DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Kromě Ferrari vyjadřuje často nesouhlas s budoucími plány Formule 1 také Mercedes. Nyní jeho sportovní ředitel Toto Wolff hrozí založením konkurenčního šampionátu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Mercedes hrozí založením konkurenční série, Ferrari o ní podle Ecclestonea už jedná

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 125, poslední 22.03.2018 21:33 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 6 lidí) 21.03.2018 08:36
Ferrari nemůže jednat o nové sérii, protože celá… »
» Situs (Hlasovali 5 lidé) 21.03.2018 08:53
Do konkurenční série neseženou další týmy, když… »
» Poky (Hlasovali 3 lidé) 21.03.2018 09:35
Tak tak. Odhadované rozpočty jsou jak píšeš… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • GRAHAM

      GRAHAM

      77.236.218.XXX
      Počkejme a uvidíme co se stane. 11

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jon

        jon

        194.228.59.XXX
        Pořád myslíš, že budou stále dodávat i motory? 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Ano myslím.Mercedes neodejde.Wolff je obyčejný nedůležitý "zaměstnanec". Nakonec můžeš pak začít fandit někomu jinému. 13
          Apropo já chápu obě dvě strany sporu.Každá má své zájmy a buď se dohodnou a nebo ne.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            185.156.121.XXX
            no, víc možností asi není 04

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • jon

            jon

            194.228.59.XXX
            Pokud zůstane Lewis a bude jezdit za Renault, tak budu držet palce klidně jim. 04 Já jsem větší fanda jeho než Mercedesu. Po pravdě, mé krvi je bližší BMW (z přímé konkurence) a špička ledovce je pro mě Porsche. 04 Ale Mercedes mám také rád, jako všechny Německé automobilky, takže mají mé extra sympatie i z tohoto úhlu pohledu. 04
            Jinak toho Toto Wolffa, to jsi myslel jako vtip dne, viď? 11 Mluvit o šéfovi stáje a jejím 30% akcionáři jako nedůležitém zaměstnanci by i ve dvojích uvozovkách bylo hodně troufalé, kdyby to bylo myšleno vážně. 12 Kromě Daimleru tam není nikdo jiný, kdo by do toho mohl více kecat než on. 03
            Jinak já jsem s Tebou za to, že pokud se domluví, budou nadále dodávat motory i "neškodným" stájím typu Williams a Force India. Alespoň dokud nebude nějaká regulace výdajů. Ale jestli se zvednou, jdou i s motory. To nám Toto asi jasně naznačil. 03

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.59.XXX
      K tomu vede, ale jen jedna cesta. Unifikace. A to tam pak zůstanou jen největší zoufalci. Suverenitu má v DNA kromě továrních stájí i RB, McLaren, Williams a Sauber. Ocenil by to tak možná Haas, Force India a Toro Rosso (RB by vyšla juniorka levněji). Případně stáje typu Manoru, Caterhamu, HRT a podobní, které finanční politika F1 dohnala ke krachu ...
      Do konkurenční série by šlo více stájí. Když dostanou finanční jistotu na provoz svého zázemí a motory zadarmo od promotéra, tak by mě nepřevapilo, kdyby se tam zvedla větší půlka roštu.
      Hondě stačí trochu pomoci a jakmile se dostane na dostřel výkonem, rád tam půjde i RB s TR. Proč by jezdili druhou ligu? To není jejich DNA. 03

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Situs

        Situs

        85.70.164.XXX
        Rovnoměrnější dělba příjmů a rozpočtový strop není o unifikaci. A ani levnější motor nemusí být hned o unifikaci. Jen to jsou věci kde Ferrari a Mercedes v konkurenceschopnosti ztrácí nejvíce své trumfy, F1 se chce z honitby za utrácením dostat ke kvalitně utracenému dolaru, a to je prostě pro velikány problém.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          Jako že by třeba šlo 80% těm, co dělají tu show a velkou část jim dotují i sponzoři, piloti a majitelé stájí. A zbylých 20% šaškům, kteří dělají účetnictví a mají se starat o reklamu. Pak by šlo v pohodě a ani by nebyl důvod, aby se Ferrari zlobilo kvůli zrušení historického bonusu, protože by to dostali v jiné formě. Včetně ostatních, kteří by se měli daleko lépe a nemuseli by pak brečet kvůli ceně motorů.
          Co se týká utrácení. Každý utrácí tolik, kolik může. Přijde mi, že kromě F1 moc netušíš, jak to v motorsportu chodí. Když máš peníze, dáš své dítě na motokáry. Jsou tatínci (i u nás v republice), kteří dávají na hobby svých dětí to, co mají, aby jejich dítě mohlo jezdit závody a u nich potrénovat. Pokud to celé okrouhám jen na motokáru + pneumatiky + benzín + startovné + povinná výbava jezdce + licence + náklady spojené se závoděním (cestovné, strava na místě, ubytování), jsme na částce cca 40.000,- za káru, 15.000,- (homologovaná přilba, homologované boty+rukavice+kombinéza), 2.500,- Kč za roční licenci (jezdec + soutěžící), a za každý závod potom 3.000,- za sadu gum (co závody, to nové gumy), 3.000,- spotřebák na káře + motoru, 2.000,- startovné, 1.000 Kč za benzín, 300 Kč za olej (jsou to dvoutakty) + nějaká ta strava v restauraci na okruhu a spaní se dá řešit ve starším karavanu, pokud ho máš. Takže i když to dělají jen jako hobby během víkendů, stojí to kromě asi 60.000,- Kč za rok cca 10.000-15.000,- Kč každý závodní víkend, kterých je 6 za rok. Tohle vše zároveň předpokládá, že mechanikem bude sám tatínek. Což taky může stát pěknou paletu za zadřené motory a další neduhy, které se vyskytnou kvůli nezkušenosti. Je potom fér, že děti, které mají movitější rodiče mohou na jaře trénovat v Itálii a vůbec mají spoustu tréninků i během roku, když na to mají čas a chuť. Možná by to měli regulovat i tady, nemyslíš?
          A máš takový dojem, že kdyby toto nastalo, byl by dnes v F1 Max Verstappen na takové úrovni, na jaké je. A že by se Nico Rosberg vyjezdil tak, jak se vyjezdil. O "pohádce" se dá mluvit jen v případě Lewise, který vzešel z průměrných poměrů.
          Teď se dostaňme k vrcholu ledovce - F1. Do této chvíle je možné ve všech sériích (F4, F3, F2) mít svoji formuli a trénovat, dokud mi neupadnou ruce, pokud na to mám dost peněz. A v F1 by měl panovat socialismus, že chudí pojedou vepředu a bohatým budu brát od huby, že nikoho nezajímá, že na to mají a neodpustit jim úspěch. Ale jdi. Jak jsem tu již několikrát zmínil, tyto praktiky a způsob jednání mají jméno - komunismus. Chceš to v F1, fajn. Potom já chci kapitalistické stáje odejít do jiné série, kde jim do toho nebude kafrat nějaký Marxista s americkým pasem, který utratil veškeré úspory za zlaté prasátko a teď přemýšlí, jak oškubat lidi, kteří to prase krmí. Ty si potom koukej na svoji F1 plnou zákazníků, kteří budou brečet, že chtějí to a tamto a já se budu koukat na sérii, která bude špičkou motorsportu. Mě tam Haas, Manor, Minardi a podobní chybět nebudou, takže budeme oba spokojeni. 03

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • manson

      manson

      89.177.216.XXX
      Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Motory nejsou levné z hlediska vývoje a nasledného vývoje. Chtějí přilákat další konkurenci, více výrobců a chtějí aby byla každá automobilka lehce nahraditelná. To logicky Ferrari nechce.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • manson

          manson

          46.135.23.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            A ty malé týmy současné F1 to dělají jak? Za málo a zase tak pomalí nejsou. Pokud někdo v F1 dominuje viz Mercedes , pak je tam Ferrari a další Mclaren, RB a každý ví kolik investují, aby byli v předu, tak je snad jasné že do toho nikdo nepůjde. Mohl by nainvestovat miliardy(+ sebrat ostatním techniky a myslitele, vývojáře) a stejně by se to nemuselo povést. Jde ale hlavně o čísla za vývoj motorů a velká složitost..... Na to stačí selský rozum.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
        • manson

          manson

          89.177.216.XXX
          Uživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    77.236.218.XXX
    No to bude mela.Wollf dělá mluvčího Ferrari. 18 Ale každý má právo si zazávodit kde chce a s kým chce. Takže ať si klidně Ferrari tu konkurenční sérii založí. Ono totiž nebude jednoduché najít sparingpartnery, Ona Liberty určitě už má předjednáno také a jsem si 100% jistý, že by se našli další automobilky, který by do F1 okamžitě přišli a využili by odchodu Ferrari.

    Wolff sice oroduje, ale ten jinou serii nechce, tomu akcionáři imho neposvětí. To by byl moc velký závazek a dlouhodobý.

    Mně osobně by se libilo, kdyby ti "silní měli na roštu 3-4 auta a "plevel" se vší úctou tam nebyl.Tohle má teoreticky Ferrari šanci založit, ač tomu dávám tak 5%.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      83.208.30.XXX
      Já z toho mám takový pocit že Wolff si umetá cestičku do nové série. Tyhle závody jsou jenom byznys a pokud by Ferrari odešlo, Mercedes by přišel o silného soupeře. Bojovat proti Sauberu a Torro Rosso asi není to pravé ořechové, navíc si myslím, že pokud by odešlo Ferrari i Mercedes, určitě by s nimi odešli i jejich odběratelé. Tím by slavná F1 skončila, protože sledovat na trati osm aut ( A to jenom za předpokladu, že by Renault vytrval) by asi neskousl nikdo. Výsledný efekt - Liberty by měla nový barák, nabrané úředníky a ti by neměli co na práci.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        77.236.218.XXX
        Liberty má zcela jistě hodně věcí předjednáno a domluveno, jinak by si nebyli tak jistí a nevystupovali jak vystupují.Na blint by do toho nešli. Nakonec nové motory všichni odsouhlasili...a najednou se "protestuje".Wollf má smlouvu u Mercedesu do roku 2020. 04

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.59.XXX
          V tom se asi nikdy neshodneme. Podle mě hraje Liberty vabank. Možná mají domluveno, že jim Honda (nebo Renault) případně dodá nějaký unifikovaný motor, který prostě dají všem, uvolní možnost sdílet šasí s ostatními týmy (aby se zaplnil rošt) a nějak se to pokusí překlenout. Což by mělo fungovat, pokud nebude vedle něco lepšího. 04 Nehledě na další fakt, že s F1 je díky automobilkám svázaná spousta pozornosti díky sponzorům, kteří se vytratí s nimi. Když se pojedeš podívat na velkou cenu, tak uvidíš, že tam je spousta atrakcí od velkých sponzorů stájí nebo přímo od velkých stájí. Nechci říct, že to po jejich odchodu bude vypadat jako na MČR, ale bude to hodně poznamenané. K tomu úpadek sledovanosti = menší příjmy a ti menší budou nadále chtít laciné motory, svých jistých 50-100 milionů za rok a propagaci série, kvůli svým sponzorům. Jinými slovy je asi fajn, že si Liberty teď střádá pro strýčka příhodu. Pokud by nastal scénář odchodu automobilek, bude toho muset dotovat více, než by se jim zdálo.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            77.236.218.XXX
            Shodnout se nemusíme, o tom je diskuze. Vabank určitě nejedou, vzhledem k tomu kolik je stála značka F1.Tak naivní nejsou. Nakonec třeba budou dvě série a bude. A taky jsou tu jiné automobilky a ty když třeba (nemyslím si to) me aF odejde , okamžitě využíjí příležitost.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • dannak

              dannak

              89.103.144.XXX
              Proboha, proc by to delaly ? kolik novych prihlasek do F1 bylo za posledni dobu, ktere se ujaly a neco dokazali ?
              A mj, co takovej RB, kdyz jim odejdou hlavni souperi F a M? Proti komu udou zavodit, aby to pro ne melo nejakou marketingovou hodnotu ? Odchodem velkych tymu utrpi jak financni stranka primo, tak neprimo pres reputacni - soutez uz nebude mit takovy vehlas nebo uroven, "kdyz z ni ti nejlepsi odhazeji", tak kdo by se hlasil ?
              Tohle opet bude mit dopad na sponzory.
              Takze podle me Libery fakt hraje vysokou hru na tenkem lede. No a v neposledni rade je to take souboj osobnosti ve smyslu kdo nakonec vymekne a ztrati tak trochu tvar.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama