Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Petr Hlawiczka, 5. prosince 2018, 06:20 Google+

Carlos Sainz připustil, že v letošní sezóně se často potýkal s nepochopitelnou ztrátou stability svého vozu, když se snažil v kvalifikaci jezdit na hraně.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.12. 08:23) Napište svůj názor
Carlos Sainz v GP Brazílie

Carlos Sainz v GP Brazílie | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"Pokud jde o hledání limitu vozu Renaultu, s tím jsem se trochu trápil. Přitlačil jsem trochu více na brzdový pedál a vůz byl nestabilní. Jde zkrátka o tuto věc, celou dobu jsem se snažil to vyrovnávat, získat stabilitu, když se snažíte tlačit na limit, což mi toto auto neumožňovalo. Takže jo, jsem tím trochu zmatený. Celý rok to bylo jako hra na kočku a myš s vyvážením vozu," popisuje Sainz.

Problémy se stabilitou se objevily celkem brzy v sezóně. Když se mu podařilo udělat pokrok v jejich řešení, tak to mělo zase dopad na jeho celkovou rychlost: "Během roku mě to mátlo. Hodně jsem si hrál s nastaveními, abych to odstranil, ale někdy jsem musel učinit příliš mnoho kompromisů, abych našel tu správnou stabilitu."

img-responsive

Minulý týden Carlos poprvé testoval s McLarenem, za který bude příští rok závodit | foto: McLaren

"Obecně se mi nikdy nepodařilo to 100% odstranit. Nikdy jsem v kvalifikaci nebyl plně spokojený, abych vyždímal poslední dvě desetiny. Je pravda, že v některých kvalifikacích se mi podařilo odvést dobrou práci a  byl jsem hodně konzistentní - vždy v Q3, vždy velmi blízko limitu. Ale nikdy jsem nedokázal najít tu jednu desetinu, kterou jsem dokázal vymáčknout z Toro Rosso nebo z jiných aut," pokračuje španělský pilot, jenž přestupuje z Renaultu k McLarenu.

I když letos nasbíral slušných 53 bodů a skončil v první desítce, tak kvůli problémům se stabilitou vozu RS18 a místy i slabší spolehlivosti nepovažuje sezónu za úplně vydařenou: "Během ní to bylo jednou nahoře, pak dole, obzvlášť v kvalifikaci. Myslím, že během závodu jsem byl vždy silný, vždycky jsem měl na body. Proto tuto sezónu nehodnotím jednoznačně. Vzhledem k tomu, jak moc jsem byl s tímto autem nespokojený, tak jsem podle mě z ně dostával všechno."

img-responsive

Carlos Sainz dojíždí v posledním závodu sezóny 2018 na šestém místě | foto: Renault Sport F1

"Víkendy, kdy jsme mohli získat spoustu bodů, jako v Paul Ricard a v Mexiku, jsme zažili velká selhání spolehlivosti. Ta nám neumožnila skončit výše v šampionátu a získat pro tým více bodů, proto z toho mám protichůdné pocity," uvádí pilot čtvrtého nejúspěšnějšího týmu uplynulé sezóny.

"Vím, že to, co jsem dokázal na osobní úrovni, je celkem dobré, jsem ale zklamaný tím, že jsem nenalezl tu spokojenost s vozem, jakou jsem zažíval u Toro Rosso nebo ve Světové sérii, abych mohl být v kvalifikacích výjimečný," dodává Sainz.

Vytisknout

Diskuze: Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.12.2018 08:23 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nicholas Latifi se bude příští rok vozit s Williamsem

Talent či peníze? Nový rezervní pilot Williamsu v roce 2019 odjede šest tréninků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud