Význam nastavení vozu a jezdeckého stylu

Daniel Šupa, 20. července 2005, 08:20 Google+

Bývalý jezdec Formule 1 Marc Surer připomíná, že nejen o výkonu motoru je současná F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alonso, Fernando

Alonso, Fernando | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Již dlouho se hovoří o voze Formule 1 jako o balíku. Kde jsou ty časy, kdy šlo o motor, brzdy, spojku, převodovku, velikost nádrží, umístění jezdce. Dnes vše souvisí se vším a zvláště významnou roli hraje aerodynamika.

Marc Surer ale tvrdí, že základní nastavení vozu je důležité nejen pro úspěch týmu, ale i budoucnost jezdce. V základu jde o to, zda má vůz tendenci být nedotáčivý a nebo naopak přetáčivý.

„Pokud je vůz vyladěn tak, že vyhovuje jezdeckému stylu jezdce, je to velká výhoda,“ říká Surer. „Vzpomeňme na Ferrari. Když bylo auto nedotáčivé, byl Barrichello výborný, ale Michael Schumacher se trápil. Pak to Ferrari změnilo a opět vyhrával Michael.“

Marc Surer přidává další případ, a to letošní Toyotu. S lepšícím se vozem se výrazně snižuje rozdíl mezi dosud vynikajícím Trullim a skoro neviditelným Ralfem Schumacherem. A loni u Renaultu tomu bylo podle něj stejně i v případě Trulli – Alonso. „S nedotáčivým autem byl lepší Trulli než Alonso, ale pak se to úplně otočilo.“

A nyní ke dvojici bojující o titul mistra světa. Švýcar je přesvědčen, že pokud získá McLaren potřebnou spolehlivost, má Kimi Raikkonen velkou šanci na titul. „Kimi má výrazně jemnější jezdecký styl než Alonso a má vůz lépe pod kontrolou.“

Díky jediné sadě pneumatik na kvalifikaci i závod mají výhody jezdci ve vozech, které jsou k pneumatikám šetrné, a to je právě případ McLarenu. Letošní kombinace McLaren – Raikkonen je tak podle Surera velkým soupeřem i přes značnou bodovou ztrátu.


Foto: Renault F1 Team, West McLaren Mercedes

Vytisknout

Diskuze: Význam nastavení vozu a jezdeckého stylu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Španělska (Barcelona)

Týmy navrhují pravidla

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud