První trénink v Číně patří Hamiltonovi, druhý Räikkönen. Oba Red Bully před Vettelem

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2018, 05:30 Google+

ŠANGHAJ - 1. TRÉNINK; Lewis Hamilton byl nejrychlejší v 1. tréninku v Šanghaji, hned za ním skončil Kimi Räikkönen s Ferrari následovaný Valtterim Bottasem a oběma Red Bully. Ani jeden ze Stříbrných šípů na rozdíl od všech svých soupeřů nevyužil tu nejměkčí směs, kterou Pirelli přivezlo.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 13.04. 08:07) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s Mercedesem W09

Lewis Hamilton s Mercedesem W09 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

V Číně je podstatně chladněji než před týdnem v Bahrajnu - vzduch 18 °C, dráha o stupeň více. Meteorologové navíc hrozili deštěm, ten ale přišel jen v podobě několika kapek. Větší starosti jezdcům dělal spíše silný vítr.

Pirelli poprvé kvůli zpestření strategií nepřivezlo sekvenci na sebe navazujících pneumatik: po ultra-měkké mají týmy k dispozici měkkou a středně-tvrdou směs (vynechaná je tedy super-měkká), mezi nimiž jsou velké rozdíly v časech na kolo.

První čas zajel po 6 min Stroll na měkkých pneumatikách - 1:42,648 min, Alonso byl o chvíli později o 4 sekundy rychlejší - 1:38,765 min. Loni se jel 1. trénink na mokré trati a kvůli mlze byl po 20 min zastaven, proto srovnání s časem Hamiltona 1:50,491 nemá hodnotu.

Do se pak dostal Räikkönen s Ferrari (1:37,651 min), v zatáčce č. 11 vedoucí na 1175 metrů dlouhou rovinku dostal smyk, Alonso se pro ní prohnal bez aktivovaného DRS, aby McLaren nasbíral data. Jeho týmový kolega Vandoorne se prohnal štěrkem, zeď naštěstí minul.

Časy dále klesaly, na prvním místě se vystřídali Ricciardo, Bottas a Hamilton. Ten nejprve na měkké směsi zajel 1:35,281 min, pak přidal na 1:33,999 min (stále na měkkých). Po dalším rekordu v prostředním sektoru ale dostal smyk v zatáčce č. 11 a skončil v únikové zóně v opačném směru.

Ferrari překonal o 0,359 s, Bottas byl o 0,458 s pomalejší. Soupeři Mercedesu ale už sáhli po ultra-měkkých pneumatikách. Do boje se hlásí také oba Red Bully, které skončily před Vettelem.

Špičce byl nejblíže Magnussen s Haasem, před Alonsem se opět umístil Gasly s Toro Rosso poháněným Hondou. McLarenu, jenž si nechal přivézt nejvíce ultra-měkkých směsí, čínský okruh nemá moc sedět, jeho španělský pilot ale včera uvedl, že jejich výkonnost bude mnohem lepší než v Bahrajnu.

GP Číny (Shanghai International Circuit)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:33,999
2. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:34,358
3. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:34,457
4. 3 Daniel RICCIARDO ausAston Martin Red Bull Racing1:34,537
5. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:34,668
6. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:34,861
7. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:35,178
8. 55 Carlos SAINZ JR. espRenault Sport Formula One Team1:35,616
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:35,718
10. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:35,800
11. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:36,037
12. 14 Fernando ALONSO espMcLaren F1 Team1:36,044
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:36,051
14. 31 Esteban OCON fraSahara Force India F1 Team1:35,351
15. 35 Sergej SIROTKIN rusWilliams Martini Racing1:36,691
16. 28 Brendon HARTLEY ausRed Bull Toro Rosso Honda1:36,715
17. 16 Charles LECLERC mcoAlfa Romeo Sauber F1 Team1:36,723
18. 2 Stoffel VANDOORNE belMcLaren F1 Team1:36,756
19. 9 Marcus ERICSSON sweAlfa Romeo Sauber F1 Team1:36,909
20. 18 Lance STROLL canWilliams Martini Racing1:37,277

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Google+ Vytisknout

Diskuze: První trénink v Číně patří Hamiltonovi, druhý Räikkönen. Oba Red Bully před Vettelem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 13.04.2018 08:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kimi Räikkönen na tiskové konferenci

"Podcenili jsme to!" Smlouva o přestupu Räikkönena má na Sauber již nyní obrovský vliv

Charles Leclerc během loňských testů Ferrari v Maďarsku

Leclerc ujel první kilometry s letošním Ferrari SF71H, Pirelli řeší přílišné šetření pneumatik

Max Verstappen s Red Bullem RB14 v Monze

"Honda má větší rozpočet než Renault a Red Bull momentálně nejlepší auto," říká Verstappen

Přes triumf v Singapuru Hamilton neusíná na vavřínech

Hamilton žádá Mercedes o zrychlení vývoje

Stoffel Vandoorne s McLarenem v GP Singapuru

McLaren uvažuje o tom, že v Rusku použije extrémnější nastavení

Max Verstappen slavil v Singapuru stříbro, v cíli byl před Sebastianem Vettelem

"Výsledek ospravedlňuje nasazení problematické C-specifikace," říká Renault. Prozrazuje, kolik výkonu přidali

Sebastian Vettel na pódiu v Singapuru, kde skončil třetí

"Hamilton dominuje, Vettel má po titulu," domnívá se Zanardi a italská média

Daniel Ricciardo věří, že s Renaultem bude v sezóně 2020 bojovat o vítězství

"Ricciardo je drahý, ale stojí za to," tvrdí Renault. Budou spolu v roce 2020 bojovat o titul?

Sebastian Vettel odjížděl ze Singapuru hodně zklamaný, náskok Hamiltona nestáhnul

"Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

Lewis Hamilton se svou trofejí v Singapuru

"Z našeho auta dostáváme víc, než na co má," tvrdí Hamilton

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari dosáhlo přes zimu velkého pokroku, letošní šampionát po dvou závodech vede s náskokem 10 bodů

"Ferrari bude v Číně těžko k poražení, na rovinkách jsou rychlejší," varuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Ferrari udělalo chybu už při výběru pneumatik, Bottas nikdy neměl talent jako Hamilton," říká Villeneuve

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Jedno z nejlepších kol, jaké si pamatuji, vše na limitu," usmívá se Hamilton

  3. V 2. tréninku úřadoval Räikkönen. Vettel odstoupil předčasně, Alonso potěšil McLaren +VIDEO

  4. "Teď musíme všechny závody vyhrát!" vybízí Vettel Ferrari k finálnímu útoku

  5. Co zaznělo ve Vettelově rádiu během kvalifikace?

  6. "Jeden z nejhorších případů ignorování modrých vlajek," poukazuje Whiting na konkrétního jezdce

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud