DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
jon
17:09 21.03.2018 194.228.59.XXXPokud zůstane Lewis a bude jezdit za Renault, tak budu držet palce klidně jim. Já jsem větší fanda jeho než Mercedesu. Po pravdě, mé krvi je bližší BMW (z přímé konkurence) a špička ledovce je pro mě Porsche. Ale Mercedes mám také rád, jako všechny Německé automobilky, takže mají mé extra sympatie i z tohoto úhlu pohledu.
Jinak toho Toto Wolffa, to jsi myslel jako vtip dne, viď? Mluvit o šéfovi stáje a jejím 30% akcionáři jako nedůležitém zaměstnanci by i ve dvojích uvozovkách bylo hodně troufalé, kdyby to bylo myšleno vážně. Kromě Daimleru tam není nikdo jiný, kdo by do toho mohl více kecat než on.
Jinak já jsem s Tebou za to, že pokud se domluví, budou nadále dodávat motory i "neškodným" stájím typu Williams a Force India. Alespoň dokud nebude nějaká regulace výdajů. Ale jestli se zvednou, jdou i s motory. To nám Toto asi jasně naznačil.
-
-
-
jon
11:03 21.03.2018 194.228.59.XXXK tomu vede, ale jen jedna cesta. Unifikace. A to tam pak zůstanou jen největší zoufalci. Suverenitu má v DNA kromě továrních stájí i RB, McLaren, Williams a Sauber. Ocenil by to tak možná Haas, Force India a Toro Rosso (RB by vyšla juniorka levněji). Případně stáje typu Manoru, Caterhamu, HRT a podobní, které finanční politika F1 dohnala ke krachu ...
Do konkurenční série by šlo více stájí. Když dostanou finanční jistotu na provoz svého zázemí a motory zadarmo od promotéra, tak by mě nepřevapilo, kdyby se tam zvedla větší půlka roštu.
Hondě stačí trochu pomoci a jakmile se dostane na dostřel výkonem, rád tam půjde i RB s TR. Proč by jezdili druhou ligu? To není jejich DNA.-
Situs
11:25 21.03.2018 85.70.164.XXXRovnoměrnější dělba příjmů a rozpočtový strop není o unifikaci. A ani levnější motor nemusí být hned o unifikaci. Jen to jsou věci kde Ferrari a Mercedes v konkurenceschopnosti ztrácí nejvíce své trumfy, F1 se chce z honitby za utrácením dostat ke kvalitně utracenému dolaru, a to je prostě pro velikány problém.-
jon
17:43 21.03.2018 194.228.59.XXXJako že by třeba šlo 80% těm, co dělají tu show a velkou část jim dotují i sponzoři, piloti a majitelé stájí. A zbylých 20% šaškům, kteří dělají účetnictví a mají se starat o reklamu. Pak by šlo v pohodě a ani by nebyl důvod, aby se Ferrari zlobilo kvůli zrušení historického bonusu, protože by to dostali v jiné formě. Včetně ostatních, kteří by se měli daleko lépe a nemuseli by pak brečet kvůli ceně motorů.
Co se týká utrácení. Každý utrácí tolik, kolik může. Přijde mi, že kromě F1 moc netušíš, jak to v motorsportu chodí. Když máš peníze, dáš své dítě na motokáry. Jsou tatínci (i u nás v republice), kteří dávají na hobby svých dětí to, co mají, aby jejich dítě mohlo jezdit závody a u nich potrénovat. Pokud to celé okrouhám jen na motokáru + pneumatiky + benzín + startovné + povinná výbava jezdce + licence + náklady spojené se závoděním (cestovné, strava na místě, ubytování), jsme na částce cca 40.000,- za káru, 15.000,- (homologovaná přilba, homologované boty+rukavice+kombinéza), 2.500,- Kč za roční licenci (jezdec + soutěžící), a za každý závod potom 3.000,- za sadu gum (co závody, to nové gumy), 3.000,- spotřebák na káře + motoru, 2.000,- startovné, 1.000 Kč za benzín, 300 Kč za olej (jsou to dvoutakty) + nějaká ta strava v restauraci na okruhu a spaní se dá řešit ve starším karavanu, pokud ho máš. Takže i když to dělají jen jako hobby během víkendů, stojí to kromě asi 60.000,- Kč za rok cca 10.000-15.000,- Kč každý závodní víkend, kterých je 6 za rok. Tohle vše zároveň předpokládá, že mechanikem bude sám tatínek. Což taky může stát pěknou paletu za zadřené motory a další neduhy, které se vyskytnou kvůli nezkušenosti. Je potom fér, že děti, které mají movitější rodiče mohou na jaře trénovat v Itálii a vůbec mají spoustu tréninků i během roku, když na to mají čas a chuť. Možná by to měli regulovat i tady, nemyslíš?
A máš takový dojem, že kdyby toto nastalo, byl by dnes v F1 Max Verstappen na takové úrovni, na jaké je. A že by se Nico Rosberg vyjezdil tak, jak se vyjezdil. O "pohádce" se dá mluvit jen v případě Lewise, který vzešel z průměrných poměrů.
Teď se dostaňme k vrcholu ledovce - F1. Do této chvíle je možné ve všech sériích (F4, F3, F2) mít svoji formuli a trénovat, dokud mi neupadnou ruce, pokud na to mám dost peněz. A v F1 by měl panovat socialismus, že chudí pojedou vepředu a bohatým budu brát od huby, že nikoho nezajímá, že na to mají a neodpustit jim úspěch. Ale jdi. Jak jsem tu již několikrát zmínil, tyto praktiky a způsob jednání mají jméno - komunismus. Chceš to v F1, fajn. Potom já chci kapitalistické stáje odejít do jiné série, kde jim do toho nebude kafrat nějaký Marxista s americkým pasem, který utratil veškeré úspory za zlaté prasátko a teď přemýšlí, jak oškubat lidi, kteří to prase krmí. Ty si potom koukej na svoji F1 plnou zákazníků, kteří budou brečet, že chtějí to a tamto a já se budu koukat na sérii, která bude špičkou motorsportu. Mě tam Haas, Manor, Minardi a podobní chybět nebudou, takže budeme oba spokojeni.
-
-
-
manson
13:22 21.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
-
manson
13:45 21.03.2018 46.135.23.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
15:21 21.03.2018 77.236.218.XXXA ty malé týmy současné F1 to dělají jak? Za málo a zase tak pomalí nejsou. Pokud někdo v F1 dominuje viz Mercedes , pak je tam Ferrari a další Mclaren, RB a každý ví kolik investují, aby byli v předu, tak je snad jasné že do toho nikdo nepůjde. Mohl by nainvestovat miliardy(+ sebrat ostatním techniky a myslitele, vývojáře) a stejně by se to nemuselo povést. Jde ale hlavně o čísla za vývoj motorů a velká složitost..... Na to stačí selský rozum.-
manson
15:50 21.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
manson
15:38 21.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.
-
-
-
-
GRAHAM
08:52 21.03.2018 77.236.218.XXXNo to bude mela.Wollf dělá mluvčího Ferrari. Ale každý má právo si zazávodit kde chce a s kým chce. Takže ať si klidně Ferrari tu konkurenční sérii založí. Ono totiž nebude jednoduché najít sparingpartnery, Ona Liberty určitě už má předjednáno také a jsem si 100% jistý, že by se našli další automobilky, který by do F1 okamžitě přišli a využili by odchodu Ferrari.
Wolff sice oroduje, ale ten jinou serii nechce, tomu akcionáři imho neposvětí. To by byl moc velký závazek a dlouhodobý.
Mně osobně by se libilo, kdyby ti "silní měli na roštu 3-4 auta a "plevel" se vší úctou tam nebyl.Tohle má teoreticky Ferrari šanci založit, ač tomu dávám tak 5%.-
Pepan
09:38 21.03.2018 83.208.30.XXXJá z toho mám takový pocit že Wolff si umetá cestičku do nové série. Tyhle závody jsou jenom byznys a pokud by Ferrari odešlo, Mercedes by přišel o silného soupeře. Bojovat proti Sauberu a Torro Rosso asi není to pravé ořechové, navíc si myslím, že pokud by odešlo Ferrari i Mercedes, určitě by s nimi odešli i jejich odběratelé. Tím by slavná F1 skončila, protože sledovat na trati osm aut ( A to jenom za předpokladu, že by Renault vytrval) by asi neskousl nikdo. Výsledný efekt - Liberty by měla nový barák, nabrané úředníky a ti by neměli co na práci.-
GRAHAM
09:44 21.03.2018 77.236.218.XXXLiberty má zcela jistě hodně věcí předjednáno a domluveno, jinak by si nebyli tak jistí a nevystupovali jak vystupují.Na blint by do toho nešli. Nakonec nové motory všichni odsouhlasili...a najednou se "protestuje".Wollf má smlouvu u Mercedesu do roku 2020.-
jon
11:14 21.03.2018 194.228.59.XXXV tom se asi nikdy neshodneme. Podle mě hraje Liberty vabank. Možná mají domluveno, že jim Honda (nebo Renault) případně dodá nějaký unifikovaný motor, který prostě dají všem, uvolní možnost sdílet šasí s ostatními týmy (aby se zaplnil rošt) a nějak se to pokusí překlenout. Což by mělo fungovat, pokud nebude vedle něco lepšího. Nehledě na další fakt, že s F1 je díky automobilkám svázaná spousta pozornosti díky sponzorům, kteří se vytratí s nimi. Když se pojedeš podívat na velkou cenu, tak uvidíš, že tam je spousta atrakcí od velkých sponzorů stájí nebo přímo od velkých stájí. Nechci říct, že to po jejich odchodu bude vypadat jako na MČR, ale bude to hodně poznamenané. K tomu úpadek sledovanosti = menší příjmy a ti menší budou nadále chtít laciné motory, svých jistých 50-100 milionů za rok a propagaci série, kvůli svým sponzorům. Jinými slovy je asi fajn, že si Liberty teď střádá pro strýčka příhodu. Pokud by nastal scénář odchodu automobilek, bude toho muset dotovat více, než by se jim zdálo.-
GRAHAM
12:10 21.03.2018 77.236.218.XXXShodnout se nemusíme, o tom je diskuze. Vabank určitě nejedou, vzhledem k tomu kolik je stála značka F1.Tak naivní nejsou. Nakonec třeba budou dvě série a bude. A taky jsou tu jiné automobilky a ty když třeba (nemyslím si to) me aF odejde , okamžitě využíjí příležitost.-
dannak
12:50 21.03.2018 89.103.144.XXXProboha, proc by to delaly ? kolik novych prihlasek do F1 bylo za posledni dobu, ktere se ujaly a neco dokazali ?
A mj, co takovej RB, kdyz jim odejdou hlavni souperi F a M? Proti komu udou zavodit, aby to pro ne melo nejakou marketingovou hodnotu ? Odchodem velkych tymu utrpi jak financni stranka primo, tak neprimo pres reputacni - soutez uz nebude mit takovy vehlas nebo uroven, "kdyz z ni ti nejlepsi odhazeji", tak kdo by se hlasil ?
Tohle opet bude mit dopad na sponzory.
Takze podle me Libery fakt hraje vysokou hru na tenkem lede. No a v neposledni rade je to take souboj osobnosti ve smyslu kdo nakonec vymekne a ztrati tak trochu tvar.
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek