DISKUZE K ČLÁNKU Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff varuje šéfy Formule 1, aby moc neprovokovali prezidenta Ferrari Sergia Marchionneho, který nedávno pohrozil odchodem z královské disciplíny motorsportu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 148, poslední 18.03.2018 11:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» jumpman (Hlasovali 5 lidé) 15.03.2018 12:58
jenže tohle není o bonusech pro ferrari, ale o… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 15.03.2018 12:42
Právo veta, historický bonus, rozdělování příjmů,… »
» Situs (Hlasovali 4 lidé) 15.03.2018 13:03
Nejspíše jsi nečetl, nebo nepochopil, o čem jsem… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • jon

                        jon

                        194.228.59.XXX
                        Situace je jednoduchá. Norbert Haug vrátil motory Mercedes do F1. Další stupeň byl návrat továrního týmu. Odejde-li tovární tým = pro Mercedes ztratilo smysl propagovat se v F1. Proč by měli dělat nadále motory? Jestli odejdou, celý program F1 pošlou k ledu a budou se na soustředit na Formuli-E. 03

                        + 2 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Pepan

                          Pepan

                          89.24.157.XXX
                          To si myslím i já, že to má hlavu i patu. Druhá alternativa je - přestup do série, kterou by vytvořili společně s Ferrari a možná i Renaultem.

                          + 1 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            194.228.59.XXX
                            Tak tak. O tom tady mluvím už hodně dlouho a máme na to úplně stejný názor. 04
                            Samozřejmě si tento scénář nepřeji, ale možná by to F1 neuškodilo, kdyby se na dva tři roky automobilky hromadně zvedli a nechali to napospas. Ať se pak pánové Carey s Brawnem předvedou. Nemyslím to teď trefně, ale třeba by se jim opravdu povedlo to nějakým způsobem zlepšit a F1 oživit. Byť o tom pochybuji, protože předpokládám, že taková série už nebude schopna zaplatit hvězdné piloty a bude z toho přehlídka Chiltonů, Erikssonů a vůbec všech těch novodobých Dinizů ...

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
        • GRAHAM

          GRAHAM

          77.236.218.XXX
          Já to vidím opačně.Uvědom si kolika lidem jde o práci a bussines z těchto týmů. (Ferrari a Mercedes) Nová serie , no dejme tomu, ale koho by zajímala, když by to vlastnilo Ferrari? A jelo by se podle jejich not? Na to si odpověz. Kdo by jim mohl konkurovat? Rizikové tam jít pro ostatní týmy. Dělat křoví s nejistým vysledkem když se začíná? Kdo by to platil? F1 fungovala i proto, že bylo týmům nadiktováno jak věci budou, nedohodli se nikdy na ničem. Ta řevnivost fungovala a peníze, to je jasné. Mercedes nechce vlastnit serii a kdo ví zda z F1 neodejde časem. To co chce Wolff, nemusí chtít managment Mercedesu. ten imho taky křičí proto, že ten pán ve svetru je neřízená střela, tak se bojí o "práci" ( ne že by ho jinde nechtěli)...chápu že Mercedes potřebuje Ferrari.Bojovat proti němu.Kvůli tomu tam jsou.Nemáš nepřítele, nejsi nic, samozřejmě v módu sportu. Mercedes by pak třeba F1 zrušil a jen dodával motory.

          Oni to nezabalí, není to pro ně výhodné. A trumfy jsou na opačné straně, ač to tak nevypadá. Jinou serii nikdo nechce a dělat nebude. Rizikové, hodně rizikové.Oni se dohodnou a bude to fungovat. Nová serie by stála na začátku tolik peněz, že do toho nikdo nepůjde, akcionáři to nedovolí.

          Opravdu si myslíte že JT a Liberty jsou tak hloupí, že do toho jdou tak natvrdo a riskují o tom co ty píšeš. Ani náhodou....investovali majlant.Neskutečný majlant a přesto do toho jdou.(jak dalece, to se ještě uvidí, taky můžou ubrat že...)

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            89.111.73.XXX
            proč myslíš, že by nová serie spolkla nějaké peníze? Uvědom si, že 80% fanoušků F1 je v Evropě a z toho jich víc jak 50% fandí ferrari. F1 fans nejvíc nadávají na ztrátu evropských VC. Pokud by se dohodli na tom, že zachovají současná pravidla co platí v F1 dejme tomu na 5 let, nasmlouvali 12 okruhů v evropě a úpřímně i teď bych jich vyjmenoval alespoň 10 co by měli zájem, ale neměli na berniho poplatky s jeho pravidly, tak se z F1 trhne mnohem víc týmů, než ferrari a mercedes a v podstatě začnou rovnou generovat zisk, ikdyž nikoliv v objemu současné F1, ale to by se mohlo klidně otočit. Uvědom si, že eklák se pořád snaží vandrovat do F1, možná by si troufnul to znovu rozjet a tím by se vyloučilo to, že tu serii bude vlastnit jedna automobilka...
            Jako nic není nemožné a ani nereálné. Další variantou je WEC. Podle mě, současný motor F1 by hravě zvládl i dnešní nároky vytrvalostních závodů, takže by tam nešlo ani ferrari ani mercedes s úplným bianco šekem...

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Já si nemyslím, že pokud by se trhli, tahali by do toho Bernieho. Pokud by do toho šli, určitě by se s nimi trhnul i Mercedes a asi i Renault. Zaplatit lidi po přechodné období, než by se rozjela série, by určitě nebyl problém. Nedokážu si představit, že by je nějaká banka nepodržela. Navíc v celkovém rozpočtu týmů je to celkem malá položka v porovnání s "lácí" auta. Výhodou nové série by bylo, že by se neplatil byrokratický aparát FIA a Liberty, zejména když druhá jmenovaná taknějak nabyla, co se týče zaměstnanců. Osobně si myslím že nová série by byla pružnější a možná i vstřícnější vůči divákům.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • GRAHAM

              GRAHAM

              77.236.218.XXX
              Nevím jak ti to vysvětlit, zkusím takhle, Sparta tady má taky nejvíce fanoušků, ale 8 x tolik ji nenávidí, případně ji nepřeje. To zaprvé.
              Za druhé nikdo ani Ferrari dle mého názoru další serii nechce.(učetní za dva roky odejde a bude klid)To by se museli skoro všechny týmy spojit a jít do toho společně, což se nestane.A i kdyby náhodou Ferrari chtělo něco rozjet, kdo do toho s nimy půjde ? Dle mého názoru nikdo a pokud někdo, nezajímavý konkurent. Jen upřesním, Mercedes by do toho imho nešel, to je pak na pořád, to nechtějí.(akcionáři) Taky kdo si vezme na triko zničit značku Formule 1, když to funguje a fungovat bude, ač lehce jinak?
              Je levnější a i jistota se nějak dohodnout. FIA a FOM si myslím že už neuhnou. Ono stejně nebude všechno hned, ted bude jen první kolo, změny budou trvat déle a bude to imho postupné.Ono odstranit to že za nesmyslné peníze si vždy koupím výkonost je správné. Oni se dohodnou a věřte že rozumně a nic nebude tak hrozné, jak vypadá. Ono když zase budou více důležití jezdci, bude jen dobře.Ač jasný , vždy je něco za něco a nic nebude ideální.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jumpman

                jumpman

                178.255.168.XXX
                zase si pobavil. Víš, já jsem technik a tak upřímně nechápu některé tvé obraty. Jak může mít někdo nejvíc fanoušků a přitom ho má 8x víc fanoušků nenávidět???? To by nedal ani inženýr rubik se svým kolektivem....
                Ty pořád nedokážeš přijmout fakt, že ferrari jsou emoce celé F1. Viděl jsem několik výsledků kdy se fanoušci hlásili celosvětově ke svým týmům a ferrari nebylo nikdy pod 50% celé F1. Nejvíc to bylo snad v roce 2002 kdy to bylo 85%. Pokud se alespoň někdy díváš na přenos VC, tak tribuny jsou z 80% rudé, což je to, co se počítá. Jsou to lidé, kteří přinesou svoje peníze a tito lidé fandí ferrari. Myslíš si, že pokud ferrari odejde z F1 a začne jezdit jinou serii, že tihle lidé všichni přijdou opět na F1??? Nemyslím si to. Je to o tom, že pro marketing F1 dělá ferrari absolutně nejvíc ze všech týmů. Pokud se podíváš na procentní vyjádření počtu fanoušků ostatních týmů, tak jen mcl, red bull a mercedes přejde přes 10%. Uvědom si, že mercedes dokonce přišel o VC německa, myslíš si, že by něco podobného připustilo ferrari? Nebo by to připustil promotér, aby se nejelo v německu, pokud by tam byla až tak obrovská základna fanoušků mercedesu? Ferrari je historicky posouváno do role zloducha F1, ikdyž pokud bych to soudil podle činů, tak bych vybral úplně jinej tým, ale ať to je správné či nikoliv, tak bez zloducha nikdy nedáš příběh na který by se chtěl někdo dívat. Ty si myslíš, že pokud ferrari odejde, tak bude v F1 jako v nebíčku a všichni vlastně budou spokojení. Jenže to bude jen do první VC až zjistí provozovatel okruhu, že neprodal ani 30% vstupenek a díky poplatku pro liberty musí vyhlásit krach. A tím prvním myslím první VC v sezoně. Další věc je to, že v současnosti je na startu 20 aut. pokud odejde ferrari a mercedes, jsi na 16 a renaul je bude velice pravděpodobně následovat - 14 - co si myslíš, že to udělá se sledovaností? A to by odešli jen 3 týmy. Osobně si myslím, že pokud by se jednalo o vytvoření nové serie, která by se jela převážně v evropě, tak těch týmů zběhne mnohem víc. Myslíš, že je to schopná liberty nahradit? Ani omylem. Osobně nevěřím ani pohádkám o zástupu motorářů, kteří by do F1 vstoupili, pokud by se zjednodušili pravidla. Ani ten aston nechce do toho jít, aniž by měl partnera co to zacvaká. Tahle pohádka se vykládala i před přechodem na 1,6T, že má FIA hromadu přihlášek v případě přechodu a kdo přišel? Honda a ta toho nejspíš hodně lituje.
                Se se teda rozepsal, to asi to pivo 11 ale v každém případě, pokud máš mozek v hlavě, tak ti musí být jasné, že pokud by F1 opustili automobilky, tak je F1 v totálním loji a pokud by založili vlastní serii, tak se v tom liberty utopí i se všema co v F1 zůstanou.
                Apropo, jak si myslíš, že by reagovaly týmy v čele s mcl, kdyby jim liberty po ztrátě automobilek vyplatila cca 5% očekávaných peněz??? Když si se oháněl smlouvama o motorech, tak jistě víš, že 20 aut na startu je minimum která musí F1 postavit, aby dostali nasmlouvaný objem peněz od televizí...

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Souhlasím se vším s výjimkou počtu aut po odchodu Ferrari, Mercedesu, případně Renaultu. Pokud odejde Ferrari a založí si vlastní sérii, určitě přetáhne své odběratele a podobně to udělá Mercedes a zřejmě i Renault. Jako dodavatel motorů zůstává Honda. Po tomhle exodu by se určitě nenašel žádný nový dodavatel, protože to chce dlouhodobé plánování a velké investice. A kdo by zůstal? Torro Rosso a Red Bull? Ti určitě taky ne, protože by neměli proti komu závodit. Celá F1 by se Liberty sesypala jako domeček z karet. Oni si totiž neuvědomují, že když odchod, tak se vší parádou a pokud se někdo utěšuje, že by tyto automobilky zůstaly jako dodavatelé motorů, tak to ani náhodou. Tím, že by do původní F1 dodávaly motory, by vlastně podporovaly konkurenci. A to určitě nechtějí. Navíc, pokud se trhnou, budou chtít udržet stávající konfigurace motorů a Liberty chce naopak motory zjednodušit, což je rozpor. Kromě reklamního hlediska je tu i ekonomické - žádná automobilka nebude tříštit síly při výrobě závodních motorů a už vůbec ne pro konkurenci. Když to shrnu, ta Liberty je ve velké nevýhodě pro jednání a pokud si to neuvědomí, celá investice půjde do kopru.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jumpman

                    jumpman

                    178.255.168.XXX
                    mcl by určitě zůstal také. Nemaluj si, že by odběratelé motorů automaticky šli za automobilkami do nejisté serie, až by viděli, že se to povedlo rozjet a mají šanci na lehčí život, tak potom by snad přešli, ale dřív málo kdo

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • GRAHAM

                      GRAHAM

                      77.236.218.XXX
                      A proč je tedy Mclaren na straně Ferrari a Mercedesu, to mi vysvětli? 11
                      Jiná serie nebude....Mercedes ji neposvětí, Renault zůstane, Ferrari nemá imho koho oslovit. Proti image Ferrari nikdo z těchto automobilek nebojuje.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • jumpman

                        jumpman

                        178.255.168.XXX
                        že jsem to nikde nečetl, že by je mcl podporoval... podporu jejich názorům vyjádřil pouze renault

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          Těžko to pak probrat, když tohle nevíš....a je to tak. Na netu to je. Dej gooogle a najdeš.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                      • Pepan

                        Pepan

                        83.208.30.XXX
                        Tím, že jiná série nebude, bych si tak jistý nebyl. Pokud odejde Ferrari, nebude mít Mercedes proti komu bojovat a skončí taky. Nová série by tomu odchodu dala větší smysl. A nejistých výsledků se neobávám. Pokud Ferrari je schopno uspořádat setkání příznivců značky s velkou účastí fandů, určitě je schopno uspořádat i závodní víkend. A pokud se ti dva dohodnou na uspořádání své série, určitě nebudou dodávat motory konkurenci. Jako dodavatel tak zbývá Renault, a to s velkým otazníkem, podle mě spíše ne a Honda. Startovní pole se smrskne, i pokud Renault zůstane, na nějakých deset aut, což na závod královny motorsportu je žalostně málo. Zkusme se teď podívat na to, jak by vypadala série organizovaná Ferrari a Mercedesem. Větší peníze pro týmy, protože by se neplatil desátek ve výši poloviny obratu Liberty, průhlednější pravidla a klientsky vstřícnější vůči návštěvníkům závodních víkendů. A toho, že by nová série nenašlo dost volných okruhů, se neobávám. Vezměme si jeden příklad za všechny - Silverstone. V současné době přežívá s nulou v kolonce zisku. Pokud by nová série přinesla do pokladny pořadatele nemalé peníze za vstupné a pronájem ploch pro malé prodejce občerstvení, reklamních předmětů a podobně, jenom blázen by zůstával u Liberty. Těm by tak zůstaly jenom okruhy, kde je majitel je ochoten platit poplatek z důvodu prestiže, ale jaká je to prestiž, když se po závodní dráze prohání maximálně deset aut druhé kategorie, zatímco první liga jezdí jinde? Proto si myslím že Liberty moc velký prostor k vyjednávání nemá a bude moc škemrat, aby Ferrari zůstalo.

                        + 0 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • GRAHAM

                          GRAHAM

                          77.236.218.XXX
                          To by se choval JT a Brawn a Liberty jinak.....

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Pepan

                            Pepan

                            83.208.30.XXX
                            Oni si totiž nedokáží představit že by Ferrari k tomuto kroku sáhlo. Jenže Ferrari, to je tvrdý byznys a toho, kde se nachází ve světě byznysu, dosáhlo jenom tvrdým postojem. Takže pokud Liberty a Brawn překročí určitou mez, Ferko ten odchod spustí a se vší parádou. Liberty pak zbudou oči pro pláč a prázdné ochozy.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                • GRAHAM

                  GRAHAM

                  77.236.218.XXX
                  Počkej, mě je jasné, že když automobilky opustí F1, je problém. Jenže to se nestane.Bavíme se pouze o Ferrari a o tom, že já tvrdím, že Ferrari je sice pro F1 hodně důležité, ale když odejde tak F1 přežije.A ono neodejde. Ty tady pořád alternuješ, že se k Ferrari určitě někdo přidá a založí se nová serie, já tvrdím že ne. Učetní vyhrožuje, když nebude po jeho, odejde.Tomu bych i věřil, ale jiná serie imho nebude.
                  Jinak ty přemýšlíš v intencích minulosti a dnešní fanoušek i doba je jiná. Ono stačí do Renaultu, Mclarenu posadit třeba Rusa a rázem 80% Rusů fandí jinému týmu.Dosaď si tam jakoukoli větší zemi. Podívej se na Jona, ten fandí v pětiltetkách taky pokaždé někomu jinému.Ano fandit Ferrari je IN, to nepopírám, ale imho to je více o tom, že ti lidé jdou na VC a užijí si to a někomu fandí, ale typologicky to jsou povrchní fanoušci, budou ochotni fandit přiště i někomu jinému. kolikrát řeší F1 jen proto, že tam jdou a pak to končí.(ber v potaz kde všude se F1 jezdí oproti 2002)
                  Jinak k motorům, věz že spousty firem by se ráda F1 učastnila a pokud bude možnost přijdou se zviditelnit , když to nebude drahé, jak to je teď.Je ale jasné proč se tohle děje. Liberty a FIA nechtějí být závislé na automobilkách.V dobách krize se to může hodit. To je celé. Pokud jde o dikuzi, tak já se snažím popsat jak si myslím že to je a jak to bude, netvrdím že s tím souhlasím. Jenom aby bylo jasno.

                  Za mne, jak to vidím já, bych to udělal tak, že auta na roštu by byli od každého týmu 3-4. Ono mít na roštu 3 Mclareny, 3 Ferrari , 3 RB, 3 Wiliamsy, 3 Renaulty...

                  F1 je prestižní záležitost i pro Ferrari. Jo a ještě k fanouškům, co ti není jasné na tom že Sparta má sice nejvíce fanoušků, ale mnohem více fanoušků,když je sečteš Slávie, Ostrava, Brno atd ji nefandí? Že ty tu Rubikovu kostku neumíš složit. 03

                  PS :Kdyby platilo to co říkaš ty, tak Liberty a FIA tiše našlapují a kývou a to se neděje. Takže vyčkejme a uvidíme co se stane. 04 Ferrari zůstane. 11

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama