DISKUZE K ČLÁNKU

Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Šéf Red Bullu Christian Horner tvrdí, že Ferrari z ničeho nelegálního nepodezřívá, v oblasti vývoje paliva však podle něj jde hodně získat.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Voní benzín Ferrari po grapefruitu? "Z ničeho je nepodezírám, dá se jím ale hodně získat," říká Horner

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 103, poslední 22.04.2019 20:40 Vložte komentář

Nejlepší názory

» HellHogr (Hlasovalo 6 lidí) 20.04.2019 15:35
Kauza se znovu otevřela v Baku, ale s jinými… »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 18:10
Polobůh je kdo? Pokud ten kterého myslím, tak ten… »
» HellHogr (Hlasovali 4 lidé) 21.04.2019 10:53
Hned první věta - Kauza se znovu otevřela v Baku … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • daaviid23

    daaviid23

    91.245.26.XXX
    Taková blbost a jak to lidem dlouho vydrží 12

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Co bys chtěl dělat o velikonocích lepšího, než se hádat o půl litru oleje. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      194.228.59.XXX
      Přijdu a je tu kilo na reakcích, ale chtělo by to novější téma. Kvyat v číně je šťavnatý téma, strmě padající otáčky u Hondy během brždění motorem je šťavnatý téma.... Ňákej pořádnej clickbait... 😁

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    212.79.110.XXX
    Nevím proč se tak urputně držíte nějakého kanálku v pístu 18 Už dřív jsem psal že skrz turbo bez problémů. A že to nejde?? viz https://www.auto.cz/nezastavitelny-motor-ktery-se-nakonec-pretoci-a-znici-muze-za-to-turbodmychadlo-100796 Je to marný, je to marný, je to marný. 19

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Miroslav D.

      Miroslav D.

      37.188.155.XXX
      Tyhle motory maj turba s jehlovejma ložiskama, navíc maj na osičce mezi hnací a sací turbínou takovej malej generátor.... To neni uhvízdaný Tdi....

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • McMatej

        McMatej

        212.79.110.XXX
        Jehlová ložiska se snad nemusejí mazat??

        FIA si toho všimnout mohla, ale protože se ložiska musí mazat a netěsnost mezi hřídelí a skříní je nutná, tak s tím nic jiného než že omezí spotřebu oleje udělat nemohla.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Zajímavá myšlenka. Jen se mi moc nezdá, že by si toho FIA nevšimla.

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Miroslav D.

        Miroslav D.

        194.228.59.XXX
        Ono u suchejch van, bejvaj kanálky v pístech zcela běžně i v civilních autech. Takže logicky FIA si toho všimla. Spíš by se divili, kdyby tam kanálky nenašli, víš? To sis ale taky mohl na netu najít sám, připravit si nějakej ten technickej grunt v hlavě, když už chceš vést debaty technickýho rázu.... 😁

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          185.149.130.XXX
          Já reagoval na to turbo.
          Když už se vrátíme k pístu, tak kanálky k mazání třecích ploch jsem samozřejmě našel. Ale ni zmínka o kanálcích, které by vedly do spalovacího prostoru. Pokud se má spalovat olej, tak asi právě tam by se měl ten olej dostat ne?

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Miroslav D.

            Miroslav D.

            194.228.59.XXX
            Dostane, po stěně válce. Stírací kroužek pracuje tak dobře, jakej tvar mu dáš. Do množství který ulpí na stěně válce, mluví taky rozdíly tlaku mezi válcem a klikou, a ty jdou zcela jednoduše regulovat výpušťákem. Je to nejvíc easy jak ten olej naládovat do komory, a zároveň regulovat. Nakonec dodam, že to už jsou loňský sněhy. Letos už ani to Ferrari na ten olej nejede cíleně, a zaměřujou se na jiný věci. Mercedes to nejede od začátku loňský sezóny...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              185.149.130.XXX
              No, po stěně válce. Takže jsme tam, kde jsme byli na začátku. Tedy množství oleje, které se dostane do spalovacího prostoru je určeno těsností mezi pístem a válcem (případně stíracím kroužkem). Na dostání velkého množství oleje bys musel obětovat těsnost systému a tím velké snížení výkonnosti. I kdyby jsi měl u kliky brutální tlak (utajili by systém, který u kliky zajistí mnohanásobně vyšší tlak?). Navíc se olej nedostane na místo, kde by se měl vznítit a kam se vstřikuje palivo. A jsem zpět u otázek. Těsnost během závodu regulovat nemůžeš. Vyplatí se snížení účinnosti kvůli spálení 0,5l oleje, který hoří jindy, než by měl, jinde, než by měl a ještě zase.e motor?
              Sorry, mně to smysl nedává. 03

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Miroslav D.

                Miroslav D.

                194.228.59.XXX
                Těsnost kroužku? Nebo jeho tvar, forma, umožňující chtěné... Vytvářet tlak na klice? Ano, ale ne nijak přehnaně, ve válci bejvá podtlak, takže půjde o momentální rozdíl tlaků.... Nekomplikuj to, ty se tomu furt bráníš.... 😁

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.7.XXX
    airwar1939
    airwar1939 16:52 21.04.2019 176.74.141.XXX
    VC Číny, maximální rychlosti:
    TR - Honda: 338,4 km/hod
    Haas - Ferrari: 337,5 km/hod
    Renault - Renault: 336,6 km/hod
    Alfa - Ferrari: 332,5 km/hod
    Mercedes - Mercedes: 331,4 km/hod
    ...
    Ferrari - Ferrari: 328,0 km/hod

    Pokud Ferrari spaluje grapefruit, tak Honda minimálně papáju. 12

    A Haas má motory od Hondy nebo? 11 a jo já zapomněl, že top speed určuje výkon motoru 18

    + 2 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.141.XXX
      Vidím že jsi si tradičně z toho vzal jen to co se ti hodilo... takže pro jistotu připomenu, že to byla reakce na tvou větu "Miku, já ti nevím, ale příjde ti, že Haas i Alfa mají stejně výkonné motory jako Ferrari?"

      Nevím podle čeho se posuzuje výkon motoru vizuálně, ale pokud Haas i Alfa mají se stejnou pohonnou jednotkou vyšší top speed, tak mě nenapadá, proč bych si měl myslet, že mají méně výkonné motory. A stejně tak nevidím důvod, proč si myslet, že nižší výkon mají PU Renaultu či Hondy.

      Ale vedeme zde spor o tom, zda Ferrari spaluje olej. Já tvrdím že ne, protože to smysluplně ani nejde... a proto se na příkladu rozdílu rychlostí ptám co spaluje Honda.

      Ano speed trap neurčuje výkon motoru, ale vy zde pořád tvrdíte, že Ferrari má nějaký super výkon oproti ostatním, tak se ptám kde ho vidíte, protože na top speedu to vidět není, a to že je Ferrari rychlejší než Haas a Alfa Romeo v zatáčkách lze těžko přičítat motoru.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • HellHogr

        HellHogr

        37.48.7.XXX
        No, vyšší top speed může být nastavením a to hlavně, dale jeslti to bereš ze závodu, tak ty podmínky jsou úplně jiný, plný výkon ERSu + DRS +slipstream a máš tam hodnotu co má u STR. Ano Ferrari vědomě spaluje olej jakož to dělá i Mercedes, protože to přináší výkon navíc. Mimochodem, GPS data nejsou jen tak pro strandu a AMuS jak v Bahrajnu tak Číně analzyoval, že ferarri získává na všechny týmy minimálně 0,3s na rovinkách, takže kde ty to nevidíš je tvůj problém, naopak problémeme Ferrari je právě aero, kde stavěli na špatný koncept, proto ztrácí jak ve středně rychlých tak rychlých zatáčkách jak na Mercedes tak i na RB

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          Problém není v tom že to nevidím já, ale problém je v tom, že to nevidí ani FIA. FIA kontroluje Mercedes a Ferrari poslední rok maximálně možně... a výsledek je ten, že jejich motory, palivo i oleje jsou legální... to jsou fakto která říká FIA... a pokud to ty nebereš, je to tvůj problém.

          Já stanovisko FIA beru, proto hledám rozdíly jinde.

          Proto se domnívám, že rozdílovým faktorem není olej, ale palivo... 1 litr benzínu má váhu 0,7-0,8 kg. Je to dáno kvalitou ropy z které se palivo vyrábí a následně i její čistotou, které se dosáhne. Čistě teoreticky by mezi normálním palivem a 100% čistým palivem mohl být při tom objemu co projde motorem F1 v kvalifikačním módu rozdíl až 150 koní.

          Já jsem konzervativní, proto si myslím, že ztráta Renaultu či RB jenom na palivu je v závodě cca. 10 koní a v kvalifikaci cca. 20-25 koní. Při těch penězích, co do toho Shell či Petronas rvou, není ten rozdíl nic překvapivého.

          U zákazníků Ferrari jsem nezaznamenal že by měli jiné dodavatele paliv a maziv, ale třeba Williams je má. Speciálně u Williamsu si myslím, že rozdíl na tovární tým Mercedesu, pokud jde o paliva bude stejný, spíše větší (v kvalifikaci klidně i 30 a více koní).

          PS: Sorry, ale odhady AMuSu jsou v 90% na úrovni Blesku.

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • HellHogr

            HellHogr

            37.48.7.XXX
            Sorry, ale ty pleteš jedno přes druhé, pokud je spalování oleje těžko kontrolovatelné a jde o to, že je v oblasti válců, tak těžko FIA i některý tým může říct, že to nedělají 03 stanovisko FIA je, že od roku 2017 na tohle téma zavádí nové a nové poatření dokonce, kdy je předepsáno kolik můžou spotřebovat oleje, už to jen dokazuje, jak je tohle cesta dělat. Jinak sorry, ale Honda ani Renault neztrácí jak na Mercedes tak Ferrari do 25 koní, upřímně, to by ty rozdíly byly daleko menší, proč jsou větší možná i proto, že Renault a Honda veřejně hlásí, že olej nespalují, protože neví jak to zefektivnit, jinak Haas má jiného dodavatele jako má Ferrari například. Ale já nevím proč to nechceš pochopit, FIA a ani týmy s tímhle neozvaly, aniž by to nebyla pravda, myslíš, že to týmy a FIA jen tak střelí od boku - tak třeba to někdo dělá, tak na to vydáme směrnici? to asi ne hele, ale dobrej pokus

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Ale já píši naprosto jiné věci, než na co reaguješ. 05

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              Pokusím se přízpěvky zjednodušit a psát je v pokud možno krátkých větách, usnadní to pochopení. Add. spalování oleje, výhřevnost:
              benzín 8,6 kwh/l
              nafta 9,4 kwh/l
              motorový olej:11,4 kwh/l

              Až potud super, problém je kvalita a rychlost hoření. Naftové motory dosahují největšího výkonu při otáčkách 1500-3000, u oleje by to bylo ještě o 1000 otáček níže.

              Aby prošel olej vstřikovacím systémem, a následně efektivně hořet, musí být s benzínem naředěn v poměru 1:50 až 1:100. Při takovém poměru je schopen zvýšit výkon motoru při 6 tisících otáčkách asi o 12 koní, při 12 tisících o 6 koní.

              Tak nízký nárust výkonu nevysvětluje rozdíly ve výkonnosti motorů.

              Bavíme se o motorovém oleji bez aditiv podporujících hoření. To FIA kontroluje a je to zakázáno. Ano, aditiva je možné dávkovat do benzínu, tím by se ale znehodnocovalo palivo.

              + 0 / − 4

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

McLaren během sezónních testů v Barceloně

"Auto reaguje na změny, vylepšení na rozdíl od loňska fungují," pochvaluje si McLaren

Pierre Gasly s Red Bullem RB15 v Číně

Honda teď může směle cílit na Mercedes, domnívá se pilot Red Bullu

Lauda, Niki

SPECIAL: Roky s Nikim Laudou

Renault během sezónních testů v Barceloně

"Renault s motorem rozhodně udělal pokrok, na Ferrari ale stále dost ztrácí," všímá si Sainz

Mercedes svým náskokem soupeře zaskočil

"Monstra" - Marko v Monaku očekává 6. double Mercedesu, Briatore si rýpl do Ferrari

Niki Lauda patří mezi nejznámější piloty F1

Svět F1 zasáhla smutná zpráva, zemřel Niki Lauda

reklama
  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama