DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou
Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jako
09:53 15.01.2019 46.135.4.XXXMe by zajimalo jak by se zacala chovat FIA a majitele F1, kdyby v nove sezone mel RB nejlepsi "balík" a diky tomu vlastne i TR. A tyhle dva tymy by v kvalifikacich a závodech braly prvni čtyři mista... ... Ja si to samozrejme nepřeju a myslim ze dal bude panovat Mercedes a Ferrari..Ale troksu by si FIA mohla nabehnout s tema pravidlama o tom co kdo muze odebirat a nemusi vymyslet a konstruovat.-
-
jako
11:51 15.01.2019 46.135.4.XXXTo jo.., ale jak by změnili pravidla. Kdyz by RB a TR melo uz vyvinuty vozy ktere by čněly nad ostatními...a neodporovali by pravidlum.. a nebyla by uplne identicka.. :D A mas pravdu, nedojde k tomu...snad nikdy. Ale fakt bych byl zvedavej co by se delo.. A o ambice by ani neslo.. Proste by zjistily ze oba tymy maji navrh pred ostatními.. RB by vítězil TR by jim krylo zada a na konci roku mega prachu za umisteni v sampionatu... ... Ale to nenarazim jen na RB.. podobne by to mohl udelat Mercedes s Will treba nebo Ferrari a AlfaSauber...-
Mike17
12:01 15.01.2019 185.149.130.XXXJasný. V rozjeté sezoně by toho asi nic nenadělali. Ale do další by nejspíš upravili tu oblast, v čem by vynikali. Viz ty roky. Nejdřív se zakázali dvojité difuzory, pak se omezilo foukání jen na sešlápnutý plyn, pak se omezilo víc a přemístily se výfuky, potom znovu, upravila se pravidla pro přední křídla i podlahy....
Kde je vůle, tam je cesta.
-
-
-
Adi
14:19 15.01.2019 81.19.11.XXXNo otrocké týmy letos zdaleka nebudou mít takovou výhodu jako mezi lety 2017 a 2018, protože aero změny jsou celkem velké - nové předbí křídlo, nové bočnice, nové zadní křídlo, větší DRS, menší brzdové kanálky. Letos nepůjde z loňských vozů vzít tolik a pro F1 je to jen dobře.-
daaviid23
14:32 15.01.2019 90.182.169.XXXZdržel bych se hodnocení "a to je pro F1 dobře", protože věci jsou mnohem složitější a komplexnější.
Nastíním. Kdyby byla zakázána jakákoliv spolupráce mezi týmy, tak by s velkou pravděpodobností neexistoval Haas a ani TR a kdovíjak by to bylo se Sauberem. Takže by neexistovali dva, možná tři týmy....méně místa pro nováčky, mnohem méně zábavy ve středu pole.
Pořád je jednoduché soudit?-
Adi
17:53 15.01.2019 83.240.61.XXXNapsal si stejně nekomplexní a nesložitý názor. Nastíním: Sauber, Jordan, TR, FI, Benetton a mnoho dalších uměly postavit schopná auta bez obrovské podpory továrních týmů. Jestli by tady nebyl Haas či Sauber je jen spekulace. Nevím, možná ti dělá dobře, ba se možná dokonce směješ stejně blbě jako Richter s Králem, když se po svých chybách Vettel probíjí polem a otroci Haas a Sauber ho pouští ještě vehementněji než kdyby měli modré vlajky. Mě to příjde spíše smutné a zabíjí to tento sport. Mohu tě ujistit, že to není nic proti Ferrari a jeho otrokům, stejně tak se mi to nelíbí u RB vs TR (ale tam to má alespoň nějakou logiku pač jeden majitel), ani u Mercedesu (ale tam to není zdaleka tak markantní) a samozřejmě by se mi to nelíbilo ani u případných otrockých týmů Renaultu. Ano je jednoduché soudit - otrocké týmy prokazatelně ničí ducha F1.-
rock
21:46 15.01.2019 82.117.159.XXX"Sauber, Jordan, TR, FI, Benetton a mnoho dalších uměly postavit schopná auta bez obrovské podpory továrních týmů."
Sauber - na hranici krachu před vstupem Alfy
Jordan - krach
Toro Rosso - staví s podporou velkýho týmu, jeho předchůdce (Minardi) prodával na hranici krachu
Force India - krach, jeho předchůdce (Spyker) zkrachoval, jeho předchůdce (Midland) prodával na hranici krachu, jeho předchůdce (Jordan) zkrachoval
Benetton - jediná výjimka, stihl prodat včas. Ale křivka výkonnosti v sezónách před prodejem mluvila docela jasnou řečí-
Adi
22:40 15.01.2019 83.240.61.XXXKdyž reknes A, bylo by fajn říct i B. Kromě Midlandu a Minardi ty týmy uměly pódia nebo dokonce vítězství. Dále přidám Stewart F1 team a i Prost F1 uměl bodovat. Prichody a krachy patří úplně stejně jako prichody a odchody automobilek. Když se na to podívám tvoji optikou, tak nebýt pana Saubera, ten tým by po odchodu BMW nebyl, nebýt pana Lopeze a jeho Genii capitals, Lotus by po odchodu Renaultu nebyl. Nebýt pana Mateschitze, nebyl by RB (ex Jaguar), ani TR. Brawn zachránil tým po odchodu Hondy. Defakto zanikla jen Toyota (Midland nebyl přímý nástupce). Je to dvojsečné - stejně jako automobilky pomohly zachránit tým po soukromníkovi, tak i mnoho soukromníků zachránilo tým po automobilce.-
rock
12:41 17.01.2019 37.188.180.XXXMalí soukromníci můžou být životaschopní jenom do té doby, dokud se budou čas od času ukazovat vpředu, pokud možno na pódiu. Ještě nikdy nebyl tak velký a tak stabilní rozdíl mezi třemi nejlepšími týmy a zbytkem světa, jako je od začátku turboéry. Malí soukromníci i dřív zaostávali a zaostávali hodně, ale závody byla ruská ruleta a nikdy se nedalo odhadnout, komu se to rozpadne, kdo fatálně blbě zvolí strategii nebo pneumatiky, kdo se zahrabe v kačírku. Díky tomu mohli ti nejpřipravenější z malých garážníků občas něco urvat. Tohle je dneska eliminované. Technické a strategické chyby se téměř nedělají a když, mají menší následky. Auta jsou extrémně spolehlivá. Jezdecké chyby mají nesrovnatelně menší následky. Malý soukromník má stejnou ztrátu jako obvykle, ale už se mu neotvírá to okno v podobě výpadků velkých kluků. Jediná šance -pokud nedojde k nějaké opravdu revoluční změně v pohledu na F1- jak umožnit přežití malým soukromníkům je uměle je posunout na dosah velkým hráčům. Sdílení techniky je jeden z elegantních způsobů, jak to udělat.
Duch F1 je pryč, pravděpodobně nenávratně. Zabil ho nástup a rozvoj výpočetní techniky.
-
-
-
airwar1939
06:04 16.01.2019 176.74.141.XXXKdyž se bavíme o zabíjení tohoto sportu, tak stojí za to si připomenout, že byly období, kdy byly v F1 čtyři týmy a každý měl minimálně čtyři vozy... pak byl období kdy tři týmy jezdili s šasi jednoho dodavatele a podobně. A že by to zabíjelo sport, jsem nikdi nikde nečetl.
Takže bych byl opatrnější v tom co prokazatelně ničí ducha Formule 1, protože zákaznické týmy patří k Formuli 1 asi tak dvacet let její historie. Začínal tak i Williams.-
tom11
07:30 16.01.2019 77.48.94.XXXto je všechno pravda a ve svých dobách to byla pro F1 většinou nutnost, aby vůbec nějak fungovala. to je v pořádku.
teď jde hlavně o to, jak se ten "otrocký" tým chová vůči tomu hlavnímu. pokud, přestože od něj bere motory, šasi, křídlo...., s ním na trati bude při předjíždění bojovat stejně jako s ostatními, je vše v pořádku. pokud jeho piloty ale pouští jakoby byl o kolo zpět a maršálové mávali jako o život modrými vlajkami, je to špatně. a právě to druhé začíná být víc a víc vidět. bohužel...….-
daaviid23
07:54 16.01.2019 90.182.169.XXXOno tohle je podle mě docela sporné, protože dnešní střed pole nemá nárok reálně bojovat s top třídou. A vzhledem k situaci hlavně s pneumatikami ( a palivovým managementem) se jim ten předem prohraný souboj ani nevyplatí podstupovat.
Navíc kolikrát se stane, že se potká střed pole s někým z top týmů? Mockrát ne, když teda nemá Vettel svoje období
Zase jsme došli k tomu, že problém je komplexní. -
airwar1939
17:11 16.01.2019 176.74.141.XXXNemyslím si, že bychom viděli zákaznické týmy nějak ovlivňovat dění v závodech natož v celém šampionátu, a už vůbec jsem si nevšimnul, že by maršálové na zákaznické týmy automaticky mávali modrýma vlajkama že mají pustit továrnu... ale tuším co jsi chtěl napsat.
Mě spíše zaujalo co jsi napsal v první větě "ve svých dobách to byla pro F1 většinou nutnost" - a zde bych se zeptal, byl ba RedBull a TorroRosso nebýt přístupu Matechitze? Přežil by Sauber nebýt pomoci Alfa Romeo (Ferrari)? A vzniknul by tým Haas nebýt nákupu dílů od Ferrari a konstruování vozu u Dalari? Matematicky mě vychází že bychom dnes měli šest a nebo sedm týmů a možná by se tlačilo na to aby továrny nasadili třetí či čtvrté vozy. Takže ano, myslím si, že pro současnou Formuli 1 je tohle jistou nutností.-
odin
14:10 17.01.2019 77.240.103.XXXKaždý máte kousek své pravdy. Ale já bych se na to podíval spíše opačně. S "otrockým" týmem začal Matechitz a slavil s tímto pojetím závodění úspěch. A řekl bych, že si to později uvědomily i Ferrari a možná i Mercedes. Tak také začalo s budováním vlastních "otrockých" týmů.
Tak je otázkou, zda mají "otroci" děkovat za svoji životaschopnost svým podporovatelům, nebo podporovatelé mají děkovat svým otrokům, že pro ně dělají černou práci. (A nejde jen o to pouštění na trati)-
rock
19:32 17.01.2019 82.117.159.XXXTak i tak, je to symbióza, kde se míra prospěšnosti přelívá případ od případu. Red Bull a Toro Rosso je jasně daný: Toro Rosso má stejného majitele, existuje jen na výchovu pilotů a teď na testování techniky. Samo o sobě nemá ambice. Naopak naprosto nevypočitatelní piloti Haasu dokážou přivádět k šílenství kohokoliv, včetně pilota Ferrari, když se mu připletou do cesty - přestože je Haas na Ferrari existenčně závislý. Tým má navíc ambice docela velké vzhledem k budgetu. Dokud se to bude udržovat v rozumných mezích, nemám s tím problém. Nevadí mi jistá spolupráce s mateřským týmem (i na trati) a pokud ta servilnost nepřeleze v úmyslné sestřelení konkurenta, tak za mne OK...-
odin
21:52 17.01.2019 77.240.103.XXXOpravdu STR existovalo v minulosti jen na výchovu pilotů? A proč tedy přecházeli na stejného dodavatele pohonných jednotek s RBR? Kdepak ta spolupráce byla markantní již v minulosti a nesla ovoce. Já jsem např. přesvědčen, že RBR v době, kdy bojoval o tituly, použil svůj "B" tým k demonstraci "špatné konstrukce pneu" a nátlaku na FIA a Pirelli ke změně konstrukce. Nebo pamatuješ, jak Buemimu odlítla přední kola? https://www.youtube.com/watch?v=lFPQui9hn50
Byla to náhoda, že obě přední kola odlítla v jeden okamžik, nebo šlo o test konstrukčních limitů?
Já jsem přesvědčen, že RBR našel způsob, jak urychlit svůj vývoj pomocí "B" týmu. A Ferrari na to reagovalo podobným přístupem. Jenom jinak "obešli" pravidla a tudíž vztahy s "dceřinkami" mají trošku jiné. Alespoň na trati. I když se zrovna loni na začátku sezóny spekulovalo o mnohem větší spolupráci i na trati. Když oba piloti Haasu nedojeli slibně rozjetý závod a pomohli Vettelovi k vítězství.
Ale jinak souhlasím. Jde o symbiózu ze které profitují všichni. A je otákou, kam až to přeroste. Protože i ono úmyslné sestřelení konkurenta nemusí být za pár let, tak daleko od reality.-
rock
22:10 17.01.2019 82.117.159.XXXJasně, napsal jsem to blbě. Měl jsem na mysli, že mohli být ještě důslednější (změnit mezi sezónami 2013-2018 4x !!! dodavatele motoru nemohlo pomoct nikomu, akorát to zbytečně odčerpávalo konstrukrérské zdroje) a že teď se do toho konečně opřeli naplno.
btw toho Haase beru jako spekulaci a daň za (zatím ještě) nováčkovskou blbost. OK, při zpětným pohledu by jim ty body k ničemu nepomohly. Na začátku roku ale nemohli tušit, že
- Williams vyhoří úplně
- McLaren bude marnej a navíc bude jezdit s jedním pilotem
- u Toro Rosso bude o těch pilotech platit to stejné
- Force Indii seberou polovinu bodů u zelenýho stolu
- a jestli třeba těch cca 20 bodů nebude rozdíl mezi řekněme šestým a osmým místem.
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek