DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
HellHogr
11:53 01.04.2019 37.48.33.XXXRosberg během kvalifikace ve sky sport řekl: Ferrari spoaluje více oleje než Mercedes, tenhle postup začali používat až v pátek tady v Bahrajnu jako používali v Barceloně, v Austrálii se tomu vyhli, protože jak Ferrari, tak Alfa Romeo a Haas měli s tímhle vyšším výkonem problém, který vyustil k "rozapdu" výfuku. Jestli je tohle pravda, měla by FIA zasáhnout a zakázat další podvody Ferrari-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
13:56 01.04.2019 176.74.141.XXXSpalování oleje byla nepodložená spekulace už loni, ale lidi na to zjevně slyší i letos. V závodním režimu, zvláště v situaci kdy týmy ani nevyužívají maximální množství paliva pro závod je to holá pitomost.-
-
airwar1939
14:43 01.04.2019 176.74.141.XXXObávám se že o čem to je neví ve Formuli 1 zatím nikdo. Ano v každém voze je průtokoměr, ale týmy nejdou v závodním režimu na takovou hodnotu, aby se jen blížili maximu, to by totiž museli jezdit s kvalifikačním nastavením a to v závodě opravdu nejezdí. Takže v závodě fakt nejsou u limitu prtokoměru, a tudíž by bylo logičtější mít o několik litrů paliva, než pokoutně spalovat olej.
Ale zpět k té spekulaci. Ano ten olej tam zjevně nejde přes průtokoměr, takže kudy tam jde? Všichni o tom mluví, ale FIA za rok nedokázala zjistit, kudy se tam ten olej dostává, a ostatní to nedokázali za rok zkopírovat.
A mimo jiné, FIA testuje i oleje, aby neobsahovali něco, co olej obsahovat nemá, a co se hodí spíše do paliva. A opět nula od nuly pošla.
Takže si trvám na tom, že je to super spekulace na pobavení lidí, nic víc.-
Situs
14:59 01.04.2019 85.70.164.XXXJasně že mají různé režimy, a i v závodě využívají třeba při bránění pozice, na startu, při pokusu o podseknutí nebo při předjetí lepší režimy kde průtokoměr jede na maximum. No a k tomu si pomoci ještě olejíčkem má přece cenu zlata. Proto se to zpřísňuje, na mě ale hodně pomalu!-
airwar1939
15:15 01.04.2019 176.74.141.XXXAle Leclerc byl pekelně rychlý pořád, ne jenom při několika tebou zmiňovaných situacích.
Spalovací motor funguje tak že spaluje nějaké paliva, v našem případě uhlovodíky získané z ropyy obohacené isooktan, toluen, benzen a další složky (aditiva) jejich úkolem je zajistit co největší účinek hoření. Plus jsou tam zlomkyy maziv na mazaní třeba palivového čerpadla, vstřikovacího systému atd. V zásadě je ale benzín skvělé odmašťovadlo a rozpouštědlo.
Proto by motor mohl běžet a nezadřel se, musí motor obsahovat i zásobu motorového oleje, který využívá k mazání. Motorový olej je minerální olej vyyrobený destilací z ropy, podobně jako třeba nafta či benzín a nebo existují i oleje syntetické, či kombinace obojeho. U olejů jsou klíčové vlastnosti především mazivost, tekutost a nízká odparnost. A hlavně musí mít vysokou teplotní odolnost.
Obě popsané složky jsou tedy v přímem rozporu, a snažit se jednu složku obohatit o druhou by vedlo ke snížení účinnosti. Benzn co obsahuje mnoho mazivových složek bude hůře hořet. Olej co bude obsahovat palivové složky, bude hůře mazat, a motor se bude přehřívat a hrozí poškození. Tudíž využívat olej jako palivo je z logiky věci nesmysl.
Pozor, tím ale netvrdím že motor olej nespotřebovává, olej se na stěnu pístu a válce nanese v mikronové vrstvě, o číím je řidší tím lepší kluzné podmínky nabízí, ale o to více se ho dostane do spalovacího prostoru a spolu s cyklem výfuku z motoru ven, a v motorové skříni pak ten olej ubývá. Ale opět paltí, že čím více by se ho takto do pracovního prostoru dostalo, tím více by to poškozovalo proces hoření paliva. Tudíž v praxi jde o kompromis co nejlepšího mazání a co nejlepšího průběhu spálení paliva.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
Lewis HAMILTON - 2. Trénink (9:00 - 10:00)
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek