DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 112, poslední 02.04.2019 21:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2019 20:26
A ještě ti přidám třeba Jedno ale mají Renault… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 02.04.2019 08:28
Napsal jsem ti i jasnou metodu která k tomu byla… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 01.04.2019 11:53
Rosberg během kvalifikace ve sky sport řekl:… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                  • airwar1939

                    airwar1939

                    176.74.141.XXX
                    Neuraž se ale tyhle argumenty jsou pořád o h...

                    Já jsem o tom přečetl spoustu, četl jsem i ta obvinění jak by to mohli dělat, a četl jsem i reakci FIA. FIA několikrát prověřila motory Mercedes a Ferrari a nic takového co naznačovali spekulace a co by bylo nelegálního nezjistila.

                    Kromě obvinění jsem četl i názory lidí kteří se vyznají ve spalování paliv a ti jasně konstatovali, že vícebodým vstřikovacím systémem nelze do motoru větší množství oleje než v řádu promile dostat. Ten systém na to není dimenzovaný.

                    Nafta ma větší hustotu než benzín, ale nižší než olej. Přesto ji přes vícebodé vstřikování do motoru nedostaneš... to ti potvrdí každý kdo omylem natankoval naftu, a potvrdí ti to každý jen minimálně zkušený mechanik.

                    Pokud jde o hoření paliv, nejlépe hoří alkohol či petrolej, Benzín je někde uprostřed, nejhůře hoří olej, pokud se dostane menší množství oleje do spalovacího motoru, motor začne ztrácet výkon a dýmí, to ti opět potvrdí jen trochu zkušenější mechanik.

                    Proč některý motor spotřebuje více oleje jsem zde napsal, je to díky tomu že používá řidší olej pro mazání těsnějšího pístu v prostoru válce... čím větší těsnost pístu, větší výkon, menší spotřeba, je třeba řidší olej, hustši by nenavzlínal mezi stěny a motor by se zadřel. Menší tření přináší větší výkon, ale je náročnější na přesnost výroby atd.

                    Takže to co se nazývá boj proti spalování oleje já nazývám bojem proti snížení spotřeby oleje, a je za tím snaha omezit konkurenci v tom, že dokázala vyrobyt dokonalejší spalovací prostor.

                    FIA v tom nic nedělala proto, že věděla, že spalování oleje je nesmysl, pod enormní mediální masáží se nakonec dohodla s Ferrari a Mercedesem že je o výhodu lepšího mazání postupně připraví, ale rozložili to v čase na delší úsek, aby jak Ferrari a Mercedes měli dost času přijít s jiným efektivnějším řešením.

                    Krom toho FIA do pravidel nedává žádné restrikce, které by zároveň omezili PU Mercedesu a Ferrari ve funkčnosti, jediná omezující restrikce dosud bylo omezení snížení spotřeby oleje.

                    Když jsem u toho spotřebovávání oleje, ví někdo kolik oleje spotřebují motory Ferrari, Mercedes, Honda a Renault nyní?

                    Prostě FIA šla stylem, aby se Renault a Honda, a Mercedes a Ferrari zůstali celý. Za 12 měsíců snížil Mercedes a Ferrari spotřebu oleje o 50%, přesto si v kvalifikacích VC Melbourne a Bahrajnu udrželi oproti loňsku a předloňsku vpodstatě shodný náskok. Prostě efektivně nahradili olej jiným vhodnějším aditivem a motory honí dál.

                    A teď mě můžete začít opět mínusovat.

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Tohle je na h .... ?
                      ¨ ...nyní asi nevěřícně kroutíte hlavou, jak je po tomto jasně zamítavém stanovisku možné, že ke spalování oleje docházelo. Odpověď je jednoduchá – kvůli dosavadním technickým pravidlům a kvůli způsobu, jakým byly motory navrženy, bylo velmi problematické takový zákaz vynucovat. Během spalovacího procesu v motoru vzniká enormní tlak, který částečně proniká skrz pístní kroužky až do klikové skříně. Nástupem přeplňovaných motorů se tento problém ještě více umocnil. Přetlak v klikové skříni je pochopitelně nutné uvolnit. Ve F1 se na ventilaci klikové skříně nepoužívají separátory olejových pár, ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru. Řídící jednotka ovládala solenoidový ventil, pomocí kterého bylo možné olejové výpary z klikové skříně vypustit do sacího potrubí a tedy rovnou do spalovací komory, kde se promíchaly se směsí vzduchu a paliva. Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více. Všechno toto umožnil zmíněný aktivní ventil odvětrávání klikové skříně jako jeden z mnoha nastavitelných parametrů mapování motoru. Mercedes zpočátku navrhoval omezit maximální objem olejové nádrže na 5 litrů. Tento návrh ale neprošel a problém tak zůstal neřešený prakticky až do uplynulé sezony.

                      tohle je na h....?
                      Jedno ale mají Renault a Honda společné. Nemají pochopení pro zneužívání spalování oleje, což je oblast dobře známá Mercedesu i Ferrari a jejich partnerům Petronasu a Shellu.

                      "Náš pohled na spotřebu oleje ve spalovacím motoru je, že to není nejlepší cesta pro závodění, pro inovace ani pro technologii. Je to zpátečnické. Obáváme se, že když omezení zůstane na 0,6 litru na 100 kilometrů, jak je tomu teď, tak je to výzva spálit takové množství oleje. Kdyby vaše auto spotřebovalo tolik oleje, potřebovali byste přídavnou nádrž!

                      Problém je v tom, že když dáte lidem číslo, které je podle nás strašně vysoké, tak je to pro ně motivace najít způsob, jak to množství oleje spálit, využít chemickou energii v něm. My se od tohoto distancujeme. Nebudeme hledat cesty, jak používat olej jako palivo. Olej je pro nás olej a benzin je benzin. Čím nižší to číslo bude, tím lépe pro nejvyšší kategorii motoristického sportu. Olej se nemá spalovat. Už jen z toho, že slyším tohle slovní spojení, mám divné pocity," prohlásil Tsurusaki.

                      tohle je na h.....?

                      "Tento typ diskusí a vyjasňování je neklamným znakem toho, že něco bylo. Nás se to ale nijak netýká, protože (s vývojem pohonné jednotky) ještě nejsme tak daleko, abychom se snažili naplno využít tyhle (menší) věci," řekl Rémi Taffin, technický ředitel pro motory Renault. "Ale samozřejmě chápeme, o čem byla řeč, a uznáváme, že spalovat se má pouze palivo. Myslím, že teď už nikdo nebude spalovat nic jiného. Teď to bude pro všechny stejné a my se tím už vůbec nemusíme zabývat."


                      Provozní ředitel Force India Otmar Szafnauer je také spokojený, ale přál by si, aby série vysvětlení a zákazů přišla o pár let dříve. Je přitom dost dobře možné, že speciální kvalifikační nastavení motoru pro nasávání oleje spolu se vzduchem si Scuderia Ferrari se Shellem a tovární Mercedes s Petronasem nechávaly pro sebe.

                      "FIA mohla vše napravit už dávno, ale neudělala to. Na tuto situaci sedí to, co mi jednou řekl soused. Investuj svůj čas do dětí, dokud jsou ještě malé, a když dospějí, bude tvá práce hotova. V opačném případě nebudeš mít nikdy klid. A tohle je stejné. Kdyby to zarazili hned na začátku, teď by s tím nebyly takové problémy," řekl Otmar Szafnauer, čímž naznačil, že úmyslné spalování oleje existuje stejně dlouho, jako přísné omezení maximálního průtoku paliva, tedy od roku 2014.

                      ........... a že nejsou restrikce které by snižovali výkon Fer a Mer? Já nevím, ale střed pole je blíž PP v průměru o půl procenta. Nepočítat Williams je to ještě o hodně lepší. Opravdu tam olejíček taky nezahrál nějakou roli? A to si vezmi že honba za spalováním oleje pro výkon již nějakou dobu trvá. Tvá jistota proti předkládanému ukazuje že nejsi ochoten ustoupit ani o píď, a já si taky nesednu na zadek z tvých znalostí před těma z F1. Myslíš že víš víc než Tsurusaki, Taffin, Szafnauer . Buď se na mě ti lidi domluvili nebo jsem spadl do pasti jako oni 11 A nebo se pleteš ty.

                      + 3 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        To je ale pořád do kola to samé, chápu že technickými argumenty tě nepřesvědčím, takže udělám poslední pokus.

                        Ano na tohle téma vyšlo mnoho informací v tisku, čtenáři si to přečetli a diskutují.

                        Tyto články se ale také dostanou k technickým komisařům. Mimo to ovšem dostanou množství dotazů přímo do technických delegátů týmů na tohle téma, takže mají na začátku mnohem více podmětů, než čtenáři, a těmito podměty se zabývají.

                        Věř tomu, že FIA nejedná laxně, všechny tyhle podměty prošetřila, má přístup k motorům Ferrari a Mercedes a oba motory měla možnost rozebrat do nejmenších detailů. Ale nic co by bylo v rozporu s pravidla nenašla. Tedy pokud nepřipustím, že lžou a kryjí podvody Mercedesu a Ferrari. 03

                        Takže jak z toho ven? FIA postupuje naprosto logicky, postupně omezuje možnost spotřebování oleje, a také do pravidel dává všechny možná omezení, která zakrývají směry, které by později někdo mohl využít.

                        Ale náskok Mercedesu a Ferrari zjevně nemizí, a pokud k snížení náskoku dochází, tak nikoli tak drasticky aby to šlo svézt na "spalování" oleje.

                        Pokud jde o veškeré to divadlo kolem, je třeba si uvědomit že Tsurusaki, Taffin, Szafnauer hrají mimo jiné mediální divadlo. Ano minimálně první dva ví že konkurence je dál, a omezit ji je dobrý způsob jak se na ni dotáhnout. Ale především jde o hru s médii, je přece nutné nějak zdůvodnit, proč Honda a Renault i po několika letech vývoje na konkurenci nestačí. U Tsurusaki, Taffin, Szafnauera je to podobné, ten naznačuje, že Mercedes používá motor jinak než oni, opět je to jednodušší, než přiznat že Merrcedes má lepší auto.

                        Takže tohle k tomu ještě mám. A tím ze své strany ukončuji diskusi. Bylo to sice fajn 01, ale jako tradičně jsme se nikam neposunuli. 12

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        Jinak z toho tvého elaborátu mě zaujaly dva řádky a to následující:

                        "Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více."

                        Možná si to úplně neuvědomuješ, ale tím jsi nevědomky potvrdil to, co já tady už den tvrdím.

                        Ano pokud tlak z motorové skříně takto odvětráš, odejdou i páry oleje, a tyto páry doplní uhlíkovou strukturu paliva. Což nemění nic na tom, že uhlíková struktura molekuly benzínu a oleje je pořád jiná, a pro spalování nekompatibilní.

                        A teď jsem u toho: "...a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více."

                        Detonace je samovznícení paliva dříve než je to žádoucí. A páry oleje tomu podle textu který cituješ zabraňovali, díky čemuž mohlo dojít k zažehnutí paliva ve vhodnější dobu.

                        To ale není totéž, jako spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu.

                        A pozor je tam ještě další zajímavá věta "ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru" - mám si to snad vyložit tak, že takto proudili olejové páry do paliva u všech motorů, tedy i u Renaultu a Hondy?

                        A díky za tuto zmínku, to je první skutečně přínosná informace co jsem se v této diskusi od Vás dočetl. 01 (A to říkám bez jakékoli ironie).

                        PS: jak stárnu tak zapomínám, stejný postup jsme použivali i jako leteční modeláři, my jsem tlak z klikové skříně odváděli do palivové nádrže a díky tomu šlo palivo do motoru pod větším tlakem, a motor při přetížení při akrobatických figurách nevynechával.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                  • airwar1939

                    airwar1939

                    176.74.141.XXX
                    Udělej si drobný pokud, dej si do jedné plechovky cca. 30 ml benzínu a do druhé 30mm benzínu a 1 ml oleje (to bude odpovídat loňskému poměru oleje a benzínu 30:1 ve prospěch benzínu) a obě směsi zapal. čistý benzín ty shoří téměř dokonale, plechovka bude jen očouzená. Ta plechovka kde bude i olej, dopadne mnohem hůž, zbude tam mnoho úsad co neshoří... ve spalovacím motory se to děje rovněž, odborně se tomu řiká karbonizace a proti tomu se do benzínu přimýchávají aditiva, který prostor dekarbonizují a zajistí plný výkon po dlouhou dobu. Pokud by jsi chtěl efektivně spalovat olej podobně efektivně jako benzín, musel by jsi tam těch aditiv davkovat ohromnou spoustu... na úkor toho benzínu, kteří hoří lepe. 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Kdyby spalování oleje pro vyšší výkon bylo v F1 tak jednoduché tak by to dělali všichni a hned, nečekalo by se jen na FIA co udělá. To že nevíš jak to dělají neznamená nic. Pro mě teda určitě ne, sorry. Ale po tom co jsem sem dal mi to přijde vážně směšné shodit to ze stolu tímto testem pro školní i mimoškolní zábavu 12

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                    • dannak

                      dannak

                      194.108.6.XXX
                      Tvoje pripominka/pokus jsou zcela irelevantni. Snad nemuzes ocekavat, ze bezni smrtelnici maji pristup ke vzorkum benzinu a oleje motoru f1 a dokazi nasimulovat proces ve spalovaci komore. Tos fakt nemyslel vazne a bylo to jen takove placnuti, zejo

                      + 1 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • airwar1939

                        airwar1939

                        176.74.141.XXX
                        Volil jsem jednoduché přirovnání, pro lajcké ověření toho jak co hoří, a taky pro lidi co zatím neměli chemii, a nebo co si už nepamatují, že existují procesy jako okysličování, věci jako molekulová struktura, což má dost zásadní vliv na onu schopnost okysličování (laicky hoření).

                        Čistě věcně nejsem odborník na motory formule 1, ale dlouhý roky jezdím na motorce, a ještě pamatuji projevy motorů co spalovali benzín spolu s olejem - všechny kouřili. Také jsem viděl jak kouří auta, kterým proniká olej netěsností do spalovacího prostoru. Olej v benzínu vozu Formule 1 by fungoval stejně, byť je tam oproti tomu co se používá v civilním provozu množství aditiv, tak základní molekulová struktura oleje a benzínu je pořád stejná. A protože olej má složitější molekulovou strukturu, a pro hoření potřebuje mnohem více atomů kyslíku, tak proto v prostředí kde se spaluje benzín nehoří ale pouze dýmý.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mr.B

                          Mr.B

                          188.92.14.XXX
                          Jako nic proti Tvým znalostem, nikdo je nechce nějak zesměšňovat, ale vážně si myslíš, že jsou na úrovni vývojářů a inženýrů z celosvětově nejbohatších ropných společností, které do F1 dodávají speciální pohonné směsi a maziva, kteří nad jejich vývojem strávili dlouhé roky? Vážně si myslíš, že je ta problematika tak jednoduchá, když týmy musí používat leckdy úplně odlišné mapování motorů, byť dodávaného od stejného výrobce, jenom proto, že mají jiného dodavatele benzínu a maziv?

                          A jak píše Situs, myslíš, že by se tím FIA zabývala a upravovala pravidla, pokud by ten problém vůbec neexistoval? To, že ho FIA nedokáže se svými prostředky odhalit a zmapovat, přece neznamená, že neexistuje.

                          + 2 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • airwar1939

                            airwar1939

                            176.74.141.XXX
                            Mé znalosti jsou naprosto mizivé, jak proti vývojářům a technikům, tak i proti komisařům FIA, a v tom je ten zakopaný pes, i FIA má schopné lidi, a ti když dostanou podmět, tak ho jsou schopni maximálně pečlivě prověřit, spolupracují s odborníky v oboru atd. Takže já věřím že udělaqli maximum pro prozkoumání dané problematiky, a pokud by někdo podváděl, určitě by zasáhli.

                            Trochu odbočím, stačí si připomenout jak rychle změnili pravidla ohledně šířky běhounu, pokud šlo o pneumatiky michelín v roce 2003, nebo jak závod od závodu během sezony 2006 zakázali hmotové tlumiče, nebo jak rychle upravovali testovací procedury, pokud šlo o ohýbání křídel.

                            FIA jednala velice pomalu podle mě z toho důvodu, že nenašli žádné zneužití, tedy nikoli aby zavřeli používanou mezeru, ale proto, aby možnost zneužití nějaké mezery v předpisech omezili do budoucna.

                            Této mé teorii nahrává to že jsme doposud nepozorovali žádný razantní pokles výkonnosti motorů Mercedes a Ferrari při žádném zavedeném omezení.

                            A opět pro připomenutí, loni na začátku sezony to bylo tuším 1,2 litru oleje na 100 km, od určitého závodu 0,9 litru, letos už jen 0,6 litru... pokles výkonosti PU nula, maximálky +- stejné, rozdíl v rychlostní výkonosti továrních týmů které to údajně měli používat a netovárních stejný.

                            Takže já za tím vidím především mediální hru, a snahu zaměstnat konkurenci, na kterou na trati zatím nemám.

                            + 0 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Petr

                              Petr

                              109.81.245.XXX
                              Jak pokles nula? Mercedes ani Ferrari letos netočí přes 1000 koní. Asi se v průběhu sezóny přes tuto hranici zase dostanou, ale zatím v Austrálii i v Bahrajnu výkonnostně za loňskými špičkami - právě kvůli restrikcím FIA v oblasti motorů.

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
        • airwar1939

          airwar1939

          176.74.141.XXX
          K spalování jakékoli látky potřebujete oxidační činidlo a iniciaci. Olej patří do skupiny maziv, má výrazně vyšší hustotu a pro hoření potřebuje významě více oxidačního činidla, jinak řečeno, pokud se do motoru dostane významné množství oleje, a podaří li se ho zapálit, výrazně to zhorší kvalitu hoření paliva, což byl problém dvoutaktů - nižší účinnost, vyšší spotřeba.

          Na ztrátu Hondy a Renaultu mám jinou teorii a se spotřebou oleje to souvisí. Čím vyšší výkon chceš od spalovacího prostoru, tím těsnější ten prostor v momentu hoření paliva musí být. Problém je, ten těsnější prostor umazat, vyžaduje to více oleje, a vzlínavější olej (lajcky řidší). Řidší olej ale zase trpí více na odpařování... A hlavně čím těsnější motor, tím vyšší požadavek na přesnost, více peněz to stojí.

          Takže než dohnat konkurenci v účinnosti motoru, což stojí čas a peníze, je jednodušší iniciovat snížení spotřeby oleje, a tím pádem i omezit konkurenci tím, že musí používat hustší olej, a méně těsný spalovací prostor.

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mr.B

            Mr.B

            188.92.14.XXX
            Já myslím, že Szafnauer jasně mluví o nastavení motoru pro nasávání oleje spolu se vzduchem!

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • airwar1939

              airwar1939

              176.74.141.XXX
              A kudyma ho budeš spolu s tím vzduchem do toho motoru dostávat? Předpokládám, že vícebodým vstřikováným... umíš si představit jak dlouho to bude fungovat než se to ucpe... kdo nevěří ať to vyzkouší. Sám s tím mám zkušenost, omylel jsem do poloprázdné nádrže čtyřtaktní motorky nalil menší množství oleje, po nastartování to běželo cca. 15 vteřin, pak konec. Následovala rozborka a kompletní čištění palivovýho systému.

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mr.B

                Mr.B

                188.92.14.XXX
                A vážně si myslíš, že je motor Tvé čtyřtaktní motorky v čemkoli srovnatelný s motorem a speciálními, na míru vytvořenými, mazivy a palivy, do F1?

                + 2 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
    • uzivatel003302

      uzivatel003302

      109.105.39.XXX
      Příspěvek byl smazán na základě porušení podmínek diskuze.

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        176.74.141.XXX
        Z jejich odsouzení si prd dělám, beru to jako pochvalu. 03

        Problém dnešního světa je ve velkém množství informací plných nesmyslů. Ale čtenáři nedokáží mnohdy rozeznat co je a není pravda, pak stačí k rozpoutání takovéto aféry, jako je "spalování" oleje strašně málo.

        Přitom stačí se vrátit do základní školy a použít to málo co si pamatujeme.

        Například destilací ropy vzniká petrolej, benzín, nafta a mazut - vše z toho obsahuje uhlík, vše z toho lze spálit. Nejlépe se spaluje petrolej, následně pak benzín, s naftou je to horší, je výrazně hustější (ale pořád výrazně řídší než mazací oleje), díky tomu by nápříklad neprošla vstřikovacím systémem benzínového motoru - takže tudy se tam ani olej určený k mazání nemůže dostat.

        Mazut je neoddestilovný zbytek ropy, dá se destilovat dále, za jiného tlaku, pak se uvolní minerální oleje a zůstane asfalt. Oleje se používají k mazání, jejich výhoda oproti naftě je ta, že jsou hustší, mažou lépe, odpařuj se při výrazně vyšší teplotě a také hoří při výrazně vyšší teplotě. A když náhodou hoří, spotřebují výrazně více kyslíku, zůstane po nich mnohem větší bordel (to by opět nesvědčilo palovacímu prostoru motoru) a hoří bílým či bílošedým dýmem.

        Pokud přestane píst ideálně těsnit v horní úvrati a olej který slouží k mazání, ale zároveň i jako těsnění přestane dostatečně těsnit, dostává se olej ve větším množstvý i do spalovací komory, a za autem se line výrazně viditelný bílý dým, a řidič krom toho cítí pokles výkonu, protože on ten olej ve spalovacím prostoru zhoršuje hoření benzínu.

        Nejefektivnější by bylo ve vysokootáčkých motorech spalovat petrolej či alkohol, ten benzín je takový rozumný kompromis. Nafta se pro vysoké otáčky už moc nehodí, má nižší výkon na objem, ale je schopná dát motoru sílu v nižších otáčkách. Mazut je na tom ještě hůře, ten lze efektivně spalovat jen v motorech s nízkými otáčkami, plus velká neekologičnost a ten dým. Olej je na tom o něco lépe, ale pořád hůře než nafta. Jistě si vzpomenete na aféry kolem lití použitého fritovacího oleje do starých naftových motorů, ty to zvládali, vstřikování CR už nikoli - ale byl s tím spojen nižší výkon a zanášení systému. A to byl fritovací olej méně hustý než jsou motorové oleje určené k mazání.

        Takže suma sumárum, efektivně nelze spalovat olej ve spalovacím prostoru benzínového motoru. Ale šlo by spalovat nějakou výrazně hořlavějí složku, kterou bychom posílali místo oleje. V tomto ohledu by bylo mnohem efektivnější mít tam malinkou nádržku třeba s petrolejem nebo alkoholem, a ten vstřikovat pro zvýšení výkonu krátkodobě do válců, to by výkon zvýšilo celkem zásadně.

        + 1 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • HellHogr

    HellHogr

    37.48.33.XXX
    Leclerc přiznal, že nedodržel příkaz týmu držet se za Vettelem ... aha, kde jsou ti co tu psali, jak je Ferrari samo nechalo volně závodit? 18

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama