V Mexiku zažil francouzský výrobce velké zklamání, když ze závodu museli s jeho motory odstoupit Brendon Hartley, Nico Hülkenberg i Daniel Ricciardo. Ve svém přístupu k okruhu nacházející se ve vysoké nadmořské výšce byl příliš agresivní.
Také tam zkoušel upravený motor s některými díly zaměřenými na příští rok. Tato vylepšení mu v Austinu přinesla zrychlení o 2 desetiny sekundy na kolo. "Víme, že vylepšení funguje, o tom není pochyb, ale přináší jen část toho, co chceme přinést přes zimu. Nyní se musíme soustředit na rok 2018," říká Abiteboul.
Letos se sice nedostal ani v závodním režimu na úroveň Mercedesu či Ferrari, nicméně věří, že během zimy se jim to už konečně podaří: "Obrázek se nezměnil. O sobotách ztrácíme na lídry hodně, ale v závodech se jim hodně přibližujeme. Cílem pro zimu je stáhnout ten jejich nedělní náskok a pochopit, co můžeme udělat v oblasti kvalifikačních módů," pokračuje pro Autosport šéf Renaultu.
Po druhém odstoupení s oběma vozy v letošní sezóně uznává, že na původně zamýšlenou pátou příčku nejspíše nedosáhnou. To drží Williams se 76 body, Renault je sedmý za Toro Rosso, na které ztrácí 5 bodů.
"Musíme se [po Mexiku] zpět vzchopit, zbývají dva závody. Naší pozici v šampionátu nepomohlo to, co se tam stalo, ale rozhodně to bude extrémně náročné bojovat o pátou příčku. Potřebujeme si udržet vysokou morálku a dívat se před sebe. Nemůžeme však ignorovat to, co se o tom víkendu přihodilo, protože to musíme pochopit a přijmout opatření," dodává Abiteboul.