Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Petr Hlawiczka, 5. prosince 2018, 06:20 Google+

Carlos Sainz připustil, že v letošní sezóně se často potýkal s nepochopitelnou ztrátou stability svého vozu, když se snažil v kvalifikaci jezdit na hraně.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.12. 08:23) Napište svůj názor
Carlos Sainz v GP Brazílie

Carlos Sainz v GP Brazílie | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

"Pokud jde o hledání limitu vozu Renaultu, s tím jsem se trochu trápil. Přitlačil jsem trochu více na brzdový pedál a vůz byl nestabilní. Jde zkrátka o tuto věc, celou dobu jsem se snažil to vyrovnávat, získat stabilitu, když se snažíte tlačit na limit, což mi toto auto neumožňovalo. Takže jo, jsem tím trochu zmatený. Celý rok to bylo jako hra na kočku a myš s vyvážením vozu," popisuje Sainz.

Problémy se stabilitou se objevily celkem brzy v sezóně. Když se mu podařilo udělat pokrok v jejich řešení, tak to mělo zase dopad na jeho celkovou rychlost: "Během roku mě to mátlo. Hodně jsem si hrál s nastaveními, abych to odstranil, ale někdy jsem musel učinit příliš mnoho kompromisů, abych našel tu správnou stabilitu."

img-responsive

Minulý týden Carlos poprvé testoval s McLarenem, za který bude příští rok závodit | foto: McLaren

"Obecně se mi nikdy nepodařilo to 100% odstranit. Nikdy jsem v kvalifikaci nebyl plně spokojený, abych vyždímal poslední dvě desetiny. Je pravda, že v některých kvalifikacích se mi podařilo odvést dobrou práci a  byl jsem hodně konzistentní - vždy v Q3, vždy velmi blízko limitu. Ale nikdy jsem nedokázal najít tu jednu desetinu, kterou jsem dokázal vymáčknout z Toro Rosso nebo z jiných aut," pokračuje španělský pilot, jenž přestupuje z Renaultu k McLarenu.

I když letos nasbíral slušných 53 bodů a skončil v první desítce, tak kvůli problémům se stabilitou vozu RS18 a místy i slabší spolehlivosti nepovažuje sezónu za úplně vydařenou: "Během ní to bylo jednou nahoře, pak dole, obzvlášť v kvalifikaci. Myslím, že během závodu jsem byl vždy silný, vždycky jsem měl na body. Proto tuto sezónu nehodnotím jednoznačně. Vzhledem k tomu, jak moc jsem byl s tímto autem nespokojený, tak jsem podle mě z ně dostával všechno."

img-responsive

Carlos Sainz dojíždí v posledním závodu sezóny 2018 na šestém místě | foto: Renault Sport F1

"Víkendy, kdy jsme mohli získat spoustu bodů, jako v Paul Ricard a v Mexiku, jsme zažili velká selhání spolehlivosti. Ta nám neumožnila skončit výše v šampionátu a získat pro tým více bodů, proto z toho mám protichůdné pocity," uvádí pilot čtvrtého nejúspěšnějšího týmu uplynulé sezóny.

"Vím, že to, co jsem dokázal na osobní úrovni, je celkem dobré, jsem ale zklamaný tím, že jsem nenalezl tu spokojenost s vozem, jakou jsem zažíval u Toro Rosso nebo ve Světové sérii, abych mohl být v kvalifikacích výjimečný," dodává Sainz.

Vytisknout

Diskuze: Sainze letos mátla nestabilita Renaultu RS18, když se snažil jezdit na limitu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.12.2018 08:23 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Nicholas Latifi se bude příští rok vozit s Williamsem

Talent či peníze? Nový rezervní pilot Williamsu v roce 2019 odjede šest tréninků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud