DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
Pepan
13:10 21.03.2018 83.208.30.XXXTo, že za F1 vyhodili tolik peněz, ještě neznamená, že mají dost pádné kliky. Trošku se pouč o investicích a najdeš spoustu případů, kdy lidé či společnosti do něčeho nainvestovali hromady peněz a investice se rozplynula v nenávratnu. Pořád vidíš, kolik investovala Liberty, jenže týmy do provozu investují neustále a musí kromě sportu myslet hlavně na ekonomiku. Ta je pro ně prioritou. Na co jim bude kvalitní sport, když nebudou mít na zaplacení faktur? Tady je střet zájmů a pokud tam nedojde k nějakému koncensu, tyto strany se rozejdou. A nespoléhej na to, že odchodu Ferrari někdo využije a nastoupí místo nich. Režie týmu F1 je neskutečně vysoká, pravidla jsou nepřesná a matoucí že se v nich nevyznají ani jezdci a Liberty, místo aby udělala něco pro vylepšení stávajícího obrazu F1 akorát rozšiřuje řady úředníků.-
-
manson
16:33 21.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
jon
17:52 21.03.2018 194.228.59.XXXJiné automobilky nečekají. To už by tam dávno byly. A pokud o tom ještě nějaké uvažovaly, Honda je odradila na dobro.
Liberty má prd. Jen si snaží si zachovat nějaký statut do jednání. Jenže Ferrari je tam hodně dlouho a moc dobře vědí, co si mohou dovolit. Věděl to Bernie a našel zlatou střední cestu. Díky Ferrari je tam zajímavé prostředí pro ostatní automobilky, které se tam s ním mohou poměřit. Každé sportovní auto se snaží se srovnat s Ferrari, tak kde jinde se s nimi porovnat než tam, kde působí plně továrna. V ostatních sériích to nikde není zastřešeno Scuderií Ferrari z Maranella, takže sice někdo vypráská Ferrari, ale ne tovární stáj, což nikdy nemá tu pravou váhu.
Realita je taková, že Liberty se hodně ohne, jenom se teď snaží stát vzpřímené. Za chvíli bude fáze bolavých zad, od kterých jim automobilky rychle pomohou
Já jsem také proto, ať všichni zůstanou pod hlavičkou F1 a nějak se domluví, ale Liberty otevřelo Pandořinu skříňku a jak se zdá, budou toho asi více litovat, než si mysleli.
-
-
-
-
Pikaso
10:29 21.03.2018 77.104.216.XXXMě to nepřipadá tak, že si TW mete cestičku do jiné série. Podle mě si mete dálnici pro vyjednávání společně s F, aby taky dostali nějakej milodar, protože není žádným tajemstvím, že ani akcionářům M se nelíbí milodary pro F, když oni samy do F1 musí sypat takový balík. Pepane podle mě to není o kopání do F jak často píšeš, podle mě je to zoufalej pokus F ubránit si alespoň část milodarů, protože ani akcionářům Fiatu se nelíbí, že by celej koncern měl najednou vytáhnout z kapsy 90 miliard, o které by přišli. A co si budeme povídat, celá slavná značka F by už dnes možná ani neexistovala pokud by se nastala součástí koncernu Fiat. Vyrábět jenom luxusní supersporty a dělat F1 asi moc peněz nevydělá. proto se většina takových úzce specializovaných automobilek stává členem koncernů, které vyrábějí auta díky jejichž prodeji lze udržet na živu i ty často jenom prestiží předražená autíčka. A ať chceš nebo ne F by samo o sobě již dávno zaniklo, a proto se tě zeptám, kolik aut F denně vidíš na českých silnicích nebo i v Německu, Rakousku nebo i v domovské Itálii ???? Upřímně řečeno, to v Čechách vidím častěji na silnici I/třídy traktor než F.-
Pepan
11:34 21.03.2018 83.208.30.XXXS ohledem na celkovou produkci traktorů a celkovou produkci vozů Ferrari je jasné že častěji uvidíš traktor. Kdyby ale všechny fabriky vyrábějící traktory hospodařily s takovým ziskem jako Ferrari, mohly by oblíznout všech deset. Nebo si myslíš, že Ferko je ve ztrátě tu F1 provozuje z nostalgie a akcionáři Fiatu to vždycky odkývají ze setrvačnosti? A uvědom si, kolik přitáhne Ferrari do tribun diváků a kolik třeba Sauber? Podívej se někdy na to, v čem jsou oblečeni. Nebo si myslíš, že i fanoušci Sauberu si radši koupí triko Ferrari? Pomalu začínám věřit tomu, že odchod Ferrari a Mercedesu bude nejschůdnější řešení. Samozřejmě se musí počítat s tím, že si odtáhnou do nové série i své odběratele. A teď si vem, že by se tam zrealizovalo to, co Ferrari propagovalo před časem - nasazení třetího, zákaznického vozu. V tu ránu by startovní pole nové série mohlo mít i osmnáct míst na startu, a stará série? A to pochybuji, že by Renault zůstal, protože by vlastně neměl proti komu závodit. Volných tratí je po světě neurekom a pokud by promotér nové série nabídl atraktivnější podmínky, Liberty by zůstaly akorát oči pro pláč a název Formule jedna. Trochu málo na to, kolik za ten projekt Berniemu zaplatili. a jestli se utěšuješ tím, že by odcházející týmy někdo nahradil, tak jsi naivní. Ti potenciální zájemci to mohli udělat už dávno, tak proč tam nejsou? a pokud se slevní F1, odejdou sponzoři, klesne sledovanost a bude sice více sportu, ale i méně peněz a možná i odejdou slavní piloti, kteří taky tu F1 tvoří.-
Pikaso
12:04 21.03.2018 77.104.216.XXXNemohu si pomoc, ale máš hrozně jednostranej a jak ty píše naivní pohled. Prezentuješ tu jistoty, o kterých se dá velmi snadno pochybovat. Co když je to tak, že do F1 nešlo mnoho automobilek, protože se jim nechtělo soutěžit s milodary protěžovaným F. Kde bereš tu jistotu, že by se zákazníci F s jejich motory nerozloučili a nesáhli by po motorech R a H. Třeba Toyota z WEC zas tak daleko od motoru F1 není a třeba by jí odchod prominenta přesvědčil, že teď to má cenu a jsou společně s R a H na stejné čáře a dostanou ke svému balíku rovný díl. Třeba by se vrátil i Cosworth. Kde bereš tu jistotu, že F je F1 ??? Znám hodně fandů, ale moc jich to takhle nebere. Většina fandů jako všude fandí úspěšným, což se teď může k F vrátit. Nehledě na to, že když se konečně F dostalo hodně blízko k M, bylo z marketingových důvodů nesmyslné odcházet.
Myslím, že se to nestane, ale kdyby F odešlo osobně mám ten názor, že život jejich série by měl jepičí život, stejně tak jak ty si myslíš, že by to byla smrt F1. No a jak jsem už několikrát psal červené bundy, trika a mikiny nezaručují, že se jedná o pravověrné fandy F. Podle mě to znamená jenom to, že F díky milodarům prodává tyto věci o dost levněji než konkurence. Kdysi jsem si chtěl koupit mikinu R, ale vycházela dvakrát tak draze než mikina F. Proto jsem si nekoupil ani jednu. F nefandím a peníze za R jsem nechtěl dát. Jednoduchá matematika. Fanda jede na závody F1, dost často s tím, že si chce přivést prezent a co si koupí ???? Triko F 1000,- nebo M 2500. Je to vlastně jenom vzpomínka, ne výpovědní hodnota o tom komu fandím. Podle mě si to s tím odchodem a možnostmi F maluješ moc na růžovo, ale realita asi bude trochu jiná.-
Pepan
13:14 21.03.2018 83.208.30.XXXBěž si někdy nakoupit reklamní předmět do obchodu Ferrari. Známý tam byl a protočily se mu panenky. A ty ceny na závodech jsou stejné. Oni nemají důvod se podbízet. Oni jsou Ferrari a spíše lidi rádi utratí ty větší peníze jenom aby dokázali, že jim fandí.
-
-
GRAHAM
12:15 21.03.2018 77.236.218.XXXMáš na mysli promotér Ferrari ?
Když to bude levnější a jednodušší postavit,(motor) nový zájemci přijdou.
Vůbec si nebuď jistý, že automobilky by do toho s Ferrari šli. Nemají důvod.Vím že ty ho vymyslíš, ale nemají. F1 je jen jedna a tu vlastní Liberty.Můj názor.
-
-
manson
13:05 21.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
jako
08:51 21.03.2018 185.51.250.XXXTohle je jen vyhrozovani...I kdyby se Mercedes a Ferrari dohodli ze neco udelaji spolu.Sef Ferrari je hlavne ekonom,a ten moc dobre vi ze by se to nevyplatilo...Okamzite by prisli o 90 mil... TV prava by nebyli tak draha jako doposud,zadna tv by jim hned nedala takovy prachy,a na to by se vazali i firmy a sponzori co by chteli sve reklamy v tv nebo na autech.Okruhy uz by jim neplatii takovy sumy jako ted za F1 a dalsi tymy by chteli urcite rovnomerne prerozdelovani penez.Jinak by hrozili zaloby (viz.uz v soucasnosti si nektere tymy F1 stezuji)..To je proste trend dnesni doby.Tam se bohuzel upira i F1 ,ale ta prece ma nejakou historii a generuje jako zavedena serie spoustu penez.
Ta serie by nemusela byt spatna ale pochybuju ze k tomu nekdy dojde. Bez Mercedesu se F1 obesla dlouha leta,bez Ferrari si to zatim nezkusila,tot otazka(doufam ze k tomu nedojde) .Ale omakzite by meli majitele F1 o nejakych 130 mil navic kdyby se na to Mercdes a Ferrai vykaslalo.
Soucsni majitele by meli najit nejaky kompromis.Mozna nechat proste ty motory jeste nekolik let,nebot staly hroznou raketu.Ale urcite by melo dojit k rovnomernejsimu prerozdelovani penez. Ale Liberty bych dal cas aspon jedno desetileti.Prevzali F1 po asi nejuspesnejsim manazerovi v motorsportu a mozna ne jen v nem,ktery z te serie udelal kolos.Myslim ze Liberty ten kolos nijak neposkodi,ale maji to tezke ,museji delat moderni veci(politicke i socialni)a proste se nemuzou zavdecit vsem.A treba na technicke veci ted maji dobry tym lidi a snad se dockame v budoucnu neceho pozitivniho aby se jednou mohlo zrusit DRS a i treba Halo.-
-
-
Pikaso
10:13 21.03.2018 77.104.216.XXXNejsem si zcela jistej, ale srovnáš jabka z hruškama, nebo spíše v tomto případě diamanty se sklíčkama. Jak konkrétně se jim Ferrari Days vyplatil ???? Není to pouze reklamní promo akce, která peníze pořadateli žere a né přináší ??? Možná přinese kontrakt na několik aut, ale že by generovala takové zisky si prostě nemyslím.-
-
jako
11:07 21.03.2018 185.51.250.XXXBez debat je jasny ze Ferrari by kapital i personal na to melo. Zviditelneni by to prineslo,ale minimalne prvnich pet let by se jim to nevyplatilo,teda pokud by se to udrzelo(kdyz ne tak by to byl prusvih).Jen vyvoj te serie by trval rok dva,sepsani smluv s okruhy, tv ,sponzory.A to nejdulezitejsi sehnat tymy,ktere by do toho sly..Ale pochybuju ze by se jich tam nejak moc hrnulo.Kdyz by jim sefovalo Ferrari a pokud by chteli zachovat formulovy neunifikovany sampionat asi s se stavajicimi motory.
A pak je tu samozrejme stranka veci,jak by to vnimala verejnost.Kdyby Ferrari opustilo F1 ,bez poradnych uspechu(uz je to deset let)tak by si na nich vsechny moto servery a casopisy smlsly.Urcite by se to resilo hodne v mediich a utrpela by tim jak povest Ferrari jako zavodniho tymu ,tak by to mohlo zamavat s hodnotou Ferrari na burze.A to je ta ekonomicka cast o ktere jde hlavne jejich sefovi.Jako prijit z roku na rok o tech 90 mil plus treba 30 za umisteni v PK(ted nevim kolik dostanou za lonsky rok za druhe misto) .A hned na to rozjet nejakou svou serii se jim proste nemuze vyplatit.
A prodej jejich aut ,vubec nezalezi na tom jake maji uspechy.Ferrari delaji ,pro me,nejlepsi a nejhezci auta na svete.Ty budou mit uspech a zisky porad,ale jde o cely koncert FIAT - CHRYSLER a tam si myslim ze by ani nejake predstavenstvo nedoporucovalo zakladat vlastni serii pod zastitou Ferrari.
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek