DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
HellHogr
11:07 22.04.2019 37.48.7.XXXJá teď nevím jestli to myslíš vážně nebo ne, sice je moc pěkný co tu dáváš za údaje, ale mohl sis všimnout, že i Shell říká, že kvůli F1 musí vyvijet speciální palivo i oleje, které nemají blízko co se běžně používá v provozu, to je celkem logická věc, vzhledem k výkonm motorům v F1, takže tyhle tvé údaje by se dali brát jen v případ,ě že by si použil běžný benzín, olej či na ftu do motoru F1, což se nikdy nestane-
airwar1939
12:30 22.04.2019 176.74.141.XXXAno paliva a oleje pro F1 jsou speciální...spalovací cyklus je asi 3x kratší než u normálního motoru, k tomu až 15 tisíc otáček motoru, a tedy i pohybu pístu ve válci nahoru a dolu...teplo vznikající třením pístu o válec yž 9x vyšší. Tudíž i oleje musí výt výrazně odolnější, musí snézt vyšší teploty, jsou méně náchylné na hoření atd. To vše ještě více znemožňuje zapálení oleje v prostoru válce.
-
-
Miroslav D.
12:03 22.04.2019 37.188.155.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
airwar1939
12:37 22.04.2019 176.74.141.XXXAno olej se do prostoru válce může dostat pomocí mazacích kanálků... ty mají ve svých motorech všichni výrobci. Také se tam může dostat přes odvod tlaku z klikové skříně do sání motoru, to mají opět všichni výrobci. O zapalování směsi ve válci jsem něco četl, ale i zde pořád platí chemie a doba hoření... Díky tomu, že oleje ve Formuli 1 jsou mnohem odolnější na otěr, teploty atd, jsou mnohem hůře zapálitelné. Při vyšších otáčkách je ve vozu Formule 1 nejde efektivně spalovat... i Renault a Honda přiznávají, že neví jak na to ... a dokud bude platit současná fyzika a chemie, tak na to nepříjdou.-
Miroslav D.
12:48 22.04.2019 37.188.155.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Mike17
13:30 22.04.2019 185.149.130.XXXMyslím, že rozprášení na co nejmenší částečky je principem vstřikování už teď. Látky mají svůj bod vzplanutí. Ten je stejný. Řekl bych, že ideálnem pro motor je, aby se palivo vznítilo v jednom okamžiku, nikoliv postupně.
A vodu k čemu? Na ochlazení spalovacího prostoru válce?
-
-
-
Mike17
12:46 22.04.2019 185.149.130.XXXPodívej, nebudu si hrát na odborníka přes konstrukci motorů, to fakt nejsem. Ale mám k tomu výhrady:
Shodneme se, že olej nejde vstřikovacím systémem. Něco takového by nešlo přehlédnout a šlo by to průtokoměrem, tedy by to nemělo smysl.
Takže se budu zabývat kanálky skrz píst. Olej je normálně mezi stěnou pístu a stěnou bloku motoru. Je tam k tomu,aby snižoval tření mezi těmito plochami. Motory F1 se dělají v tomto směru velmi těsné (mezera je minimální). Nejdou ani nastartovat za studena, aby se nazdřely. Musí se ohřát olej, pak se teprve může nastartovat. Řekl bych, že je to pro co největším zachování tlaku ve spalovacím prostoru, aby měl motor větší účinnost. Takže mám 3 otázky:
1. Nebyl by kanálek v pístu na první pohled vidět? Určitě to FIA kontroluje a je těžké uvěřit tomu, že díru v pístu nikdo nevidí.
2. Neunikal by kanálkem tlak (splodiny) a nesnižovala by se brutálně účinnost? Tlak oleje ve vaně by musel být obrovský, aby k tomu nedocházelo.
3. Tento systém v podstatě vylučuje ovlivňování během závodu. Jakékoliv zavírací zařízení by muselo nehorázně zvednout hmotnost pístu, který se všichni snaží mít co nejlehčí. Nebo jaké by mohlo být řešení?
4. A předchozí bod v podstatě způsobí problém v tom, že množství oleje se bude blbě počítat. Každý závod jiná doba provozu, jiné otáčky, jiná spotřeba. Museli by "převrtávat" kanálky dle okruhu. To už mi přijde hodně sci-fi.
Jak píšu, nejsem odborník. A není to mé tradiční rýpání. Jen by mne zajímalo, jak by se to dalo nějak efektivně využít a provést.-
Miroslav D.
12:52 22.04.2019 37.188.155.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Mike17
13:26 22.04.2019 185.149.130.XXXZkusil jsem. Strejda Google, zdá se, o tom moc neví. Žádné kanálky, které jdou skrz píst až do spalovacího prostoru nezná. Nebo neumím hledat.
Asi se budu muset smířit s tím, že má Ferrari nelegální spalování, jehož princip nedokáže nikdo objasnit.
To je tu tak nějak obvyklé. -
-
-
-
-
-
airwar1939
10:40 22.04.2019 176.74.141.XXXAdd. výkonnostní rozdíly motorů. Ty nikdo reálně nezná, hovoří se o 10 koních, ale také o padesáti koních, to je dost velký rozptyl. Následně neřeším rozdíl ve výkonnosti motorů, ale ve výkonnosti paliv.
Benzín se vyrábí z ropy, máme mnoho druhů ropy, některé jsou méně vhodné (ruská či arabská), některé jsou vhodnější (Norská či Americká bridlicová). Důležité je při destilaci benzín co nejvíce vyčistit od nežádoucích přísad, čím čistčí, tím lehčí a má vyšší výhřevnost.
Ferrari spolupracuje se Shellem minimálně 20 let, Shell jim dělá paliva na míru přímo pro jejich motory, předpokládám, že dosahují vysoké efektivity. Mercedes spolupracuje s Petronasem cca. deset let, předpokládám že z hlediska efektivity zaostává jen minimálně.
Renault spoluprtacuje s Elfem, Formuli 1 bere vážně posledních pět let, nižší spolehlivost motorů komplikuje vývoj paliv. Osobně předpokládám, že Elf neinvestuje tolik prostředků co Shell či Petronas a že paliva Elf nejsou natolik sofistikovaná.
RB má problém ,že s Hondou spolupracuje druhý rok, tudíž paliva jsou nejméně odladěná, zde předpokládám že hodně ztrácí.
Mercedes dle mě na palivech v závodě a kvalifikaci na Ferrari něco ztrácí, kolik si netroufám odhadnout, v kvalifikaci asi 10 koní, ale je to můj amatérsý odhad.
U Renaultu a RB očekávám ztrátu na palivech kolem 10 koní v závodě, a kolem 20-25 koní v kvalifikaci.
Jinak řečeno, tzv, kvalifikační mód není jen o agresivním mapování motoru, ale o co nejefektivnějším palivu.
PS: i Horner v článku jasně říká, že v palivu a mazivech na Ferrari hodně ztrácejí.
-
-
-
-
-
Mike17
11:23 22.04.2019 185.149.130.XXXJá nechápu, že tě to pořád tak baví. Vždycky někoho přímo oslovíš a pak jen ukazuješ, že vůbec nevnímáš co kdo píše, agumenty k tématu tě zaženou do kouta a začneš se pro jistotu věnovat úplně jinému tématu.
1. FIA může cokoliv kontrolovat. Můžou motor rozebrat do posledního šroubku a nějak záhadně neobjevili žádné zařízení, vstřikující olej do válců. Je z neviditelného materiálu? Dost podivné ne?
2. Usuzovat u Haasu a Alfy na rozdílný výkon na základě jejich pomalosti v zatáčkách je vrchol zoufalství. Že jsi neměl podobné projevy loni u RB? Nebo dodával Renault Red Bullu lepší motory, než sám sobě?
3. Co je nelegálního na tom, že ropné koncerny vyvíjí speciální paliva? Dělají to všichni a je celkem jedno, po jakém ovoci zrovna voní.
-
airwar1939
12:44 22.04.2019 176.74.141.XXXVýhodou internetu je že nabízí neskutečné množství informací, nevýhodou že většina je naprosto nepodložených. A většina diskutérů je líná nad tím co čtou přemýšlet.
Klasickým příkladem kvality informací v médiích jsou současné prezidentské volby na Ukrajině. Podle toho co psali česká, ale i zahraniční media měl být
Peter Porošenko pro Ukrajince jasnou volbou, on je podle médií spasitelem Ukrajiny, Ale Ukrajinci to zjevně vidí jinak a tak mu poměrem 27:73 vystavili stopku.-
Mike17
12:53 22.04.2019 185.149.130.XXXSouhlas.
Upřímně, také čerpám znalosti častečně z netu. Nestudoval jsem techniku, takže znalosti mám omezené a někdy je těžké rozeznat, čemu věřit.
Nicméně na rozdíl od kolegy Hellhogra si potrpím na to, že by teorie měly dávat smysl. Pokud mi někdo vysvětlí, jak se dá olej spalovat tak, aby to mělo nějaký výrazný efekt, budu pozorně číst.
Ale když mi dá někdo jako důkaz to, že Haas a Alfa jsou pomalejší v zatáčkách, je to pouze na úsměv.
-
-
-
-
-
Mansell_fan
13:30 21.04.2019 37.188.170.XXXAť už Ferrari spaluje grepy, jahody nebo řepkový olej, jeho fundamentální problém je asi opravdu to přední křídlo a celkový přítlak na přední nápravě. Opět hezká analýza od Marka Hughese, kde tvrdí že ani v Bahrajnu to od Ferrari nebyla žádná hitparáda a získalo jen díky tomu že Mercedes musel auto nastavit víc na zadní přítlak kvůli charakteru trati. Ostatně připomínám sektorové časy Hama v závodě. Kdyby je poskládal do jednoho kola, má fastest race lap sedm desetin před Lecem.
Otázka je jestli s tím konceptem jde do budoucna něco rozumně dělat. Pokud ne, nebude to o tom bojovat o titul s Mercedesem, ale spíš se ubránit RB. Je mi neveselo truchlivo
-
HellHogr
14:41 21.04.2019 37.48.7.XXXProč je ti truchlivo? sorry, ale Ferrari dělá ty samé chyby od 2008 dokola, tohle je prostě .. 2009 - špatně postavené auto, špatný koncept, 2010 navrh auta, který fungoval jen na některých tratí a Ferrari kazilo strategie, 2011 špatný koncept auta, 2012 špatný koncept auta a Ferrari kazilo strategie, 2013 nedokázali vyvijet během sezony a špatné strategie, 2014 velmi špatný motor a koncept auta, 2015 špatné strategie, ne nejlepší koncept auta, 2016 Vettel zahodil moc bodů, auto nemělo výkon na všech tratích, 2017 - Vettel, strategie, 2018 - Vettel, strategie, vývoj během sezony ... sorry, ale tohle je rpostě to samé dokola, a Binotto, jakožto vedoucí oddělení vývoje motoru místo toho, aby loni na tom makal, tak bojoval o post šéfa, tak .. na co ten post chtěl, když musel tušit, že budou problémy ..-
Mansell_fan
15:29 21.04.2019 37.188.170.XXXProč je mi truchlivo? No vzhledem k tomu že Ferrari fandím mohu jen těžko jásat Ale zas na druhou stranu jsou to pořád jen závěry ze tří závodů, úplně jasno bude až po Barceloně. A to už bude Seb usazen pevně na prvním místě celkového pořadí a jistým krokem bude směřovat k pátému jezdeckému titulu
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek