Maxovi to došlo, navrhuje omezit přítlak

Karel Bařina, 14. července 2005, 08:20 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace se snaží F1 udělat levnější pro týmy a zajímavější pro diváky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Minardi

Minardi | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Už včera jsme vás informovali o dopise, který Max Mosley rozeslal týmům Formule 1. Navrhuje v něm různé technické úpravy, které mají umožnit větší konkurenceschopnost týmům s menším rozpočtem, ale také zajistit snadnější předjíždění, aby byla F1 divácky atraktivnější.

Dalším nápadem je snižování přítlaku. Mosley navrhuje měřit přítlačnou sílu a pravidly stanovit limit, který nesmí vůz překročit. Když bude rychlost méně záviset na přítlaku, bude předjíždění snadnější. Dnes je totiž největším problémem pro předjíždění velká ztráta přítlaku při jízdě za jiným vozem v rychlých zatáčkách, kvůli které si zde musí jezdci udržovat odstup, který se na následující rovince těžko dohání.

"Museli bychom provádět velmi přesná a spolehlivá měření," vysvětluje Max Mosley. "Ale bylo mi řečeno, že to půjde. Bylo by to ovšem mnohem jednodušší s jediným dodavatelem pneumatik. Jestli budou mít tyto nápady podporu týmů, měli bychom začít jednat co nejrychleji, aby pravidla mohla platit v roce 2008."

Podle prvních ohlasů se zdá, že týmy tyto návrhy ze stolu nesmetou. Před konstruktéry by tak stála nová výzva a pravděpodobně by se také zvětšil podíl řidičského umění na výsledku, což by řadu týmů přimělo vrátit se k dobrým závodníkům na úkor dobře platících závodníků.

Foto: Minardi F1
Vytisknout

Diskuze: Maxovi to došlo, navrhuje omezit přítlak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Villeneuve, Jacques

Jacquesův problém v Británii - nepozornost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud