DISKUZE K ČLÁNKU "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion

Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 28.01.2018 13:52 Vložte komentář

Nejlepší názory

» airwar1939 (Hlasovali 5 lidé) 26.01.2018 11:39
Ten problém není o tom zda může existovat… »
» Pepan (Hlasovali 4 lidé) 26.01.2018 13:07
Bingo. 01 »
» airwar1939 (Hlasovali 4 lidé) 26.01.2018 14:25
Ano současný stav je produktem Ecclestonea. Ale… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

rock

rock

82.117.159.XXX
Spekulujeme tady, kam asi povede F1 s neomezenými náklady, s plnou závislostí na továrních týmech, s ultra hitech konstrukcemi a složitými hybridními motory, které v podstatě znemožňují příchod nováčka... není potřeba spekulovat, přesně tohle už tady bylo. Koukněte na startovní listinu 24h Le Mans před deseti nebo 15 léty: v nejvyšší kategorii 15-20 aut cca 10 různých konstrukcí. I když netovární týmy měly šanci minimální, vždycky přijely a číhaly, jestli třeba továrny nebudou mít problémy. V Audi éře jim to nikdy nevyšlo, ale několikrát byly tak blízko, že to prostě stálo za námahu zkoušet. Pak přišly hybridy a letos tady máme tovární Toyotu a... nikoho dalšího...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
O soutěži s nerovnými podmínkami, jsi zapomněl dodat. O protěžování jedné stáje, jak finančním, tak politickém i sportovním. To pak vykresluje míru schopností velmi přesně.
Píšeš o duchu F1. Co je duchem F1 podle tebe? Nekonzistentnost v rozhodování a protekcionalismus?
Nebo snad chceš tyto jevy, které jsou v F1 už léta zakořeněny popírat?
Ano jedni soutěží a druzí jsou už na staru, respektive ještě dříve než stanou na startu zvýhodňováni.
Pokud chceš plácat moudra o soutěži, tak v rovných podmínkách. Pak jsem ochoten se s tebou bavit o soutěži.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já sleduji Formuli 1 od roku 1981, ale čtu o ní mnohem hlouběji do historie, a podle toho co čtu tak vždy byla Formule 1 od těch schopnějších, a méně schopných, přičemž ti nejméně schopní krachovali, a ti nejschopnější vyhrávali. Když teď Liberty tvrdí že chce všechny postavit na stejnou čáru, dát všem stejně peněz, dát rozpočtové stropy, tak je to sice takové pěkné - sovialistické, ale je to proti duchu Formule 1 která byla v minulosti a i dnes o soutěži. A málo naplat, schopnost získat či nezískat dostatek prostředků na vývoj je soutež, a odděluje schopnější od méně schopných.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
daaviid23

daaviid23

91.245.26.XXX
Situace je to více než složitá

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Jo, tak ten pocit, že F1 přestává být tou F1, jakou jsem historicky znal, mám po každé změně pravidel. A když zavzpomínám na léta minulá a vezmu to třebas po dekádách, tak můj pocit přerůstá v jistotu. Jde to čím dál víc do kelu aproto je třeba zkusit něco od základů změnit.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Já jsem optimista, ale jako optimistická mě varianta, že Formule 1 přestane být Formulí 1 tak jak historicky byla nepříjde. Krom toho bych opravdu nechtěl vidět automobilky jako Ferrari a Mercedes v takto vykastrované soutěži.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ano Formule 1 je v pasti a změna je potřebná, je otázka zda to co zůstane bude ještě Formule 1? Podle mě to bude Formule 1 jako jsou současné mobily Nokie Nokiemi.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Pokud by do Formule E vstoupil Mercedes a Ferrari, půjde zájem rapidně nahoru. A WEC je nástupnická série k něčemu kde už v minulosti jak Ferrari tak Mercedes úspěšně působili, a to že to nejsou formule, ale uzavřené vozy je pro automobilku vyrábějící sportovní vozy z hlediska marketingu výhodou.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Že vaříme z vody je pravda. Ale všichni známe plány Liberty a názory na tyto změny některých týmů. Že je něco shnilého ve státě F1 jsme se tedy shodli? Neníliž pravda? Mně je sympatické, že Liberty začali pracovat okamžitě a nenechávají vše na rok 2021. A fandím jim.
Ale na rozdíl od tebe, jsem optimista. Řekl bych, že se nakonec dohodnou. Každý bude muset učinit ústupky a F1 pojede dál. A jen doufám, že nová varianta bude pro slabší a nové účastníky spravedlivější. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Já žádné plány nemám. Já jsem do toho nevložil ani cent. Jen si platím TV kanály, kde F1 dávají, abych to mohl sledovat. Zajímám se o F1 zhruba od roku 1970, v některém období více, některém méně, ale fandím pořád.
F1 vznikla jako soutěž národních automobilek. Postupně se z ní automobilky vytrácely a hybnou silou F1 byli soukromníci (garážisté). V době hospodářského a technického rozmachu opět automobilky do F1 přišly, aby se době krize opět vytratily. Teď se znovu vracejí., Já si nemyslím, že bez automobilek F1 zanikne. Nezanikla už několikrát.
Je jasné, že bude potřebovat s automobilkami spolupracovat, ale jestli se týmy budou jmenovat Ferrari, Alfa Romeo, Mercedes Audi, Porsche, BMW, Renault, Honda, Toyota, Suzuki, Volvo, či Škoda, nebo Brabham, McLaren, Tyrrell, March, Merzario, Rebaque, Lotus, Prost, Stewart, Vettel, Alonso, Hamilton,či jinak, bude úplně jedno. Důležitě je sportovní a showmanská úroveň. A pokles diváků nebude, když bude na co koukat. O tom jsem přesvědčen. V současnosti klesá všechno a automobilky tam jsou. Jak to vysvětlíš? Ne automobilky nejsou spásou F1, jak si s Pepanem představujete.
A chování fanoušků bych se být tebou tolik nesmál. V ČR nemáme na F1 žádnou přímou vazbu a přesto je tento sport dost populární v této zemi. A mám spoustu kamarádů, kteří fandili Tyrrellu, nebo Lotusu a jiným dnes už neexistujícím stájím. Rnes fandí Red Bullu, nebo McLarenu, či Sauberu. Tak že v tom takový problém nevidím. Ano Italové by asi těžko překousli ztrátu Ferrari.

Plán Liberty je mi prostě sympatický, a proto se tu za něj stavím. Vím, že to pro ně bude hodně riskantní a mohou přijít o hodně. Ale také mohou hodně získat a F1 zachránit.
A zase se vrátím k tomu, co napsal Situs. F1 je v pasti a razantní změna je potřebná. Že budou ztráty je jasné, ale za záchranu F1 bych byl ochoten (na místě Liberty) obětovat i Ferrari.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Formule E se začíná potýkat s nedostatkem zájmu u diváků a může se stát že proto taky čase skončí. A WEC nejsou monoposty.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
V zásadě tady všichni vaříme z vody. Liberty i FIA chystá zásadní změny od konce roku 2020, do té doby se bude horečně jednat a jak liberty tak i automobilky budou hledat pro ně nejlepší řešení.

Pokud bych si dnes měl tipnout jak to dopadne, tak si myslím, že se nedohodnou, Formule 1 projde zásadní refiörmou a automobilky Ferrari, Mercedes a Renault, a dost možná že i stáj RedBull, se přesunou Formule E či do série WEC.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Ale já s tvým plánem ani s plány Liberty problém nemám, naopak protože preferuji sportovní stránku, tak by se mě vrcholná Formulová série kde by hrál prim sport a nikoli peníze líbila. Ale vnímám i tu širší realitu, tedy to, že to logicky povede k odchodu automobilek, k razantnímu snížení obchodní hodnoty celé série, poklesu zájmu diváků atd.

PS: Představa jak si fanoušci Ferrari budou navlékat dresy týmu Sauber či Force India mě pobavila... kam ti mám poslat fakturu za vyčištění poprskaného monitoru? 12

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
A proč ne? Pokud vím, tak Liberty chce upravit pravidla (udělat palácovou revoluci) až od konce Konkordu. A automobilky moc dobře věděly, jak dlouhou mají současná pravidla platnost a tudíž za jak dlouho se jim investice mají vrátit. Vidíš v tom nějaký podraz? Já ne!
S přílišnou unifikací mám též problém. Na druhou stranu, pestrost vzhledů vozů je dávno ta tam i za současných pravidel. Nejpestřejší auta byla v sedmdesátkách. Tehdá i na černobílé televizi se špatným obrazem šlo rozeznat stáje podle tvarů aut.
A co se týče odchodu Ferrari a Mercedesu. Mergl tam nebyl padesát let a F1 nezašla. Ferrari je sice ikona, ale tak trochu uměle udržovaná a uměle ikonizovaná.
Mockrát jsem tu četl názor, "toto je F1, tam nemají ti, kteří na ni nemají finance, co dělat..." myslíš, že Ferrari s každoročním bonusem 90. mil dolarů je dostatečně schopný tým, vzhledem k jejich výsledkům? Já jsem přesvědčen, že kdyby tyto peníze navíc dostali u FI, tak jsou bezproblémů před slavným Ferrari. Protože jde vlastně o rozdíl 180 mil. dolarů. (Ferrari 90 nedostane FI 90 dostane). A to je právě jenda z věcí, která uměle udržuje ikonu ikonickou. Williams byl ve své době autsajdr s dluhy. A když přišel k penězům, stal se během chvilky mistrem světa. Možná, že ten komparz je schopnější, než ikony, kterých se mnozí z vás odmítají zbavit.
Pokud změny zajistí dobré závodění a dobrou show, nemám o F1 strach, ať už s Ferrari a Mercedesem, nebo bez nich. F1 neskončila koncem Senny, ani Laudy, ani Prosta, neskončí ani koncem Hamiltona, Vettela, Alonsa a jiných. Ale může skončit na nezájem aktérů se v ní angažovat. A příklad Hondy je pro mnohé, kteří uvažují o vstup odstrašující. Pokud si Liberty nechá diktovat od Ferrari a Mercedesu, jak si ty a další přejete, pak to je cesta do pekel F1.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
To sice ano, ale model předválečných závodů formulových sérií se od současného nijak nelišil, dominovali týmy Mercedes a AutoUnion které měli největší rozpočet a technickou podporu, pak byl v pozadí jeden italský a jeden francouzský tým, a všichni ostatní hráli třetí a další housle.

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Změnu určitě potřebuje, ale Liberty nemůže udělat palácovou revoluci, když automobilky do současných vozů nastrkaly neskutečné peníze. Je ale otázka, pokud se F1 bude unifikovat, zda je to dobře. Pro mě tahle série znamená pestrost ve vzhledu vozů a ne že to bude něco jako Formule Škoda. Taky je otázka, zda za velké unifikace do toho automobilky půjdou. A pokud do toho nepůjdou autombilky, je otázka sledovanosti a tím i peněz, které tímto sportem protečou. Prostě si Liberty musí uvědomit, že F1 je v prvé řadě byznys, v druhé řadě politika a o sport se jedná až na třetím místě.
A ještě dodatek - Pokud se Liberty podaří tuhle vizi prosadit, myslím si že skutečně Ferrari a Mercedes odejdou a vytvoří alternativní sérii. Pak ta původní F1 a všechny doprovodné série zajdou na ubytě, protože tam nebudou peníze, nebudou velké značky a nebudou velká jména mezi piloty.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
Ale vždyť tohle všechno plány Liberty obsahují. Tak kde je problém mezi vnímáním mém jakožto "lobisty" za Liberty a tvém, potažmo Pepanovém, jakožto opnenty? V tom, že plány Liberty obsahují i ukončení, nebo alespoň omezení protěžování Ferrari, které tu zmiňuji?
Já jsem tu od Pepana četl srovnání Ecclestonea s Liberty a vyznělo to dost v neprospěch současných majitelů. A připadlo mi, že s těmito plánovanými kroky nesouhlasí.

Jen pro tvoji informaci, já též nemluvím o změně série, jako o řešení. Zase jsem jen přijal Pepanovu teorii o konci F1 bez Ferrari. A aby bylo jasno, ani já si F1 bez Ferrari nepřeji. Jen říkám, že pokud nebude zbytí, tak si F1 bez Ferrari dovedu představit. Mně víc chybí Lotus, než by mi chybělo Ferrari a taky F1 existuje.
Prostě nevěřím argumentům o spoustě fanoušků v barvách Ferrari a konci F1. Ti fanoušci si klidně navléknou jiné dresy, když bude na co koukat a komu fandit. 03

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
odin

odin

77.240.103.XXX
To, co píšeš blbý, z mého pohledu, není. Jenom je k tomu nutné nějak dospěta vytvořit podmínky. Nelze direktivně "vyhodit" stáje, které tam zatím chtějí být. (Vybral jsi z mého pohledu "atraktivní" týmy), ale co třeba Force India? Ta je na tom v současnosti lépe, než McLaren, Renault a Williams, i když nemají takovou tradici. Dalším "problémem by byly motory. Renault 3x, respektive 9x, Mergl 2x resp.6x a Ferrari 1x resp.3x.
Podle mne rekonstrukci celé F1 je třeba vzít komplexněji, čemuž se současní velcí hráči brání. Což chápu. Ale nechápu fakt, že airwar1939, Pepan a ostatní lobisté za zvýhodňování Ferrari, jakož i Marichionne si neuvědomují, že vytvořením vlastního truc podniku, nebo vstupem do jiné soutěže automaticky příjdou o výhody spojené s F1. To není přenosná záležitost. 18 Tak proč na tomto tak lpí?
Navíc podle mne automobilky nejsou takovou jistotou v záchraně F1. Stačí další krize a uvidíte všichni, jak rychle automobilky ztratí zájem o pobyt v tomto podniku. Všichni snad pamatujeme kolik automobilek prosvištělo formulí 1 a kde jsou? I takový Renault se stáhl, dodával jen motory a vrátil se až po krizi. Upínat se na automobilky je ošidné. V tomto ohledu zase Ferrari má u mne plusové body, protože nikdy neodešlo. Na druhou stranu to měli dostatečně vykompenzované finančně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Naopak, jak podle mě tak i dle Pepana není Formule 1 v pořádku, a potřebuje změnu. Ale problém je, že změnu kterou potřebuje, není změna série, ale v podstatě ukončení jedné série, a založení druhé závodní série, byť se stejným názvem.

Prostě po změnách, které budou muset být udělány, bude zcvela jiná Formule 1, značná unifikace šasi a aerodinamiky, návrat k levným jednoduchým motorům a zmražení vývoje motorů, rozpočtové ztropy které povedou k zásadnímu zaštíhlení týmů na několik desítek zaměstnanců atd.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
airwar1939

airwar1939

176.74.141.XXX
Nic z toho co píšeš nezpochybňuji, já v tom žádné brojení proti Ferrari nevidím, protože ono jednak za posledních 20 let byl jen jeden tým co vyhrál titul a neměl na to prostředky - Brawn GP, všechny ostatní šampionáty vyhrávali týmy s TOP rozpočtem a TOP zázemím. A tudíž logicky to co plánuje Liberty nevoní jenom Ferrari, ale i Mercedesu, Renaultu, McLarenu či RedBullu... tedy všem co na to mají.

Jak píšeš ty i já jsou jen dvě možnosti:

1) zachování současného stavu kdy budou automobilky hrát prim, bude pár top týmů co na to mají, a budou výkonnostní rozdíly.

2) Formule 1 light - omezený rozpočet týmů, omezené finance na vývoj levných motorů, unifikace podvozků a z toho plynoucí vyrovnanost startovního pole.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama