DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 22.04.2019 20:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 20.04.2019 15:35
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 10:53
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • HellHogr

                HellHogr

                37.48.7.XXX
                Já teď nevím jestli to myslíš vážně nebo ne, sice je moc pěkný co tu dáváš za údaje, ale mohl sis všimnout, že i Shell říká, že kvůli F1 musí vyvijet speciální palivo i oleje, které nemají blízko co se běžně používá v provozu, to je celkem logická věc, vzhledem k výkonm motorům v F1, takže tyhle tvé údaje by se dali brát jen v případ,ě že by si použil běžný benzín, olej či na ftu do motoru F1, což se nikdy nestane 11

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Ano paliva a oleje pro F1 jsou speciální...spalovací cyklus je asi 3x kratší než u normálního motoru, k tomu až 15 tisíc otáček motoru, a tedy i pohybu pístu ve válci nahoru a dolu...teplo vznikající třením pístu o válec yž 9x vyšší. Tudíž i oleje musí výt výrazně odolnější, musí snézt vyšší teploty, jsou méně náchylné na hoření atd. To vše ještě více znemožňuje zapálení oleje v prostoru válce.

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
              • Miroslav D.

                Miroslav D.

                37.188.155.XXX
                Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • airwar1939

                  airwar1939

                  176.74.141.XXX
                  Ano olej se do prostoru válce může dostat pomocí mazacích kanálků... ty mají ve svých motorech všichni výrobci. Také se tam může dostat přes odvod tlaku z klikové skříně do sání motoru, to mají opět všichni výrobci. O zapalování směsi ve válci jsem něco četl, ale i zde pořád platí chemie a doba hoření... Díky tomu, že oleje ve Formuli 1 jsou mnohem odolnější na otěr, teploty atd, jsou mnohem hůře zapálitelné. Při vyšších otáčkách je ve vozu Formule 1 nejde efektivně spalovat... i Renault a Honda přiznávají, že neví jak na to ... a dokud bude platit současná fyzika a chemie, tak na to nepříjdou.

                  + 0 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Miroslav D.

                    Miroslav D.

                    37.188.155.XXX
                    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Myslím, že rozprášení na co nejmenší částečky je principem vstřikování už teď. Látky mají svůj bod vzplanutí. Ten je stejný. Řekl bych, že ideálnem pro motor je, aby se palivo vznítilo v jednom okamžiku, nikoliv postupně. 03
                      A vodu k čemu? Na ochlazení spalovacího prostoru válce?

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  185.149.130.XXX
                  Podívej, nebudu si hrát na odborníka přes konstrukci motorů, to fakt nejsem. Ale mám k tomu výhrady:
                  Shodneme se, že olej nejde vstřikovacím systémem. Něco takového by nešlo přehlédnout a šlo by to průtokoměrem, tedy by to nemělo smysl.
                  Takže se budu zabývat kanálky skrz píst. Olej je normálně mezi stěnou pístu a stěnou bloku motoru. Je tam k tomu,aby snižoval tření mezi těmito plochami. Motory F1 se dělají v tomto směru velmi těsné (mezera je minimální). Nejdou ani nastartovat za studena, aby se nazdřely. Musí se ohřát olej, pak se teprve může nastartovat. Řekl bych, že je to pro co největším zachování tlaku ve spalovacím prostoru, aby měl motor větší účinnost. Takže mám 3 otázky:
                  1. Nebyl by kanálek v pístu na první pohled vidět? Určitě to FIA kontroluje a je těžké uvěřit tomu, že díru v pístu nikdo nevidí.
                  2. Neunikal by kanálkem tlak (splodiny) a nesnižovala by se brutálně účinnost? Tlak oleje ve vaně by musel být obrovský, aby k tomu nedocházelo.
                  3. Tento systém v podstatě vylučuje ovlivňování během závodu. Jakékoliv zavírací zařízení by muselo nehorázně zvednout hmotnost pístu, který se všichni snaží mít co nejlehčí. Nebo jaké by mohlo být řešení?
                  4. A předchozí bod v podstatě způsobí problém v tom, že množství oleje se bude blbě počítat. Každý závod jiná doba provozu, jiné otáčky, jiná spotřeba. Museli by "převrtávat" kanálky dle okruhu. To už mi přijde hodně sci-fi. 03

                  Jak píšu, nejsem odborník. A není to mé tradiční rýpání. Jen by mne zajímalo, jak by se to dalo nějak efektivně využít a provést.

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Miroslav D.

                    Miroslav D.

                    37.188.155.XXX
                    Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      185.149.130.XXX
                      Zkusil jsem. Strejda Google, zdá se, o tom moc neví. Žádné kanálky, které jdou skrz píst až do spalovacího prostoru nezná. Nebo neumím hledat.
                      Asi se budu muset smířit s tím, že má Ferrari nelegální spalování, jehož princip nedokáže nikdo objasnit. 03
                      To je tu tak nějak obvyklé.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Add. výkonnostní rozdíly motorů. Ty nikdo reálně nezná, hovoří se o 10 koních, ale také o padesáti koních, to je dost velký rozptyl. Následně neřeším rozdíl ve výkonnosti motorů, ale ve výkonnosti paliv.

              Benzín se vyrábí z ropy, máme mnoho druhů ropy, některé jsou méně vhodné (ruská či arabská), některé jsou vhodnější (Norská či Americká bridlicová). Důležité je při destilaci benzín co nejvíce vyčistit od nežádoucích přísad, čím čistčí, tím lehčí a má vyšší výhřevnost.

              Ferrari spolupracuje se Shellem minimálně 20 let, Shell jim dělá paliva na míru přímo pro jejich motory, předpokládám, že dosahují vysoké efektivity. Mercedes spolupracuje s Petronasem cca. deset let, předpokládám že z hlediska efektivity zaostává jen minimálně.

              Renault spoluprtacuje s Elfem, Formuli 1 bere vážně posledních pět let, nižší spolehlivost motorů komplikuje vývoj paliv. Osobně předpokládám, že Elf neinvestuje tolik prostředků co Shell či Petronas a že paliva Elf nejsou natolik sofistikovaná.

              RB má problém ,že s Hondou spolupracuje druhý rok, tudíž paliva jsou nejméně odladěná, zde předpokládám že hodně ztrácí.

              Mercedes dle mě na palivech v závodě a kvalifikaci na Ferrari něco ztrácí, kolik si netroufám odhadnout, v kvalifikaci asi 10 koní, ale je to můj amatérsý odhad.

              U Renaultu a RB očekávám ztrátu na palivech kolem 10 koní v závodě, a kolem 20-25 koní v kvalifikaci.

              Jinak řečeno, tzv, kvalifikační mód není jen o agresivním mapování motoru, ale o co nejefektivnějším palivu.

              PS: i Horner v článku jasně říká, že v palivu a mazivech na Ferrari hodně ztrácejí.

              + 1 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Já nechápu, že tě to pořád tak baví. Vždycky někoho přímo oslovíš a pak jen ukazuješ, že vůbec nevnímáš co kdo píše, agumenty k tématu tě zaženou do kouta a začneš se pro jistotu věnovat úplně jinému tématu.
      1. FIA může cokoliv kontrolovat. Můžou motor rozebrat do posledního šroubku a nějak záhadně neobjevili žádné zařízení, vstřikující olej do válců. Je z neviditelného materiálu? Dost podivné ne?
      2. Usuzovat u Haasu a Alfy na rozdílný výkon na základě jejich pomalosti v zatáčkách je vrchol zoufalství. Že jsi neměl podobné projevy loni u RB? Nebo dodával Renault Red Bullu lepší motory, než sám sobě?
      3. Co je nelegálního na tom, že ropné koncerny vyvíjí speciální paliva? Dělají to všichni a je celkem jedno, po jakém ovoci zrovna voní.
      20

      + 1 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Výhodou internetu je že nabízí neskutečné množství informací, nevýhodou že většina je naprosto nepodložených. A většina diskutérů je líná nad tím co čtou přemýšlet.

        Klasickým příkladem kvality informací v médiích jsou současné prezidentské volby na Ukrajině. Podle toho co psali česká, ale i zahraniční media měl být
        Peter Porošenko pro Ukrajince jasnou volbou, on je podle médií spasitelem Ukrajiny, Ale Ukrajinci to zjevně vidí jinak a tak mu poměrem 27:73 vystavili stopku.

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Souhlas.
          Upřímně, také čerpám znalosti častečně z netu. Nestudoval jsem techniku, takže znalosti mám omezené a někdy je těžké rozeznat, čemu věřit.
          Nicméně na rozdíl od kolegy Hellhogra si potrpím na to, že by teorie měly dávat smysl. Pokud mi někdo vysvětlí, jak se dá olej spalovat tak, aby to mělo nějaký výrazný efekt, budu pozorně číst.
          Ale když mi dá někdo jako důkaz to, že Haas a Alfa jsou pomalejší v zatáčkách, je to pouze na úsměv. 04

          + 0 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    176.74.141.XXX
    Harry Potter a kouzelná strategie. 01 18

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • kakaa

    kakaa

    46.135.67.XXX
    No já si pustím závod a když je na obrazovce ferrari, tak cítím bobky strachu. Asi to mají z očekávání co přinese další díl seriálu harrypotter a kouzelná strategie

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.170.XXX
    Ať už Ferrari spaluje grepy, jahody nebo řepkový olej, jeho fundamentální problém je asi opravdu to přední křídlo a celkový přítlak na přední nápravě. Opět hezká analýza od Marka Hughese, kde tvrdí že ani v Bahrajnu to od Ferrari nebyla žádná hitparáda a získalo jen díky tomu že Mercedes musel auto nastavit víc na zadní přítlak kvůli charakteru trati. Ostatně připomínám sektorové časy Hama v závodě. Kdyby je poskládal do jednoho kola, má fastest race lap sedm desetin před Lecem.
    Otázka je jestli s tím konceptem jde do budoucna něco rozumně dělat. Pokud ne, nebude to o tom bojovat o titul s Mercedesem, ale spíš se ubránit RB. Je mi neveselo truchlivo
    09

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • HellHogr

      HellHogr

      37.48.7.XXX
      Proč je ti truchlivo? sorry, ale Ferrari dělá ty samé chyby od 2008 dokola, tohle je prostě .. 2009 - špatně postavené auto, špatný koncept, 2010 navrh auta, který fungoval jen na některých tratí a Ferrari kazilo strategie, 2011 špatný koncept auta, 2012 špatný koncept auta a Ferrari kazilo strategie, 2013 nedokázali vyvijet během sezony a špatné strategie, 2014 velmi špatný motor a koncept auta, 2015 špatné strategie, ne nejlepší koncept auta, 2016 Vettel zahodil moc bodů, auto nemělo výkon na všech tratích, 2017 - Vettel, strategie, 2018 - Vettel, strategie, vývoj během sezony ... sorry, ale tohle je rpostě to samé dokola, a Binotto, jakožto vedoucí oddělení vývoje motoru místo toho, aby loni na tom makal, tak bojoval o post šéfa, tak .. na co ten post chtěl, když musel tušit, že budou problémy ..

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mansell_fan

        Mansell_fan

        37.188.170.XXX
        Proč je mi truchlivo? No vzhledem k tomu že Ferrari fandím mohu jen těžko jásat 13 Ale zas na druhou stranu jsou to pořád jen závěry ze tří závodů, úplně jasno bude až po Barceloně. A to už bude Seb usazen pevně na prvním místě celkového pořadí a jistým krokem bude směřovat k pátému jezdeckému titulu 12

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama