DISKUZE K ČLÁNKU "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion
Formule 1 si nemůže dovolit přijít o Ferrari, bez něj se absolutně neobejde, domnívá se bývalý mistr světa Nigel Mansell.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: "F1 se bez Ferrari rozhodně neobejde," myslí si bývalý šampion
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
airwar1939
21:01 26.01.2018 176.74.141.XXXPokud by do Formule E vstoupil Mercedes a Ferrari, půjde zájem rapidně nahoru. A WEC je nástupnická série k něčemu kde už v minulosti jak Ferrari tak Mercedes úspěšně působili, a to že to nejsou formule, ale uzavřené vozy je pro automobilku vyrábějící sportovní vozy z hlediska marketingu výhodou.
-
-
-
-
airwar1939
14:25 26.01.2018 176.74.141.XXXAno současný stav je produktem Ecclestonea. Ale Bernie nebyl lidumil, ale tvrdý obchodník, a pokud platil ročně cca. 100 milionů Ferrari za účast v šampionátu, tak to nedělal z dobročiných účelů, ale proto že se mu těch 100 milionů darovaných Ferrari mnohonásobně vrátilo v platbách od majitelů okruhů, televizních společností a podobně.
Takže teď jde jen o to co je pro Liberty přijatelnější, zda mít sérii, kde bude sportovní hodnota až na druhém místě, a kde budou některé týmy protěžovány, ale ta série bude Liberty vydělávat.
A nebo zda vsadit na čistě sportovní model, kdy zavedeme rovnoměrné rozdělování příjmů, kdy špičkové týmy a automobilky odejdou, a obchodní hodnota Formule 1 spadne tak dolů, že se pro Liberty stane z obchodního hlediska nevýdělečným podnikem.-
jumpman
14:47 26.01.2018 178.255.168.XXXjako myslet si, že F1 má nějakou sportovní hodnotu je hodně mimo a stejně tak že by nějakou mít mohla. Liberta jde pouze o maximalizaci jejich zisku. Nevím proč se pořád mele o nějakejch 90 mega pro ferrari, když liberty rozděli sotva 50% zisku a zbytek jim jde do kapsy! Ať rozdělí dalších 25% mezi ostatní týmy a je po problému. -
odin
15:25 26.01.2018 77.240.103.XXXČili podle tebe, Pepana a dalších, je vše vpořádku a F1 nepotřebuje žádnou změnu? Tento produkt vydělává dostatek, aby uživil Liberty a všechny účastníky.
OK, přesvědčovat vás nemíním. Ale nemohu se zbavit dojmu, že nejste schopní vnímat realitu. Jestliže si Mansell všímá drtivého úbytku učinkujících v reality show zvaném F1, pak to o něčem svědčí. Já jsem přesvědčen, že tento úbytek není konečný a také jediný. Ubývá zájem fanoušků i zájem učinkovat v show. A vy jste přesvědčeni, že je to vpořádku?
Situs to napsal dobře. Pokud tento model přežije, pak ti slabí, kteří dělají kompars protěžovaným, stejně dříve, či později skončí, protože to pro ně bude finančně neúnosné. A když to domyslíme ad absurdum, pak to skončí jako klání Ferrari a Mercedesu, možná s Renaultem. Půjde ještě o F1? Na deset bodovaných míst šest úřastníků.
I ti slabší musí přežít, aby mohli závodit. To vám s Pepanem nedochází. "Obchodníci".
Obchodní hodnota F1 je důležitá v momentě, kdy ji chci prodat. Ne v momentě, kdy měním pravidla hry. Změnou pravidel a následným fungováním (nefungováním) se obchodní hodnota buď zvýší, nebo sníží. Jsem sedlák a jdu na vše selským rozumem. A jsem přesvědčen, že to tak je. Tak si myslím, že Liberty by měla být obchodní hodnota F1 v tuto chvíli u prd.le, pokud to nechtějí zítra prodat. Tak se tu neoháněj takovými pitomostmi.-
-
odin
17:22 26.01.2018 77.240.103.XXXTo, co píšeš blbý, z mého pohledu, není. Jenom je k tomu nutné nějak dospěta vytvořit podmínky. Nelze direktivně "vyhodit" stáje, které tam zatím chtějí být. (Vybral jsi z mého pohledu "atraktivní" týmy), ale co třeba Force India? Ta je na tom v současnosti lépe, než McLaren, Renault a Williams, i když nemají takovou tradici. Dalším "problémem by byly motory. Renault 3x, respektive 9x, Mergl 2x resp.6x a Ferrari 1x resp.3x.
Podle mne rekonstrukci celé F1 je třeba vzít komplexněji, čemuž se současní velcí hráči brání. Což chápu. Ale nechápu fakt, že airwar1939, Pepan a ostatní lobisté za zvýhodňování Ferrari, jakož i Marichionne si neuvědomují, že vytvořením vlastního truc podniku, nebo vstupem do jiné soutěže automaticky příjdou o výhody spojené s F1. To není přenosná záležitost. Tak proč na tomto tak lpí?
Navíc podle mne automobilky nejsou takovou jistotou v záchraně F1. Stačí další krize a uvidíte všichni, jak rychle automobilky ztratí zájem o pobyt v tomto podniku. Všichni snad pamatujeme kolik automobilek prosvištělo formulí 1 a kde jsou? I takový Renault se stáhl, dodával jen motory a vrátil se až po krizi. Upínat se na automobilky je ošidné. V tomto ohledu zase Ferrari má u mne plusové body, protože nikdy neodešlo. Na druhou stranu to měli dostatečně vykompenzované finančně.
-
-
airwar1939
17:05 26.01.2018 176.74.141.XXXNaopak, jak podle mě tak i dle Pepana není Formule 1 v pořádku, a potřebuje změnu. Ale problém je, že změnu kterou potřebuje, není změna série, ale v podstatě ukončení jedné série, a založení druhé závodní série, byť se stejným názvem.
Prostě po změnách, které budou muset být udělány, bude zcvela jiná Formule 1, značná unifikace šasi a aerodinamiky, návrat k levným jednoduchým motorům a zmražení vývoje motorů, rozpočtové ztropy které povedou k zásadnímu zaštíhlení týmů na několik desítek zaměstnanců atd.-
odin
17:38 26.01.2018 77.240.103.XXXAle vždyť tohle všechno plány Liberty obsahují. Tak kde je problém mezi vnímáním mém jakožto "lobisty" za Liberty a tvém, potažmo Pepanovém, jakožto opnenty? V tom, že plány Liberty obsahují i ukončení, nebo alespoň omezení protěžování Ferrari, které tu zmiňuji?
Já jsem tu od Pepana četl srovnání Ecclestonea s Liberty a vyznělo to dost v neprospěch současných majitelů. A připadlo mi, že s těmito plánovanými kroky nesouhlasí.
Jen pro tvoji informaci, já též nemluvím o změně série, jako o řešení. Zase jsem jen přijal Pepanovu teorii o konci F1 bez Ferrari. A aby bylo jasno, ani já si F1 bez Ferrari nepřeji. Jen říkám, že pokud nebude zbytí, tak si F1 bez Ferrari dovedu představit. Mně víc chybí Lotus, než by mi chybělo Ferrari a taky F1 existuje.
Prostě nevěřím argumentům o spoustě fanoušků v barvách Ferrari a konci F1. Ti fanoušci si klidně navléknou jiné dresy, když bude na co koukat a komu fandit.-
airwar1939
18:12 26.01.2018 176.74.141.XXXAle já s tvým plánem ani s plány Liberty problém nemám, naopak protože preferuji sportovní stránku, tak by se mě vrcholná Formulová série kde by hrál prim sport a nikoli peníze líbila. Ale vnímám i tu širší realitu, tedy to, že to logicky povede k odchodu automobilek, k razantnímu snížení obchodní hodnoty celé série, poklesu zájmu diváků atd.
PS: Představa jak si fanoušci Ferrari budou navlékat dresy týmu Sauber či Force India mě pobavila... kam ti mám poslat fakturu za vyčištění poprskaného monitoru?-
odin
20:03 26.01.2018 77.240.103.XXXJá žádné plány nemám. Já jsem do toho nevložil ani cent. Jen si platím TV kanály, kde F1 dávají, abych to mohl sledovat. Zajímám se o F1 zhruba od roku 1970, v některém období více, některém méně, ale fandím pořád.
F1 vznikla jako soutěž národních automobilek. Postupně se z ní automobilky vytrácely a hybnou silou F1 byli soukromníci (garážisté). V době hospodářského a technického rozmachu opět automobilky do F1 přišly, aby se době krize opět vytratily. Teď se znovu vracejí., Já si nemyslím, že bez automobilek F1 zanikne. Nezanikla už několikrát.
Je jasné, že bude potřebovat s automobilkami spolupracovat, ale jestli se týmy budou jmenovat Ferrari, Alfa Romeo, Mercedes Audi, Porsche, BMW, Renault, Honda, Toyota, Suzuki, Volvo, či Škoda, nebo Brabham, McLaren, Tyrrell, March, Merzario, Rebaque, Lotus, Prost, Stewart, Vettel, Alonso, Hamilton,či jinak, bude úplně jedno. Důležitě je sportovní a showmanská úroveň. A pokles diváků nebude, když bude na co koukat. O tom jsem přesvědčen. V současnosti klesá všechno a automobilky tam jsou. Jak to vysvětlíš? Ne automobilky nejsou spásou F1, jak si s Pepanem představujete.
A chování fanoušků bych se být tebou tolik nesmál. V ČR nemáme na F1 žádnou přímou vazbu a přesto je tento sport dost populární v této zemi. A mám spoustu kamarádů, kteří fandili Tyrrellu, nebo Lotusu a jiným dnes už neexistujícím stájím. Rnes fandí Red Bullu, nebo McLarenu, či Sauberu. Tak že v tom takový problém nevidím. Ano Italové by asi těžko překousli ztrátu Ferrari.
Plán Liberty je mi prostě sympatický, a proto se tu za něj stavím. Vím, že to pro ně bude hodně riskantní a mohou přijít o hodně. Ale také mohou hodně získat a F1 zachránit.
A zase se vrátím k tomu, co napsal Situs. F1 je v pasti a razantní změna je potřebná. Že budou ztráty je jasné, ale za záchranu F1 bych byl ochoten (na místě Liberty) obětovat i Ferrari.-
airwar1939
21:04 26.01.2018 176.74.141.XXXAno Formule 1 je v pasti a změna je potřebná, je otázka zda to co zůstane bude ještě Formule 1? Podle mě to bude Formule 1 jako jsou současné mobily Nokie Nokiemi.
-
-
-
-
Pepan
17:39 26.01.2018 89.24.157.XXXZměnu určitě potřebuje, ale Liberty nemůže udělat palácovou revoluci, když automobilky do současných vozů nastrkaly neskutečné peníze. Je ale otázka, pokud se F1 bude unifikovat, zda je to dobře. Pro mě tahle série znamená pestrost ve vzhledu vozů a ne že to bude něco jako Formule Škoda. Taky je otázka, zda za velké unifikace do toho automobilky půjdou. A pokud do toho nepůjdou autombilky, je otázka sledovanosti a tím i peněz, které tímto sportem protečou. Prostě si Liberty musí uvědomit, že F1 je v prvé řadě byznys, v druhé řadě politika a o sport se jedná až na třetím místě.
A ještě dodatek - Pokud se Liberty podaří tuhle vizi prosadit, myslím si že skutečně Ferrari a Mercedes odejdou a vytvoří alternativní sérii. Pak ta původní F1 a všechny doprovodné série zajdou na ubytě, protože tam nebudou peníze, nebudou velké značky a nebudou velká jména mezi piloty.-
odin
18:12 26.01.2018 77.240.103.XXXA proč ne? Pokud vím, tak Liberty chce upravit pravidla (udělat palácovou revoluci) až od konce Konkordu. A automobilky moc dobře věděly, jak dlouhou mají současná pravidla platnost a tudíž za jak dlouho se jim investice mají vrátit. Vidíš v tom nějaký podraz? Já ne!
S přílišnou unifikací mám též problém. Na druhou stranu, pestrost vzhledů vozů je dávno ta tam i za současných pravidel. Nejpestřejší auta byla v sedmdesátkách. Tehdá i na černobílé televizi se špatným obrazem šlo rozeznat stáje podle tvarů aut.
A co se týče odchodu Ferrari a Mercedesu. Mergl tam nebyl padesát let a F1 nezašla. Ferrari je sice ikona, ale tak trochu uměle udržovaná a uměle ikonizovaná.
Mockrát jsem tu četl názor, "toto je F1, tam nemají ti, kteří na ni nemají finance, co dělat..." myslíš, že Ferrari s každoročním bonusem 90. mil dolarů je dostatečně schopný tým, vzhledem k jejich výsledkům? Já jsem přesvědčen, že kdyby tyto peníze navíc dostali u FI, tak jsou bezproblémů před slavným Ferrari. Protože jde vlastně o rozdíl 180 mil. dolarů. (Ferrari 90 nedostane FI 90 dostane). A to je právě jenda z věcí, která uměle udržuje ikonu ikonickou. Williams byl ve své době autsajdr s dluhy. A když přišel k penězům, stal se během chvilky mistrem světa. Možná, že ten komparz je schopnější, než ikony, kterých se mnozí z vás odmítají zbavit.
Pokud změny zajistí dobré závodění a dobrou show, nemám o F1 strach, ať už s Ferrari a Mercedesem, nebo bez nich. F1 neskončila koncem Senny, ani Laudy, ani Prosta, neskončí ani koncem Hamiltona, Vettela, Alonsa a jiných. Ale může skončit na nezájem aktérů se v ní angažovat. A příklad Hondy je pro mnohé, kteří uvažují o vstup odstrašující. Pokud si Liberty nechá diktovat od Ferrari a Mercedesu, jak si ty a další přejete, pak to je cesta do pekel F1.-
airwar1939
18:22 26.01.2018 176.74.141.XXXV zásadě tady všichni vaříme z vody. Liberty i FIA chystá zásadní změny od konce roku 2020, do té doby se bude horečně jednat a jak liberty tak i automobilky budou hledat pro ně nejlepší řešení.
Pokud bych si dnes měl tipnout jak to dopadne, tak si myslím, že se nedohodnou, Formule 1 projde zásadní refiörmou a automobilky Ferrari, Mercedes a Renault, a dost možná že i stáj RedBull, se přesunou Formule E či do série WEC.-
odin
20:19 26.01.2018 77.240.103.XXXŽe vaříme z vody je pravda. Ale všichni známe plány Liberty a názory na tyto změny některých týmů. Že je něco shnilého ve státě F1 jsme se tedy shodli? Neníliž pravda? Mně je sympatické, že Liberty začali pracovat okamžitě a nenechávají vše na rok 2021. A fandím jim.
Ale na rozdíl od tebe, jsem optimista. Řekl bych, že se nakonec dohodnou. Každý bude muset učinit ústupky a F1 pojede dál. A jen doufám, že nová varianta bude pro slabší a nové účastníky spravedlivější.-
airwar1939
21:09 26.01.2018 176.74.141.XXXJá jsem optimista, ale jako optimistická mě varianta, že Formule 1 přestane být Formulí 1 tak jak historicky byla nepříjde. Krom toho bych opravdu nechtěl vidět automobilky jako Ferrari a Mercedes v takto vykastrované soutěži.-
odin
23:23 26.01.2018 77.240.103.XXXJo, tak ten pocit, že F1 přestává být tou F1, jakou jsem historicky znal, mám po každé změně pravidel. A když zavzpomínám na léta minulá a vezmu to třebas po dekádách, tak můj pocit přerůstá v jistotu. Jde to čím dál víc do kelu aproto je třeba zkusit něco od základů změnit.-
airwar1939
19:18 27.01.2018 176.74.141.XXXJá sleduji Formuli 1 od roku 1981, ale čtu o ní mnohem hlouběji do historie, a podle toho co čtu tak vždy byla Formule 1 od těch schopnějších, a méně schopných, přičemž ti nejméně schopní krachovali, a ti nejschopnější vyhrávali. Když teď Liberty tvrdí že chce všechny postavit na stejnou čáru, dát všem stejně peněz, dát rozpočtové stropy, tak je to sice takové pěkné - sovialistické, ale je to proti duchu Formule 1 která byla v minulosti a i dnes o soutěži. A málo naplat, schopnost získat či nezískat dostatek prostředků na vývoj je soutež, a odděluje schopnější od méně schopných.-
odin
23:35 27.01.2018 77.240.103.XXXO soutěži s nerovnými podmínkami, jsi zapomněl dodat. O protěžování jedné stáje, jak finančním, tak politickém i sportovním. To pak vykresluje míru schopností velmi přesně.
Píšeš o duchu F1. Co je duchem F1 podle tebe? Nekonzistentnost v rozhodování a protekcionalismus?
Nebo snad chceš tyto jevy, které jsou v F1 už léta zakořeněny popírat?
Ano jedni soutěží a druzí jsou už na staru, respektive ještě dříve než stanou na startu zvýhodňováni.
Pokud chceš plácat moudra o soutěži, tak v rovných podmínkách. Pak jsem ochoten se s tebou bavit o soutěži.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek