DISKUZE K ČLÁNKU Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
jumpman
18:47 15.03.2018 89.111.77.XXXúsměvný je spíš tvůj názor. Mě spíš příjde, že si nikdo moc nechce připustit tu věc, že dřív ferrari vyhrožovalo odchodem pro vylepšení svojí vyjednávací pozice, ale vždy stál v čele ferrari člověk zapálený pro sport. Jenže marchione je úplně jinej případ. To je člověk co do všeho krafe, ale ničemu nerozumí, je především v čele fiatu a do ferrari se nominoval spíš mimochodem. Nemá k ferrari žádný vztah, ale má vztah k penězům. Pokud ferrari nedostane bonus od liberty, tak jsou to peníze, které by muselo uvolnit z rozpočtu, který jde v současnosti do černé díry jménem fiat a marchinemu na jeho odměny a to on rozhodně nepřipustí a F1 s naprostým klidem opustí. Jenže ferrari tím odchodem již vyhrožovalo tolikrát, tak je nikdo nebere vážně a nechápou tu změnu povahy u kormidla a na to se snaží wolf upozornit...-
-
jumpman
19:36 15.03.2018 89.111.73.XXXnevěř tomu že by zůstali. Ono se sice vandruje do ferrari a jejich práv, ale to je zatím nikdy nezneužilo a bylo v podstatě klackem v ruce týmů proti promotérovi. Pokud by jednou ustoupili jednostrannému nátlaku od liberty, tak už by museli tancovat jenom jak liberty píská. Navíc v současné F1 je motorář nejhorší možné postavení. Za tvoje peníze si chtějí ostatní zazávodit a liberty mít zisk a dají ti sotva suchý z nosu...-
-
-
jon
18:00 16.03.2018 194.228.59.XXXJinými slovy, je potřeba z toho udělat Formuli 1,5 Jestli sis to pořádně vše pročetl, jak všude avizuješ, tak asi víš, že ta jednoduchost je také hodně spjatá s unifikací. S tím mají velcí motoráři problém. Proč by Ferrari, Mercedes nebo Renault měli zapotřebí dělat napůl pohárový motor? To pak F1 hodí k ledu a nechají Hondu nebo Cosworth udělat pohárový motor. Budeš mít stejné gumy, stejné motory a už se budou lišit pouze šasí. Které díky pravidlům stejně budou čím dál víc podobné. Tam se potom zjistí, že se za šasí také zbytečně utrácí a bude hotovo. Jen se pohlídá, aby byly cca 4-5 sekundové rozestupy mezi F3, F2 a F1 a je to.
-
-
-
jumpman
00:50 16.03.2018 178.255.168.XXXtřeba proto, že na vývoj první iterace utratili miliardu, a každou další sezonu je ten vývoj stojí 200-400 mega a to je jen vývoj? Uvědom si, že za ceny co to jsou nuceni prodávat to sotva vyrobí, proto chtějí ten motor zachovat v co největší míře.-
-
-
jon
18:06 16.03.2018 194.228.59.XXXTo tady přesně píši celou dobu. Automobilky těch pár desítek milionů vratky nevytrhne. Motor dají jen někomu, kdo jim bude loajální a bude za to patřičně vděčný. Ale jen dokud tam bude tovární stáj. Od té chvíle to ztrácí pro každého normálně uvažujícího manažera význam. 200 milionů ročně za vděk a malé logo na zákaznickém šasí. To moc reálně nevidím. Nehledě na možný fakt, kdy se vděk může proměnit v negativní reklamu, kdy potom je motorář nucen opět soutěžit se svoji stájí, aby nebyl za vola a tu brutální investici alespoň nějak umořil (např. RB-Renault r. 2014).
Což mimo jiné také nahrává tomu, že Renault se také může zvednout s ostatními, jakmile skončí tahle generace motorů.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Situs
12:42 15.03.2018 85.70.164.XXXPrávo veta, historický bonus, rozdělování příjmů, rozpočtové stropy, nové motory, .... těžko neprovokovat Ferrari. Podle mě Liberty nemá moc manévrovacího prostoru, protože vše souvisí se vším a vlastně krom zachování historického bonusu těžko může Liberty s něčím vycouvat. Podle mě už není tak uplně o čem, Liberty musí představit svou vizi, a ber nebo neber. Já prostě souhlasím že tento stav již je dlouhodobě neudržitelný a změna je nutnost. Nikdo jinej takhle do F1 nechce, a bylo by to jen otázkou času nic nedělat.-
jumpman
12:58 15.03.2018 178.255.168.XXXjenže tohle není o bonusech pro ferrari, ale o celekovém rozdělení příjmů z F1. A´t se ti to líbí nebo ne, tak čistej zisk je dělenej 50/50 mezi týmy a promotéra a nevím, proč musí dostat promotér více méně stejnou část jako ten co reálně nese náklady na to, že se něco vydělá.... Podle mě by nebyl problém, aby bonusy ferrari zůstaly, ale nastavilo se to tak, že za historický přínos by dostal v podstatě každej tým podle titulů + sezon a šlo by to s podílu liberty. Ale liberty nechce pustit ani chlup ze svého a o tom to celé je. Raději se najde společný nepřítel - ferrari - aby se do něj všichni pustili, ale že je to v podstatě nevýznamný příjem oproti tomu, co zůstane liberty, o tom se taktně mlčí...-
Situs
13:03 15.03.2018 85.70.164.XXXNejspíše jsi nečetl, nebo nepochopil, o čem jsem teď psal. Já právě psal že historický bonus je asi to jediný co Liberty může ponechat, jenže ty ostatní věci vnímám tak že se musí změnit, nikdo takhle do kolotoče F1 vstoupit nechce, a to nelze výhledově akceptovat.-
GRAHAM
13:59 15.03.2018 77.236.218.XXXOn si někdo bláhově myslí že to je šampionát Ferrari. A on není....vlastní to někdo jiný a ten kdo to vlastní ten rozhoduje.Nabízí peníze za "práci". Dělá pravidla. Nikdy to nebylo obráceně.
To že BE to musel kočírovat přes Ferrari a jim se to líbilo, už dnes neplatí.
Myslím že se na pohodu dohodnou a myslím že Ferarri bude skřípat hodně zuby, ale dohodnou se. Oni musí udělat jediné(Liberty), zbavit se závisloti na automobilkách.IMHO pro to udělají vše, když zaplatily za tento produkt tolik peněz.
-
manson
15:14 15.03.2018 89.177.216.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze.-
GRAHAM
15:40 15.03.2018 77.236.218.XXXRespektuji tvůj názor, Ferrari je jistě důležité....ale ne tak jak s prezentuje.
Je potřeba si uvědomit, že se zase tak moc nezmění, jen bude rozhodovat vlastník a FIA. Dříve rozhodoval BE a použil k tomu Ferrari.
Nikdo nenutí Ferrari utracet více, než v F1 dostanou.
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek