DISKUZE K ČLÁNKU Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 4 lidé)
21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Miroslav D.
04:24 20.04.2019 37.188.185.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
Miroslav D.
04:35 20.04.2019 37.188.185.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Jirka_1
09:58 20.04.2019 217.30.64.XXXTotéž - my si něco myslíme, že Honda dělá, ale jsou to skutečně jen domněnky. Článek je docela letitý a dnes může mít Honda v F1 něco úplně jiného, třeba přišli na to, že tudy cesta nevede. Ani Mazda u sériovky, kde nejsou tak velké nároky, HCCI bez zapalovací svíčky nerozchodila. A celkový výkon také nebyl špičkový, čekalo se od toho objemu víc.
Ale jaksi jsme odbočili od grapefruitu - jak říkám, oktanové číslo je předepsané a větší výkon dosáhneš vyšší výhřevností paliva, Snížením hydraulických a mechanických ztrát a nakonec získáním energie z odpadního tepla, tedy nějaké to turbo atd. Mercedes se pochlubil 50% účinností, ale nikde jsem nečetl kde ho vzal a jak. Ano, správným nastavením všech elementů PJ, kdy tvrdě využívá brzdící režimy atd. k dobíjení aku a následně vysoká účinnost elektromotoru mohou udělat procenta navíc. Kdysi před cca 25 lety už snad Scania nebo Volvo vyráběly turbokompaudní diesely s účinností 48%. A nešlo o žádné bičování výkonu, v první řadě je životnost a spolehlivost. Prakticky jen přidali dvě turba do série, za války se to používalo s úspěchem u leteckých motorů. Ano, diesel má vyšší účinnost už z principu konstrukce, takže dosažení takového čísla nebylo složité. Když vezmu, že diesel má bez turba účinnost okolo 40% a benzínový motor 33%, je zisk 17% docela zajímavé číslo.-
Miroslav D.
12:21 20.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
Jirka_1
20:47 21.04.2019 217.30.64.XXXNikde se nemusím ptát, co popisuješ je věc starší než ty a používalo se to chvíli u několika typů motorů v době předkatalyzátorové, když zkoušeli spalovat velmi chudé směsi. Chudou směs je totiž od určitého čísla problém zapálit svíčkou, proto se vymyslelo řešení s bohatou směsí okolo svíčky a chudou směsí ve zbytku válce. Fungovalo to, ale smrady byly vysoké a i katalyzátor je nedal. Rychlost hoření se příliš mezi jednotlivými výrobci benzínů neliší, těch skoro 20 000 rpm u posledních atmosfér dávali všichni bez rozdílu. Pamatuji si třísložkový benzín Shell V-Power 99, který byl složený z jedné složky s vysokou rychlosti hoření, ale zákonitě nižší výhřevností, z druhé složky s pomalejším hořením, ale vyšší výhřevností a třetí složkou byla aditiva ohledně oktanů atd. Prakticky to byl syntetický benzín, jeden čas se prodával i u nás, ale jelikož na něj moc aut nejezdilo a prodeje byly špatné, tak ho přestali prodávat. Pak přišli s nějakým Nitro+ 95 nebo jak se jmenoval, prý snížil v celém rozsahu otáček spotřebu o 2%, ale nějak si nevzpomínám, že bych ho v posledních pěti letech někde viděl prodávat. Jestli to nebude tím, že všechny pumpy Shellu u nás jsou frančízy a dost se tam podvádělo, třeba V-Power Diesel byla normální nafta, jen o dvě koruny dražší, V-Power 95 byl normální benzín s dvojnásobkem aditiv a vůbec se nechoval tak, jak na na začátku, kdy ho začali prodávat. Jak se to zveřejnilo, přestali k nim lidi jezdit a najednou jejich cenová nafoukanost klesla na úroveň konkurence.
Pro informaci - chudá směs hoří pomaleji, při vyšší teplotě a dává menší výkon, od určitého poměru i horší účinnost a také se nedá zapálit svíčkou.
Bohatá dává vysoký výkon, hoří rychleji při nižší teplotě, bohatost zmamená horší účinnost od určitého poměru výkon klesá a ještě dál také nechce chytnout od svíčky (ulitý motor snad znáš).
Proto se výrobci motorů snaží přijít s něčím, co by tato omezení obešlo. HCCI je pokus, který ale nefunguje v celém rozsahu otáček a zatížení. Podle mě ani nemůže, při srovnání s dieselem a jeho nízkými provozními otáčkami bude asi prroblém takové spalování zrychlit. A jelikož má benzín antidetonační odolnost, chová se jinak, než nafta. Proto jim to ve vyšších zatíženích nechodí. Pokud by to mohlo fungovat, už by se na to za ta léta vývoje přišlo a dnes by to cpali do každého auta.
P. S.: když s tím vylezli, nějak se mi to od začátku nezdálo a nevěřil jsem ani minutu, že to rozchodí. Někdo si napíše nějaký článek na net na základě nějakých domněnek a dezinformací výrobců, kterému všichni věří a všichni jsou přesvědčeni, že ví vo co go. Ale ví prdlajs. Jasně, že výrobci ve vývoji zkouší kdeco a tím, že 90% toho nakonec nebude fungovat. Časem se něco podaří, ale zatím se za ty roky, co je spalovací motor na světě, moc nezměnilo.
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
17:32 21.04.2019 176.74.141.XXXProstor na vylepšení bych tam viděl, motor může během závodu spálit 110 kg paliva, což je cca. 137-155 litrů paliva. Jasně, oktany jsou dané, takže ten rozptil bude výrazně menší, přesto je tam prostor na namýchání lehčí čí těžší směsi, a tedy více či méně efektivní.
-
-
-
Miroslav D.
16:53 19.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Miroslav D.
17:19 19.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
-
Miroslav D.
16:00 19.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
Miroslav D.
16:51 19.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
Miroslav D.
18:35 19.04.2019 194.228.59.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek