FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Petr Hlawiczka, 13. prosince 2017, 15:50 Google+

Podařilo se nám získat fotografie pohonné jednotku Honda RA617H, která poháněla letošní monopost McLaren MCL32. V článku si ji můžete pěkně zblízka prohlédnout.

Počet komentářů:  93 komentářů (Poslední 19.12. 18:34) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32

Pohonná jednotka Honda RA617H, kterou byl v sezóně 2017 vybaven McLaren MCL32 | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Pohonná jednotka s V6 spalovacím motorem o objemu 1,6 litru příliš slávy neposbírala. McLaren s ní získal jen 30 bodů, což bylo obrovské zklamání oproti loňské sezóně, kdy obsadil mezi konstruktéry 6. příčku se 76 body. Není divu, že mu po třech letech došla trpělivost a partnerství s Hondou ukončil.

Na dráze ve výkonu zpočátku za Mercedesem zaostávala navzdory vysokým očekáváním ještě více než loni - až o 120 koní, a až do konce sezóny zůstala jasně nejslabší a nejméně spolehlivá. Vozy McLarenu byly na rovinkách pravidelně nejpomalejší, proto v Abú Zabí odjeli poslední závod. Honda bude od příštího roku pohánět Toro Rosso, svůj letošní koncept ale měnit nebude.

Pohonná jednotka Honda RA617H - technické specifikace:
- minimální hmotnost: 145 kg
- spalovací motor: 1,6litrový V6 s úhlem sevření válců 90 °
- počet ventilů: 24
- maximální otáčky: 15 000/min
- maximální průtok paliva: 100 kg/hod (nad 10 500 ot/min)
- spotřeba paliva: pravidly omezen na 105 kg (světla - vlajka)
- vstřikování paliva: přímé, jedna vstřikovač na válec, max. 500 barů
- přeplňování: jeden kompresor a výfuková turbína se sdílenou hřídelí
- palivo a maziva: BP Castrol

Systém pro rekuperaci energie:
- architektura: integrovaná hybridní rekuperace energie přes
   motorgenerátory; kliková hřídel spojena s MGU-K, turbo s MGU-H
- úložiště energie: li-ion baterie, 20 - 25 kg
- MGU-K: max. otáčky 50 000/min, výkon 120 kW, max. rekuperace
   energie 2 MJ/kolo, max. využití energie 4 MJ/kolo
- MGU-H: max. otáčky 125 000/min, max. výkon, rekuperace ani využití energie neomezeno

Google+ Vytisknout

Diskuze: FOTO: Pohled zblízka na letošní pohonnou jednotku Hondy RA617H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 93, poslední 19.12.2017 18:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 93 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

McLaren při loňské prezentaci nového auta

Po Ferrari zveřejňuje datum odhalení nového vozu také McLaren, Mercedes a Toro Rosso

Kevin Magnussen s Haasem v Mexiku

Haas si v prvních sezónách v F1 vede lépe než Force India, myslí si spokojený Magnussen

U Renaultu se kompresor i MGU-H nacházejí v zadní části motoru

McLaren vyřešil jiné uspořádání pohonné jednotky Renaultu. V čem se liší od Hondy?

Räikkönen, Kimi

Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

Martin Whitmarsh

Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

Sergej Sirotkin se dočkal vytoužené příležitosti

Williams potvrzuje Strolla se Sirotkinem, Kubica rezervním jezdcem

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lando Norris je dalším talentovaným mladíkem McLarenu

"Norrise čeká v roce 2018 rušný život," říká šéf McLarenu. Páteční tréninky mu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey o tom, proč odmítl pohádkové nabídky Ferrari i Mercedesu

  2. "Pohonné jednotky v F1 nejsou drahé," argumentuje Prost. A hned sklízí kritiku

  3. Personální změny v Itálii: Räikkönen má nového inženýra, Toro Rosso opouští šéf aerodynamiky

  4. McLaren to proti Red Bullu a Renaultu bude mít těžké, myslí si Mansell

  5. Bojí se Pirelli konkurence? "Válka pneumatik by F1 uškodila," tvrdí

  6. Bývalý šéf McLarenu Martin Whitmarsh se vrací do F1

reklama

Zprávy odjinud