Maxovi to došlo, navrhuje omezit přítlak

Karel Bařina, 14. července 2005, 08:20 Google+

Prezident Mezinárodní automobilové federace se snaží F1 udělat levnější pro týmy a zajímavější pro diváky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Minardi

Minardi | foto: Minardi F1 Team

Sdílejte článek

Už včera jsme vás informovali o dopise, který Max Mosley rozeslal týmům Formule 1. Navrhuje v něm různé technické úpravy, které mají umožnit větší konkurenceschopnost týmům s menším rozpočtem, ale také zajistit snadnější předjíždění, aby byla F1 divácky atraktivnější.

Dalším nápadem je snižování přítlaku. Mosley navrhuje měřit přítlačnou sílu a pravidly stanovit limit, který nesmí vůz překročit. Když bude rychlost méně záviset na přítlaku, bude předjíždění snadnější. Dnes je totiž největším problémem pro předjíždění velká ztráta přítlaku při jízdě za jiným vozem v rychlých zatáčkách, kvůli které si zde musí jezdci udržovat odstup, který se na následující rovince těžko dohání.

"Museli bychom provádět velmi přesná a spolehlivá měření," vysvětluje Max Mosley. "Ale bylo mi řečeno, že to půjde. Bylo by to ovšem mnohem jednodušší s jediným dodavatelem pneumatik. Jestli budou mít tyto nápady podporu týmů, měli bychom začít jednat co nejrychleji, aby pravidla mohla platit v roce 2008."

Podle prvních ohlasů se zdá, že týmy tyto návrhy ze stolu nesmetou. Před konstruktéry by tak stála nová výzva a pravděpodobně by se také zvětšil podíl řidičského umění na výsledku, což by řadu týmů přimělo vrátit se k dobrým závodníkům na úkor dobře platících závodníků.

Foto: Minardi F1
Vytisknout

Diskuze: Maxovi to došlo, navrhuje omezit přítlak

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Villeneuve, Jacques

Jacquesův problém v Británii - nepozornost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud