DISKUZE K ČLÁNKU "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Šéf Mercedesu si náskok Ferrari v Bahrajnu vysvětluje výkonnější pohonnou jednotkou, po stránce aerodynamiky by jejich monoposty dle analýzy měly být na podobné úrovni.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Ferrari má nejvýkonnější motor, na rovinkách získává až půl sekundy," prozrazuje Wolff po analýze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 112, poslední 02.04.2019 21:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Situs (Hlasovali 5 lidé) 01.04.2019 20:26
A ještě ti přidám třeba Jedno ale mají Renault… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 02.04.2019 08:28
Napsal jsem ti i jasnou metodu která k tomu byla… »
» HellHogr (Hlasovali 3 lidé) 01.04.2019 11:53
Rosberg během kvalifikace ve sky sport řekl:… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Situs

Situs

85.70.164.XXX
No vida 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Jo to asi opravdu ne.

Ale ze znalostního hlediska je pro mě minimálně ta myšlenky využití výparů oleje jako antidetonačního aditiva mimo průtokoměr velmi zajímavým obohacením.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Ty jeden kluku. 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Petr

Petr

109.81.245.XXX
Jak pokles nula? Mercedes ani Ferrari letos netočí přes 1000 koní. Asi se v průběhu sezóny přes tuto hranici zase dostanou, ale zatím v Austrálii i v Bahrajnu výkonnostně za loňskými špičkami - právě kvůli restrikcím FIA v oblasti motorů.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Ty jsi mě třeba přesvědčil že Vettel je .... (máme uloženo) 18 Dříve jsem o této nadávce k němu neuvažoval 14

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Viděl jsi že by někdo někoho někdy o něčem v diskuzi přesvědčil? Jsem na diskuzích roky a ještě jsem to neviděl 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Mé znalosti jsou naprosto mizivé, jak proti vývojářům a technikům, tak i proti komisařům FIA, a v tom je ten zakopaný pes, i FIA má schopné lidi, a ti když dostanou podmět, tak ho jsou schopni maximálně pečlivě prověřit, spolupracují s odborníky v oboru atd. Takže já věřím že udělaqli maximum pro prozkoumání dané problematiky, a pokud by někdo podváděl, určitě by zasáhli.

Trochu odbočím, stačí si připomenout jak rychle změnili pravidla ohledně šířky běhounu, pokud šlo o pneumatiky michelín v roce 2003, nebo jak závod od závodu během sezony 2006 zakázali hmotové tlumiče, nebo jak rychle upravovali testovací procedury, pokud šlo o ohýbání křídel.

FIA jednala velice pomalu podle mě z toho důvodu, že nenašli žádné zneužití, tedy nikoli aby zavřeli používanou mezeru, ale proto, aby možnost zneužití nějaké mezery v předpisech omezili do budoucna.

Této mé teorii nahrává to že jsme doposud nepozorovali žádný razantní pokles výkonnosti motorů Mercedes a Ferrari při žádném zavedeném omezení.

A opět pro připomenutí, loni na začátku sezony to bylo tuším 1,2 litru oleje na 100 km, od určitého závodu 0,9 litru, letos už jen 0,6 litru... pokles výkonosti PU nula, maximálky +- stejné, rozdíl v rychlostní výkonosti továrních týmů které to údajně měli používat a netovárních stejný.

Takže já za tím vidím především mediální hru, a snahu zaměstnat konkurenci, na kterou na trati zatím nemám.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Kaša

Kaša

82.142.123.XXX
Nechci se vám (airwar a situs) plést do hádky, ale dle mého názoru - kdyby na spalování oleje v F1 nic nebylo, tak se to tak neřeší, nezpřísňují se pravidla, a výrobci co tuto "šedou zónu" nemají vychytanou, tak pořád nebrečí o zpřísnění pravidel.
A sorry Airwar, ale ikdyž máš hezky popsánu fyziku 7. třídy, a matematiku 5. třídy, tak pochybuju toto porovnání s mozky které dělají prakticky "vesmírný" výzkum a firmy co do toho cpou stovky milionů! Prostě na spalování oleje v F1 něco bude, už jen proto, protože se o tom mluví.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
Jako nic proti Tvým znalostem, nikdo je nechce nějak zesměšňovat, ale vážně si myslíš, že jsou na úrovni vývojářů a inženýrů z celosvětově nejbohatších ropných společností, které do F1 dodávají speciální pohonné směsi a maziva, kteří nad jejich vývojem strávili dlouhé roky? Vážně si myslíš, že je ta problematika tak jednoduchá, když týmy musí používat leckdy úplně odlišné mapování motorů, byť dodávaného od stejného výrobce, jenom proto, že mají jiného dodavatele benzínu a maziv?

A jak píše Situs, myslíš, že by se tím FIA zabývala a upravovala pravidla, pokud by ten problém vůbec neexistoval? To, že ho FIA nedokáže se svými prostředky odhalit a zmapovat, přece neznamená, že neexistuje.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Jinak z toho tvého elaborátu mě zaujaly dva řádky a to následující:

"Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více."

Možná si to úplně neuvědomuješ, ale tím jsi nevědomky potvrdil to, co já tady už den tvrdím.

Ano pokud tlak z motorové skříně takto odvětráš, odejdou i páry oleje, a tyto páry doplní uhlíkovou strukturu paliva. Což nemění nic na tom, že uhlíková struktura molekuly benzínu a oleje je pořád jiná, a pro spalování nekompatibilní.

A teď jsem u toho: "...a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více."

Detonace je samovznícení paliva dříve než je to žádoucí. A páry oleje tomu podle textu který cituješ zabraňovali, díky čemuž mohlo dojít k zažehnutí paliva ve vhodnější dobu.

To ale není totéž, jako spalování oleje z důvodu zvýšení výkonu.

A pozor je tam ještě další zajímavá věta "ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru" - mám si to snad vyložit tak, že takto proudili olejové páry do paliva u všech motorů, tedy i u Renaultu a Hondy?

A díky za tuto zmínku, to je první skutečně přínosná informace co jsem se v této diskusi od Vás dočetl. 01 (A to říkám bez jakékoli ironie).

PS: jak stárnu tak zapomínám, stejný postup jsme použivali i jako leteční modeláři, my jsem tlak z klikové skříně odváděli do palivové nádrže a díky tomu šlo palivo do motoru pod větším tlakem, a motor při přetížení při akrobatických figurách nevynechával.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
A ve vší slušnosti jsem se nikam neposunuli. 18

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Volil jsem jednoduché přirovnání, pro lajcké ověření toho jak co hoří, a taky pro lidi co zatím neměli chemii, a nebo co si už nepamatují, že existují procesy jako okysličování, věci jako molekulová struktura, což má dost zásadní vliv na onu schopnost okysličování (laicky hoření).

Čistě věcně nejsem odborník na motory formule 1, ale dlouhý roky jezdím na motorce, a ještě pamatuji projevy motorů co spalovali benzín spolu s olejem - všechny kouřili. Také jsem viděl jak kouří auta, kterým proniká olej netěsností do spalovacího prostoru. Olej v benzínu vozu Formule 1 by fungoval stejně, byť je tam oproti tomu co se používá v civilním provozu množství aditiv, tak základní molekulová struktura oleje a benzínu je pořád stejná. A protože olej má složitější molekulovou strukturu, a pro hoření potřebuje mnohem více atomů kyslíku, tak proto v prostředí kde se spaluje benzín nehoří ale pouze dýmý.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
To je ale pořád do kola to samé, chápu že technickými argumenty tě nepřesvědčím, takže udělám poslední pokus.

Ano na tohle téma vyšlo mnoho informací v tisku, čtenáři si to přečetli a diskutují.

Tyto články se ale také dostanou k technickým komisařům. Mimo to ovšem dostanou množství dotazů přímo do technických delegátů týmů na tohle téma, takže mají na začátku mnohem více podmětů, než čtenáři, a těmito podměty se zabývají.

Věř tomu, že FIA nejedná laxně, všechny tyhle podměty prošetřila, má přístup k motorům Ferrari a Mercedes a oba motory měla možnost rozebrat do nejmenších detailů. Ale nic co by bylo v rozporu s pravidla nenašla. Tedy pokud nepřipustím, že lžou a kryjí podvody Mercedesu a Ferrari. 03

Takže jak z toho ven? FIA postupuje naprosto logicky, postupně omezuje možnost spotřebování oleje, a také do pravidel dává všechny možná omezení, která zakrývají směry, které by později někdo mohl využít.

Ale náskok Mercedesu a Ferrari zjevně nemizí, a pokud k snížení náskoku dochází, tak nikoli tak drasticky aby to šlo svézt na "spalování" oleje.

Pokud jde o veškeré to divadlo kolem, je třeba si uvědomit že Tsurusaki, Taffin, Szafnauer hrají mimo jiné mediální divadlo. Ano minimálně první dva ví že konkurence je dál, a omezit ji je dobrý způsob jak se na ni dotáhnout. Ale především jde o hru s médii, je přece nutné nějak zdůvodnit, proč Honda a Renault i po několika letech vývoje na konkurenci nestačí. U Tsurusaki, Taffin, Szafnauera je to podobné, ten naznačuje, že Mercedes používá motor jinak než oni, opět je to jednodušší, než přiznat že Merrcedes má lepší auto.

Takže tohle k tomu ještě mám. A tím ze své strany ukončuji diskusi. Bylo to sice fajn 01, ale jako tradičně jsme se nikam neposunuli. 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

77.236.218.XXX
01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
dannak

dannak

194.108.6.XXX
Tvoje pripominka/pokus jsou zcela irelevantni. Snad nemuzes ocekavat, ze bezni smrtelnici maji pristup ke vzorkum benzinu a oleje motoru f1 a dokazi nasimulovat proces ve spalovaci komore. Tos fakt nemyslel vazne a bylo to jen takove placnuti, zejo

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

90.182.169.XXX
Přesně, navíc pořád slušně. 01

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mr.B

Mr.B

188.92.14.XXX
A vážně si myslíš, že je motor Tvé čtyřtaktní motorky v čemkoli srovnatelný s motorem a speciálními, na míru vytvořenými, mazivy a palivy, do F1?

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Kdyby spalování oleje pro vyšší výkon bylo v F1 tak jednoduché tak by to dělali všichni a hned, nečekalo by se jen na FIA co udělá. To že nevíš jak to dělají neznamená nic. Pro mě teda určitě ne, sorry. Ale po tom co jsem sem dal mi to přijde vážně směšné shodit to ze stolu tímto testem pro školní i mimoškolní zábavu 12

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Situs

Situs

85.70.164.XXX
Tohle je na h .... ?
¨ ...nyní asi nevěřícně kroutíte hlavou, jak je po tomto jasně zamítavém stanovisku možné, že ke spalování oleje docházelo. Odpověď je jednoduchá – kvůli dosavadním technickým pravidlům a kvůli způsobu, jakým byly motory navrženy, bylo velmi problematické takový zákaz vynucovat. Během spalovacího procesu v motoru vzniká enormní tlak, který částečně proniká skrz pístní kroužky až do klikové skříně. Nástupem přeplňovaných motorů se tento problém ještě více umocnil. Přetlak v klikové skříni je pochopitelně nutné uvolnit. Ve F1 se na ventilaci klikové skříně nepoužívají separátory olejových pár, ale článek 7.3 technických pravidel dosud vysloveně přikazoval, že potrubí ventilace klikové skříně musí ústit do hlavního sacího potrubí motoru. Řídící jednotka ovládala solenoidový ventil, pomocí kterého bylo možné olejové výpary z klikové skříně vypustit do sacího potrubí a tedy rovnou do spalovací komory, kde se promíchaly se směsí vzduchu a paliva. Výsledkem je jednak více uhlovodíků, z nichž lze při spalování získat energii a také aditivum pro předcházení detonačního spalování. Díky oddálení detonace lze zvýšit plnicí tlak, upravit časování ventilů a vytěžit tak z motoru více. Všechno toto umožnil zmíněný aktivní ventil odvětrávání klikové skříně jako jeden z mnoha nastavitelných parametrů mapování motoru. Mercedes zpočátku navrhoval omezit maximální objem olejové nádrže na 5 litrů. Tento návrh ale neprošel a problém tak zůstal neřešený prakticky až do uplynulé sezony.

tohle je na h....?
Jedno ale mají Renault a Honda společné. Nemají pochopení pro zneužívání spalování oleje, což je oblast dobře známá Mercedesu i Ferrari a jejich partnerům Petronasu a Shellu.

"Náš pohled na spotřebu oleje ve spalovacím motoru je, že to není nejlepší cesta pro závodění, pro inovace ani pro technologii. Je to zpátečnické. Obáváme se, že když omezení zůstane na 0,6 litru na 100 kilometrů, jak je tomu teď, tak je to výzva spálit takové množství oleje. Kdyby vaše auto spotřebovalo tolik oleje, potřebovali byste přídavnou nádrž!

Problém je v tom, že když dáte lidem číslo, které je podle nás strašně vysoké, tak je to pro ně motivace najít způsob, jak to množství oleje spálit, využít chemickou energii v něm. My se od tohoto distancujeme. Nebudeme hledat cesty, jak používat olej jako palivo. Olej je pro nás olej a benzin je benzin. Čím nižší to číslo bude, tím lépe pro nejvyšší kategorii motoristického sportu. Olej se nemá spalovat. Už jen z toho, že slyším tohle slovní spojení, mám divné pocity," prohlásil Tsurusaki.

tohle je na h.....?

"Tento typ diskusí a vyjasňování je neklamným znakem toho, že něco bylo. Nás se to ale nijak netýká, protože (s vývojem pohonné jednotky) ještě nejsme tak daleko, abychom se snažili naplno využít tyhle (menší) věci," řekl Rémi Taffin, technický ředitel pro motory Renault. "Ale samozřejmě chápeme, o čem byla řeč, a uznáváme, že spalovat se má pouze palivo. Myslím, že teď už nikdo nebude spalovat nic jiného. Teď to bude pro všechny stejné a my se tím už vůbec nemusíme zabývat."


Provozní ředitel Force India Otmar Szafnauer je také spokojený, ale přál by si, aby série vysvětlení a zákazů přišla o pár let dříve. Je přitom dost dobře možné, že speciální kvalifikační nastavení motoru pro nasávání oleje spolu se vzduchem si Scuderia Ferrari se Shellem a tovární Mercedes s Petronasem nechávaly pro sebe.

"FIA mohla vše napravit už dávno, ale neudělala to. Na tuto situaci sedí to, co mi jednou řekl soused. Investuj svůj čas do dětí, dokud jsou ještě malé, a když dospějí, bude tvá práce hotova. V opačném případě nebudeš mít nikdy klid. A tohle je stejné. Kdyby to zarazili hned na začátku, teď by s tím nebyly takové problémy," řekl Otmar Szafnauer, čímž naznačil, že úmyslné spalování oleje existuje stejně dlouho, jako přísné omezení maximálního průtoku paliva, tedy od roku 2014.

........... a že nejsou restrikce které by snižovali výkon Fer a Mer? Já nevím, ale střed pole je blíž PP v průměru o půl procenta. Nepočítat Williams je to ještě o hodně lepší. Opravdu tam olejíček taky nezahrál nějakou roli? A to si vezmi že honba za spalováním oleje pro výkon již nějakou dobu trvá. Tvá jistota proti předkládanému ukazuje že nejsi ochoten ustoupit ani o píď, a já si taky nesednu na zadek z tvých znalostí před těma z F1. Myslíš že víš víc než Tsurusaki, Taffin, Szafnauer . Buď se na mě ti lidi domluvili nebo jsem spadl do pasti jako oni 11 A nebo se pleteš ty.

+ 3 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Udělej si drobný pokud, dej si do jedné plechovky cca. 30 ml benzínu a do druhé 30mm benzínu a 1 ml oleje (to bude odpovídat loňskému poměru oleje a benzínu 30:1 ve prospěch benzínu) a obě směsi zapal. čistý benzín ty shoří téměř dokonale, plechovka bude jen očouzená. Ta plechovka kde bude i olej, dopadne mnohem hůž, zbude tam mnoho úsad co neshoří... ve spalovacím motory se to děje rovněž, odborně se tomu řiká karbonizace a proti tomu se do benzínu přimýchávají aditiva, který prostor dekarbonizují a zajistí plný výkon po dlouhou dobu. Pokud by jsi chtěl efektivně spalovat olej podobně efektivně jako benzín, musel by jsi tam těch aditiv davkovat ohromnou spoustu... na úkor toho benzínu, kteří hoří lepe. 03

+ 0 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama