DISKUZE K ČLÁNKU Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou
Šéf Toro Rosso Franz Tost uvedl, že jsou i v sezóně 2019 ochotni přijímat penalizace na roštu, jen aby pomohli ke zlepšení Red Bullu a jejich dodavateli motorů, Hondě.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
09:01 18.01.2019 178.17.4.XXX
Jo, myslel jsem si, že jsi se nevyjádřil "plnohodnotně", tak jsem do toho trochu zaryl.
K prvnímu odstavci, vcelku souhlas. RBR má konečně to, po čem léta volali. Tedy dvorního dodavatele pohonných jednotek s exkluzivitou. (I když i Rencek jim dodával exkluzivní materiál, alespoň před pár sezónami). Nyní i STR nepokrytě přiznává podporu svému většímu bráchovi, dokonce i na trati.Tak jsem zvědav, co z toho vzejde? Když uvážím, že podobným stylem začnou bojovat i kluci od Ferrari, Merglu a Renaultu, máme se na co těšit. A k těm úmyslně neúmyslným sestřelům na trati nemusí být daleko. Stačí, aby se v rozhodujících chvílích některý B-éčkový tým snažil za každou cenu udržet za sebou soupeře z A-čka. Kontak je pak logickým vyústěním.
Zdá se, že nám začne další nové pojetí závodění v F1. Kdy bude pár mateřských týmů a na ně budou nabaleny jeden, nebo několik dceřinek, které budou bez ambicí na tituly (tak jako STR) a budou fungovat jen díky penězům těch velkých. Za což jim budou "sloužit" 24 hodin denně.
Druhý odstavec, souhlas.
On se většinou můj názor od toho tvého příliš neliší. A když, tak jen v detailech vnímání.
K prvnímu odstavci, vcelku souhlas. RBR má konečně to, po čem léta volali. Tedy dvorního dodavatele pohonných jednotek s exkluzivitou. (I když i Rencek jim dodával exkluzivní materiál, alespoň před pár sezónami). Nyní i STR nepokrytě přiznává podporu svému většímu bráchovi, dokonce i na trati.Tak jsem zvědav, co z toho vzejde? Když uvážím, že podobným stylem začnou bojovat i kluci od Ferrari, Merglu a Renaultu, máme se na co těšit. A k těm úmyslně neúmyslným sestřelům na trati nemusí být daleko. Stačí, aby se v rozhodujících chvílích některý B-éčkový tým snažil za každou cenu udržet za sebou soupeře z A-čka. Kontak je pak logickým vyústěním.
Zdá se, že nám začne další nové pojetí závodění v F1. Kdy bude pár mateřských týmů a na ně budou nabaleny jeden, nebo několik dceřinek, které budou bez ambicí na tituly (tak jako STR) a budou fungovat jen díky penězům těch velkých. Za což jim budou "sloužit" 24 hodin denně.
Druhý odstavec, souhlas.
On se většinou můj názor od toho tvého příliš neliší. A když, tak jen v detailech vnímání.
rock
22:10 17.01.2019 82.117.159.XXX
Jasně, napsal jsem to blbě. Měl jsem na mysli, že mohli být ještě důslednější (změnit mezi sezónami 2013-2018 4x !!! dodavatele motoru nemohlo pomoct nikomu, akorát to zbytečně odčerpávalo konstrukrérské zdroje) a že teď se do toho konečně opřeli naplno.
btw toho Haase beru jako spekulaci a daň za (zatím ještě) nováčkovskou blbost. OK, při zpětným pohledu by jim ty body k ničemu nepomohly. Na začátku roku ale nemohli tušit, že
- Williams vyhoří úplně
- McLaren bude marnej a navíc bude jezdit s jedním pilotem
- u Toro Rosso bude o těch pilotech platit to stejné
- Force Indii seberou polovinu bodů u zelenýho stolu
- a jestli třeba těch cca 20 bodů nebude rozdíl mezi řekněme šestým a osmým místem.
btw toho Haase beru jako spekulaci a daň za (zatím ještě) nováčkovskou blbost. OK, při zpětným pohledu by jim ty body k ničemu nepomohly. Na začátku roku ale nemohli tušit, že
- Williams vyhoří úplně
- McLaren bude marnej a navíc bude jezdit s jedním pilotem
- u Toro Rosso bude o těch pilotech platit to stejné
- Force Indii seberou polovinu bodů u zelenýho stolu
- a jestli třeba těch cca 20 bodů nebude rozdíl mezi řekněme šestým a osmým místem.
odin
21:52 17.01.2019 77.240.103.XXX
Opravdu STR existovalo v minulosti jen na výchovu pilotů? A proč tedy přecházeli na stejného dodavatele pohonných jednotek s RBR? Kdepak ta spolupráce byla markantní již v minulosti a nesla ovoce. Já jsem např. přesvědčen, že RBR v době, kdy bojoval o tituly, použil svůj "B" tým k demonstraci "špatné konstrukce pneu" a nátlaku na FIA a Pirelli ke změně konstrukce. Nebo pamatuješ, jak Buemimu odlítla přední kola? https://www.youtube.com/watch?v=lFPQui9hn50
Byla to náhoda, že obě přední kola odlítla v jeden okamžik, nebo šlo o test konstrukčních limitů?
Já jsem přesvědčen, že RBR našel způsob, jak urychlit svůj vývoj pomocí "B" týmu. A Ferrari na to reagovalo podobným přístupem. Jenom jinak "obešli" pravidla a tudíž vztahy s "dceřinkami" mají trošku jiné. Alespoň na trati. I když se zrovna loni na začátku sezóny spekulovalo o mnohem větší spolupráci i na trati. Když oba piloti Haasu nedojeli slibně rozjetý závod a pomohli Vettelovi k vítězství.
Ale jinak souhlasím. Jde o symbiózu ze které profitují všichni. A je otákou, kam až to přeroste. Protože i ono úmyslné sestřelení konkurenta nemusí být za pár let, tak daleko od reality.
Byla to náhoda, že obě přední kola odlítla v jeden okamžik, nebo šlo o test konstrukčních limitů?
Já jsem přesvědčen, že RBR našel způsob, jak urychlit svůj vývoj pomocí "B" týmu. A Ferrari na to reagovalo podobným přístupem. Jenom jinak "obešli" pravidla a tudíž vztahy s "dceřinkami" mají trošku jiné. Alespoň na trati. I když se zrovna loni na začátku sezóny spekulovalo o mnohem větší spolupráci i na trati. Když oba piloti Haasu nedojeli slibně rozjetý závod a pomohli Vettelovi k vítězství.
Ale jinak souhlasím. Jde o symbiózu ze které profitují všichni. A je otákou, kam až to přeroste. Protože i ono úmyslné sestřelení konkurenta nemusí být za pár let, tak daleko od reality.
airwar1939
20:19 17.01.2019 176.74.141.XXX
Obávám se že máš ohledně Williamsu naprostou pravdu, pokud letos nesníží ztrátu na čelo a nebudou občasně bodovat a reálně bojovat alespoň ve středu pole tak to podle mě bude poslední sezona pro tento tým... odešlo jim Martini, odešel "papá" Stroll, mají jen jednoho placeného pilota (no možná jim Mercedes trochu pomůže ?) - mě to letos vychází hodně na hraně.
rock
19:32 17.01.2019 82.117.159.XXX
Tak i tak, je to symbióza, kde se míra prospěšnosti přelívá případ od případu. Red Bull a Toro Rosso je jasně daný: Toro Rosso má stejného majitele, existuje jen na výchovu pilotů a teď na testování techniky. Samo o sobě nemá ambice. Naopak naprosto nevypočitatelní piloti Haasu dokážou přivádět k šílenství kohokoliv, včetně pilota Ferrari, když se mu připletou do cesty - přestože je Haas na Ferrari existenčně závislý. Tým má navíc ambice docela velké vzhledem k budgetu. Dokud se to bude udržovat v rozumných mezích, nemám s tím problém. Nevadí mi jistá spolupráce s mateřským týmem (i na trati) a pokud ta servilnost nepřeleze v úmyslné sestřelení konkurenta, tak za mne OK...
odin
14:10 17.01.2019 77.240.103.XXX
Každý máte kousek své pravdy. Ale já bych se na to podíval spíše opačně. S "otrockým" týmem začal Matechitz a slavil s tímto pojetím závodění úspěch. A řekl bych, že si to později uvědomily i Ferrari a možná i Mercedes. Tak také začalo s budováním vlastních "otrockých" týmů.
Tak je otázkou, zda mají "otroci" děkovat za svoji životaschopnost svým podporovatelům, nebo podporovatelé mají děkovat svým otrokům, že pro ně dělají černou práci. (A nejde jen o to pouštění na trati)
Tak je otázkou, zda mají "otroci" děkovat za svoji životaschopnost svým podporovatelům, nebo podporovatelé mají děkovat svým otrokům, že pro ně dělají černou práci. (A nejde jen o to pouštění na trati)
rock
12:41 17.01.2019 37.188.180.XXX
Malí soukromníci můžou být životaschopní jenom do té doby, dokud se budou čas od času ukazovat vpředu, pokud možno na pódiu. Ještě nikdy nebyl tak velký a tak stabilní rozdíl mezi třemi nejlepšími týmy a zbytkem světa, jako je od začátku turboéry. Malí soukromníci i dřív zaostávali a zaostávali hodně, ale závody byla ruská ruleta a nikdy se nedalo odhadnout, komu se to rozpadne, kdo fatálně blbě zvolí strategii nebo pneumatiky, kdo se zahrabe v kačírku. Díky tomu mohli ti nejpřipravenější z malých garážníků občas něco urvat. Tohle je dneska eliminované. Technické a strategické chyby se téměř nedělají a když, mají menší následky. Auta jsou extrémně spolehlivá. Jezdecké chyby mají nesrovnatelně menší následky. Malý soukromník má stejnou ztrátu jako obvykle, ale už se mu neotvírá to okno v podobě výpadků velkých kluků. Jediná šance -pokud nedojde k nějaké opravdu revoluční změně v pohledu na F1- jak umožnit přežití malým soukromníkům je uměle je posunout na dosah velkým hráčům. Sdílení techniky je jeden z elegantních způsobů, jak to udělat.
Duch F1 je pryč, pravděpodobně nenávratně. Zabil ho nástup a rozvoj výpočetní techniky.
Duch F1 je pryč, pravděpodobně nenávratně. Zabil ho nástup a rozvoj výpočetní techniky.
Mike17
12:11 17.01.2019 185.149.130.XXX
Je soběstačný? V podstatě sis odpověděl první větou. A teď si představ, že by měl pod kapotou Renault (nebo Hondu, ať někoho neurazím). Ono je rozdíl skončit poslední v PK se 7-mi body nebo jezdit pokaždé s odstupem poslední a zůstat bez bodu. V předchozích letech jezdili díky motoru hned za špicí, dokonce byli před Ferrari nebo RB. Díky tomu měli sponzory, z čehož těží doteď. Jestli budou dál soběstační jako loni, dlouhou budoucnost jim nevěštím.
Křoví bylo vždy. teď mají nějakou šanci na titul celkem 3 týmy, což není v historii moc běžné. A rozdíly proti slabým byly kdysi mnohem větší. Pamatuješ na pravidlo o 107%? Teď je zbytečné. Jediné, co je trochu špatně je to, že se momentálně jedou 2 ligy, které se ani trochu nemísí. Prostě 6 vozů je o vteřinu jinde. Na druhou stranu, když řádil Mclaren s Ferrari na přelomu století, taky se jim do toho nikdo moc nepletl.
Ty technologie právě už moc starší nejsou. Motory jsou identické a i zbytek je většinou pořád lepší než to, co by si byli schopní vyvinout sami. Jinak by to přece nekupovali. Stačí podívat na ten Wilík. Kdyby to měli všechno dělat v garážích, pravidlo o 107% by se zase muselo používat. Tomu věř.
Křoví bylo vždy. teď mají nějakou šanci na titul celkem 3 týmy, což není v historii moc běžné. A rozdíly proti slabým byly kdysi mnohem větší. Pamatuješ na pravidlo o 107%? Teď je zbytečné. Jediné, co je trochu špatně je to, že se momentálně jedou 2 ligy, které se ani trochu nemísí. Prostě 6 vozů je o vteřinu jinde. Na druhou stranu, když řádil Mclaren s Ferrari na přelomu století, taky se jim do toho nikdo moc nepletl.
Ty technologie právě už moc starší nejsou. Motory jsou identické a i zbytek je většinou pořád lepší než to, co by si byli schopní vyvinout sami. Jinak by to přece nekupovali. Stačí podívat na ten Wilík. Kdyby to měli všechno dělat v garážích, pravidlo o 107% by se zase muselo používat. Tomu věř.
GRAHAM
21:18 16.01.2019 77.236.218.XXX
Williams je s motorem Mercedes poslední. Takže by přežil s jakýmkoli motorem. Horší být nemůže. Odmítl i převodovky od Mercedesu. Dělá si je sám , je toho schopen a je soběstačný uplně stejně jako RB, Mclaren, TR.
Rozdíly půjdou zmenšit, stropy a stabilita pravidel.Nějaké rozdily však budou vždy.
Nákup technologií je problém, buď jsou starší ( závodně k ničemu) a nebo mohou ovlivnit výkonost.
Prostě je to o tom co jak má F1 fungovat.
BE chtěl křoví, tak to takto pokroutil a vůči konstruktérům to není spravedlivé.
Malý tým nikdy nebude moc vyhrávat a defacto jede v módu že se jen účastní.
Rozdíly půjdou zmenšit, stropy a stabilita pravidel.Nějaké rozdily však budou vždy.
Nákup technologií je problém, buď jsou starší ( závodně k ničemu) a nebo mohou ovlivnit výkonost.
Prostě je to o tom co jak má F1 fungovat.
BE chtěl křoví, tak to takto pokroutil a vůči konstruktérům to není spravedlivé.
Malý tým nikdy nebude moc vyhrávat a defacto jede v módu že se jen účastní.
airwar1939
17:11 16.01.2019 176.74.141.XXX
Nemyslím si, že bychom viděli zákaznické týmy nějak ovlivňovat dění v závodech natož v celém šampionátu, a už vůbec jsem si nevšimnul, že by maršálové na zákaznické týmy automaticky mávali modrýma vlajkama že mají pustit továrnu... ale tuším co jsi chtěl napsat.
Mě spíše zaujalo co jsi napsal v první větě "ve svých dobách to byla pro F1 většinou nutnost" - a zde bych se zeptal, byl ba RedBull a TorroRosso nebýt přístupu Matechitze? Přežil by Sauber nebýt pomoci Alfa Romeo (Ferrari)? A vzniknul by tým Haas nebýt nákupu dílů od Ferrari a konstruování vozu u Dalari? Matematicky mě vychází že bychom dnes měli šest a nebo sedm týmů a možná by se tlačilo na to aby továrny nasadili třetí či čtvrté vozy. Takže ano, myslím si, že pro současnou Formuli 1 je tohle jistou nutností.
Mě spíše zaujalo co jsi napsal v první větě "ve svých dobách to byla pro F1 většinou nutnost" - a zde bych se zeptal, byl ba RedBull a TorroRosso nebýt přístupu Matechitze? Přežil by Sauber nebýt pomoci Alfa Romeo (Ferrari)? A vzniknul by tým Haas nebýt nákupu dílů od Ferrari a konstruování vozu u Dalari? Matematicky mě vychází že bychom dnes měli šest a nebo sedm týmů a možná by se tlačilo na to aby továrny nasadili třetí či čtvrté vozy. Takže ano, myslím si, že pro současnou Formuli 1 je tohle jistou nutností.
Mike17
10:02 16.01.2019 46.135.84.XXX
Naopak. Ten náskok je tak brutální, že i kdyby Hondě chybělo 50k, stejně to Renaultu nebude stačit. Ale ono ji nechybí +- nic. Všichni se shodují, že Renault dohnala. A spolehlivost? Jestli jim to klekne zase 2× za sezonu, tak to jistě přežijí. Neznám pilota, který by loni dojel všechny závody. A tuším, že i Abiteboul čeká dotažení špice až v dalších sezónách. Takže jsi asi jediný, kdo má dotažení RB LETOS za pravděpodobné.
daaviid23
07:54 16.01.2019 90.182.169.XXX
Ono tohle je podle mě docela sporné, protože dnešní střed pole nemá nárok reálně bojovat s top třídou. A vzhledem k situaci hlavně s pneumatikami ( a palivovým managementem) se jim ten předem prohraný souboj ani nevyplatí podstupovat.
Navíc kolikrát se stane, že se potká střed pole s někým z top týmů? Mockrát ne, když teda nemá Vettel svoje období
Zase jsme došli k tomu, že problém je komplexní.
Navíc kolikrát se stane, že se potká střed pole s někým z top týmů? Mockrát ne, když teda nemá Vettel svoje období
Zase jsme došli k tomu, že problém je komplexní.
daaviid23
07:44 16.01.2019 90.182.169.XXX
Z historie se přeci bere jenom to, co se nám hodí.
Ještě jedna historická zajímavost. V padesátých letech bylo běžné, že když měla jednička týmu porouchané auto, tak mu musel níže postavený týmový kolega předat svoje auto. Dokážeš si představit, co by dělo dneska kdyby tohle někdo udělal?
Ten duch F1 je ale hodně ohebná m*cha
Ještě jedna historická zajímavost. V padesátých letech bylo běžné, že když měla jednička týmu porouchané auto, tak mu musel níže postavený týmový kolega předat svoje auto. Dokážeš si představit, co by dělo dneska kdyby tohle někdo udělal?
Ten duch F1 je ale hodně ohebná m*cha
tom11
07:30 16.01.2019 77.48.94.XXX
to je všechno pravda a ve svých dobách to byla pro F1 většinou nutnost, aby vůbec nějak fungovala. to je v pořádku.
teď jde hlavně o to, jak se ten "otrocký" tým chová vůči tomu hlavnímu. pokud, přestože od něj bere motory, šasi, křídlo...., s ním na trati bude při předjíždění bojovat stejně jako s ostatními, je vše v pořádku. pokud jeho piloty ale pouští jakoby byl o kolo zpět a maršálové mávali jako o život modrými vlajkami, je to špatně. a právě to druhé začíná být víc a víc vidět. bohužel...….
teď jde hlavně o to, jak se ten "otrocký" tým chová vůči tomu hlavnímu. pokud, přestože od něj bere motory, šasi, křídlo...., s ním na trati bude při předjíždění bojovat stejně jako s ostatními, je vše v pořádku. pokud jeho piloty ale pouští jakoby byl o kolo zpět a maršálové mávali jako o život modrými vlajkami, je to špatně. a právě to druhé začíná být víc a víc vidět. bohužel...….
airwar1939
06:04 16.01.2019 176.74.141.XXX
Když se bavíme o zabíjení tohoto sportu, tak stojí za to si připomenout, že byly období, kdy byly v F1 čtyři týmy a každý měl minimálně čtyři vozy... pak byl období kdy tři týmy jezdili s šasi jednoho dodavatele a podobně. A že by to zabíjelo sport, jsem nikdi nikde nečetl.
Takže bych byl opatrnější v tom co prokazatelně ničí ducha Formule 1, protože zákaznické týmy patří k Formuli 1 asi tak dvacet let její historie. Začínal tak i Williams.
Takže bych byl opatrnější v tom co prokazatelně ničí ducha Formule 1, protože zákaznické týmy patří k Formuli 1 asi tak dvacet let její historie. Začínal tak i Williams.
Aktuálně
Nadcházející závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
- Závod (5:00 - 6:00)
- Kvalifikace (9:00 - 10:00)
-
Neděle
- Závod (9:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek