DISKUZE K ČLÁNKU "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion
Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
rock
13:52 28.01.2018 82.117.159.XXXSpekulujeme tady, kam asi povede F1 s neomezenými náklady, s plnou závislostí na továrních týmech, s ultra hitech konstrukcemi a složitými hybridními motory, které v podstatě znemožňují příchod nováčka... není potřeba spekulovat, přesně tohle už tady bylo. Koukněte na startovní listinu 24h Le Mans před deseti nebo 15 léty: v nejvyšší kategorii 15-20 aut cca 10 různých konstrukcí. I když netovární týmy měly šanci minimální, vždycky přijely a číhaly, jestli třeba továrny nebudou mít problémy. V Audi éře jim to nikdy nevyšlo, ale několikrát byly tak blízko, že to prostě stálo za námahu zkoušet. Pak přišly hybridy a letos tady máme tovární Toyotu a... nikoho dalšího... -
airwar1939
11:39 26.01.2018 176.74.141.XXXTen problém není o tom zda může existovat formulová série bez Ferrari. Samozřejmě může, Formule 2, Formule 3, americké Formule a další série jsou toho důkazem. To o co tu běží je, jakou obchodní hodnotu by Formule 1 měla po odchodu Ferrari z Formule 1. Troufnu si říct že ani ne poloviční, a to by pro majitele práv byla z obchodního hlediska katastrofa.-
-
-
-
airwar1939
14:56 26.01.2018 176.74.141.XXXLiberty to koupila za miliardu, a určitě proto aby vydělávala, takže budou muset najít zlatou střední cestu, kdy se vlk nažere a kozy se budou v klidu pást. Prostě sérii, která umožní i týmům ze středu a konce pole rozumnou existenci, ale automobilkám ponechají dostatek prostoru pro to, aby mohli prodat svoje know-how a vyhrávat.-
GRAHAM
15:35 26.01.2018 77.236.218.XXXJe to jednoduché, lze a to zcela jistě tu F1 ZNAČNĚ levněji a tím pádem více peněz pro všechny.Je tam spousta věcí do kterých nemá smysl investovat a přesto se to děje. Dále je velký problém , že Ferarri prostě neumí být konkurence schopné za stejné peníze jako konkurence. Takže na peníze si nechce nechat šáhnout, logicky a nic proti. Jasně,, teď někteří investovali mazec peněz do motorů, to chápu, to stojí mazec, chápu že skoro hloupost to měnit, jenže když nejsou srovnané výkony, tak to nejde ani zmrazit. Liberty je závislá na 4 dodavatelích, automobilkách a tohle chce přeorientovat, aby tam byl někdo nezávislej, to jest "neautomobilka".Z jejich pohledu rozumný tah.Myslím že tentokrát, se ještě dohodnou a posunou termín o 2-3 roky a na lámaní chleba dojde až v druhém kole.-
airwar1939
15:44 26.01.2018 176.74.141.XXXAno to jedna ze dvou možných, levnější série bez výrazného vlivu automobilek, s nižší obchodní hodnodtou, ale hodnotnější ze sportovního hlediska.
Jenže až automobilky ztratí vliv a některé odejdou, zůstane pořád značně nevyrovnaná Formule 1. On totiž problém současné Formule 1 není v motorech, ale v kvalitě šasi. Rozdíl mezi Mercedesem a Williamsem se stejným motorem je cca. 2,5 sekundy na kolo, rozdíl mezi prvním a posledním týmem z motorem Ferrari či Renault je opět podobný.
RB si motor nestaví, takže když vezmeme jeho rozpočet cca. 280 milionů a odečteme platy jezdců a cenu motorů, tak na chod týmu a vývoj vozu zůstává cca. 240-250 milionů. U takového Sauberu z 80 miliony rozpočtu když odečteme platby za motory a "platy" jezdců, tak na chod týmů a vývoj šasi zůstává 60 milionů. Jak chceš s tímhle rozdílem udělat vyrovnané závodění?-
GRAHAM
16:33 26.01.2018 77.236.218.XXXVěř že že velké % investic lze zkrouhnout, aniž by se to projevilo na vývoji. Ferrari utratí jakou-koli částku, jen aby bylo vpředu.To samé někteří další.Jde to srazit, ale třeba Ferrari chce mít v tomto volné ruce.Ono to vypadá, že proti Ferrari brojím, ale není to tak.Vyrovnané zavodění nebude skoro nikdy, ale lze to značně přiblížit a zároveň to bude levnější a všichni budou spokojení.Jasně nepůjde pak udělat to, že velkou investící do vývoje si "koupím" výkonost, protože ti další to nemohou udělat.To samé ...volnost pohybu "inžinýrů", není možné to blokovat nesmyslnými smlouvami.Jasně nějaké omezení být vždy musí, ale ne třeba tak jak to začal dělat Mercedes.Spousty techniků "nakoupily", bylo jim přinešeno Know-how a sami ho nemíní poslat dál.Je potřeba na vše koukat dlohodobě a ne krátkodobě a jen v módu že hlasuji jen proto, co mě vyhovuje a druhého "poškozuje" či eliminuje.Buď tady s námi ale nevyhrávej.
Jinak ohledně motorů, někdo to vyšponuje, zainvestuje balík a druhý musí taky, neskutečná spirála.Vím že je těžké stanovit strop, vždy je něco za něco, je to těžké, ale jistá rovnováha by měla nastat, minimalně v možnosti investic.Taky ber v potaz, že každý kdo dodává motory má reklamu zdarma a ještě je mu za to povětšinou placeno.Takže ano, investují do stavby motorů, ale i do své reklamy a zcela jistě tam pak automaticky fungují, vzniknou, další obchody.Vše se nabaluje. Chápu že se F a M nechtějí vzdát těchto výhod, na druhou stranu chápu i Liberty proč to chce změnit. Holt ať si automobilky udělají svoji sérii a bude to vyřešené.Bylo by zajimavé, kdo by se chtěl z dalších týmů tohoto učastnit, když už dopředu nemá šanci a byl by pod jejich diktátem.Křoví....ale jsem si jist ,že se dohodnou. A spravedlivé to logicky nebude nikdy a i respektuji, že velké týmy by pak mohli být v nevýhodě, pokud se úprava přehnala. myslím, že utlumení by mělo přicháze zcela jistě postupně a s velkým rozmyslem.-
airwar1939
17:01 26.01.2018 176.74.141.XXXNic z toho co píšeš nezpochybňuji, já v tom žádné brojení proti Ferrari nevidím, protože ono jednak za posledních 20 let byl jen jeden tým co vyhrál titul a neměl na to prostředky - Brawn GP, všechny ostatní šampionáty vyhrávali týmy s TOP rozpočtem a TOP zázemím. A tudíž logicky to co plánuje Liberty nevoní jenom Ferrari, ale i Mercedesu, Renaultu, McLarenu či RedBullu... tedy všem co na to mají.
Jak píšeš ty i já jsou jen dvě možnosti:
1) zachování současného stavu kdy budou automobilky hrát prim, bude pár top týmů co na to mají, a budou výkonnostní rozdíly.
2) Formule 1 light - omezený rozpočet týmů, omezené finance na vývoj levných motorů, unifikace podvozků a z toho plynoucí vyrovnanost startovního pole.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
airwar1939
18:06 26.01.2018 176.74.141.XXXTo sice ano, ale model předválečných závodů formulových sérií se od současného nijak nelišil, dominovali týmy Mercedes a AutoUnion které měli největší rozpočet a technickou podporu, pak byl v pozadí jeden italský a jeden francouzský tým, a všichni ostatní hráli třetí a další housle.
-
-
Situs
10:07 26.01.2018 85.70.164.XXXVypadá to že F1 je v pasti, protože mezi požadovaným stavem věcí a v tom co by nejspíše chtělo Ferrari nevidím žádný průsečík. A když se něco nezmění tak nikdo novej nepřijde, pak se bude jen čekat až někdo vypadne, a on vypadne, a F1 pak bude na pokraji smrti tak či onak. To že do F1 takhle nikdo další nechce je podle mě největším ukazatelem nedobrého produktu. 10 týmů kde půlka počítá každý dolar plus jedna juniorka, to je podle mě takhle neudržitelné. F1 musí něco dělat s Ferrari či bez.-
odin
13:06 26.01.2018 77.240.103.XXXNaprostý souhlas. Tak jasné a výstižné zhodnocení, jako jsi to napsal ty, jsem dosud nikde nečetl. Všichni plácají nesmysly o Berniem, jak mu Liberty nesahá ani po kotníky. Ale současný stav je produktem Ecclestonea. A Liberty se s tím snaží něco udělat. Protože s tím je třeba něco dělat. A pokud stojí v cestě Ferrari, tak je třeba Ferrari odstranit. Jinak se F1 nikam nehne a skončí tak, jako tak.
Nesnáším názory jako má Mansel. "Je třeba něco udělat, ale proboha nic nedělejme, protože by odešlo Ferrari.
Já si myslím, že Liberty příčiny stagnace a úpadku F1 pojmenovala správně. Jenže naráží na odpor Ferrari a velkých týmů. Teď jde o to, jak dalece budou chtít vlastníci práv dojít. Čím budou odvážnější a půjdou dál, tím lépe pro F1.
Psal jsem to tu mockrát. Ať si Marchionne založí vlastní Marchionne truc Cup a jsem zvědav, kolik týmů se ho zúčastní. A kolik z nich přistoupí na 90 mil. dolarů bonusu pro Ferrari a právo veta navrch.-
Pepan
13:21 26.01.2018 89.24.157.XXXPokud si Marchionne založí vlastní sérii, bude mít to právo veta automaticky a rozdělení příjmů určitě udělá tak, aby na tom vydělali všichni a neživili velkého molocha bafuňářů z FIA a podobné parazity. A poslední, co Liberty potřebuje, je, aby se z F1 stal ryze sportovní podnik. Tím by přišli o velké zisky a vlastně by svoji investici znehodnotili. Oni potřebují byznys, ale nejradši by byli, kdyby kasírovali velké peníze, výrobci do F1 nalévali velké peníze a de facto provoz F1 sponzorovali. Jenže i ti výrobci to berou jako byznys se všemi pravidly. A tady je střet zájmů a pokud se nenajde nějaký konsensus, dojde k rozdělení F1. Je otázka, zda to bude ku prospěchu věci.-
airwar1939
14:27 26.01.2018 176.74.141.XXXTak on si hlavně Marchione nemusí sérii zakládat, jsou zde minimálně dvě série, kam by mohlo Ferrari jít a to Formule E, kterou si stejně automobilky během několika let uzpůsobí dle sebe, a pak je tu série sportovních vozů - WEC.
Odchod Ferrari z Formule 1 a vstup do jedné či druhé série by zcela změnil hodnotu těchto sérií.
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek