německý jezdec pro Auto Bild. "Pořád mám spoustu zábavy a pořád mám něco na práci u Ferrari. Letos chceme zkusit vše pro to, abychom učinili obrat a Velká cena Kanady by měla být tím začátkem."
Přitom právě na kanadském okruhu pojmenovaném po legendárním Gillesi Villeneuvovi loni slavil vítězství. Jenže to celkově poslední se datuje k loňské grand prix Belgie. Přetrhne se tedy šňůra triumfů Mercedesu právě v Kanadě? Na to si ještě pár dní budeme muset trpělivě počkat...