Marc Surer ale tvrdí, že základní nastavení vozu je důležité nejen pro úspěch týmu, ale i budoucnost jezdce. V základu jde o to, zda má vůz tendenci být nedotáčivý a nebo naopak přetáčivý.
„Pokud je vůz vyladěn tak, že vyhovuje jezdeckému stylu jezdce, je to velká výhoda,“ říká Surer. „Vzpomeňme na Ferrari. Když bylo auto nedotáčivé, byl Barrichello výborný, ale Michael Schumacher se trápil. Pak to Ferrari změnilo a opět vyhrával Michael.“
Marc Surer přidává další případ, a to letošní Toyotu. S lepšícím se vozem se výrazně snižuje rozdíl mezi dosud vynikajícím Trullim a skoro neviditelným Ralfem Schumacherem. A loni u Renaultu tomu bylo podle něj stejně i v případě Trulli – Alonso. „S nedotáčivým autem byl lepší Trulli než Alonso, ale pak se to úplně otočilo.“
A nyní ke dvojici bojující o titul mistra světa. Švýcar je přesvědčen, že pokud získá McLaren potřebnou spolehlivost, má Kimi Raikkonen velkou šanci na titul. „Kimi má výrazně jemnější jezdecký styl než Alonso a má vůz lépe pod kontrolou.“
Díky jediné sadě pneumatik na kvalifikaci i závod mají výhody jezdci ve vozech, které jsou k pneumatikám šetrné, a to je právě případ McLarenu. Letošní kombinace McLaren – Raikkonen je tak podle Surera velkým soupeřem i přes značnou bodovou ztrátu.
Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes