DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 22.04.2019 20:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 20.04.2019 15:35
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 10:53
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

            • Miroslav D.

              Miroslav D.

              37.188.185.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • Miroslav D.

              Miroslav D.

              37.188.185.XXX
              Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jirka_1

                Jirka_1

                217.30.64.XXX
                Totéž - my si něco myslíme, že Honda dělá, ale jsou to skutečně jen domněnky. Článek je docela letitý a dnes může mít Honda v F1 něco úplně jiného, třeba přišli na to, že tudy cesta nevede. Ani Mazda u sériovky, kde nejsou tak velké nároky, HCCI bez zapalovací svíčky nerozchodila. A celkový výkon také nebyl špičkový, čekalo se od toho objemu víc.
                Ale jaksi jsme odbočili od grapefruitu - jak říkám, oktanové číslo je předepsané a větší výkon dosáhneš vyšší výhřevností paliva, Snížením hydraulických a mechanických ztrát a nakonec získáním energie z odpadního tepla, tedy nějaké to turbo atd. Mercedes se pochlubil 50% účinností, ale nikde jsem nečetl kde ho vzal a jak. Ano, správným nastavením všech elementů PJ, kdy tvrdě využívá brzdící režimy atd. k dobíjení aku a následně vysoká účinnost elektromotoru mohou udělat procenta navíc. Kdysi před cca 25 lety už snad Scania nebo Volvo vyráběly turbokompaudní diesely s účinností 48%. A nešlo o žádné bičování výkonu, v první řadě je životnost a spolehlivost. Prakticky jen přidali dvě turba do série, za války se to používalo s úspěchem u leteckých motorů. Ano, diesel má vyšší účinnost už z principu konstrukce, takže dosažení takového čísla nebylo složité. Když vezmu, že diesel má bez turba účinnost okolo 40% a benzínový motor 33%, je zisk 17% docela zajímavé číslo.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Miroslav D.

                  Miroslav D.

                  194.228.59.XXX
                  Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jirka_1

                    Jirka_1

                    217.30.64.XXX
                    Nikde se nemusím ptát, co popisuješ je věc starší než ty a používalo se to chvíli u několika typů motorů v době předkatalyzátorové, když zkoušeli spalovat velmi chudé směsi. Chudou směs je totiž od určitého čísla problém zapálit svíčkou, proto se vymyslelo řešení s bohatou směsí okolo svíčky a chudou směsí ve zbytku válce. Fungovalo to, ale smrady byly vysoké a i katalyzátor je nedal. Rychlost hoření se příliš mezi jednotlivými výrobci benzínů neliší, těch skoro 20 000 rpm u posledních atmosfér dávali všichni bez rozdílu. Pamatuji si třísložkový benzín Shell V-Power 99, který byl složený z jedné složky s vysokou rychlosti hoření, ale zákonitě nižší výhřevností, z druhé složky s pomalejším hořením, ale vyšší výhřevností a třetí složkou byla aditiva ohledně oktanů atd. Prakticky to byl syntetický benzín, jeden čas se prodával i u nás, ale jelikož na něj moc aut nejezdilo a prodeje byly špatné, tak ho přestali prodávat. Pak přišli s nějakým Nitro+ 95 nebo jak se jmenoval, prý snížil v celém rozsahu otáček spotřebu o 2%, ale nějak si nevzpomínám, že bych ho v posledních pěti letech někde viděl prodávat. Jestli to nebude tím, že všechny pumpy Shellu u nás jsou frančízy a dost se tam podvádělo, třeba V-Power Diesel byla normální nafta, jen o dvě koruny dražší, V-Power 95 byl normální benzín s dvojnásobkem aditiv a vůbec se nechoval tak, jak na na začátku, kdy ho začali prodávat. Jak se to zveřejnilo, přestali k nim lidi jezdit a najednou jejich cenová nafoukanost klesla na úroveň konkurence.

                    Pro informaci - chudá směs hoří pomaleji, při vyšší teplotě a dává menší výkon, od určitého poměru i horší účinnost a také se nedá zapálit svíčkou.
                    Bohatá dává vysoký výkon, hoří rychleji při nižší teplotě, bohatost zmamená horší účinnost od určitého poměru výkon klesá a ještě dál také nechce chytnout od svíčky (ulitý motor snad znáš).
                    Proto se výrobci motorů snaží přijít s něčím, co by tato omezení obešlo. HCCI je pokus, který ale nefunguje v celém rozsahu otáček a zatížení. Podle mě ani nemůže, při srovnání s dieselem a jeho nízkými provozními otáčkami bude asi prroblém takové spalování zrychlit. A jelikož má benzín antidetonační odolnost, chová se jinak, než nafta. Proto jim to ve vyšších zatíženích nechodí. Pokud by to mohlo fungovat, už by se na to za ta léta vývoje přišlo a dnes by to cpali do každého auta.

                    P. S.: když s tím vylezli, nějak se mi to od začátku nezdálo a nevěřil jsem ani minutu, že to rozchodí. Někdo si napíše nějaký článek na net na základě nějakých domněnek a dezinformací výrobců, kterému všichni věří a všichni jsou přesvědčeni, že ví vo co go. Ale ví prdlajs. Jasně, že výrobci ve vývoji zkouší kdeco a tím, že 90% toho nakonec nebude fungovat. Časem se něco podaří, ale zatím se za ty roky, co je spalovací motor na světě, moc nezměnilo.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Myslím, že je myšleno 21% z nárůstu výkonu. Jestli ho zvedli řekněme o 40k, pak to dělá 8-9k. 03

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Prostor na vylepšení bych tam viděl, motor může během závodu spálit 110 kg paliva, což je cca. 137-155 litrů paliva. Jasně, oktany jsou dané, takže ten rozptil bude výrazně menší, přesto je tam prostor na namýchání lehčí čí těžší směsi, a tedy více či méně efektivní.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Kam se hrabou saponáty na dvoutakty, nebo palivo s ricinem. 04
    Proč zrovna saponáty? Někdo z paddocku totiž vysvětlil, že to aroma nejspíše pochází z mycích prostředků na mytí motoru.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Sakra. Já už se radoval, že jim těch 40k navíc v celém závodě, zajistilo 0,5l grepovýho oleje. Stačilo to vyměnit za borůvky a měli by titul. A teď nic. To je zklamání. 12

    + 0 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama