Podaří se Leclercovi přiklonit si tým na svou stranu?

Jiří Izer, 23. února 2019, 23:55 Google+

Ferrari i přes všechny své tradice angažovalo na pozici závodního pilota Charlese Leclerca, mladíka s jednoletou zkušeností v královně motorsportu. A to po boku čtyřnásobného šampióna v osobě Sebastiana Vettela. Vzhledem k ambicím obou jezdců můžeme letos uvnitř Scuderii očekávat zvýšené napětí.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 19.03. 12:00) Napište svůj názor
Charles Leclerc během prvních předsezónních testů v Barceloně

Charles Leclerc během prvních předsezónních testů v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Charles Leclerc si po jediné sezóně ve Formuli 1 strávené u týmu Sauber (nynější Alfa Romeo) vysloužil postup do Ferrari. Monacký závodník si je sice vědom toho, že prakticky jako nováček se má ještě co učit. Avšak již v minulé sezoně jsme mohli sledovat okamžiky, kdy se projevilo také sebevědomí a dravost a nechce se jen tak vozit ve stínu svého již vavříny ověnčeného stájového parťáka.

Šéf stáje z Maranella Mattia Binotto před nedávnem prohlásil, že se jejich pozornost bude soustředit na Sebastiana Vettela jakožto zkušenějšího z jejich závodní dvojice. Jestliže ale rozdíl ve výkonnosti obou jezdců nebude příliš veliký a ve Scuderii budou mít v prosazování vedoucího pilota dilema, bude to pro Leclerca pozitivním signálem.

"Budu samozřejmě spokojen, když si na toto auto zvyknu tak rychle, jak jen to bude možné a budu mít okamžitou rychlost," říká Leclerc pro Autosport. "Jsem [nicméně] také realistou. V F1 jde pouze o mojí druhou sezónu a mám se toho hodně co učit. Leží přede mnou dlouhá cesta. Ale nemohu zastírat, že na první závod chci být maximálně připraven. Pokud bude mít Mattia potíže s ukočírováním dvou rychlých jezdců, pak to bude pro mě dobrým znamením. V tuto chvíli se ale soustředím na sebe ve snaze zlepšit každé kolo, které ve voze odjedu. Je to špičkový tým, jsou zde postupy, které jsou docela odlišné od týmu, ve kterém jsem byl dříve. Musím si trochu zvyknout."

img-responsive

Spolupráce nebo rivalita? Jen čas ukáže... | foto: Scuderia Ferrari

Sebastian Vettel již krátce po příchodu nového stájového kolegy zdůrazňoval nutnost vzájemné spolupráce pro dobro celého týmu. Sám Leclerc uznává přínos zkušeností a zpětné vazby ze strany německého jezdce, jenž bude oblékat červenou kombinézu již čtvrtou sezónu.

"Pokud jde o zpětnou vazbu, ta je Sebovou silnou stránkou," pokračuje. "Má velmi slušné technické znalosti, takže tím se mohu rozhodně zlepšit, ale nesmírně na to tlačím. Posledních pět či šest týdnů jsem strávil v továrně, abych se pokusil porozumět systémům o něco víc, což si myslím bylo loni jednou z mých slabin a snažím se ve všech těchto  věcech zlepšit."

img-responsive

V Melbourne možná protne vůz č. 16 cílovou čáru jako první, Leclerc na to ale nyní nemyslí | foto: Scuderia Ferrari

A s jakým cílem míří do nadcházející sezóny, do které by Ferrari dle dosavadních výkonů z testovacích jízd na okruhu Circuit de Cataluny a nedaleko Barcelony mohlo vstoupit v silné formě? Věří si na brzké vítězství, klidně již v úvodním podniku na australské půdě?

"V tuto chvíli se na výsledek opravdu nesoustředím," říká závěrem. "Jestliže se zaměřím na sebe, budu se snažit odvést ve voze i mimo něj tu nejlepší možnou práci, pak se jistě výsledky v určitém bodě dostaví. Nechci si cpát do hlavy, že potřebuji v prvním závodě vyhrát. Do prvního závodu chci pouze vyrůst tak, jak jen to bude možné, cítit se v týmu a ve voze pohodlně jak jen to bude možné a poté přijdou výsledky."

Vytisknout

Diskuze: Podaří se Leclercovi přiklonit si tým na svou stranu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 19.03.2019 12:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel ve voze Ferrari SF90 při třetím dnu testů v Barceloně

Shrnutí 1. testů: Ferrari nejrychlejší, Honda chválena. Jak je na tom Mercedes?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud