Konstruktéři potřebují znát formát kvalifikace

Karel Bařina, 7. srpna 2005, 12:49 Google+

Vedení FIA vypsalo veřejnou anketu a musí vybrat kvalifikační formát pro příští rok.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Gascoyne, Mike

Gascoyne, Mike | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

Týmy už naplno vyvíjejí nové osmiválcové motory, tak jak to vyžadují pravidla Formule 1 pro rok 2006 schválená Mezinárodní automobilovou federací. Jednou z hlavních věcí, které však potřebují znát k sestavení vozu, je velikost nádrže. Ta může být velmi rozdílná a závisí právě na tom, jaký bude formát kvalifikace a jestli bude dovoleno mezi kvalifikací a závodem dotankovat palivo, což je dnes zakázáno.

O možných formátech kvalifikace, které týmy navrhly, a o kterých FIA uvažuje, jsme vás informovali před měsícem (celý článek).

"V8 je kompaktnější, máme proto více možností, jak vůz postavit a jak velkou udělat nádrž," vysvětluje hlavní konstruktér Toyoty Mike Gascoyne. "Máme větší prostor, do kterého můžeme motor umístit. Musíme se rozhodnout, jaké je nejlepší umístění z hlediska rozložení hmotnosti. Buď budeme mít více místa před převodovkou, nebo v zadní části šasi, což je lepší pro větší nádrž."

"Spotřeba paliva bude rozhodně menší a tomu musíme přizpůsobit velikost nádrže. Ale rozhodující budou pravidla, záleží na kvalifikačním formátu," pokračuje Gascoyne. "Nevíme, jestli budeme kvalifikace jezdit s plnou nádrží nebo ne. Na tom vše závisí."

Foto: Panasonic Toyota Racing
Vytisknout

Diskuze: Konstruktéři potřebují znát formát kvalifikace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ - GP ČÍNA: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Ralf

Ralf umlčil kritiku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  3. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud