Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

PH, 5. prosince 2018, 07:55 Google+

Carlos Sainz připustil, že v letošní sezóně se často potýkal s nepochopitelnou ztrátou stability svého vozu, když se snažil v kvalifikaci jezdit na hraně.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.12. 08:23) Napište svůj názor
Carlos Sainz v GP Brazílie

Carlos Sainz v GP Brazílie | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"Pokud jde o hledání limitu vozu Renaultu, s tím jsem se trochu trápil. Přitlačil jsem trochu více na brzdový pedál a vůz byl nestabilní. Jde zkrátka o tuto věc, celou dobu jsem se snažil to vyrovnávat, získat stabilitu, když se snažíte tlačit na limit, což mi toto auto neumožňovalo. Takže jo, jsem tím trochu zmatený. Celý rok to bylo jako hra na kočku a myš s vyvážením vozu," popisuje Sainz.

Problémy se stabilitou se objevily celkem brzy v sezóně. Když se mu podařilo udělat pokrok v jejich řešení, tak to mělo zase dopad na jeho celkovou rychlost: "Během roku mě to mátlo. Hodně jsem si hrál s nastaveními, abych to odstranil, ale někdy jsem musel učinit příliš mnoho kompromisů, abych našel tu správnou stabilitu."

img-responsive

Minulý týden Carlos poprvé testoval s McLarenem, za který bude příští rok závodit | foto: McLaren

"Obecně se mi nikdy nepodařilo to 100% odstranit. Nikdy jsem v kvalifikaci nebyl plně spokojený, abych vyždímal poslední dvě desetiny. Je pravda, že v některých kvalifikacích se mi podařilo odvést dobrou práci a  byl jsem hodně konzistentní - vždy v Q3, vždy velmi blízko limitu. Ale nikdy jsem nedokázal najít tu jednu desetinu, kterou jsem dokázal vymáčknout z Toro Rosso nebo z jiných aut," pokračuje španělský pilot, jenž přestupuje z Renaultu k McLarenu.

I když letos nasbíral slušných 53 bodů a skončil v první desítce, tak kvůli problémům se stabilitou vozu RS18 a místy i slabší spolehlivosti nepovažuje sezónu za úplně vydařenou: "Během ní to bylo jednou nahoře, pak dole, obzvlášť v kvalifikaci. Myslím, že během závodu jsem byl vždy silný, vždycky jsem měl na body. Proto tuto sezónu nehodnotím jednoznačně. Vzhledem k tomu, jak moc jsem byl s tímto autem nespokojený, tak jsem podle mě z ně dostával všechno."

img-responsive

Carlos Sainz dojíždí v posledním závodu sezóny 2018 na šestém místě | foto: Renault Sport F1

"Víkendy, kdy jsme mohli získat spoustu bodů, jako v Paul Ricard a v Mexiku, jsme zažili velká selhání spolehlivosti. Ta nám neumožnila skončit výše v šampionátu a získat pro tým více bodů, proto z toho mám protichůdné pocity," uvádí pilot čtvrtého nejúspěšnějšího týmu uplynulé sezóny.

"Vím, že to, co jsem dokázal na osobní úrovni, je celkem dobré, jsem ale zklamaný tím, že jsem nenalezl tu spokojenost s vozem, jakou jsem zažíval u Toro Rosso nebo ve Světové sérii, abych mohl být v kvalifikacích výjimečný," dodává Sainz.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.12.2018 08:23 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Přes veškerou rivalitu panovaly mezi Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem přátelské vztahy

Ricciardo očekával s Verstappenem vyhrocenější vztah

Fernando Alonso se loučí s fanoušky po závodě v Abú Zabí

Alonso prozradil, kde získal tak velkou rychlost v kvalifikacích

Rob Smedley v Německu

Rob Smedley skončil ve Williamsu. Co bude dál?

Mick Schumacher bude příští rok závodit s týmem Prema ve Formuli 2, zamíří v roce 2020 ještě výše?

Mercedes mladému Schumacherovi věří: Má na to, aby v F1 uspěl

Robert Kubica při posezónních testech v Abú Zabí

Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

Carlos Sainz během testování pneumatik v Abú Zabí

Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nicholas Latifi se bude příští rok vozit s Williamsem

Talent či peníze? Nový rezervní pilot Williamsu v roce 2019 odjede šest tréninků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari musí podle Vettela řešit svou rychlost v "příliš mnoha závodech"

  2. Nový mladý lídr McLarenu podobnou rivalitu jako s Verstappenem nečeká, cítí se být silný

  3. Kubica si pochvaluje načasování změn pro rok 2019. Splní očekávání? "Vůbec se toho nebojím," ujišťuje

  4. Alonso prozradil, kde získal tak velkou rychlost v kvalifikacích

  5. Rob Smedley skončil ve Williamsu. Co bude dál?

  6. Ricciardo očekával s Verstappenem vyhrocenější vztah

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud