DISKUZE K ČLÁNKU Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení
Sportovní ředitel Formule 1 Ross Brawn se při formulaci budoucích pravidel zabývá návrhy na snížení nákladů. Ve kterých oblastech, které nejsou moc viditelné, by chtěl ušetřit?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Brawn vysvětluje, proč F1 uvažuje o standardizaci převodovek, brzdových systémů či zavěšení
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» airwar1939
(Hlasovali 2 lidé)
26.09.2018 08:21
To jako že yb ve Formuli 1 měli soutěžit jen týmy… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
jon
20:44 28.09.2018 90.176.154.XXX
Je to ale i o vývoji. 3 závody navíc se v případě boje o šampionáty mohou stát noční můrou v investicích do zatracené techniky. Přední stáje to nechtějí proto, že tak jako tak program F1 silně dotují a takto by se mohly dostat do situace, kdy je na začátku sezóny překvapí nějaký tým ze středu pole, který začne dělat domácí úkoly dříve. Případně nejslabší z velké trojky, který hodí flintu do žita jako první.
A to je bude bolet hodně. Nikdo z nich to nedělá jako business, ale jako prestiž. Mercedes a Ferrari nejvíc utrpí tím, že nebudou na špičce. Představenstvo poškrtá miliardy na program F1 a budou v loji.
A to je bude bolet hodně. Nikdo z nich to nedělá jako business, ale jako prestiž. Mercedes a Ferrari nejvíc utrpí tím, že nebudou na špičce. Představenstvo poškrtá miliardy na program F1 a budou v loji.
jon
20:36 28.09.2018 90.176.154.XXX
Přesně. Jak na to tak koukám, říkám si, zda by nebylo ku prospěchu standardizovat lidi ve FIA a Liberty, kteří pořád vymýšlejí blbosti. Respektive pak ať nebrečí kvůli Haasu apod. To chtějí skončit tak, že si stáje navrhnou pilota a sedačku?
icemix
06:05 27.09.2018 90.178.157.XXX
Presne tak! Tim, ze neco standardizuji, nikdo neusetri - tymy presunou penize jinam. Cely princip slevnovani resi FIA uplne z blbeho konce. Musi prece zacit u sebe: kdyz chci, aby bylo nece levnejsi, musim obecne slevnit vstupy. A temi vstupy jsou prece odmeny FIA na konci sezony, vstupenky apod. Tim prestanou teci do F1 ty silene penize a navratnost tymum se proto snizi. A co udelaji tymy? Snizi rozpocet. Je to strasne jednoduche, ale nikdo to neudela, protoze by si vsichni ten obrovsky rybnik penez v F1 upustili.
Jirka_1
13:25 26.09.2018 217.30.64.XXX
Za tři závody jim nikdo nedá stovky milionů (možná tak madagarských franků) a když vezmu, že Mercedes atd. mají cca 400 milionů na sezónu, tak to z TV práv nedostanou ani omylem. Jinak by si Sauber a spol. vesele pískali... Co vím, tak frank Williams řekl, že náklady na sézónu jsou cca 100 milionů už nevím čeho a co je navíc, může dát na vývoj. Takže další tři závody jim skutečně nepřinesou zisk, o který by ukrutně stáli...
Mike17
13:03 26.09.2018 185.149.130.XXX
Jo, máš pravdu. Jistě je nějaké opotřebení a případné nehody. Ale pořád si myslím, že náklady na tyto věci jsou v řádku několika milionů a příjmy v řádech stovek milionů. Jen si vem poplatky pořadatele za pořádání závodu, televizní práva, reklama.....
Jirka_1
12:32 26.09.2018 217.30.64.XXX
Ano, pokud nic nerozbijí nebo jim něco neodejde. A koncem sezóny je daleko větší možnost zase oškubat nějaké to křídlo nebo skončit v kotrmelcíích, což je pro týmy ze chvostu další zátěž. A každá další VC zvyšuje opotřebení PJ a převodovky. Takže další problém pro konstruktéry.
A vyšší zisk? O kolik %? Vyplatí se to v porovnání se zvýšenou únavou personálu?
A vyšší zisk? O kolik %? Vyplatí se to v porovnání se zvýšenou únavou personálu?
Mike17
12:11 26.09.2018 185.149.130.XXX
Já nevím, jestli tento způsob přemýšlení není trochu zcestný. Dobře, ušetří za převodovku 10mega. Tak ty stáje sníží rozpočet o 10 mega, nebo těch 10 mega vrazí stejně do něčeho jiného? Podle mne zůstane rozpočet stejný, jen se ty peníze utratí za něco jiného, možná ještě méně přínosného.
airwar1939
08:21 26.09.2018 176.74.141.XXX
To jako že yb ve Formuli 1 měli soutěžit jen týmy, co jsou tam kvůli vítězství... tedy letos maximálně tři týmy?
airwar1939
08:19 26.09.2018 176.74.141.XXX
Myslím že tohle řešení, nad kterým uvažuje Brawn je z principu Formule 1 špatně. Pokud cht+ějí standardizované díly, tak ať pravidly umožní týmům tyto díly kupovat od konkurence a o zbytek se "postará trh". Příklad Haasu, Sauberu či TR ukáže cestu i ostatním, co nebudou mít na to vyvinout vlastní řešení. Ale brát nejlepším možnost získat díky své šikovnosti a invenci výhodu je v rozporu s duchem F1.
Jirka_1
17:27 25.09.2018 217.30.64.XXX
Každá VC navíc je zkrácení doby na vývoj a stavbu nového auta pro další sezónu. K tomu zákaz testování, tak co pak chcete. Podle mě je max. počet VC 18, všechny další jen přinesou týmům vyšší náklady. Nevím, jak moc jsou jim pak FIA nebo těmi Amíky kompenzovány. A když k tomu přidám fenomenální rozdělování peněz z TV práv tak, že nejvíc dostanou ti nejbohatší, tak to je skutečně na makovici.
Jirka_1
17:24 25.09.2018 217.30.64.XXX
Ono vocamcáď pocamcaď - v minulosti byly formule z velké části unifikované, většina jich měla motor Cosworth a k tomu přiřazenou převodovku, brzdy a další věci si také týmy nevyráběli samy. Prakticky šlo jen o stavbu šasi, do které se tyto komponenty namontovaly. Pokud někdo bude vyrábět díl, který je ve všech formulích prakticky stejný pro všechny, tak co na tom. Prakticky nevidíme nic, co je pod karosérií. A když to ukáží při opravách v boxech, tak stejně nerozlišíme tvar dílů u Ferrari od Mercedesu - protože je to prakticky totožné. Se vždycky na začátku sezóny bavím komentáři, kdo má jak esteticky povedené auto, přitom jsou rozdíly tak malé, že na dálku při stejném zbarvení je od sebe jen velmi obtížně odlišíte. A u tohoto hledat co je krásné a co ne, to je fakt na palici.
Problém F1 je v tom, že už není další cesty vpřed, protože výkony motorů jsou na hranici lidské zvládnutelnosti a ovládání auta taktéž. A další problém je v tom, že pokud bychom F1 škrtli a začali s novou F1 podle zcela jiných technických pravidel, nepomůžeme si, protože v jiných sériích je to, co by se mělo v F1 použít a tak vlastně není co vymýšlet. Prostě jsme se dostali na konec vývoje, už není co vymýšlet, aby to bylo o závodění a show, jak stále chtějí. Chcete show a sport? Vraťte se do padesátých a šedesátých let. Teď už je to jen o vymakanosti techniky.
Problém F1 je v tom, že už není další cesty vpřed, protože výkony motorů jsou na hranici lidské zvládnutelnosti a ovládání auta taktéž. A další problém je v tom, že pokud bychom F1 škrtli a začali s novou F1 podle zcela jiných technických pravidel, nepomůžeme si, protože v jiných sériích je to, co by se mělo v F1 použít a tak vlastně není co vymýšlet. Prostě jsme se dostali na konec vývoje, už není co vymýšlet, aby to bylo o závodění a show, jak stále chtějí. Chcete show a sport? Vraťte se do padesátých a šedesátých let. Teď už je to jen o vymakanosti techniky.
GRAHAM
16:41 25.09.2018 77.236.218.XXX
No tak nevím, ale konstrukterský titul , když Haas nic zásadního nevymyslí, jen to přebere od Ferrari....co se ti na tom líbí? Když někteří ostatní si musí vyrobit , vymyslet vše sami?
Haas by z tohoto soutěžení měl být vyřazen. Ač je jasné, že pravidla neporušuje....
Haas by z tohoto soutěžení měl být vyřazen. Ač je jasné, že pravidla neporušuje....
Lahva
13:22 25.09.2018 194.228.59.XXX
Nevím, tohle se mi úplně nelíbí. To už se mi víc líbí, ať se spolupracuje na úrovni jako dnes (Haas, Ferrari). Tyhle díly můžou odebírat v rámci mateřský stáje, sníží se náklady a stále zde bude prostor pro inovace.
Neříkám mít zákaznické vozy.
Trochu doufám, že se střed pole teď dotáhne na přijatelnou úroveň, protože očekávám, že všichni začnou více méně dělat to co Haas. Takže jestli mají jezdit na špičce 3 (kéž by 4*) týmy, a za nimi o sekundu zbytek pole - to by mohla být dobrá podívaná.
* doufejme že Renault a RB se dotáhne, respektive drží
Neříkám mít zákaznické vozy.
Trochu doufám, že se střed pole teď dotáhne na přijatelnou úroveň, protože očekávám, že všichni začnou více méně dělat to co Haas. Takže jestli mají jezdit na špičce 3 (kéž by 4*) týmy, a za nimi o sekundu zbytek pole - to by mohla být dobrá podívaná.
* doufejme že Renault a RB se dotáhne, respektive drží
Aktuálně
Poslední závod 21.4.2024
GP ?íny56 kol (305.066 km)
Shanghai International Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 05.05.2024
GP Miami 57 kol (308.326 km)
Miami International Autodromední | hod | min | sek