Jezdec Toyoty zajel čas 1:58,392 min, který byl o dvě desetiny rychlejší než čas dosažený druhým speciálem japonského týmu. Druhý čas zajel mimo jiné Sébastien Buemi, kterého též známe z jeho působení ve Formuli 1 v rodině Red Bull.
Alonso tímto výkonem překonal očekávání mnoha odborníků - mezi vozy LMP1 a F1 je totiž dost rozdílů. Toyota je však jediná značka, která nasadila vozy v kategorii hybridních prototypů. Nejrychlejší prototyp nejvyšší kategorie bez hybridního pohonu byl z týmu Rebellion a na Alonsa ztrácel přes 0,5s.
AKTUALIZACE:
Fernando Alonso zajel v kvalifikaci až druhý čas - o zhruba půl vteřiny zaostal za Mikem Conwayem, který se sesterskou Toyotou objel okruh nejrychleji ze všech. Jenomže druhý vůz japonského týmu byl po kvalifikaci dodatečně diskvalifikován. Komisaři zdůvodnili diskvalifikaci administrativní chybou týmu.
"Byla to dobrá kvalifikace a já si ji užíval. Člověk má jenom jeden pokus na zajetí rychlého kola. Jako tým startujeme z prvních dvou pozic a na nich bychom závod také chtěli dokončit. Startovat z první řady se mi už dlouho nepovedlo," komentoval kvalifikaci Španěl.
"Závod můžeme vyhrát," věří jezdec. Sám Alonso by však na startu neměl sedět za volantem, vůz s číslem 8 by měl pilotovat Buemi. "Až dosud to byl pro mě velmi dobrý víkend, v autě si to užívám. Hlavně ve druhém tréninku jsem se o autě hodně naučil."
AKTUALIZACE II:
Toyota opanovala úvodní závod sezony WEC, když získala double. Vůz, v jehož posádce byl i Fernando Alonso, se radoval z vítězství. Vůz #8 TS050 Hybrid, jehož posádku tvořili kromě Alonsa ještě Sebastien Buemi a Kazuki Nakajima, vedl prakticky celý závod. Druhá Toyota navíc startovala z chvostu, a tak měli cestu k vítězství o to snazší.
Toyota #7 se na druhé místo dostala asi po hodině závodu, ale to už #8 měla náskok zhruba minuty. Nakajima pak musel udělat extra zastávku v boxech, protože se mu povolily bezpečnostní pásy. V La Source navíc udělal hodiny.
V páté hodině závodu vyjel safety-car, tím se obě Toyoty sjely. Závěrečný dvojitý stint absolvoval Alonso, ve druhém autě byl Mike Conway. Ten sice na Španěla v závěrečné hodině vyvíjel tlak, ale nikdy na něj nezaútočil. Cílem projely obě Toyoty v rozdílu 1,4s.