DISKUZE K ČLÁNKU FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.12.2017 18:34 Vložte komentář

Nejlepší názory

» m4nitou (Hlasovali 5 lidé) 13.12.2017 15:28
GP2, GP2 engine! Aaargh! 10 »
» Petr (Hlasovali 5 lidé) 13.12.2017 17:18
McLaren byl při obdobných úrovních přítlaku jako… »
» Mike17 (Hlasovali 5 lidé) 13.12.2017 17:31
Fakticky na top speed většinou na konci sezony… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Situs

    Situs

    85.70.164.XXX
    Miku, nemusíš tady z toho šílet, natož tu lživě zkreslovat náš rozhovor. Do diskuze jsi přitáhl myšlenku, či výtku na článek, že o tom že by byl McLaren na rovinkách nejpomalejší se dá diskutovat. Petr ti na to hodil čísla z kvalifikací z kterých jednoznačně plyne že McLaren je na rovinkách nejpomalejší. Na to jsi kontroval číslama ze závodů, a na to ti už Petr začal vysvětlovat že tato tebou uvedená data jsou více ovlivněna okolnostmi oproti kvalifikaci, a tím jsou zkreslená. O tom se tu začala vést diskuze a přidal jsem se i já kde jsem argumentoval podobně jako Petr o tom že ta data ze závodu bez znalostí okolností nejsou reprezentativní. Jako příklad posloužil i závod z Brazílie mezi Massou a Alonsem, kde data říkaj že Alonso byl rychlejší ale víme že to bylo jen díky DRS a závěsu. Ačkoliv z toho jednoznačně plyne že znát k těm tvým číslům dané okolnosti je nutnost, nikam jsme se neposunuli. Problémem je to že nejsi schopen uznat že tebou předložená zpochybňující data nejsou přesvědčivá protože sami o sobě nestačí, a zároveň nejsi schopen vést diskuzi tak aby jsi své zpochybnění daného výroku více doložil. Mohu na to jen napsat že jsi sice vznesl námitku, ale nepřesvědčil si o její oprávněnosti.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    Pro Situse stručný výcuc naší diskuse:
    Mike17: Alonso nebyl na rovinkách nejpomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.
    Mike17: S tím, že bylo v kvalifikacích nejpomalejší souhlasím. Ano Massa by byl s DRS rychlejší než Alonso, Honda má nejslabší výkon ze všech, který jistě ovlivňuje TS, vlivů je v závodě víc, ale v ZÁVODECH Alonso nejpomalejší na rovinkách nebyl, TS mělo vždy 7-9 jezdců pomalejší.
    Situs: Nezohlednil jsi, že Massa neměl na rozdíl od Alonsa DRS, měl jsi brát data z kvalifikace.

    Aneb plodná diskuse. 12

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    185.149.130.XXX
    S tím, že byla nejméně výkonná do konce sezony se souhlasit rozhodně dá.
    O tom, že byl Mclaren na rovinkách nejpomalejší se dá úspěšně diskutovat.
    Ovšem, že byla Honda nejméně spolehlivá do konce sezony se nedá tvrdit ani omylem.
    03

    + 4 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      McLaren byl při obdobných úrovních přítlaku jako soupeři jasně nejpomalejší, o tom není sporu. Stejně jako o tom, že Honda byla v sezóně 2017 nejméně spolehlivá ze všech čtyř výrobců. Žádný omyl, data jsem tady pravidelně zveřejňoval. [odkaz na stránku]

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Fakticky na top speed většinou na konci sezony poslední nebývali. Tedy o pomalosti se dá diskutovat, protože jsou různé úrovně přítlaku. Ale jasně, měli nejmenší výkon, tudíž to kompenzovali přítlakem.
        ....až DO KONCE SEZONY zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá.
        Zdroj: [odkaz na stránku]
        Asi se to dá vyložit dvěma způsoby (není zřejmé, jestli konec sezony platí jen pro výkon nebo i spolehlivost). Na konci sezony Honda prokazatelně nejméně spolehlivá nebyla. 03

        + 5 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Adi

          Adi

          212.96.178.XXX
          Já to chápu tak, že ani tragická spolehlivost Renaultu v TR nestačila na to, aby ve spolehlivosti dotáhli Hondu, která měla penalizace již ve 3. Nebo 4. Závodě. Ale je pravda, že od Mexika do konce roku byla Honda spolehlivější než Renault. Z pohledu celé sezóny je však Petrova věta zcela v pořádku. Ještě bych rád pofotknul, že Renault měl dle komponent lehké problémy s ICE a turbem a vážné problémy s MGU - H, Honda měla vážné problémy s ICE, turbem, MGU - H, MGU - K, dále problémy s bateriemi. Pohled na spotřebované komponenty je jasný důkaz o jednotlivé spolehlivosti. Btw. Argument, že Honda držela v poslední části sezóny nemusí nic znamenat. Renault držel skvělou spolehlivost rok a půl a k čemu mu to letos koncem sezóny bylo...

          + 4 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001639

            uzivatel001639

            178.255.168.XXX
            Tak s ICE mela problemy Honda??? Jestli si dobre pamatuji co tu bylo za clanky tak se nikde o zadnych problemech s ICE u Hondy nemluvilo, spise naopak. Z Renaultu se naproti tomu kourilo.

            Tady jsem zvedav na reakci Petra, ale nejde mi o cislo ze statistiky, ale o to u kolika motoru opravdu odesel obema vyrobcu spalovak. Kdo s nim mel skutecne problemy. Honda dost menila komplety, takze vyrazovala spalovaky, ktere byly OK. Nejde mi o problemy s vanou, ale opravdu o vybuchy spalovaku, ktere jasne ukazi a to kdo ma poddimenzovano, kdo ma spalovak nahrane s vykonem.

            Renault od VC Rakouska spotreboval U TR a RB prumerne 5ks MGU-H. McL spotreboval prumerne 4,5ks, takze nejen ze je vetsi a tu druhou cast sezony Honda dotahla, ale dokonce prekonali.
            Jinak skvelou spolehlivost drzi Mercedes. 03

            + 3 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Situs

              Situs

              85.70.164.XXX
              A kolik jich spotřeboval od té doby sám v Renaultu?

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                To prave nemam. Musim najit. Najdu a doplnim 03

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • uzivatel001639

                uzivatel001639

                178.255.168.XXX
                Takze celkem od pocatu roku do VC Rakouska pouzila Honda prumerne 7ks MGU-H, tzn cca 0,8 MGU-H na zavod. Renault (vsechny 3 tymy) prumerne 3ks MGU-H, tzn. cca celkem 0,3ks na zavod.
                Od velke ceny Rakouska pouzila Honda prumerne 4,5ks MGU-H, tzn cca 0,41 MGU-H na zavod. Renault (vsechny 3 tymy) prumerne 4,3ks MGU-H, tzn. cca celkem 0,39ks na zavod.
                Takze u Hondy je viditelne zlepseni cca 50%, u Renaultu cca 30% zhorseni. Stale je pak ale o prsa korejke zeny Renault lepsi.
                Na konci sezony je mozne ze uz Honda Renault prekonala, ale hledat to neminim, neni to dulezite. Je videt, ze spolehlivost byla bidna u obou vyrobcu.

                + 4 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  No koukám že tovární Renault použil od Rakouska každej 3 kousky, to jsou na tom lépe než kluci z Hondy. Takže jen TR na tom u MGU-H díky katastrofálnímu závěru bylo hůře než kluci od McLarenu. Jako opravdu nevím co to má značit. Renault si spolehlivost koncem sezony zkazil ve snaze o navýšení výkonu, a dostal se spolehlivostí tam kde je Honda, ovšem při větším výkonu. Takže to že Renault ukázal že navýšení výkonu nemá zcela u MGU-H vyřešené je jedna věc, ale i tak se dostal na úroveň spolehlivosti tam kam se dostala Honda až ke konci roku s jasně menším výkonem. Značí to jedině to že Honda má před sebou ještě hodně práce aby se dostala k Renaultu, ani když vypíchneš to nejhorší pro Renault a to nejhorší období, tak Hondu leda tak dorovná, celkově na tom ve spolehlivosti i tak byl Renault lépe a o výkonu nemluvě.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel001639

                    uzivatel001639

                    178.255.168.XXX
                    Nevypichuji to horsi mluvim o vetsi casti sezony a to te druhe polovine. Kdybych vypichnul cast sezony, byla by mozna posledni cast sezony Honda z hlediska spolehlivosti lepsi.
                    Jinak to navyseni vykonu u Renaultu ja moc nepozoroval, pamatuji si jediny zavod, kde to Verstappenovi jelo, jinak jsem zadny zazrak s navysenim vykonu jinde nevidel. RB ziskal od pocatku sezony do VC Rakouska prumerne 17 bodu na zovod a od VC Rakouska do konce roku cca 19,5. Pritom se jasne mluvilo o tom, ze na pocatku sezony mel RB velky problem se sasim, coz se mu stava casto. takze ten drobny narust bodu prisuzuji spise sasi nez motoru.

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Situs

                      Situs

                      85.70.164.XXX
                      Je jednoznačné že i v druhé polovině je Honda na tom se spolehlivostí jejich komponent hůře, bez debat, koukám na to. Jediné MGU-H je díky TR na podobné úrovni.
                      A to navýšení výkonu právě bylo u toho Verstappena, takže jsi si toho všiml.

                      + 2 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • uzivatel001639

                        uzivatel001639

                        178.255.168.XXX
                        Vsiml jsem si uspechu Verstappena v jednom zavode. Jinak ne. Takze co je zasluha samotneho Verstappena, sasi RB a nakonec motoru Renault nechci soudit a asi ani nikdo nedokaze. Jedine co z toho vychazi, je ze si Renault nemuze dovolit jit s vykonem nahoru protoze spolehlivost dojeti jednotky v zavode byla horsi jak 50%.
                        Jinak to navyseni vykonu byla softwarova zalezitost, takze neslo o vykon komponentu, ale jen o soft. Cekam spise ze Honda pujde nahoru hardwarove a to by mel i Renault ne jen poddimenzovanou jednotku dojit na smrt.

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Situs

                          Situs

                          85.70.164.XXX
                          Pokud si dobře vzpomínám tak Petr tu psal že to navýšení výkonu Renaultu nebylo zanedbatelné.

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • jon

                            jon

                            194.228.59.XXX
                            Výkon tam sice byl, ale na jak dlouho. V posledním závodě tam výkon pustili i Mercedes s Ferrari a ukázali, že to může jet spolehlivě.
                            V podstatě Mercedes si jede špičku první ligy před Ferrari. Druhá liga Renault a Honda třetí liga. Oba pomalejší motoráři umí dotáhnout ligu nad nimi, ale často pak nedojeli do cíle.

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Situs

                              Situs

                              85.70.164.XXX
                              Souhlasím s Tebou, Renault je za Mercedesem jako Honda za Renaultem, alespoň po stránce výkonu. Spolehlivost má Renault na vyšší úrovni, když nepočítám krach po navýšení výkonu.

                              + 1 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • jon

                                jon

                                194.228.59.XXX
                                Přesně tak. Ono to v podstatě bylo podobné s Hondou. Když se snažila napumpovat výkon, tak byl ohňostroj. Na obou výrobcích je vidět, že ten vývoj prostě nejde uspěchat tím, že budou dělat hokus pokus. Mercedes i Ferrari mají odbržděno minimálně rok před Renaultem a 2 roky před Hondou. Což se bohužel příští rok nejspíš projeví ještě více.

                                + 0 / − 0

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                • Situs

                  Situs

                  85.70.164.XXX
                  Hele a když se kouknu třeba na MGU-K za tvé zvolené období, tak Honda jich použila 3 a 5 kdežto motory Renault ve všech týmech si vystačili s jednou, to by jsi měl také zvážit když už se zaměřuješ na ty rozdíly.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • uzivatel001639

                    uzivatel001639

                    178.255.168.XXX
                    Ja tu nechci resit drobnosti, protoze jak uz jsem zminoval ICE, Honda nasazovala komplet vse nove, protoze to u ni nemelo vliv na pozici na rostu. Nebo ty bys to delal jinak? ty bys nasazoval k novemu MGU-H stare ostatni komponenty, ikdyz bys vedel ze budes na rostu posledni?

                    + 1 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama