DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
16:03 01.04.2019 176.74.141.XXXTo byla chemie sedmé třídy, ale zkusme to přes matematiku páté třídy, využijeme desetiná čísla a dělení.
Takže vůz Formule 1 může spotřebovat za závod 110 kg paliva. 1 litr paliva je o něco méně než 1 kg, takže by to v litrech bylo více, ale převeďme to na litry jedna ku jedné pro zjednodušení, takže 110 litrů paliva na cca 305 km závodu, jinak řečeno cca. 36 litrů paliva na 100 km.
Pokud jde o olej, tak loni byla hranice tuším 1,2 litru na 100 km na začátku sezony, pak se to zpřísňovalo, nyní to je 0,6 litrů oleje na 100 km.
Pouhým porovnáním objemu oleje a paliva zjistíme, že loni byl poměr 30:1 ve prospěch benzínu, letos už to je 60:1 ve prospěch benzínu.
Tudíž loni se olej mohl podílet na výkonu spalovacího motoru 1:31 výkonu, letos už jen 1:61 výkonu.
Pokud by účinnost oleje pokud jde o hoření byla stejná jako u benzínu, tak by u spalovacího motoru s výkonem cca. 650 koní, to loni dělalo na olej cca 21 koní. Ale víme že olej nemůže mít stejnou účinost hoření jako palivo, i kdyby měl 20% účinnosti (jinak řečeno 20% oleje by bylo palivo, což je ovšem pořád pitomost) už by se ten olej mohl podílet na výkonu loni jen asi 4 koňmi.
Letos při poměru paliva a oleje 60:1 se pak bavíme o 10,6 koňmi při 100% účinnosti oleje vůči palivu, při 20% účinnosti vůči benzínu jde řádově o 2 koně.
Otázka zní jak moc by se toto navýšení výkonu motoru na úkor zhoršení mazání a odvodu tepla projevilo v čase na kolo?-
-
airwar1939
16:38 01.04.2019 176.74.141.XXXTo ale mluvíš o stavu pokud by tam ten olej šel dávkovat dle potřeby, ale to nejde. Do spalovacího prostoru vedou kanály kterými teče benzín (a ten je měřený), pak tam jsou kanály, kterým je odváděno vyhořelé palivo, a tím se olej do motoru nedostane. Jediná cesta jak se olej do spalovacího prostoru dostává je mezi stěnou pístu a válce. A to chceš dávkovat jak.
Add. historie, já ještě pamatuji dobu dvoutaktních motorů, lili jsme do motorek benzín s olejem v poměru 50:1 a mělo to účinnost 20% a lehce to kouřilo. Umíš si představit co by kouřilo z výfuku motoru F1, pokud by jsi to tam chtěl míchat ve výše zmiňovaných poměrech. 60:1 letos 30:1 loni, nebo do konce ve větších poměrech, které by byly v případě jak naznačuješ startu či předjetí... motor by kouřil a nejel... a to by nebylo přínosem.
Prostě spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu motoru vozu Formule 1 je nesmysl. Dá se s tím nesouhlassit, dá se proti tomu i protestovat, ale to asi tak všechno co se s tím dá dělat.
-
-
-
-
airwar1939
18:22 01.04.2019 176.74.141.XXXTakže super, když já kritizuji Alonsa, tak jediný tvůj argument je „ty nevidíš jeho kvality, ty ho nemáš rád“. A pokud jde o spalování oleje, tak jediný tvůj argument je „FIA proti tomu jde, tak je to pravda“.
Když si to shrneme, tak jediný tvůj argument, který jsem od tebe v případě nesouhlasu slyšel, bylo „když se mnou nesouhlasíš, jsi hlupák“
Je ti známo, že svého času například církev upalovala lidi za čarodejnictví ? Také to byla pravda?
Ale věcně, takže zkus mě odpovědět na dvě věcné otázky:
Za prvé: definuj tu zázračnou složku, kterou týmy přidávají do oleje, co hoří, zvyšuje výkon motoru, a zároveň ji FIA při chemické analýze použitých vzorků motorového oleje není schopna v tom oleji nalézt.
Za druhé: definuj způsob, jak tento olej výrobci motorů cíleně a dávkově, v požadovaný moment dostávají do spalovací prostoru, aniž by to FIA byla schopna odhalit.
A prosím alespoň jednou argumentuj věcněji, než tvou obvyklou formou, tedy „kdo se mnou nesouhlasí, je hlupák“.
PS: dokud nezačneš odpovídat věcně, dovoluji si tě mít rovněž za hlupáka.-
Situs
19:08 01.04.2019 85.70.164.XXXAby jsi do toho nepřipletl Alonsa, jen slabý pokus dostat se mi pod kůži. Buď na úrovni
Já tě upálit nechci, ale o problematice spalování oleje v F1 pro účely navýšení výkonu toho bylo napsáno dost, hodně se to řešilo, tak teď napsat že tyto snahy jsou nesmysl považuji za nesmysl, sorry.
A jestli po mě chceš detailní finty jak to týmy konkrétně dělají, tak takový expert opravdu nejsem a nemyslím si že my by jsme na jejich finty s jejich PU mohli přijít. Ale víme že FIA proti tomu činila a činí nějaké kroky, také víme že Ferrari vloni kouřilo a najednou pokud vím po zásahu FIA tomu bylo najednou konec. Víme že se podchytli dodatečně nádrže, počet, prázdná olejová nádrž pro Q, snížení povoleného objemu, zpřísňování obsahu, zákaz používání více specifikací oleje, monitoring od týmů v čase, atd.... . Pro podezření z nesmyslů by se to nedělalo
Ale třeba se již psalo a zasáhlo v tomto případě, což dokazuje že to šlo, a nemůžeme vědět co vše jde dělat.
¨ ...nyní asi nevěřícně kroutíte hlavou, jak je po tomto jasně zamítavém stanovisku možné, že ke spalování oleje docházelo. Odpověď je jednoduchá – kvůli dosavadním technickým pravidlům a kvůli způsobu, jakým byly motory navrženy, bylo velmi problematické takový zákaz vynucovat. Během spalovacího procesu v motoru vzniká enormní tlak, který částečně proniká skrz pístní kroužky až do klikové skříně. Nástupem přeplňovaných motorů se tento problém ještě více umocnil. Přetlak v klikové skříni je pochopitelně nutné uvolnit. Ve F1 se na ventilaci klikové skříně nepoužívají separátory olejových pár, ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru. Řídící jednotka ovládala solenoidový ventil, pomocí kterého bylo možné olejové výpary z klikové skříně vypustit do sacího potrubí a tedy rovnou do spalovací komory, kde se promíchaly se směsí vzduchu a paliva. Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více. Všechno toto umožnil zmíněný aktivní ventil odvětrávání klikové skříně jako jeden z mnoha nastavitelných parametrů mapování motoru. Mercedes zpočátku navrhoval omezit maximální objem olejové nádrže na 5 litrů. Tento návrh ale neprošel a problém tak zůstal neřešený prakticky až do uplynulé sezony. Toto třeba bylo již zakázáno Ale ty víš že šlo o nesmysly, co ti na to asi tak mám říci -
Kaša
12:58 02.04.2019 82.142.123.XXXNechci se vám (airwar a situs) plést do hádky, ale dle mého názoru - kdyby na spalování oleje v F1 nic nebylo, tak se to tak neřeší, nezpřísňují se pravidla, a výrobci co tuto "šedou zónu" nemají vychytanou, tak pořád nebrečí o zpřísnění pravidel.
A sorry Airwar, ale ikdyž máš hezky popsánu fyziku 7. třídy, a matematiku 5. třídy, tak pochybuju toto porovnání s mozky které dělají prakticky "vesmírný" výzkum a firmy co do toho cpou stovky milionů! Prostě na spalování oleje v F1 něco bude, už jen proto, protože se o tom mluví.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
10:02 01.04.2019 176.74.141.XXXUž nejsou, z dříve diskutovaných výkonových špiček se Ferrari podařilo vývojem dosáhnout vysokou výkonovou konstantu. -
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek