Stříbrným šípům to na rychlých okruzích jezdí, na těch pomalejších - jako byl třeba Hungaroring, však trochu ztrácí. Proto si na něj soupeři, zejména Ferrari a Red Bull, příští týden brousí zuby. Daniel Ricciardo dokonce uvedl: "V Singapuru bychom měli bojovat s Ferrari a být před Mercedesem."
Tomu se na okruhu Marina Bay v posledních letech nikdy nedařilo. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa si sice z minulých ročníků vzali cenné poučení, přesto si uvědomuje, že příští víkend pro ně bude náročný.
"Singapur pro nás v minulosti nebyl tím nejlepším místem a loňské vítězství nás extrémně potěšilo, protože jsme zde prožili tak krušné chvíle v roce 2015," vzpomíná na Velkou cenu Singapuru, v níž jim Ferrari nadělil 25 sekund. Loni sice zásluhou vyhráli, ale s náskokem necelé půl sekundy před Red Bullem.
"Stále věřím, že existují určité vlastnosti okruhu, které našemu autu nesedí. Mohli jste to vidět loni - pomalé okruhy plné zatáček vyhovují spíše Red Bullu a Ferrari. Pro naše auto je dobré hodně vysokorychlostního přítlaku," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.
"Nemyslím si, že jde o pravidlo, které byste nemohli zlomit. Je to o pochopení auta, a čím více kilometrů máme za sebou, tím více se toho o něm dozvídáme. I přesto očekávám, že to pro nás kvůli těm vlastnostem bude těžší než Monza, Spa nebo Silverstone," připomíná Wolff.
Před dvěma týdny v Belgii vyhráli s náskokem 2,3 s před Ferrari, jak to dopadne příští týden, kdy to má být pro ně horší? Šéf Mercedesu ale připomíná, že se teď hodně věnovali své výkonnosti v pomalých zatáčkách a že ve Spa učinili velký kompromis v nastavení vozu pro závod, jinak by jejich rychlost byla vyšší.
"U nového auta stále přicházíme na to, jak co nejlépe simulovat to, co si myslíte, že na dráze zažijete. Ve Spa jsme zajížděli výborné sektory a čistou rychlost jsme obětovali ve prospěch té závodní. Proto nám scházela výkonnost při nízkém přítlaku, stabilita při brzdění, stabilita v zatáčkách a trakce.
Snažili jsme se to před Monzou pochopit a optimalizovat. Mohli jste vidět, že jsme s tím neměli v pomalých částech Monzy žádné problémy," uzavírá Wolff.