A znovu debata o formátu kvalifikace...

Karel Bařina, 29. května 2005, 10:44 Google+

Dnes se poprvé nekoná nedělní kvalifikace. Vedení FIA úpravu schválilo teprve tento týden a Ron Dennis už hovoří o další změně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Dennis, Ron

Dennis, Ron | foto: Hoch Zwei

Sdílejte článek

Šéf stáje West McLaren Mercedes uvedl v rozhovoru pro Autosport, že předpokládá další změnu kvalifikačního formátu před příští sezónou. V pondělí tohoto týdne FIA zrušila nedělní kvalifikaci, která nevyhovovala téměř nikomu a včera se poprvé konala opět jen jednokolová kvalifikace sobotní.

"Věřím, že se kvalifikace znovu změní po skončení letošní sezóny," řekl Ron Dennis. "Řekl bych, že týmy budou potřebovat mít jistotu během jednoho nebo dvou měsíců. Jde hlavně o to, že musíme včas znát velikost nádrže, abychom stihli připravit monopost pro příští rok. To s kvalifikací úzce souvisí. Nepotřebujeme mít kompletně naplánovanou kvalifikaci, ale potřebujeme vědět, jaká budou pravidla ohledně množství paliva."

Největším nedostatkem všech jednokolových a dovoukolových kvalifikačních formátů, které se v F1 vystřídaly za poslední tři roky, je zákaz tankovánkování mezi kvalifikací a závodem. Vozy jsou v kvalifikaci různě těžké a o postavení na startu tak nerozhoduje pouze rychlost, ale také strategie - množství paliva. Ztratila tak hodnotu tradičně ceněná "pole-position", coby důkaz rychlosti. Přitom právě proto byl zákaz tankování před startem zaveden, aby se během závodu častěji měnilo pořadí a uměle se tak zvýšila atraktivita závodů.

Foto: Hoch Zwei
Vytisknout

Diskuze: A znovu debata o formátu kvalifikace...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trulli, Jarno

Toyota verí v zisk pódia

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud