FERRARI
Sebastian Vettel, 1. místo
Samozřejmě jsem měl trošku štěstí se safety carem, ale dnes jsem si to hodně užil. Doufal jsem, že můj start bude trošku lepší, ale nevyšlo to, takže jsem byl třetí. Na konci prvního stintu mi Lewis a Kimi trošku ujeli. Já se modlil za safety car a potom někdo zastavil v první zatáčce a potom Haas na výjezdu ze druhé a když jsem to viděl, byl jsem plný adrenalinu. Závod je zastaven, ale vjel jsem do boxů na limitu a když jsem vyjel, věděl jsem, že se tu těžko předjíždí. Lewis si udržoval tlak, obzvlášť na konci prvního stintu, ale alespoň posledních pět kol jsem si mohl pořádně užít. Štěstí to bylo, ale bereme to. Nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale je to dobrý start a čerstvá motivace.
Don't even think about it, Seb 😂 🍾#AusGP #F1 pic.twitter.com/Ja65BypHyO
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018
Kimi Räikkönen, 3. místo
Bylo to ok. Neměli jsme moc štěstí, ale co naděláte. Naštěstí to byl Seb, komu štěstí přálo, takže to je alespoň náš tým. Myslím, že jsem měl slušnou rychlost po celou dobu a je jen těžké tu předjíždět. Safety car bylo opravdu štěstí, ale udržel jsem si třetí místo. To beru. S autem jsem byl spokojen.
Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Nádherné vítězství a skvělá práce týmu jak na trati, tak v Maranellu, znamenala pro nás všechny, piloty i fanoušky, vynikající neděli. Získali jsme spoustu bodů pro obě kategorie. Sezóna je pochopitelně ještě dlouhá, ale dnes můžeme být šťastní, protože každý z nás si splnil svou úlohu jak nejlépe dovedl. Teď už se začneme připravovat na další závod, jsme si vědomi toho, že nás čeká spousta práce, ke které přistoupíme s pokorou a odhodláním.
Sergio Marchionne, prezident Ferrari
Ferrari nemohl začít šampionát lépe! Když jsem slyšel v Melbourne italskou hymnu, byl to pro nás a každého fanouška Scuderie velmi emotivní okamžik a také odměna za účast v tomto skvělém závodě. Samozřejmě před námi leží ještě dlouhá cesta, série dvaceti závodů, proto je na oslavy příliš brzo. Máme před sebou ještě hodně práce, ale první krok jsme učinili správným směrem.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 2.místo
Byl to neuvěřitelný víkend a gratuluji Sebastianovi a Ferrari. Dnes odvedli lepší práci, musíme se podívat a zapracovat na tom, co se stalo. Stále máme dobrou rychlost a během závodu jsem na to mohl tlačit, ale tady se velmi těžko předjíždí. Nakonec jsem se smířil s tím bojovat jindy a šetřit motor.
"I did everything I was supposed to do. I'm in disbelief" - @LewisHamilton#AusGP #F1 pic.twitter.com/EkIP8DY1Ur
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018
Valtteri Bottas, 8. místo
Byl to den určitého zklamání. Získal jsem pár bodů, ale ne tolik, v kolik jsem doufal, ačkoliv jsem odstartoval z 15. místa. Vůz by velmi dobrý, cítil jsem se v něm jako v kvalifikaci, tým na něm opravdu hodně zapracoval. Bohužel na této trati se velice těžko předjíždí, takže jsem toho moc nedokázal. Potýkal jsem se také s mírným přehříváním motoru v závětří mých soupeřů, takže jsem se několikrát musel stáhnout. Víkend tedy nedopadl nijak slavně, určitě nebyl ideální, ale je před námi ještě dvacet Grand Prix. Musíme se z tohoto víkendu poučit a zkusit to znovu za dva týdny v Bahrajnu.
Toto Wolff, šéf týmu
Těžko se to vstřebává, protože rychlost jsme měli. Z nějakého důvodu, musíme přijít na to, co nás stálo vítězství. Mysleli jsme, že jsme tři sekundy v limitu, nevím, co se s nimi stalo. Musíme se zeptat počítačů a pokud máme někde softwarovou chybu, musíme to napravit. Podle mě máme v systému chybu, protože tvrdil, že máme 15 sekund náskok, abychom zůstali na čele. Měli jsme dvanáct... Mělo to být dost, ale nebylo, jak jsme potom uviděli na obrazovkách. Lewis jel potom naplno, ale tady se těžko předjíždí. Ani ti nejlepší tu nemohou předjet. Musel to vzdát, protože pneumatiky by to do konce nezvládly.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 4. místo
Samozřejmě jsem udělal co to šlo, abych se dostal před Kimiho. Ale je to úzká trať a těžko se tu předjíždí, ale zajeli jsme nejrychlejší kolo a to je dobré znamení do budoucích týdnů. Myslím, že jsme hodně blízko rychlosti Ferrari. Máme nejrychlejší kolo, takže jsme rozhodně jedni z nejrychlejších, ne-li nejrychlejší auto. Snad to potvrzuje pokrok. Myslím, že musíme najít kvalifikační rychlost, ale závodní je dobrá.
Max Verstappen, 6. místo
Po celkem slušném startu jsem měl smůlu v první zatáčce a nechal se nachytat - ztratil jsem pozici. Najednou jsem měl s vozem potíže - s vyvážením - o pár kol později jsme zjistili, že se na autě něco rozbilo. Uprostřed zatáčky jsem ztrácel přilnavost a v jednu chvíli jsem dostal i hodiny.
"Something broke"@Max33Verstappen reveals that he was fighting a losing battle from very early on in Melbourne#AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/OLWiLKnXiV
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018
Není to ideální, ale příliš pozic jsem neztratil. A i když jste tu v souboji, předjíždění je tu těžké. Je to škoda. Přestože jsme měli poškozený vůz, získali jsme body. A jakmile jsme byli v čistém vzduchu, byla rychlost dobrá. Není třeba se obávat, musíme se soustředit na dobrou kvalifikaci a v závodě to potom nějak samo dopadne.
Christian Horner, šéf týmu
Vyzdvihnout je především třeba posun Ricciarda z osmé pozice na čtvrtou, a to na trati, kde se obtížně předjíždí. Myslím, že Danielův manévr na Hülkenberga byl jediným předjetím v závodě. V závěrečné pasáži jsme mohli vidět, že Daniel silně tlačil na Räikkönena, měl dobré tempo, což potvrdilo nejrychlejší kolo v závodě - pro sezónu je to hodně povzbudivé.
Max prožil hodně frustrující odpoledne. Začal dobře, ale pak ho zprava předjel jeden z vozů Haas. Po hodinách zaznamenal nějaké škody na šasi svého vozu, což značně ovlivnilo výkon monopostu, ale stále bojoval a navzdory hodinám dokázal dojet šestý, ačkoliv neměl možnost nikoho předjet. Také práce mechaniků v boxech byla fantastická, i oni zaznamenali v tomto závodě vůbec nejrychlejší zastávku.
MCLAREN
Fernando Alonso, 5. místo
Šlo to víceméně podle očekávání. Věděli jsme, že máme dobrou závodní rychlost, lepší než kvalifikační. Těžili jsme i z potíží, které měli ostatní. Útočil na nás v posledních dvaceti kolech Verstappen a ubránili jsme se. Jsem spokojen, tým odvedl skvělou práci - nový motor a předělání vozu během minulou zimu.
P5? It's just the beginning, says @McLarenF1's @alo_oficial#AusGP 🇦🇺 #F1isBack pic.twitter.com/9c4svRQvTn
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018
Nyní jsme konečně tam - oba vozy na bodech. Páté místo - jsem spokojen a je to dobrý začátek. Rozhodně to bude lepší a lepší. Máme potenciál, který musíme ještě odemknout. Je to první závod a snad už v Bahrajnu uvidíme další pokrok směrem k Red Bullu, což je další cíl.
Stoffel Vandoorne, 9. místo
Pro tým je skvělým výsledkem, že má na bodech obě auta. Je to oproti loňskému roku velký kontrast a myslím, že to naznačuje do budoucna obrovský potenciál. Já osobně jsem trochu rozladěn virtuálním safety carem, protože myslím, že bychom mohli dojet ještě výš, ale s ohledem na úvodní závod můžeme být šťastní.
Do sezóny vstupuji s optimismem. Ještě nás toho hodně čeká a partnerství s Renaultem je pořád značně čerstvé. Byl to první závod, víme, že budeme pracovat s některými novými komponenty, takže doufám, že se to na trati promítne. Momentální stav je dobrý, je třeba pokračovat ve zlepšování a dosažení většího výkonu - a pochopitelně i bodů. Bojovali jsme úspěšně s vozy Renault a Red Bull, což je pozitivní, myslím, že pořád existuje určitá rezerva pro další zlepšení. Začátek je to skvělý a po tomto závodě se domnívám, že máme v budoucnu dost možností. Jako tým musíme být ambiciózní, já osobně se těším na to, co nás čeká.
Eric Boullier, sportovní ředitel
Výhodou bylo, že oba Haasy měly problém, i když je mi líto kluků v tom týmu, protože odvedli skvělou práci a není moc dobrou odměnou za to mít tak špatný závod. Ale my využili všechny možnosti. Věděli jsme, že máme rychlost a potenciál i do budoucna, proto jsme mohli příležitosti využít. Během tří kol, kdy jsme Fernandovi řekli jet naplno, a ty kola byla velmi rychlá. Stoffelova rychlost byla dobrá. Během druhé části závodu se Fernandovi vyrovnal, ale když jste o pár pozic dál a máte za svými zády Bottase, není to lehké si to místo udržet a proto je výsledek jiný. Musíme se Stoffelem pracovat, aby mohl svoji rychlost ukázal už dřív během víkendu.
RENAULT
Nico Hülkenberg, 7. místo
Dnes bychom měli být celkem spokojeni. Rychlost auta byla dobrá a samo o sobě je konkurenceschopné, ale pořád víme o spoustě práce před námi. Jsem spokojen s tím, jak víkend pokračoval, pátek nebyl vůbec dobrý, ale nakonec jsem ho proměnil ve slušný výsledek a uspokojivou neděli. Pomohli nám odstoupivší piloti, neměli jsme štěstí se safety carem, ale to je závodění a šest bodů je dobrou odměnou za tvrdou práci týmu.
Carlos Sainz jr, 10. místo
Moje láhev na vodu se zasekla a od prvního kola mi do pusy pumpovala vodu, tak jsem pil, až jsem měl žaludek plný vody. Vůbec jsem se necítil dobře a bylo to hodně náročné. Během safety caru už jsem myslel, že se pozvracím. Od té chvíle už to bylo jen o dojezdu do cíle. Byla to smůla, ale musíme se z toho poučit. Co se rychlosti týče, tak je to pozitivní start. Myslím, že bez všech těch potíží a s lepším vyvážením v prvním stintu to mohlo být lepší. Ale poučíme se.
Cyril Abiteboul, výkonný ředitel
Uspokojivý výsledek, ale nikoli dokonaly. Ukazuje se však, že postupujeme v souladu s našimi cíli. Je zřejmé, že pro takové umístění musí vše probíhat hladce, od pit-stopů až po spolehlivost. Dvě bodované příčky jsou solidním vstupem do sezóny, je to výsledek, na němž lze stavět. Safety car nám lehce ublížil, ale takové už závod jsou, někdy vám podobné věci prospějí, jindy ne. Zaměřili jsme se především na spolehlivost, což nakonec dokazovaly všechny vozy poháněné Renaulty, neboť všechny skončily v první desítce, vnímáme to jako pozitivum. Víme, že další boj ve středu pole bude nadále velmi těsný, což je pro nás motivací do další práce.
FORCE INDIA
Sergio Pérez, 11. místo
Byl to pro nás poměrně nešťastný víkend, ale také jsme z tohoto závodu vytěžili pozitiva. Dojeli jsme na dosah bodů, i když jsme je nakonec nezískali. Celý závod jsem se o to opravdu snažil a hlavně v posledních kolech jsem tlačil na Sainze. Byl jsem blízko, ale nestačilo to. V Melbourne je předjíždění hodně obtížné, totéž jste mohli vidět u Bottase, který mě v prvních fázích také nemohl předjet.
Vůbec nám nepomohl virtuální safety car, ale tak to někdy chodí. S mým výkonem a jízdou jsem spokojen, také s týmovou prací. Musíme se nadále zlepšovat, ale věřím, že už brzy budeme bojovat o body. Doufám, že náš progres nastane už v Bahrajnu. Je to závod, kde se dá předjíždět a strategie hraje větší roli než v Melbourne.
Esteban Ocon, 12. místo
Nebylo to dnes vůbec snadné. Těžko se předjíždělo a přestože se mi v prvním kole podařilo dostat před Lance Strolla, všichni se mi až do VSC poměrně dost vzdálili. S Bottasem jsem chvíli bojoval a po restartu safety caru jsem byl blízko za Sergiem. Rozhodně jsme měli lepší závodní tempo ve srovnání s kvalifikační rychlostí, ale pořád nám nějaký výkon chybí k tomu, abychom byli v první desítce. Ve Formuli 1 se ale věci mohou rychle obrátit, takže v následujících dvou týdnech budeme usilovně pracovat, abychom byli v Bahrajnu úspěšnější.
Robert Fernley, zástupce vedoucího týmu
Náš cíl jsme v tomto víkendu nesplnili, chtěli jsme bojovat v první desítce, nakonec jsme skončili těsně za nimi. Sezóna sotva začala a ve dvaceti následujících závodech bude dost příležitostí k vývoji vozu a prokázat své silné stránky. Jak jsem řekl včera, pohybujeme se na vývojové křivce a pro Bahrajn máme další plán. Oba piloti dnes jeli dobře, ale nepřálo nám štěstí, zvláště se to týká výjezdu safety caru. Ostatní vozy byly dost vzdálené, Sergio se v posledních kolech vozil v závětří Sainze, ale nepovedlo se mu ho předjet. Čeká nás tvrdá práce, abychom byli v Bahrajnu silnější.
SAUBER
Charles Leclerc, 13. místo
Dnešek byl pro mě šťastným. Začátek nebyl ideální - musel jsem se chytit soupeřů a pomalu jsem je dotahoval. Maximalizovali jsme náš potenciál a náš odstup byl velmi dobrý. Byl jsem některé soupeře schopen předjet, což bylo opravdu zábavné. Celkově hodnotím víkend pozitivně, od pátku jsme dosáhli určitého pokroku a nacházíme se na dobrém výchozím bodě. Získal jsem hodně zkušeností a nabýval jistotu i pro další závod v Bahrajnu.
Marcus Ericsson, nedokončil
Po dobré přípravě to byl závodní víkend plný zklamání. Solidně jsem odstartoval a z vozu jsem měl skutečně dobrý pocit - byl jsem připraven bojovat o pozice. V šestém kole ale na mém voze došlo k problému s hydraulikou a závod pro mě skončil. Nyní budeme všechna data analyzovat. Dokázali jsme se potýkat se soupeři, což je pozitivní, takže se jen můžeme těšit do Bahrajnu.
Frédéric Vasseur, vedoucí týmu
Vyvážení celého závodního víkendu vidím pozitivně, zejména s ohledem na pokrok, kterého jsme od pátku dosáhli. Pokud jde o závod, pocity jsou smíšené, protože Marcus po startu předvedl impozantní práci. Nyní musíme prověřit veškerá data. Charlesovi blahopřejeme k jeho debutu, bylo důležité, aby závod dokončil - skvěle se vyrovnal s pneumatikami a úsporou paliva. Celkově lze výkon týmu hodnotit dobře a pro Bahrajn máme patřičnou motivaci.
WILLIAMS
Lance Stroll, 14. místo
V prvním kole jsme měli nastaven špatný mód a tak mě Ocon dostal. Také jsme neměli ten výkon navíc, který jsme potřebovali při re-startu a tam jsem ztratil místo proti Leclercovi. Jen jsme se snažili dostat auto do cíle místo abychom závodili. Dnes se toho hodně dělo a ty problémy nás stály čas. Snad to do Bahrajnu vyřešíme.
Sergej Sirotkin, nedokončil
Nešlo to podle očekávání a to ani nemluvím o výsledcích i když ty samozřejmě chceme získávat dobré. Mluvím o učení se, což se nestalo. Je to škoda a jsem zklamaný, protože to není ideální a nebyl to lehký víkend. Bylo důležité mít dobrý závod... Nyní se budu připravovat na Bahrajn, tak se těším. Už za dva týdny... Budeme pracovat ještě usilovněji a jsem si jist, že se dostaneme tam, kde si zasloužíme být.
Paddy Lowe, technický ředitel
Odpoledne, které chcete zapomenout. Sergej měl problém s brzdami a vypadá to, že se mu tam zamotal igelitový sáček a zablokoval chlazení. Zakže zadní pravá čas chytla a kvůli tomu přestala fungovat hydraulika. Plnový pedál šel až na podlahu a musel vyjet na únikovou cestu. Konec závodu. Je to smůla, protože během svého prvního závodu potřeboval najet co nejvíc, aby získal zkušenosti a to se nám dnes nepovedlo. Lance se trápil s rychlostí a museli jsme hlídat spotřebu paliva. Bojovali jsme o třinácté místo, ale Lance předjel nakonec při restartu Leclerc. Snažil se ji vybojovat zpět, ale nepodařilo se.
TORO ROSSO
Brendon Hartley, 15. místo
Nebyl to dnes dobrý závod, zablokoval jsem brzdy v nájezdu do první zatáčky a poškodil si pneumatiky, takže jsem neměl jinou možnost, než zajet do boxů, protože to byly snad největší probrzděné plochy, jaké jsem kdy způsobil. V druhém stintu mě postihl defekt pneumatiky, takže na zadní straně vozu došlo k menšímu poškození. Z tohoto hlediska by bylo nesmírně těžké vůbec pomýšlet na body.
Pierre Gasly, nedokončil
Sezóna nezačala nijak dobře. Za zatáčkou 12 mi zhasl motor, pak zase naskočil, ale byl jsem opravdu pomalý a nemohl jsem se posunout kupředu. Snažil jsem se vrátit do boxů a tam jsme se rozhodli skončit. Je to škoda, protože při testech jsme žádné potíže neměli. Myslím, že všichni v týmu jsou zklamaní kvůli problémům hned v prvním závodě, ale je třeba se na vše podívat a poučit se z negativních okolností - v Bahrajnu se chceme vrátit mnohem silnější.
Franz Tost, vedoucí týmu
Po velmi úspěšných testech v Barceloně jsme pochopitelně očekávali mnohem lepší závodní výsledek v Melbourne, ale z různých důvodů to nevyšlo. Určitě nám nepomohlo, že ve třetím tréninku pršelo, protože jsme potřebovali suchou trať k vyhodnocení funkce pneumatik a zda připravené změny správně fungují. Pokud jde o kvalifikaci, odvedl Brendon adekvátní práci, ale Pierre měl problém ve třetí zatáčce. Právě on dobře odstartoval a získal pár pozic, ale bohužel jsme se potýkali s motory a kvůli tomu musel odstoupit. Brendon hned v první zatáčce zablokoval brzdy a musel do boxů měnit pneumatiky, pak se ocitl zcela na konci startovního pole. Teď je třeba na víkendové zklamání zapomenout - je třeba udělat hodně práce, abychom mohli v Bahrajnu dosáhnout lepšího výsledku.
HAAS
Kevin Magnussen, nedokončil
Tohle se opravdu těžko skousává. A to platí pro celý tým. Oba vozy nedokončily a to z takových míst... Měli jsme taková očekávání. Láme to srdce, když to skončilo takto. Ale dostaneme se zase nahoru, zabojujeme a zvládneme to. Co konkrétního se stalo zatím nevím.
Romain Grosjean, nedokončil
Celý víkend jsem byl tak spokojen s autem s plnou i prázdnou nádrží. Dnes jsme měli dobrou rychlost a věřím, že jsem mohl držet krok s předními ještě víc, kdybych byl na startu před Kevinem. Musíme to prozkoumat a pochopit, co se přesně stalo a vrátit se silnější. Problém v boxech musíme vyřešit. Dnes jsme přišli o dost bodů, ale výkon můžeme zopakovat, brzy na to zapomeneme.
Hopes were high at @HaasF1Team for the season opener, but a double DNF stopped them in their tracks 😐
— Formula 1 (@F1) March 25, 2018
Fighting talk afterwards from an emotional @RGrosjean #AusGP 🇦🇺 pic.twitter.com/vSFch525tm
Günther Steiner, šéf týmu
Jde o to, že kolo nebylo upevněno správně a v obou případech to byl závit křížem. Byla to velká smůla. Necvičili jsme dostatečně zastávky v boxech, to si myslím. Ale neměli jsme šanci a tak jsme se tomu nemohli vyhnout. Když máte 100 zastávek tak i přes nějaké potíže je to ok. Ale ta tíha v závodě je mnohem větší a je škoda, že nám chybělo testování. Je to lidská chyba... podle něj bylo vše v pořádku, ale nebylo. Přes zimu jsme nic v této oblasti nezměnili. Je neuvěřitelné, že se to stalo dvakrát. Kdyby dvakrát na levé zadní, tak je tam něco špatně, ale když to bylo na pravé a potom levé, to je prostě neuvěřitelné.