DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
airwar1939
21:10 02.04.2019 176.74.141.XXXJo to asi opravdu ne.
Ale ze znalostního hlediska je pro mě minimálně ta myšlenky využití výparů oleje jako antidetonačního aditiva mimo průtokoměr velmi zajímavým obohacením.
-
-
-
-
airwar1939
19:55 01.04.2019 176.74.141.XXXTakže k tomu spalování oleje to dám sem aby se to na konci článku nenudlovalo.
Takže především, Alonsa jsem použil jako ukázku tvé argumentace... nevidím kvality Alonza, jsem zaslepený hlupák ... to jsou tvoje slova, ne moje...ale argument žádný. Tahle diskuze je v podobném duchu, neřekl jsi žádný argument který by teorii spalování oleje podporoval, ale já jsem hlupák, protože argumentuji proti této teorii. Ale je to tvůj styl argumentace, pokud ti vyhovuje, OK, mě osobně se nijak nedotýká, ale dovoluji si právo dle argumentace si oponenta zaškatulkovat.
Ale ke spotřebovávání oleje, to shrnu ještě jednou sem. Pravidla jasně definují množství oleje které může motor spotřebovat na určitou vzdálenost. A pozor hovoří se o spotřebě oleje, nikoli o spalování. Zde je třeba si uvědomit, že čím náročnější výkon stroj podává, tím více spotřebuje oleje pro mazání. I motory v našich autech spotřebovávají olej, pochopitelně vzhledem k výrazně nižšímu namáhání a nižší potřebě výkonu výrazně zanedbatelnější množství.
FIA jasně definovala, že motorový olej nesmí obsahovat složky, které by mohly ve spalovacím prostoru válce hořet a zvyšovat výkon, složení motorových olejů systematicky kontroluje, na každý vůz je odebrán vzorek jak z kvalifikace tak i ze závodu. FIA dosud nenašla ve zkontrolovaných vzorcích takovou složku, která by odporovala předpisům.
Olej se do spalovacího prostoru přirozenou cestou dostává jako tenký film nanesený na stěnu válce při pohybu pístu, ta vrstva je v řádu mikronů. Pokud by týmy ten olej do válce dostávali cíleně pomocí nějakého dávkovače, musela by to FIA nalézt při rozborce motorů, které byly u každého výrobce loni nekolikrát prováděny.
Tudíž jinak řečeno, FIA hledala technické řešení a žádné nenašla, FIA kontroluje oleje na složení a všechny byly v rámci pravidel.
To že olej mizí je logické, motoráři se snaží používat oleje, které zajistí co nejnižší odpor, nízký odpor, vyšší výkon. Toho se dá dosáhnout vyšší řídkostí olejů, a ty jsou pak celkem logicky více náchylné na otěr, odpařování a podobně.
To, že FIA omezuje množstí možného spotřebovaného oleje je v pořádku. I dnešní supervýkoné motory lze umazat a uchladit v rámci přísných limitů, sice to malinko omezí výkon, ale to není nic proti ničemu. A snížení limitu snižuje i tu teoretickou šanci zneužití oleje na něco, na co není určen.
Ale pokud platí "presumpce neviny", příjde mě jako seriozní bavit se o spotřebě oleje, a nikoli o spalování. Hovořit o spalování bez důkazů je pro mě na úrovni bulváru.-
HellHogr
19:59 01.04.2019 37.48.33.XXXOlej myzí? co to je prosím za solvo? nebo kdo je to ten AlonZo? aha, no FIA defunuje jak má olej vypadat a jeho kolik můžou použít na určitou vzdálenost, jenže oni nemají jedinou "olejovou vanu", tady současné V6 hybrdiní můžou uschovat i jinam, dá se to tak říct, takže to spalování není o tom použít stejný olej jako bežně -
Situs
20:13 01.04.2019 85.70.164.XXXOpět Alonso? Dobře, když to chceš slyšet, máš pravdu, popsat někoho kdo nevidí jeho kvality si troufnu tvrdit že je zaslepený hlupák nebo vůbec neví o čem mluví. Nikdo jiný by to o něm nemohl říci.
Množství oleje a spoustu dalších restrikcí vznikala až postupně, včetně toho zákazu aktivního ventilu. Z počátku krom věty že olej se nesmí spalovat k vyššímu výkonu motoru nebylo pokud vím nic. Takže žij v tom že celej humbuk kolem toho a každá další úprava je nesmyslná protože se snažit spalovat olej pro výkon v F1 je nesmysl, já si zase budu myslet že zpřísňování a zvyšování kontrolních mechanizmů je v pořádku protože využívání spalování oleje pro vyšší výkon se děl, není to nesmysl a má to význam -
-
-
Situs
20:26 01.04.2019 85.70.164.XXXA ještě ti přidám třeba
Jedno ale mají Renault a Honda společné. Nemají pochopení pro zneužívání spalování oleje, což je oblast dobře známá Mercedesu i Ferrari a jejich partnerům Petronasu a Shellu.
"Náš pohled na spotřebu oleje ve spalovacím motoru je, že to není nejlepší cesta pro závodění, pro inovace ani pro technologii. Je to zpátečnické. Obáváme se, že když omezení zůstane na 0,6 litru na 100 kilometrů, jak je tomu teď, tak je to výzva spálit takové množství oleje. Kdyby vaše auto spotřebovalo tolik oleje, potřebovali byste přídavnou nádrž!
Problém je v tom, že když dáte lidem číslo, které je podle nás strašně vysoké, tak je to pro ně motivace najít způsob, jak to množství oleje spálit, využít chemickou energii v něm. My se od tohoto distancujeme. Nebudeme hledat cesty, jak používat olej jako palivo. Olej je pro nás olej a benzin je benzin. Čím nižší to číslo bude, tím lépe pro nejvyšší kategorii motoristického sportu. Olej se nemá spalovat. Už jen z toho, že slyším tohle slovní spojení, mám divné pocity," prohlásil Tsurusaki.
NEBO
"Tento typ diskusí a vyjasňování je neklamným znakem toho, že něco bylo. Nás se to ale nijak netýká, protože (s vývojem pohonné jednotky) ještě nejsme tak daleko, abychom se snažili naplno využít tyhle (menší) věci," řekl Rémi Taffin, technický ředitel pro motory Renault. "Ale samozřejmě chápeme, o čem byla řeč, a uznáváme, že spalovat se má pouze palivo. Myslím, že teď už nikdo nebude spalovat nic jiného. Teď to bude pro všechny stejné a my se tím už vůbec nemusíme zabývat."
Provozní ředitel Force India Otmar Szafnauer je také spokojený, ale přál by si, aby série vysvětlení a zákazů přišla o pár let dříve. Je přitom dost dobře možné, že speciální kvalifikační nastavení motoru pro nasávání oleje spolu se vzduchem si Scuderia Ferrari se Shellem a tovární Mercedes s Petronasem nechávaly pro sebe.
"FIA mohla vše napravit už dávno, ale neudělala to. Na tuto situaci sedí to, co mi jednou řekl soused. Investuj svůj čas do dětí, dokud jsou ještě malé, a když dospějí, bude tvá práce hotova. V opačném případě nebudeš mít nikdy klid. A tohle je stejné. Kdyby to zarazili hned na začátku, teď by s tím nebyly takové problémy," řekl Otmar Szafnauer, čímž naznačil, že úmyslné spalování oleje existuje stejně dlouho, jako přísné omezení maximálního průtoku paliva, tedy od roku 2014.
a nebo zůstaň u toho tvého, že je to nesmysl a nevědí o čem mluví.-
Mansell_fan
21:10 01.04.2019 37.188.134.XXXA v tom roce 2014 spaloval olej kdo? Ferrari? Ne, byl to MERCEDES, který díky tomuto podfuku vyhrával titul za titulem. A jak Ferrari Mercedes dorovnalo? Inu začlo taky spalovat olej, protože jak se zdá, tak jiná cesta jak se jim vyrovnat nebyla. Což nakonec potvrzuje neustálá ztráta poctivé Hondy a Renaultu. A FIA v roce 2014, 15 a 16 nepodnikla vůbec nic. Teprve potom, když už si o spalování oleje cvrlikali vrabci v celém padocku, se v roce 2017 pánové z FIA trochu rozhoupali. To už měl ovšem vysmátý Mercedes zlatý hattrick.
Jinak Rosbergovo prohlášení je vážně úsměvné, protože bez spalování oleje a taky bez FRICu, který Mercedes v roce 2016 naprosto beztrestně používal, by pravděpodobně nebyl mistr světa-
HellHogr
21:23 01.04.2019 37.48.33.XXXAle Mercedes ty tituly získal díky tomu obřímu náskoku ve vývoji, když je vyvijel od konce sezony 2010, v tom bylo to proč vyhrávali, Ferrari a Renault začali až 2013 konec sezony a Honda nemluvě 2014, FRIC co vím se zakázal dávno předtím, ale úsměvné je to, že to spalování a podvádění obahuješ, aby se Ferrari mohlo dorovnat Mercedesu ..-
Mansell_fan
21:37 01.04.2019 37.188.134.XXXFRIC samozřejmě byl dávno zakázaný, Mercedesu to ovšem jaksi nevadilo a FIA evidentně taky ne.
V žádněm případě podvádění neobhajuju. Ano, Ferrari se na to mohlo vybodnout, být naprosto poctivé a nehledat skuliny v předpisech, ale v tom případě by roky 2017 a 18 byly stejně nudné jako tři předchozí. Vlastně ještě nudnější, protože Lewisovi by už nekonkuroval aspoň týmový kolega. Ferrari prostě jen přistoupilo na nefér hru Mercedesu. Hlavním viníkem ovšem nejsou tyhle dva týmy, ale bezzubá FIA která to nechala zajít takhle daleko. Tak jako to v tomhle vláknu píše už Situs-
Situs
06:59 02.04.2019 85.70.164.XXXPřesně tak, fádní pravidla k tomu vedla (představitelé Hondy nedávno řekli že v tomto směru od FIA byla provedená hodně nedostatečná práce). Chápu že se toho snažili týmy využít, nelíbí se mi ale že FIA to tak podcenila a neudělala pro nápravu více a rychleji V každém případě i dneska ti k tomu airwar napíše že "Prostě spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu motoru vozu Formule 1 je nesmysl", a hotovo Já jsem rád že naopak FIA po tolika letech udělala alespoň to že už to nepovažuji za "velký" problém, přesto i ta pravidla co vstoupí v platnost až příští rok mohla a měla být dávno.-
airwar1939
07:43 02.04.2019 176.74.141.XXXCož nemění nic na tom, že v benzínovém motoru s vícebodým vstřikováním efektivně spalovat olej nejde.
Ale konečně můžeš si to ověřit sám, při příštím tankování si ke 20 litrům paliva přidej i 0,5 litru motorvého oleje a pak zjistíš jak to bude fungovat.
Ale účet za čištění palivového systému a vstřikování mě neposílej.-
Situs
08:28 02.04.2019 85.70.164.XXXNapsal jsem ti i jasnou metodu která k tomu byla využívána. Pokud si myslíš že jsi svými znalostmi a poznáním těchto PU na úrovni expertů od Ferrari či Mercedesu a když ty nevíš jak na něco tak oni to automaticky také nemůžou vědět a proto je to nesmysl a všichni co se k tomu vyjádřili že se to děje nebo může dít jsou jen hlupáci co žijí ve fake news, a FIA teď těm fake news také podlehla a zbytečně tam do pravidel dávají další a další restrikce, tak ......... tak pochybuji že se dostaneme s tebou dál. Pro tebe prostě spalování oleje pro zvýšení výkonu neexistuje protože nevíš jak na to, jestli pracují tvůrci pravidel ve FIA tak jako ty tak se nedivím že jim to trvalo tak dlouho, naštěstí tam se to alespoň už hnulo
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek