DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Miroslav D.
20:38 22.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
McMatej
12:56 22.04.2019 212.79.110.XXXNevím proč se tak urputně držíte nějakého kanálku v pístu Už dřív jsem psal že skrz turbo bez problémů. A že to nejde?? viz https://www.auto.cz/nezastavitelny-motor-ktery-se-nakonec-pretoci-a-znici-muze-za-to-turbodmychadlo-100796 Je to marný, je to marný, je to marný.-
Miroslav D.
13:03 22.04.2019 37.188.155.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Miroslav D.
20:40 22.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
Miroslav D.
14:17 22.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Mike17
15:26 22.04.2019 185.149.130.XXXJá reagoval na to turbo.
Když už se vrátíme k pístu, tak kanálky k mazání třecích ploch jsem samozřejmě našel. Ale ni zmínka o kanálcích, které by vedly do spalovacího prostoru. Pokud se má spalovat olej, tak asi právě tam by se měl ten olej dostat ne?-
Miroslav D.
17:06 22.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Mike17
19:08 22.04.2019 185.149.130.XXXNo, po stěně válce. Takže jsme tam, kde jsme byli na začátku. Tedy množství oleje, které se dostane do spalovacího prostoru je určeno těsností mezi pístem a válcem (případně stíracím kroužkem). Na dostání velkého množství oleje bys musel obětovat těsnost systému a tím velké snížení výkonnosti. I kdyby jsi měl u kliky brutální tlak (utajili by systém, který u kliky zajistí mnohanásobně vyšší tlak?). Navíc se olej nedostane na místo, kde by se měl vznítit a kam se vstřikuje palivo. A jsem zpět u otázek. Těsnost během závodu regulovat nemůžeš. Vyplatí se snížení účinnosti kvůli spálení 0,5l oleje, který hoří jindy, než by měl, jinde, než by měl a ještě zase.e motor?
Sorry, mně to smysl nedává.-
Miroslav D.
20:34 22.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
-
-
HellHogr
20:03 21.04.2019 37.48.7.XXXairwar1939
airwar1939 16:52 21.04.2019 176.74.141.XXX
VC Číny, maximální rychlosti:
TR - Honda: 338,4 km/hod
Haas - Ferrari: 337,5 km/hod
Renault - Renault: 336,6 km/hod
Alfa - Ferrari: 332,5 km/hod
Mercedes - Mercedes: 331,4 km/hod
...
Ferrari - Ferrari: 328,0 km/hod
Pokud Ferrari spaluje grapefruit, tak Honda minimálně papáju. 12
A Haas má motory od Hondy nebo? a jo já zapomněl, že top speed určuje výkon motoru-
airwar1939
20:34 21.04.2019 176.74.141.XXXVidím že jsi si tradičně z toho vzal jen to co se ti hodilo... takže pro jistotu připomenu, že to byla reakce na tvou větu "Miku, já ti nevím, ale příjde ti, že Haas i Alfa mají stejně výkonné motory jako Ferrari?"
Nevím podle čeho se posuzuje výkon motoru vizuálně, ale pokud Haas i Alfa mají se stejnou pohonnou jednotkou vyšší top speed, tak mě nenapadá, proč bych si měl myslet, že mají méně výkonné motory. A stejně tak nevidím důvod, proč si myslet, že nižší výkon mají PU Renaultu či Hondy.
Ale vedeme zde spor o tom, zda Ferrari spaluje olej. Já tvrdím že ne, protože to smysluplně ani nejde... a proto se na příkladu rozdílu rychlostí ptám co spaluje Honda.
Ano speed trap neurčuje výkon motoru, ale vy zde pořád tvrdíte, že Ferrari má nějaký super výkon oproti ostatním, tak se ptám kde ho vidíte, protože na top speedu to vidět není, a to že je Ferrari rychlejší než Haas a Alfa Romeo v zatáčkách lze těžko přičítat motoru.-
HellHogr
21:04 21.04.2019 37.48.7.XXXNo, vyšší top speed může být nastavením a to hlavně, dale jeslti to bereš ze závodu, tak ty podmínky jsou úplně jiný, plný výkon ERSu + DRS +slipstream a máš tam hodnotu co má u STR. Ano Ferrari vědomě spaluje olej jakož to dělá i Mercedes, protože to přináší výkon navíc. Mimochodem, GPS data nejsou jen tak pro strandu a AMuS jak v Bahrajnu tak Číně analzyoval, že ferarri získává na všechny týmy minimálně 0,3s na rovinkách, takže kde ty to nevidíš je tvůj problém, naopak problémeme Ferrari je právě aero, kde stavěli na špatný koncept, proto ztrácí jak ve středně rychlých tak rychlých zatáčkách jak na Mercedes tak i na RB-
airwar1939
21:18 21.04.2019 176.74.141.XXXProblém není v tom že to nevidím já, ale problém je v tom, že to nevidí ani FIA. FIA kontroluje Mercedes a Ferrari poslední rok maximálně možně... a výsledek je ten, že jejich motory, palivo i oleje jsou legální... to jsou fakto která říká FIA... a pokud to ty nebereš, je to tvůj problém.
Já stanovisko FIA beru, proto hledám rozdíly jinde.
Proto se domnívám, že rozdílovým faktorem není olej, ale palivo... 1 litr benzínu má váhu 0,7-0,8 kg. Je to dáno kvalitou ropy z které se palivo vyrábí a následně i její čistotou, které se dosáhne. Čistě teoreticky by mezi normálním palivem a 100% čistým palivem mohl být při tom objemu co projde motorem F1 v kvalifikačním módu rozdíl až 150 koní.
Já jsem konzervativní, proto si myslím, že ztráta Renaultu či RB jenom na palivu je v závodě cca. 10 koní a v kvalifikaci cca. 20-25 koní. Při těch penězích, co do toho Shell či Petronas rvou, není ten rozdíl nic překvapivého.
U zákazníků Ferrari jsem nezaznamenal že by měli jiné dodavatele paliv a maziv, ale třeba Williams je má. Speciálně u Williamsu si myslím, že rozdíl na tovární tým Mercedesu, pokud jde o paliva bude stejný, spíše větší (v kvalifikaci klidně i 30 a více koní).
PS: Sorry, ale odhady AMuSu jsou v 90% na úrovni Blesku.-
HellHogr
21:50 21.04.2019 37.48.7.XXXSorry, ale ty pleteš jedno přes druhé, pokud je spalování oleje těžko kontrolovatelné a jde o to, že je v oblasti válců, tak těžko FIA i některý tým může říct, že to nedělají stanovisko FIA je, že od roku 2017 na tohle téma zavádí nové a nové poatření dokonce, kdy je předepsáno kolik můžou spotřebovat oleje, už to jen dokazuje, jak je tohle cesta dělat. Jinak sorry, ale Honda ani Renault neztrácí jak na Mercedes tak Ferrari do 25 koní, upřímně, to by ty rozdíly byly daleko menší, proč jsou větší možná i proto, že Renault a Honda veřejně hlásí, že olej nespalují, protože neví jak to zefektivnit, jinak Haas má jiného dodavatele jako má Ferrari například. Ale já nevím proč to nechceš pochopit, FIA a ani týmy s tímhle neozvaly, aniž by to nebyla pravda, myslíš, že to týmy a FIA jen tak střelí od boku - tak třeba to někdo dělá, tak na to vydáme směrnici? to asi ne hele, ale dobrej pokus-
-
airwar1939
10:28 22.04.2019 176.74.141.XXXPokusím se přízpěvky zjednodušit a psát je v pokud možno krátkých větách, usnadní to pochopení. Add. spalování oleje, výhřevnost:
benzín 8,6 kwh/l
nafta 9,4 kwh/l
motorový olej:11,4 kwh/l
Až potud super, problém je kvalita a rychlost hoření. Naftové motory dosahují největšího výkonu při otáčkách 1500-3000, u oleje by to bylo ještě o 1000 otáček níže.
Aby prošel olej vstřikovacím systémem, a následně efektivně hořet, musí být s benzínem naředěn v poměru 1:50 až 1:100. Při takovém poměru je schopen zvýšit výkon motoru při 6 tisících otáčkách asi o 12 koní, při 12 tisících o 6 koní.
Tak nízký nárust výkonu nevysvětluje rozdíly ve výkonnosti motorů.
Bavíme se o motorovém oleji bez aditiv podporujících hoření. To FIA kontroluje a je to zakázáno. Ano, aditiva je možné dávkovat do benzínu, tím by se ale znehodnocovalo palivo.
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek